- therion blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 764 megtekintés
Hozzászólások
Reméljük minden teszten átmegy, és tényleg beindul a program. A GPS-t évek óta modernizálják, bármikor kész lehet Glonass teljes konstellációja, és már a kínaiaknak is több navi holdjuk van, mint nekünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem csak annyi kérdésem van, hogy ha már mind a 4 rendszer üzemben lesz, én, mint egyszerű felhasználó hogyan válasszak majd a navigációs eszközök közül, amik mind valamelyik rendszert támogatják majd (nem tudom, mennyire lehetséges, hogy egy eszköz többet is támogasson az ár jelentős növekedése nélkül).
--
Don't be an Ubuntard!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az uj Apple i4s mar out-of-box tamogatja mind az amcsi, mind a ruszki helymeghatarozo eszkozoket, pedig meg nem is mukodik rendesen. Gyanitom amint szignifikans szereplo lesz a Galileo, kb. azonnal tamogatni fogjak a hardverek.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oroszok komolyan megadóztatják a GPS eszközöket az utóbbi időben, ha nem tud glonasst, ezért egyre több gps-glonass egység van. A GPS-ről és Galileoról meg régebben tanultam, úgy rémlik a Galileo úgy van kitalálva, hogy minden Galileo eszköz tudjon GPS-t is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igazán remek, de amúgy mi értelme van még ennek a programnak?
Először azt mondták, hogy mert a GPS katonai, és bármikor kikapcsolhatják. Meg hogy a polgári jel torzított. Aztán Clinton kikapcsoltatta a torzítást. Aztán, hogy jó, de ez pontosabb lesz, és az amerikaiak nem kapcsolhatják ki, és úgy lesz megválasztva a frekvencia, hogy ne is tudják számottevően zavarni anélkül, hogy a GPS-t ne zavarnák. Áttelefonáltak Washingtonból, hogy ha ezt komolyan gondolják, az első terrorgyanús cselekménynél le fogják lőni a holdakat, vagy pedig tegyék át a frekvenciát. Áttették, persze még ezt is meg tudták PR-ozni, hogy a Galileo így működni fog, ha a gps-t zavarják (a fordítva is igaz diplomatikusan kimaradt). Tehát maradt érvnek az, hogy a népé lesz, meg hogy pontosabb (ezt még senki se látta), meg hogy az amerikaiak bármikor visszarakhatják a torzítást, vagy korlátozhatják a vételt. Finoman szóltak nekik, hogy amióta az FAA elfogadta a repülésben sőt az RNAV rendszerek gyakorlatilag leginkább GPS-el működnek (ezer éve), azóta semmilyen torzítás nem lesz soha visszarakva, vagy a szolgáltatás kikapcsolva, ennek megfelelően ez a szoftveres képesség már nincs is benne az új generációs holdakban, és nyugodjanak meg, ha háborús helyzet miatt kell korlátozni a vételt valahol, akkor a Galileo-t ugyanúgy be fogják ott zavarni.
Közben még azzal számoltak, hogy a licenszdíjakból mennyi pénz be fog jönni, hogy a gyártóknak nagyon kell majd a GPS alternatíva.. kell is, de már messze nem annyira, közben az orosz rendszer gyakorlatilag elkészült, és hamarosasn minden náluk gyártott autóban a vevőnek tudnia kell a glonass-t, és ha megszavazzák, minden gps képes telefonnak is tudnia kell amit Oroszországban eladnak. Ezek után szerintem örülni fognak, ha lesz, aki fizet a galileo licenszért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mekkora lehet majd a licencdíj, de nem hiszem hogy túlzottan megdobná a készülékek árát, néhány eurót szerintem a gyártók simán bevállalnának készülékenként, ezt még bőven kompenzálná az hogy ráírhatnák a csomagolásra hogy a cucc GPS, GLONASS és Galileo navigációs rendszert is támogat.
A másik dolog: mi akadályozza meg az EU-t abban hogy az oroszokhoz hasonlóan csak olyan navigációval felszerelt termékek árusítását engedélyezze amelyek támogatják a Galileo-t is, vagy esetleg valamilyen speciális vámot szedjen az olyan termékek után amelyek azt nem teljesítik? Szerencsére az EU önmagában is elég jelentős piac, szóval egy ilyen korlátozás simán rákényszerítené a gyártókat, hogy fizessenek licencdíjat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikorra a Galileo elkészül, a kutyát nem fogja érdekelni, hogy ráírja a dobozra, mert lesz helyette 5 másik. :)
Egyébként nyilván, megtehetik, valószínűleg ezt is fogják tenni, de már nem kérhetnek el érte annyit, mint amennyit beígértek a döntéshozóknak, kényszerítés vagy nem. Mármint, az nonszensz, hogy gps licensz fee: 0 egység, glonass: 1 egység, galileo: 20 egység, márpedig egyelőre így számolnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarázza már meg valaki, hogy mi a fenének enyi különféle navigációs rendszer, miért nem elég egy-kettő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo dolog a redundancia, valamint ha tobb holdrol kapod az idoadatokat, akkor pontosabban ki lehet szamolni, h hol vagy. Ami sok akadallyal rendelkezo helyen (pl. egy belvarosban) eppenseggel nem szokott hatrany lenni. Vagy pl. mikor kiszamoljak a CERN-olaszakarmilyenlabor helyzetet es lemerik a neutrino nyalab sebesseget, akkor nem tavolsagmeresi hiba miatt allitjak azt, h tulleptek a fenysebesseget.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es erre egy-ket rendszer nem lenne eleg?
muszaj ehhez felloni euro-szazmilliokert rengeteg felesleges muholdat?
szereintem felesleges penzkidobas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem százmilliókért hanem milliárdokért..
egyébként meg lásd fent. Ha nem kefélik el és időben megcsinálják, akkor persze lett volna értelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni