kompetencia felmérés

Már egy ideje mutatni akartam: http://mandiner.blog.hu/2011/09/08/miket_irnak_a_diakok_egy_nevtelen_fe…

Megnyugodtam, a jövő még nincs teljesen veszve. :)

Hozzászólások

a trollface eleg gnomra sikeredett

--
Live free, or I f'ing kill you.

A BKV-s mindent visz, jó poén volt így estére :-) Bár én több helyen felnőtt női(es) kézírást véltem felfedezni.

_____________________
echo crash > /dev/kmem

eheh :) köszi ez fasza volt

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Na, nézzük:

  • síri hangon sopánkodás a jövő generációjának életképtelenségéről: pipa,
  • ergya felbontású, nem nagyítható fotók kézírásról: pipa,
  • önmagát "Akadémiának" nevező árokparti szervezet: pipa (lásd még: akármilyen for-profit szervezet neve + Akadémia),
  • magyartól idegen helyesírású szóvicc ("TeÉrted"): pipa,
  • egyáltalán szóvicc: pipa,
  • fontoskodás -- érti a gyerek a szóviccet?: pipa.

Nem sok mindenre illik rámondani, hogy "epic fail", de ez a mandiner-bejegyzés bizony az.

Szó se róla, a fiatalok többsége bizonyára segghülye, azonban ebben nem térnek el (1) a társadalom egészétől, (2) akármelyik generáció fiataljaitól.

Házi feladat: kérdezzük meg szeretteinket, mikor használták utoljára az osztás aritmetikai műveletét, ill. el tudják-e még végezni papíron (pozitív egészek között, maradékosan). Kalandvágyóbbak megfirtathatják azt is, vajon mire jó a Pitagorasz-tétel. (Hogy melyik miért működik, azt már ne feszegessük.)

"Ha az új plazmatévé képátlója Z cm, és az oldalai aránya X:Y, akkor mekkora luk kell a TV-szekrénybe?"

Miután a bátrak szembesültek a 0%-os találati aránnyal, vissza lehet jönni fikázni az iskolásokat. A gyerek azt szedi fel, ami érdekli, illetve amire az élet, a környezete ösztönzi. A szövegértésre semmi sem ösztönöz. Ahol pedig kritikus a szövegértés (jog, pénzügy), ott szakember nélkül amúgy sem ír alá semmit, aki nem bolond.

mandiner, véleményvezér, zolivagyok: 0x00. Tótától vérszemet kapott a sok ápolt.

" A gyerek azt szedi fel, ami érdekli, illetve amire az élet, a környezete ösztönzi"

+1, ezert voltam vegig 2-es magyarbol, es valoban kesobb felnove jon ra az ember, hogy a szovegertes es a pontos fogalmazas mennyire fontos, azt nem lehet magyar oran megtanitani, annak hianyabol foghato karod kell szarmazzon ahhoz, hogy megtanuld (bar a szovegertessel akkor sem voltak gondjaim, ha odafigyeltem)

Igazabol az a hulye, aki a tesztet kitalalta, ill. kivitelezte, nem azok a sracok, akik megirtak.

Velunk anno tobbszor is kitoltettek ilyen tesztet, osztalyfonoki ora kereteben. Nem csak szovegertes volt kozte, hanem matek is. Volt olyan ev, hogy ofo ora elott pont matekunk volt, derivaltunk, integraltunk, meg hasonlo erdekes dolgokat (matek tagozat ugye), erre kovetkezo oran meg odaadnak nehany ovodas peldat, hogy adj ossze ket-ket haromjegyu szamot irasban, 6 oldalon keresztul.
Nehanyan vegigcsinaltak, nekem sokkal kreativabb otleteim voltak:
-Egyik evben felirtam a lap tetejere, hogy a kihivas kedveert mostantol 16-os szamrendszerben fogom osszeadni, a tizest meguntam.
-Volt, hogy a lap szelet inkabb valamelyik aktualis KoMaL peldahoz hasznaltam, az o debil feladataikat kihagytam.
-Volt olyan ev, amikor leirtam, hogy legkozelebb kicsit nehezebb peldakat adjanak, de szovegertesbol megbuktak, kovetkezo evben is hulyeseget kaptunk.

Ez nem pont az a teszt volt, amirol a poszt szolt, (2001-ben erettsegiztem), de nagyon hasonlo. Azota amikor meghallom a Pisa teszt nevet (amit szerintem nem a varosrol, hanem a folyadekrol kapott), csak nevetek rajta.
Ebben a formaban hulyeseg az egesz, semmit nem mer. Aki ketelkedik benne, az fogjon egy alsotagozatos matekkonyvet, es oldja meg vegig az osszes peldat tisztesseggel. Kozben stopperrel merje, hogy mikor unta meg.
Talan egy dolgot mer: hogy a diakok mekkora hanyadat lehet totalisan hulyenek nezni es megalazni.

--
+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Talan egy dolgot mer: hogy a diakok mekkora hanyadat lehet totalisan hulyenek nezni es megalazni."

+1, de ez az arany felnottek kozt is hasonlo, a "lazado" pl. meg az irasa alapjan nem talalkozott igen buta emberrel, pedig leteznek. Es talalkoztam olyannal is, aki gimis letere nehezen tud egyenletet rendezni, azt pl. nem gondoltam volna

Szerintem felnotteknel mas az arany. Ha csaladod, gyereked van, akkor kenytelen vagy ertuk tobb megalazo helyzetbe belemenni. Mert muszaj.

Valoban vannak debilek, ez idaig rendben van (illetve nincs renben, de most ez nagyon off lenne). De akkor csinaljanak 2 (vagy 3) feladatsort: legyen a normal mellett emeltszintu, meg valami ertelmi fogyatekosoknak szant verzio is.
Vagy (ami a kiertekelest is egyszerusiti): legyen egy teszt, ahol van mondjuk 10 jelentosen eltero nehezsegu feladat. Legyen boven ido mondjuk 3-4 feladatra, es a legnehezebb megoldott feladat szamit csak. Igy a sok felesleges hulyeseget meg lehetne sporolni, ugyanakkor a nehezebb feladatokban ugyanarra a tudasra is rakerdezhetsz - aminek a megoldasahoz szukseges, de ugy nem valik unalmassa.
Elhiszem, hogy BTK-n van olyan, aki tortet torttel nem tud elosztani, de ha valaki tudja, akkor minek nyuznad ilyennel oldalakon keresztul? Ez nem temazaro dolgozat, elvileg bizonyos kepessegekre kivancsiak.

felig off:
Egyszer egy webes feluletre kellett valami egyszeru captchat irnom. Az Idiocracy c. filmbol vettem egy idezetet, kicsit atalakitva:
"Ha egy vodorben %d, egy masikban %d liter viz van, akkor hany vodrunk van?" %d helyen persze kis random szamok voltak. A legtobben nem olvastak el a kerdest, hanem beirtak a ket szam osszeget. Kenytelen voltam kesobb atirni a klasszikus, "mennyi x+y?" jellegure.
Persze a kovetkeztetesem nem az volt, hogy az emberek nem tudjak, hogy 1+1=2, es nem is az, hogy nem birjak felfogni a kerdest. Egyszeruen masra szamitottak, figyelmetlensegbol nem a kerdesre valaszoltak, hanem arra a kerdesre, amit moge gondoltak - mert a legtobb ilyen helyen valoban az a kerdes.

--
+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

pár választól eltekintve én csak csínytevést látok. 14-16 évesen ha azt mondják nekem hogy nem fogja senki sem tudni hogy én írtam, lehet elbaromkodom én is.

A baj az, hogy ebből aztán mindenféle felsőbb szervek mindenféle hülye statisztikákat készítenek, amelyből többek között az is kiderül, hogy egy adott oktatási intézményben folyó oktatás milyen színvonalon zajlik, illetve, hogy az adott intézmény az átlaghoz képest hol helyezkedik el a hasonló típusú oktatási intézmények között.

Mivel többször is voltam felügyelőtanár ilyen felmérések írásakor (ezen nekünk is kötelező részt venni), a következőket tapasztaltam:

1. Ha tanítottam az adott osztályt valaha (más tárgyból), vagy kedvelték a tárgy oktatóját, akkor nagyobb sikerrel magyaráztuk el a teszt előtt a diákoknak, hogy most miért szedjék össze magukat (bevált szövegem van erre).

2. Ha nem tanítottam az adott osztályt, vagy az osztályt tanító kolléga nem tartotta fontosnak a dolgot, akkor az osztály kevésbé vette a tesztet komolyan.

3. A "gyengébb" suliban nem feltétlenül azért írtak rosszabb tesztet, mert annyira buták, hogy nem tudják a válaszokat, hanem mert ezeknek a gyerekeknek gyengébben működik a figyelem-koncentrációja is. Az elején esetleg megpróbálják rendesen csinálni, aztán a teszt felénél megunják, elfáradnak, és a hülye kérdésekre hülye válaszokat adnak. Míg a "jobb" suliban nem gond a diáknak végig koncentrálni még az idegesítően könnyű, fárasztóan nehéz, vagy csábítóan magaslabda jellegű kérdésekre sem.

4. Valamiért mégis "működik" ez a teszt, nagyjából jó helyre teszi az iskolákat.

Mindebből pedig arra következtetek, hogy azok a sulik szerepelnek jobban, ahol erősebb az intézményhez való kötődés, és a gyerekek jobban képesek a tartós figyelemre. Ez nagyjából a jobb iskolák sarkalatos jellemzője is.

Ha a fenti gondolatmenet nem hibás, akkor mindebből következik, hogy a teszt főleg a kötődést és a figyelem-koncentráció mértékét méri, és nem a gyerek tényleges tudását. Kár ezzel macerálni a diákokat: a feladatlap nem azt méri, amit szeretne, és a diákot/tanárt sem ösztönzi jobb munkára.

Egyébként nincs teljes névtelenség. Általában a kézírás alapján a tanár fel tudja ismerni, hogy ki írta a dolgozatot. ;)

Papír alapon történő trollkodás. :) Ebben nincs semmi meglepő, hogyha a következő szituáció történt: Felsőbb utasításra bement a tanár/osztályfőnök/igazgató/oktatásügyi miniszter/magasságos atyaúristen a terembe az adott osztályhoz, a hóna alatt egy köteg papírral, amin a tanulók számára teljesen érdektelen, a szellemi képességeikhez mérten talán megszégyenítően egyszerű feladatok voltak. Kiosztotta a lapokat, síri csöndet és a feladatokra történő koncentrálást követelt az óra végéig, majd hozzátette, hogy a tesztek névtelenek.