Angol anyanyelvű babysitter-t keresek

Fórumok

2 fiú (7 és 4 évesek), heti 2-4 óra, helyszín Pomáz (értelmes keretek között fuvarozás talán megoldható). Fontos: angol anyanyelvű legyen, kijöjjön velem és a fiúkkal (legutóbb egy holland lány volt, de ő visszaköltözött).

Lehetne mondani, hogy asap és hogy hosszú távra, de inkább azt, h akinek van ismerőse, az ne habozzon szólni :)

Hozzászólások

szerintem ő lesz a jó választás:
http://href.hu/x/fqnr

birja az angol,te is jol kijössz vele.
Hátránya: nem a rigo utcai diekletust beszéli,slenget elöbb tanulják meg a gyerekek.
Elöny: számtalan,többek között nem kell felvilágositani a gyerekeket...

no folytassam? :)
--
Unom a szitázását,irodai melót keresek nettó 180 K-tól,iroasztalal,csinos titkárnők közelében... / Hejesirásom köztársosági elnök támogatásával jött létre.
De keresek helyeseniró billentüzetet ís akár.

Off:
Nekem fiatal korom okán közöm nincs a gyerekneveléshez, csak érdeklődöm, hátha majd egyszer...
Szóval, érdemes már ilyen fiatal korban szegény gyerekeket a nyelvvel szekálni? Mert én fiatal koromban határozottan durcás lettem volna érte, volt nekem akkor ezer más jobb dolgom, később meg mégis egészen jól meg tudtam tanulni. Kettőt is. Aztán az egyiket, mivel nem használom, gyakorlatilag 3 év alatt teljesen el is felejtettem.

Teher alatt nő a pálma. Úgy tanulnak, ha késztetve vannak rá.
A feleségem az amazonról rendeli a fele könyveket a 2 éves lányomnak és angolul olvassa azokat neki. Gyakorlatilag ami az Ő 2 éves szinjte, azt megérti angolul is. Persze beszélni magyarul szokott, néha nevez meg tárgyakat angolul.

Ezért most bizonyára nem fognak engem egyesek szeretni, de nekem meg van egy olyan érzésem, hogy mire felnő, addigra egyetlen nyelven se lesz képes helyesen beszélni és írni a négy közül. Tapasztalatból mondom. Több olyan embert van szerencsém ismerni, akik valami hasonló pályát futottak be, és mindben közös, hogy elképesztően rosszul fogalmaznak. Ennek érzésem szerint az lehet az oka, hogy egyik nyelv nyelvtani rendszere se ülepedett le bennük soha, hanem csak megy körbe-körbe az egész kulimász.

---
Science for fun...

"Ha szarul csinálják..."

Azt hiszem, félreérthettél. Ezekkel az emberekkel senki nem csinált semmit. Egyszerűen annyi történt velük, hogy gyerekkorukban kétnyelvű környezetben éltek. (Szülők eltérő anyanyelve, költözés, ilyesmi.) Később ez egyértelműen látszott a (magyar) nyelvi képességeiken, holott mással nem volt gondjuk. Az egyikük doktori disszertációját például én fordítottam le. Magyarról magyarra.

---
Science for fun...

Ezzel ovatosan, nagyon fura helyzetek alakulhatnak ki, mire felno a gyerek. Erdemes megnezni olyan csaladokat, ahol igy neveltek a gyereket, nem trivialis. Az egesz mas, ha mondjuk idegennyelvu iskolaba jar, otthon meg magyart hall.
(Olyasmikre gondolok, hogy mire felnott lesz, egyszeruen nem fog veled magyarul beszelni, mert kialakul egy gatlas benne. Tehat ha valamit nem tud rendesen megfogalmazni pl. angolul, akkor nem fog egyszeruen atvaltani magyarra, stb.)

Nezz utana ennek, mert jo otletnek tunik, de ovatosan kell kivitelezni.

Ugyanez ervenyes a tobbi 'teher alatt no a palma' elvre is -- a sikeres emberek nagyresze nem attol lett sikeres, hogy tizevesen mar harom nyelvet beszelt es versenyeket nyert. Ne akarjuk a gyerekben megvalositani azokat, amikrol ugy veljuk, hogy a mi eletunkbol hianyzott.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

az idegen nyelvu ovi, a svajci nemettel es a nemettel adott lesz (mivel a tv mondjuk rendes nemetul van, de az emberek svajci nemetet beszelnek, igy ez a ketto egyutt jon...), az iskolaban a francia es az angol kotelezo nekik alapbol, plusz valaszthatnak meg egy nyelvet (a legtobben az olaszt szoktak).

van ilyen gyerek a kornyezetben, bar annyira nem idos egyelore, hogy meg tudjak barmit itelni :)

"az idegen nyelvu ovi, a svajci nemettel es a nemettel adott lesz"

Az oviban svajci nemet kotelezo, az irodalmi nemet nem. A svajci nemetet meg kb teljesen felesleges eroltetni a gyereknek, mert a kovetkezo volgyben mar ugyis mas. Persze attol fugg, mik a hosszu tavu terveitek.

"a tv mondjuk rendes nemetul van"

Az attol fugg, mit nevezel rendes nemetnek ;)

--
[citation needed]

koltozni nem akarunk, se nem eroltetni a svajci nemetet, viszont a kollegak gyerekei azt szedik fel a suliban (hiaba nemet mondjuk az apuka).
a tvben igazad van, vannak Switzerduutsch csatornak, de azert van Hochdeutsch is :)

az irodalmi nemetet meg, habar nem kotelezo, nehez ugy nem felszedni, hogy az osszes konyved abban van irva, szerintem.

koltozni nem nagyon akarok, bar teny, hogy eddig csak Zurichet ismerjuk behatoan

Sztem Svajcban nehez megtanulni nemetul, ha valaki nem beszeli mar elotte a nyelvet. Gyerekkent itt felszedni a nyelvet konnyebb, de a svajci nemet eroltetese (nem a te reszedrol ertem) kicsit feleslegesnek tunik. Nem tudom miota vagy Zh-ben, nem reg volt egy nepszvazas, hogy irodalmi vagy svajci nemetet beszeljenek az ovodaban. Ha nem tudod, konnyu kitalalni az eredmenyt.

Ami a tv-t illeti, van nemi kulonbseg az ARD es az SF-1 "hohdojcsa" kozott is :)

--
[citation needed]

miert alakulna ki gatlas? ilyen korban a nyelvtanulas nem tudatos folyamat. olyan nyelvet beszel, amilyen nyelven beszelnek hozza. ha tobb nyelven is teszik, akkor kicsit max tovabb tart.
ha gatlasokat emlegetsz, ott valami mar regen el van rontva.

egyebkent a tobb nyelvet aktivan beszelo emberek is tudat alatt valtanak. olyan nyelven fogsz valaszolni, amilyenen megszoltitottak, felteve, hogy ismered. ismerosokon/ kollegakon kiserleteztem ezzel - spanyol beszlegetest par jo helyre kozbeszurt angol mondtattal szepen at lehet billenteni :).

Ismerős 3.5 éves kisgyereke valamelyik mesecsatornán néz egy játékosan angolul tanítós műsort, csak úgy ragad rá.. Szerintem ettől csak fejlődik az agya, még ha nem is lesz anyanyelvű 6 éves korára, biztosan előnnyel indul. És az sosem árt.

--
Ha nem tudsz úszni, attól még nem a víz a hülye.

Nem szekálás egy gyereknek.
Én pl. jelenleg egy kubai nővel élek együtt kb. fél éve, aki ugye spanyol anyanyelvű. Magyarul egy büdös szót nem beszél. (Illetve egy-két szó már ragadt rá, de gyakorlatilag nulla.)
Havonta egy-két hétvégét, meg egy egész hetet szokott itt lenni a gyerekem.
Már egy csomó minden ragadt rá, és élvezi, hogy kezdi érteni a spanyolt (meg pár szót beszélni).
Büszke magára. (4,5 éves)

Nem akartam hozzászólni, de talán hasznos lehet valakinek. Mi, amikor annak idején átnéztünk minden hasznosnak tűnő kutatási eredményt (sokat, nagyon sokat), egybehangzóan azt a következtetést vontuk le, hogy

1. minél kisebb a gyerek (de mindenképpen hat év alatti), annál könnyebben tanulja spontán a nyelvet

2. a kétnyelvűség (biztosan nem egyedüli, de mindenképpen leghatékonyabb, legkímeletesebb) módja, ha az egyik szülő csak az egyik nyelven, a másik pedig csak a másik nyelven beszél a gyerekhez

Mi következetesen így tettünk az első pillanattól kezdve, és a gyerek mindkét nyelven folyékonyan, jó kiejtéssel, anyanyelvi szinten beszél, anélkül, hogy bárki is különösebben rágörcsölt volna a dologra.

Ez a fajta spontán tanulás viszont egészen más, mint amellyel az iskolában és az óvódában találkozik a gyerek.

Egymással magyarul beszélünk, a másik nyelv a német, és igen, eleinte összezavarja. Ez elsősorban a későbbi beszédfejlődésben nyilvánul meg: egy kétnyelvű gyerek akár hónapokkal később kezd el beszélni, mint az egynyelvűek. A német nyelvet (amely a ritkábban használt nyelv) is később kezdte el aktívan használni, kb. 3 éves korában.

Ezek apróbb hiányosságok, amelyeket viszont később behozott, hosszútávon nincs jelentősége.

Mondom, más ez, spontánabb, természetesebb dolog, mint suliban heti 1-2 órában tanulni valamit. Az esetenként káros is lehet.

Egyébként érdekes változások előtt állunk. Pár év múlva már nem veszik föl egyetemre azt, akinek nincs nyelvvizsgája.

http://eduline.hu/erettsegi/20110412_nyelvvizsga_felveteli_2016_hoffman…

Ez így van. pont. Nem kell hozzá 2 különböző nyelvet beszélő szülő se, csak angol nyelvű tévécsatornák + számítógép -- életkornak megfelelő játékok. Gyakorlatilag NULLA (iskolai) nyelvtanulással el lehet jutni a sikeres nyelvvizsgáig ca. 15-17 éves korra, ehhez az is hozzájön, hogy a gyerek nem a Rigó utcai tájszólást fogja beszélni. És ez saját tapasztalat.
___
Blogom

Nem szekálás. nekik ez játék. Élvezik. A cél nem is feltétlenül a tanulás, hanem az, hogy hozzászokjon a nyelvhez. Saját lányomon látom, hogy 3,5 évesen az ő szintjén "folyékonyan beszél" angolul. ( a tanár kérdéseire tőmondatokban ugyan, de helyesen válaszol). És remélem, hogy felnőtt korában a hasznára válik. De ez persze majd csak akkor derül ki.

A gyerek alapvetően utánozva tanul, és nem csak a nyelvet. (pl. óvodai időszakban versek, stb.) Ámulatba ejtő az emberi agy "tanulékonysága"! Aztán jön az iskola, ami feladatával ellentétben, pont ezt a lehetőséget nem használja ki, ezt a képességet öli ki, gondolja szükségtelennek mégpedig az írás-olvasás tanítása során, mert az "igazi tanuláshoz" az kell. Nem tanítunk, nem nevelünk, hanem idomítunk.

"ezt a képességet öli ki, gondolja szükségtelennek mégpedig az írás-olvasás tanítása során"

Bocsánat, de ezt én többszöri nekifutásra se értettem meg. Mit öl ki az írás és olvasás képessége és pontosan miért is? Vagy ha jól értem, szerinted írni olvasni fölösleges, csak mutogassanak meg dolgokat a tanárok, a diákok meg utánozzák amit láttak? Vagy hogy van ez?...

---
Science for fun...

Valóban nem túl árnyalt fogalmazás. Megpróbálom pontosítani:
amikor elkezdik a gyereket írni-olvasni tanítani - ami nem fölösleges, sőt szükséges, elengedhetetlen -, akkor egy új eszköz használatát tanulja meg, ám az iskola ennek az eszköznek a használatát teszi szinte kizárólagossá, egyáltalán nem vagy alig támaszkodva az említett képességre (ami az iskolázást megelőző időszakban szinte kizárólagos eszköze a gyereknek a tanuláshoz). Pl. olvasni tanuló első osztályos gyerekeknek rendszeresen mondja a tanító néni (bácsi), hogy gyakorlásként "Olvassátok el otthon ötször!". A gyerek az első-második után kívülről tudja az olvasmányt. Amikor szólítják órán, a tanító, ha figyel észreveszi, hogy fejből mondja, imitálja az olvasást. Ekkor rendszeresen rászól a gyerekre, hogy azt olvassa, ami oda van írva, ahelyett, hogy ismeretlen, megfelelő szöveget adna, majd azt feldolgoznák.

Elnézést, ha hosszú!

OK, így már világos. Viszont ez egy egyedi eset, egy tehetségtelen pedagógus példája. Bizonyára vannak többen is, de ebből szerintem akkor se szabad semmiféle általánosítást levonni az oktatásra nézvést. Nekem is voltak jó és rossz tanáraim egyaránt, szerencsére jók sokkal többen. Igazából talán 3-4 olyan emberre tudok visszaemlékezni általános iskolától egyetemig, akikről ma úgy gondolom, hogy helyesebb lett volna, ha más pályát választanak. Persze azóta változott a világ, de a tehetséges pedagógusok ma is ott vannak, csak talán nem gyakorolják a szakmát.

---
Science for fun...

Tapasztalataim szerint (18 év a közoktatásban, néhány éve államvizsgáztatás az MA tanárképzésben) ez is, mint olyan sok más a magyar közoktatásban - megkockáztatom a felsőoktatásban is, legalábbis számos egyetemi tanár véleményét meghallgatva - módszertani és szemléletbeli probléma, nem egyedi eset. De ez már messzire vezet.

Ez bizony így nem igaz, bármennyire is el szeretnék hitetni. Nagyon súlyos előítéletek munkálnak mind a pedagógusokban, mind a szülőkben, ami igazán lassúvá teszik a változást. Tudnék mondani példákat nagyon jó gyakorlatokról, amiknek az elterjedését pont az oktatásügyben dolgozók akadályozzák, amihez segítséget nyújtanak az igénybe vevők.

csaladunk egyik része belgiumban él....

anya magyar,apa franci nyelvet beszél.
Kereszt gyerek 3 éves korára mndkettöt,persze a szülök igényes kijavitják amit mond.

3 évesen ovi: flamand terület,meg kellett tanulni flmandul,mert nem volt játszó társ

6 év suli: angol mint idegen nyelv

10 éves korban 3 nyelv tökéletesen,egyen pedig nem adják el.

szerintem nincs gond...és semmi teher semmi kényszerités.
--
Unom a szitázását,irodai melót keresek nettó 180 K-tól,iroasztalal,csinos titkárnők közelében... / Hejesirásom köztársosági elnök támogatásával jött létre.
De keresek helyeseniró billentüzetet ís akár.

ehhez hozzajon az, ha hasonlo keszsegeket tanul valaki, akkor a tovabbi hasonlo keszsegeket mar joval konnyebben fogja.
pl: n+1. programnyelv, OS

raadasul a nyelv az olyan, mint a kosz, ha benne vagy a kornyezetben, akkor ragad.

asszony spanyol anyanyelvu, en magyar, egymassal leginkabb angolul beszelunk. valszeg a gyerekeink ezt a 3 nyelvet par ev alatt nevetve magukra szedik.

Én ismertem egy srácot, akinek egyiptomiak voltak a szülei, de Svédországban született és élt 11 éves koráig. Tehát svéd volt az anyanyelve. Utána elköltöztek Egyiptomban, akkor még semmit sem beszélt arabul. Ahogy teltek az évek az arabot megtanulta és a svédet teljesen elfelejtette. Nem érti meg saját magát a régi házivideókon. Mondjuk ilyet még nem hallottam előtte, de lehetséges, hogy nem marad meg minden, amit a gyerek megtanul?

"who are overscheduling and overmanaging their children and robbing them of their childhoods, even the simple act of playing."
nyilvan nem kotelezo egyeterteni, csak megemlitettem, hogy nekem az itteni hozzaszolasokrol (mar el van dontve, hogy a gyerek melyik negy nyelvet fogja tanulni) ez ugrott be.

Tyrael

nezd, az ha eppen a gyerekkel egyallt nem beszelek magyarul, csak mondjuk nemetul, az okes? es akkor jatszhat.

Elvileg, ha CSAK beszel hozza az ember, neha mutat leirt szavakat... nem szabad hogy annyi idot elvegyen a jatektol, hogy a gyerek ne legyen gyerek.
Kommunikalni igyis, ugyis kell a kojokkel...

Es egy link: http://en.wikipedia.org/wiki/Montessori_education#First_plane

nyilvan tobb idot fog igenyelni, hogy N nyelvnek megtanulja a szabalyait, mint 1nek, de legyen igazatok, a gyerekek nagyon tanulekonyak, alairom, megtanulja ugyanugy mind a negy nyelvet, mint ha csak ennyit tanulna.
viszont nekem az az erzesem, hogy aki mar ennyire megszervezte es vegiggondolta, hogy ahhoz hogy a gyerek sikeres legyen az eletben, mely nyelvekre lesz szuksege, melyiket fogja konnyen megtanulni, ki melyik nyelven fog vele beszelni, az mar azt is vegiggondolta, hogy milyen hangszeren fog jatszani (hiszen minden rendes gyerek tanul klasszikus zenet), valamint mely sportban fogja kituntetni magat.

Tyrael

ne légy demagóg. Az, hogy élből van lehetősége 2-3-4 nyelvet tanulnia, akkor azzal élni kell. Ha nincs élből lehetősége, akkor szerzek mellé anyanyelvi felvigyázót, és úgy fog élni vele. Max annyi fog történni, hogy a nagyon kicsi gyerekek később kezdenek beszélni (magyarul is, meg a másik nyelven meg méginkább később). Az egész arról szól, hogy nulla ráfordítással fog elsajátítani valamit valamilyen szinten, nem arról, hogy akkor is focizni fog, ha közben 3 lába lesz.