Mennyi az annyi, ami korrekt is mindket fel szamara?

Sziasztok!

Abban kernem a tanacsotokat, hogy mennyiert/milyen konstrukcioban eri meg mindket felnek egy 50 kliensbol (XP) + 1 server (SBS) allo halozat uzemeltetese? A kliensek 15 telephelyen vannak az orszagban elszorva, adott hardver meghibasodas eseten az uzemeltetonek kell leutaznia es megoldania. A halozat reszt egy masik csapat vegzi, tehat azt nem kell ebben a "projektben" uzemeltetni. Nekunk az a jo ha minel olcsobb, az uzemeltetonek minel dragabb, ezert szeretnenk tiszta(bba)n latni.

Koszonom,
bzg

Hozzászólások

Kétféleképpen működhet a dolog, nektek kell átgondolni, melyik éri meg jobban:
1.) Havidíjat fizetsz, mindegy, hogy mennyit kell utazgatni - ez nyilván egy magasabb összeg
2.) rendelkezésre állási díj + óradíj alapú elszámolás - van egy fix összeg, amit fizetsz, és minden kiszállásért egy fix összeget fizetsz.

Igen, pont ezt a ket konstrukciot kertuk es ezek alapjan lesz dontes, csak jo lenne tudni hogy mi az ami tenyleg egy kozeput ma itthon.
1. 100e, 200e, 500e, ...?
2. 50e, 100e, 150e havidij + 4e, 6e, 10e oradij? Km dij?

-- Soha ne vitatkozz idiotakkal! Lesulyedsz az O szintjukre es legyoznek a rutinjukkal !!! --

Ha bizonytalan vagy, keress meg 3-4-5 céget, akik ezzel foglalkoznak, és kérj be tőlük árajánlatot.
Ennél több infóra szerintem ne számítsd, nem hiszem, hogy konkrét árakat fogsz itt publikusan kapni, főleg a konkrét hardverek és szoftverállomány ismerete hiányában :)
(értem ez alatt hogy noname PC, távmanagement mennyire megoldható, milyen "stressznek" vannak kitéve a gépek)

Csak a gyors (hozzavetoleges) szamitasokhoz:

1. Ezt altalaban ugy szokas kiszamolni, hogy rendelkezesre allas (altalanosan) + min. 1 kiszallas (telephelyenkent) + kilometer dij (telephelyenkent) + munkadij (min. 1-1 ora telephelyenkent) + gepek szama (mint esetleges szorzo). Ez mar nagyjabol lefedi a megbizott ceg koltsegeit (s marad is neki valamicske).

2. Rendelkezesre allas dija -> fugg az infrastruktura nagysagatol, varhato problemaktol + munkaallomasok hibainak elharitasa: normal munkadij + szerver hiba elharitasa: mernoki oradij + kiszallasi dij + kilometer dij.

Nyilvan mindket esteben a felhasznalt alkatreszek/eszkozok ara nincs benne. Az arak termeszetesen faraghatok a szemelyes szimpatia mertekeben, varhato problemak elore deffinialasaval (mi az, amire a szerzodes kiter), reagalasi ido, stb, stb.

Ahogyan mar fentebb is irta a kollega, be kell kerni 3-5 arajanlatot, s ekkor mar tisztazodik, hogy mire is kell szamitani.

---
Lehet, hogy kívül szőke vagyok, de belül sötét, oké?!

tudom, hogy off, de nem gondolkodtál még azon, hogy gépterembe berakjatok egy(-két?) terminál szervert, a telephelyeken meg csak vékony kliensek lógnak, amik kevésbé hibásodnak meg, "javításuk" meg postai úton is történhet. (Az előre konfigurált cserecuccot kiviszi a futár, a helyi munkaerő meg rádugja a drót végére.)

Ez így első ránézésre simán nettó 120-150 nettó perhónap + kiszállásra jöhet ki ott ahol ilyennel foglalkoznak. Olcsóbban nagyobb cégek tudják bevállalni, akiknek szintén több telephelyük van és közelebbről tudnak szervizest ugrasztani.

Arra figyelj, hogy nagyon pontosan fektessétek le a szerződésben a dolgokat, mert a telephelyek szétszórtsága miatt ez elég összetett dolog és később kellemetlen lehet vitatkozni egy-egy vitás kérdésben.

A normális üzemeltető nem a minél drágábbra megy, hanem hogy vállalható szerződést kössön korrekt áron. Ellenkező esetben állandóan a lecserelés lóg majd a feje felett és mindenki ideges lesz.

Nulladik kérdés: Milyen rendelkezésre állás, reakcióidő, garantált hibaelhárítási idő mellett?

az sem mindegy hány embert kell foglalkoztatni.