BehringerZoltan blogja

Liszt Ferenc Kamarazenekar ingyenes online koncert ma, pénteken 20:15

Ha érdekel valakit, akkor az alábbi lesz a  műsor:

Bach: A-dúr zongoraverseny, BWV 1055
Saint-Saëns: Allegro appassionato, op. 43
Vivaldi: g-moll concerto két csellóra, RV 531
Bach: f-moll zongoraverseny, BWV 1056
Kuszevickij: fisz-moll nagybőgőverseny, op. 3 (2., 3. tétel)

Ez itt a kérdés – Magyarország kirablásának megszervezése (2020. november 26.)

Szeretném felhívni a figyelmet dr. Borvendég Zsuzsanna történész nevével fémjelzett kutatásra, ami egy ideológiai és politikai rendszereken és háborúkon keresztül átívelő gazdasági hálózat által elkövetett bűntettek feltárására irányul. Ezen történések feltárása és megértése alapvetően helyezi más kontextusba az általában ismert történelmet, elsősorban - de nem kizárólagosan -  magyar vonatkozásban kb. az első világháborútól kezdve napjainkig.  

Perzsa piano

Először is ez nem egy hangszer. Ez a tradicionális iráni zene zongorán való megszólaltatása, a keleti hangzás és a nyugati hangszer egzotikus elegye, ami olyan romantikus darabokat jegyez, mint az alábbiak:

Javad Maroufi - olyasmi lehet [sajnos már nem él] ő az irániaknak, mint nekünk Kodály Zoltán.

J.Maroufi: Golden Dreams (khabhaye talaee)
Ez talán a legismertebb és legnépszerűbb darabja. Számtalan variációban létezik. Ez valahogy jellemző másik nagyon népszerű darabjára a Jilara is. Minden zongorista hozzátesz, elvesz, a saját ízlésére formálja, csak a magja marad meg. Gyakorta az elején nyomják bevezetésként a saját improvizációjukat, és utána eljátsszák a darabot, de van amikor az egészet átköltik. Anno az egyik tanítványától megpróbáltam elkunyizni a kottát, akkor még nem volt fellelhető a neten, aki csak annyit válaszolt, h nincs kotta, szívből jön :)
Igaz. És ez nem olyan zene mint a techno vagy a rock, h beleüvölt a füledbe, és kénytelen megadod/átadod neki magad. Ez nem így működik. Le kell csendesíteni magad, ki kell tisztítani az elméd, egyfajta meditatív állapotban tudod jól befogadni. De persze nem valami nagy hókusz-pókusz ez, könnyen kivitelezhető. De ezzel együtt, talán Maroufi zenéje tekinthető a legfajsúlyosabbnak, de maga műfaj azért könnyedebb hangvételűnek, de mégis elegánsnak és jellegzetesnek értékelhető.

Giro d'Italia rajt Budapesten + két szakasz Magyarországon 2020-ban.

Wow!
Ez komoly?
Az!
Hihetetlen!

Mondjuk nekem van ellenérzésem az ilyen külföldi rajttal meg szakaszokkal kapcsolatban, de annak nagyon örülök h Budapesten ilyen eseményre fog sor kerülni és itt lesz a kerékpársport élmezőnye. Egy ilyen verseny minden képzeletet felülmúló felhajtással jár! Kb a F1-el összemérhető lehet. Közvetítő helikopterek, külföldi tv társaságok, tódulni fognak ide minden felől. Arról már nem is szólva, h micsoda impulzust jelent a magyar [kerékpár]sportnak!

Az első sajtótájékoztató: valóság a Giro d’Italia rajtja Budapesten!

Enigma variációk

Először rögtön elnézést kéréssel kezdeném azok felé akik esetleg valamiféle titkosítással kapcsolatos dolgot reméltek a cím mögött. Még csak nem is rejtélyekről lesz szó – hanem egészen másról: zenei azonosságokról.

Konkrétan arról a jelenségről, h jellemzően a populáris kultúrában úgy válik ismerté, népszerűvé egy-egy zenemű, h a közönség - vagy inkább a fogyasztók - előtt mélyen elhallgatásra kerül, h a mű alapja egy másik zenemű, jellemzően komolyzenei darab. De ez nem kizárólagos össze-vissza történnek a másolások.

Akkor kezdjük is a címadóval!

Súlyos bringás baleset

Szerencsére nem velem történt. Pár perccel az események megtörténte után érhettem helyszínre.
Előzmény: én éppen az új fejlesztéseket próbáltam ki a bringámon a szokásos edzőkörön a Hármashatárhegyen. Lefele gurulva leelőztem egy montis fickót. Ő terepen az út melletti ösvényen gurult, én a betonon. Azért figyeltem fel rá, mert egy helyen elfogy neki az ösvény, és kénytelen kihömöpörödni egy kis szakaszon a betonra, és azt méregettem h ki fog vajh' jönni elém, vagy sem - de aztán bőven előbb értem oda, nem kereszteztük egymás útját. Kicsit lejjebb a Fenyőgyöngyénél megálltam a kútnál vizet tölteni a kulacsomba és ellenőrizni az új tárcsafék csavarjait mégegyszer mielőtt a komolyabb forgalomba kerülök vele a lefele úton. Kb 5 percet szüttyögtem. Aztán irány lefele.

Katinka for President!

Eszméletlen ez a csaj! Nekimegy fejjel a falnak. Pedig a józan ész azt mondja, h ezt most nem lehet áttörni. Olimpia, 2017 -ben világbajnokság Budapesten. Képtelenség, h lefejezzék az úszószövetséget. Pedig itt nincs más, ebből nem lehet már máshogy kijönni, már nem lehet megreformálni úgy a dolgot, h Gyárfás azért maradjon.
Persze nem akarok úgy tenni mint aki bennfentes infókkal rendelkezik. Semmilyen infókkal nem rendelkezem, csak vakon hiszek Katinkának. Illetve ez a Gyárfás totálisan visszataszító számomra. Ahogy rémlik az Úszószövetségnél valahogy mindig kétes alakok voltak vezető pozícióban. Kész rejtély, h minek köszönhetjük éppen ebben a sportban a kimagasló eredményeket.
Tulképp már abból is lehetett sejteni a viszonyokat, h Katinka valahogy külön készült a versenyekre a férje segítségével és elég homályos, h mennyire volt beleszólása a szövetségnek pl. az edzéstervébe. Mintha csak konzultációs formában kérték volna ki Kiss véleményét és az egész csak formalitás lenne. Nem tudom. Mindenesetre hallom és olvasom amit Kiss, Gyárfás nyilatkoznak - és az bűzlik messziről.

order unsuccessful [megoldva]

...avagy hogy legyünk ping-pong labdák a webáruház és a bank között.

Tehát, mivel szuper kedvezmények vannak a bringaboltokban ilyenkor, arra jutottam, h mégiscsak veszek egy új versenybringát tárcsafékkel. Igaz Angliából, de egy olyan boltból, ahonnan a jelenlegi bringámat is vettem még tavaly. Korrektek, gyorsak voltak - teljes a bizalom feléjük.
Egy szó, mint száz - a lényeg, hogy a kattingatás végén hibaüzenet: unsuccessful. Keresek egy mail címet hozzájuk h most mi van? Erre azt válaszolják, h az ékezetes karakterek miatt volt hiba, most javította és próbáljam újból. Mondom oké, de a pénzt meg levonták. Erre küld egy képernyőképet a rendszerükről, ahol az van, hogy error meg canceled, és erősen állítja, h nem kapták meg a pénzt. Na jó, akkor bevágtatok a bankomhoz. Némi telefonálgatás után közli ügyintéző, h az adott időpontban az angol cég felé sikeres volt a tranzakció. Próbáljam tisztázni velük, és ha nem jutok dűlőre, akkor van a bank weboldalán reklamáció bejelentése, és ott akkor képernyőképekkel stb tegyek bejelentést. Újabb mailes kör: követeljem a banktól a pénzt. Meg hogy - na ezen már tényleg felbasztam magam - azt mondja a webáruházas csóka, h a a bank renoméja.... Baszki, a tetves rendszerük nem boldogul el egy á betűvel, akkor jobb lenne ha a saját bizniszének a renoméja miatt aggódna!
Irány a bank weboldal reklamálni: sajnáljuk jelenleg nem elérhető a szolgáltatás. Most írtam nekik e-mailt. Várom a csodát.
Lehet h holnapra magától visszaíródik a pénz a számlámra? Valahol elakadt útközben és kell egy nap míg visszatalál?
Tanulság - az nincs ..illetve majd megmondjátok ti..

Chaos Transmission libCurl

Kályhától: Azt vettem észre, h a http://www.cyclingtorrents.nl oldalról nem mennek a torrentek a routeren. Még furcsább volt, h a mögötte lévő gépeken viszont igen. Gondoltam ez valami tűzfal dolog lesz. Kinyitottam az 51413-t, ugyanis a webes felületen erre nyöszörgött port is closed. Hát ez nem hatotta meg. Próbálom kívülről csekkolni http://canyouseeme.org oldalon, de az sem látja. Ekkor feltűnt, h tulképp nem egyezik az ip4 a pppoe-n, és ahogy kívülről látszom (100.82.0.59 vs. 94.21.73.14) Ez most mi? NAT -olva vagyok a Diginél?
Közben elindult a ipv6. Remek gondoltam, majd ez mindent megold. Némi küzdéssel megkapja a laptop is az ip6 címet. Hurrá tök jó! Torrent probléma maradt.
Végül találtam egy bejegyzést 2014.jan -ból https://forum.transmissionbt.com/viewtopic.php?t=15568, ahol a libcurl downgrade oldotta meg a problémát. ( https://github.com/gwlim/openwrt_wr1043nd/raw/master/bin/ar71xx/package… )
És lássatok csodát most megy a torrent is!

Manóba, erről lemaradtam :( [!60KB-os kép]

Kedvenc zongoristám itt volt ma ..azaz..tegnap Bp-en.
https://www.mupa.hu/program/concerto-budapest-2015-11-25_19-30-bbnh
Itt a próba ízelítőnek: https://www.youtube.com/watch?v=1TOThTUBRCI
Ráadásul Rachmaninov 3. zongoraversenyét játszották. Ez _A_ Zongoraverseny. Abszolút kedvenc darab, tele energiával, felturbózott érzelmekkel. Aki látta a Ragyogj c. filmet http://www.imdb.com/title/tt0117631/ az - ha máshonnan nem - onnan is ismerheti.
Régebben mindig követtem merre fele játszik Lisitsa, egyszer még a varsói koncertjére is vettem jegyet, h láthassam élőben, de aztán meló miatt nem tudtam elutazni. Most meg itt volt.
Bahhh, manóba! :-(
Márciusban lesz Bécsben.

VW etika

Egy szép napon Téged, mint a vállalathoz erősen kötődő és többszörösen elkötelezett munkavállalót hívatnak a főnök irodájába, ahol aztán óvatos határozottsággal értésedre adják, h olyan szoftver elkészítését várják tőled, ami nyilvánvaló csalást valósít meg. Becsapja a hatóságokat, a vásárlókat továbbá feltehetően bűncselekményt is megvalósít. A főnököd emlékeztet, h a vállalat milyen jelentős juttatásokban részesített, több más közt pl. költött a továbbképzésedre, amiknek árát a munkaviszonyod bizonyos körülmények szerinti megszűnésekor akár vissza is követelheti.

TdH

Tour de Hongrie

Ma volt az utsó szakasz, befutó Budapesten a Várkert bazárban. Előtte még tettek néhány kört a várban.

Én még sosem láttam ezelőtt bringás versenyt élőben, de gyanítom, h ez a verseny nem "szokványos" verseny lehet, értem ezalatt, hogy a szervezettség, a felhajtás igazán lenyűgöző volt. Igazából csak most szembesültem azzal, hogy micsoda összehangolt meló van abban, h végigvigyék a mezőnyt napokon és sok száz km-en keresztül biztonságban. Oké, nyilván azt mindenki gondolja, h majd le kell zárni ideiglenesen az utakat, de ez nem csak annyi h szólnak rádión kovácskettőnek, hogy akkor most tegye ki a kordont, hanem több tucat rendőrautó és motor jelenik meg vagy 20 perccel a mezőny előtt, villámgyorsan leparancsolnak mindenkit az útból, lezárják a bekötő utakat, aztán megjelennek az útbiztosító motorosok, akiknek az [is] a szerepük, h az útakadályokra síppal meg zászlóval felhívják a versenyzők figyelmét. Elfoglalják a helyüket - valószínűleg nincs arra terv, h melyik hol fog állni, hanem ott rögtönöznek az útviszonyoknak megfelelően -, aztán jönnek kisebb nagyobb autók. Pl gondolva van arra, hogy a közönséget is informálják. Elment egy kocsi amiből hangosbeszélőn közölték, h 5-6 perc múlva ér ide a mezőny és h három kört fognak tenni, meg h hol lesz a befutó. A következő kocsikból szponzor ajándékokat hajigáltak a nézők közé pl. baseball sapkát. Nekem egy ilyen felfújható Festina feliratú tapsikoló rúd jutott [kép] :-), de odaadtam egy lengyel kiscsajnak. Orvosi kocsi, "Jury" feliratú motoros. Amikor csapatautók tűntek fel, már mindenki készítette a fényképezőt. És...már kiabálják a másik oldalról "jönnek, jönnek" [kép]. Tényleg az ember csak pislantott és már el is húztak a "szökevények". Hárman voltak vagy négyen? Ki volt elöl? ment a tanakodás. Kis szünet. További csapatautók, juryk, aztán vagy 1-2 perccel később odaért a boly [kép]. Igazából a motorosokhoz képest érthetően kevesebb dinamikával jöttek, de aki komolyabban bringázik az látja, h nagyon gyorsak és a kanyarban igencsak az eséshatáron vannak. Volt aki előttünk csúszott ki. Szegény fájdalmasan feltápázkodott, egy néző akart a segítségére sietni, de egyből ráfütyültek a biztosítók, h menjen le a pályáról. Mert nehogy elüsse valaki az épp odaérő versenyzők közül. Így hát szegény visszakullogot a padkára, a bukott versenyző meg önerőből volt kénytelen boldogulni, működőképesre pofozni a bringáját. Kicsit béna volt a jelenet.

Tekerés a határon túlra

Régóta dédelgetem ezt az útvonalat: Bp - Budakalász - Pomáz - Pilisszentkereszt - Kétbükkfa nyereg - Esztergom - Párkány [SK] - Garamkövesd - Ipolyszalka - Letkés [HU] - Szob - Vác - Bp.

Most sikerült végigtekerni. 128 Km; 5 óra 49 perc; 22-es átlag.
Ami újdonság volt számomra az a Szlovákiai szakasz és még a Vácig tartó magyar rész. Szobig lehet normálisan tekerni, a táj nagyon szép, dimbes-dombos, közepes-jó minőségű út, gyér forgalom - kész élvezet volt. Szob után viszont bicikliútra szorítanak, változó minőségű, de haladni nem lehet rajta (a szokásos okokból). De legalább biztonságos, van kilátás is helyenként a Dunakanyarra, Visegrádra, ill. a bringás forgalomra kiépült táplálékszerző helyek is szép számmal találhatók. Dunakeszinél tértem vissza a főútra, ahol még egy pár km-t meg lehetett hajtani.

Mutatom a problémát

Íme: http://kepfeltoltes.hu/150718/P180715_23.43_01_web_www.kepfeltoltes.hu_…

Ez csak egy részlet az országúti bringám hátsó kerekének felniéjéről. Több hajtás oldali küllőnél is hasonlóak az állapotok - azért a többi nem ennyire durva.

Opció 1: Ez valami durvább kátyú eredménye, hisz brutál erőhatás kellhet, h így kinyíljon felni. Igen ám, csak h pl. vele szemben lévő (szintén hajtásoldali) küllőnél is ilyen és közte még jó pár.

Opció 2: Túl lettek feszítve a küllők. Az igaz h tekergettem őket, de épp h nem a hajtásoldalon, hanem a másikon és pont azért mert jött valami hang hátulról és azokat találtam kissé lazának. (vagyis feltehetően a sérülés már akkor megvolt, csak nem vettem észre - este fáradtan elképzelhető h átsiklottam felette, bármilyen durván is néz ki a képen)

Sisak

A tavalyi évet megúsztam, de ma sikerült előadnom egy talajgyakorlatot bringával. Megyeri híd bringa út lejáró a budai oldalon, árnyékos lejtő a végén éles kanyarral, frankó jéggel. Cipőm klipszben beszíjazva - mondanám, h úgy dőltem el mint az ólajtó, de valójában olyan volt mintha kirántották volna alólam a bringát. A fejem medicinlabdaként csapódott az aszfaltra. A sisak (+volt alatta még egy sapka is) nagyon sokat védett. De így is kisebbfajta agyrázkodás lehetett, bár nem ájultam el. Megütöttem a bordámat is - nem látszik semmi sérülés de nagyobb levegővételnél fáj - ill a tenyerem. Ruházatomon keletkezett kár, a bringa nagyjából megúszta, az első villogót elhagytam. Azért lenyomtam a dobogókői penzumot, ami arra utal h nincs komolyabb baj, de most így utána olvasva az agyrázkódás tüneteinek és visszagondolva a baleset utáni egy órára eléggé zavartan viselkedtem (pl. kis híján összeverekedtem egy autós orkkal; átnéztem a bringát és nem tűnt fel h hiányzik róla a villogó). De mindeközben nem gondoltam, h különösebb bajom lenne. Mondjuk a fejem fájt, meg máshol is éreztem picit ahol megütöttem magam, de azt gondoltam magamról h jól vagyok, miközben nyilvánvalóan nem voltam egészen magamnál. Fura. A fejem, fülem most is fáj/zúg. Ahogy olvasom ez napokig, hetekig eltarthat.
Tanulság a történtekből számomra:
1) Sisak - mindig legyen az emberen. Nincs kivétel (csak a boltba megyek stb)
2) Ha ilyen baleset történik, akkor ne akarja az ember folytatni a tekerést - főleg, ha egyedül van.
3) Mindenféle trenddel szembemenve érdemes fontolóra venni a hagyományos taposó pedál használatát, így van esély letenni a lábat eséskor.
(épp a napokban olvastam ezt a pedál dolgot ultralight-os bringatúrástól [eszméletlen fazon] http://ultralightcycling.blogspot.hu, és ő is pont azon véleményen volt, h ok h szuper cipők meg pedálok, és h mennyivel hatékonyabban lehet velük tekerni, de nem éri meg egy esésnél a kulcs- ill. medencecsont törést az a nagy hatékonyság.)

Bogányi-zongora

Forradalmian új, magyar fejlesztésű zongorát mutatott be Bogányi Gergely zongoraművész.

A zongorakészítés olyan mesterség, amihez a belépési szint elképesztően magas. Informatikussá sokan ki tudják magukat képezni némi szorgalommal, de zongorakészítéshez ez nem járható út. A zongora egyfajta csúcstermék, rengeteg tudás testesül meg benne. pl kezdve azzal, h milyen fát/honnan vágnak ki az elkészítéséhez, fa pihentetésének körülményeivel stb. Birth Of Bösendorfer Piano In 4 Minutes La Campanella Lisitsa Vagyis senki nem tud a nulláról zongorát készíteni - legalábbis a hagyományos módon.
Ezért aki erre adja a fejét, legyen az még egy méltán elismert zongoraművész is, szükségszerűen forradalmian új megközelítéssel kell h éljen.
Fa helyett karbon. Bizarrnak tűnik elsőre, nem? Mert rögtön elveszni látszik a természetesség, amit eddig a fának tulajdonítottak. Patetikusabban: a művészet és a Teremtő közötti kapcsolatból veszik el egy láncszem a fa helyettesítésével. Na jó, ez csak olyan érzelmeskedés, hát hiszen a lényeg a hangzás lenne, ugyi! Azt pedig kimérték, matematikailag modellezték, sok pénzt költöttek rá, h tökéletesítsék.