[pol] Ezt hallgatom: piéeliesztiájeni

Hozzászólások

És én még azt hittem jó zenei ízlésed van. Politikától függetlenül zeneileg nézve ez egy rakás sz.r. Ha meg csak azért raktad ide, hogy megtudjuk, hogy kivel szimpatizálsz, az szimplán nem érdekel.

Legközelebb a klasszikus zenei versenyekről, zongoristákról szívesen olvasom bejegyzéseidet...

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Szerkesztve: 2023. 10. 14., szo – 03:56

Nem vagy képben...
Ezt a zenét Yann Tiersen szerezte  - nehéz elképzelnem olyan zeneszeretőt és zenével foglalkozót, pláne zogoristát, aki ne ismerné a nevét. Ugyanis generációk kezdtek zongorázni tanulni a zenéje hatására (köztük magam is). Bár kétségtelen, h már jó pár éve váltott az elektronikus zenére és ezzel a vonallal magam sem szimpatizálok, de azért ezek zeneileg nagyon igényesek, megkomponáltak a saját módjukon, csak éppen nekem nem tetszenek.( De speciel ez a szám, meg kb még ez a lemez [Dust Lane] úgy ahogy elmegy. )

Fura módon többeket inspirált (akár zeneileg, akár vizuálisan) ez az [indirekten] izléstelennek titulált zene és különböző hangszerelésekben, remixekben létezik:

Ez a szám nyilvánvaló politikai kiállás, ami teljes egészében eliminálja országunk miniszterelnökének azon erölködését, h majd ő itt meghatározza mi a terrorizmus, meg egyszemélyben eldönti és utasítja a rendőrkapitányt h egy tüntetés a terrorizmust támogatja és be kell-e tiltani vagy sem. Ilyen az amikor vezető látja a döglött lovát, hiába püföli nem kell az már többet fel, annál agresszivabban viselkedik: korábban csak az itt élő tibetieket rendelték be amikor a kinai vezető idejött, most már ugyan ez a tempo velünk magyarokkal szemben is, ha nem akar utcán látni; ha meg elküldik a kurva anyjába a török vendégét, akkor megintcsak utasítva van rendörség, h az illetőre támadó testörök ügyében gyorsan zárják le a nyomozást. Nos ennek a fasznak véleményét eliminálja Tiersenné, akinek egyébként nem különösebben vannak politikai nyilatkozatai.

Én voltam már Palesztina melletti tüntetésen korábban is, és hidd el a palesztinok tudnak tüntetni! 

Aktuálisan kevésébé forognak a gondolataim a zongora és komolyzene körül. bár lehet a szgépes zongoráról technikai jellegűt írok majd valamikor. 

Addig is egy nagylélegzetű a zuhanásról: Yann Tiersen - La Chute 

Amúgy nem baj ha nem érdekel. Elsősorban nem mások igényét akartam kielégíteni, hanem magamét azzal h leírom: nem, Orbán nem beszél az én nevemben. Hazudik amikor azt mondja h terror ellen van. Ugyanis az izraeli terrorállam ellen sohasem lépet fel, bár bőven lett volna oka, alkalma. Sokan szimpatizálnak Magyarországon is Palesztinával és megvetik Izraelt meg  a zsidókat!

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

majd ő itt meghatározza mi a terrorizmus, meg egyszemélyben eldönti és utasítja a rendőrkapitányt h egy tüntetés a terrorizmust támogatja és be kell-e tiltani vagy sem.

Szóval amikor egy csoport egy nemzetközileg "elismert" terrorszervezet felhívására szervez valamilyen szimpátiatüntetést, az nem a terrorizmus támogatás?

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

Hát h is mondjam....nemzetközileg a család sem egy nő és egy férfi, szal nem gondolnám, h egy ilyen nemzetközi izé bármilyen érvénnyel bírna. Azonban amikor a miniszterelnök közvetlenül utasítja rendörkapitányt egy-egy tüntetés betiltására, az nem a terrorizmus támogatása, hanem maga a terror, a polgárokkal szembeni állam által megvalósított terror. Vagyis esetünkben a terroizmus egyszer mint cimke van ráaggatva azokra akiktől az igazság cinikusan meg lett tagadva és akiketől izreal állam létfeltételeiket vonja meg; másfelöl pedig van egy valódi terroristánk aki maga a miniszterelnök, aki az állami aparátuson keresztül terrorizálja a polgárokat. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

A te életed, a te gondolataid, a te blogod. Ezt tiszteletben tartom, mégha nem is értek veled egyet. De a zene... Az nem tetszik továbbra sem. Ez izlés kérdése és hát "de gustibus non est disputandum".

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Nem olyan rossz ez a zene, kellően kaotikus, nekem tetszik. És a mondandóddal is részben egyet tudok érteni

Ha tetszik...
Más, mégis ugyan az a Yann Tiersen..nehéz szóban leírni a zenéjét, pláne h sokat változott is, de alapvetően minimalista zenét csinál[t], és mindig van mély [emelkedett] gondolatiság a zenéjében. Ez nem nyilvánvaló, kell élettapsztalat h fel lehessen fogni. 

Ki emlékszik '78 nyarára?

Summer '78 - ez cím teljesen puritán hétköznapinak vélhető, mégis esszencia és megértése előfeltételekhez kötött. Mik ezek? A hallgatónak élnie kellett 1978-ban és annyi idősnek kellett lennie, hogy legyenek emlékei róla, és annyi idősnek kell lennie most, h ezen emlékek jelentőssé válljanak számára. 
Fel kell ismernie '78 és a most közötti különbséget és itélettel kell rendelkeznie róluk. 
Korántsem elsődlegesen, de sok minden között számomra pre-internet idők valahogy az ártatlanság korát jelenti. A pszichologizálást szigorúan elvetve érzelgős nosztalgával értékelem fel most azt a naivitást és pozitivizmust, amit akkor fel sem fogtam, fel sem tünt. Nem úgy értem, h én lettem volna naív vagy pozitív, hanem a mostanihoz képest az akkori légkör, közhangulat, korszellem volt az. A bűnbeesés elötti állapot a bűn elkövetése után visszatekintve. És nem lesz megkerülhető a  politikai éle sem a dolognak, ugyanis ez a zene Good Bye Lenin c. film zenéje, de hogy is mondjam: Yann nagyobb a filmnél, a filmhez írt zene kiszolgálja a filmet ugyan, de esetünkben valójában csak eszközként, vivő rétegként használja azt sokkal mélyebb gondolatisághoz: visszagyerekít, visszahumanizál a 70-es évekbe. 
Oké, gondolhatod, h szubjektív belemagyarázás némi bizarr nárcisztikummal. Objektív bizonyitékom van rá h nem az, mert másnak is ilyen gondolatai támadtak. Ugyanis összekötötték egy másik filmmel Amelie csodálatos élete címüvel - amnek szintén Yann a zeneszerzője - azzal a jelenettel, amikor Amelie a lakásában véletlenül rátalál az 50 évvel korábban ott élt kisfiú által elrejtett dobozra, amibe az a "kincseit" helyezte el. És kinyomozzva kilétét úgy juttatja vissza számára a dobozát, hogy amikor az a napi sétája alkalmával elhalad egy telefonfülke elött akkor megcsörgeti a fülke telefonját a kisfiu -aki már idős ember- az üres de csörgö telefonfülkébe lépve megpiilantja az 50 évvel korábban eldugott kincsesdobozát, amit Amelie helyezett el fülkében előzetesen. Katarzis. A Summer '78 cím olyan esszencia mint a kincsesdoboz. 
Minden világos lesz: https://www.youtube.com/watch?v=wjEXbhP9edcfl

-------

Amúgy találkoztam is vele személyesen, amikor Dust Lane Tour keretében az A38 hajón léptek fel. Korábban értem oda és vacsiztam a fenti étteremben amikor bejött az egész zenekar, a szomszéd asztalnál meg volt nekik terítve és ők is kajáltak koncert elött. Én meg nem mertem megszólítani, betoji voltam. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"