( uid_16313 | 2021. 02. 06., szo – 17:38 )

Nos. Sosem használtam négy évszakos gumit, de lehet most tavasszal fog eljönni az ideje. Meg is mondom miért. Több oka van:

- spórolás (egyszer megveszem a szettet, majd jó esetben mondjuk 5 évig használom, de lehet 7 is, ha bírja). Utána csere. Pórkerékre is veszek, mindegy mikor kapok defektet, télen vagy nyáron, nem lesz a 4. gumi eltérő - nyáron téli, télen nyári.

- klíma, felmelegedés (nincs tél, nem is lesz kb. soha többé, ha így folytatódik). Ha mégis beüt, akkor nem ülök autóba, túlélem. Pár centis hószakadástól, hogy klikkbait jelzővel éljek meg nem esünk pánikba akár még nyári gumival sem.

- 1 felniszettem van, gumisnál 10 ezer a csere x2 1 évben. Amíg panelban laktam, ők is tárolták 3500-ért. Ezt már most megfogtam, mert hozom-viszem, ha kell (még). Ha 4 évig használom a négyévszakost, már megérte a beruházás, hogy nem kell cserélgetni. 

- 25 km-re járok munkába, a többi városi tekergés. A többit a másik kocsival intézzük, ahol magam cserélgetem a téli-nyári szettet felnistől. Ha félrehúz a kocsi, max. viszem egy centrírozásra.

- vezettem ladát is nyárigumival 20 cm-es hóban, városban és sztrádán is. A biztonságot nem a gumi jelenti, hanem a sofőr hozzáállása. Sokan pusztulnak bele az autójukba, mert azt hiszik, az kompenzálja a vezetői hiányosságokat (ld. ABS, ESP és társai)

Tudom közhely, hogy a körülményeknek megfelelő sebesség használata, de valóban ez a varázsige, és nem az, hogy milyen a gumi, vagy éppen az autó.