( dexter11 | 2014. 02. 14., p – 21:46 )

Egy olyan hely ahol a gyerek heti öt napon napi 6-8 órát tölt éveken keresztül, valamint ismerősöket szerez akikkel tanítási időn kívül is együtt lehet, valószínűleg sokkal nagyobb hangsúlyt kap a jelleme a formálásában mint akár a környezete akármelyik más része. Arról nem is beszélve, hogy az iskolának a jellem formálás is a dolga ami nem biztos, hogy más helyekről el lehet mondani az otthont leszámítva.
Szóval de, az oktatási rendszert lehet hibásként beállítani. Ha mindenki utálja akkor eleve baj van vele.
Egyébként meg ezek után több mondatban fejtegeted a rendszer hibáit. Nem is értem szerinted mért nem hibáztatható.

Lehet a gyerekeket önálló gondolkodásra szoktatni, olyan feladatokat adni amik megoldása során bátorítják az addig szokatlan új megoldásokra. Ebben semmi misztikus nincsen, és társadalmi reformra sincs hozzá szükség. Ezek minden gyerekben eleve meglévő tulajdonságok csak elő kell hozni belőlük. Persze egy olyan helyen ahol arra szoktatják a gyereket hogy ne beszéljen csak ha kérdezik és csak azt csinálja amit mondanak neki, amíg mondják neki, elég nehezen fog menni. A kreativitás legnagyobb ellensége ugyanis a kötöttségek. Nem véletlen hogy az olyan munkahelyek mint a Google vagy a Valve ahova akkor jársz be amikor akarsz és a munkaidőd jelentős részében azzal foglalkozol amivel akarsz, léteznek.

Az internet maga a diverzitás és távolról sem csak egy nézőpont van rajta akármelyik témában is keres az ember.

Végül, de nem utolsó sorban, eddig egyetlen olyan koncepciót sem láttam, ami a mai képzési rendszert életképesen, hatékonyan tudná felváltani.

Attól még lehet, hogy létezik, de ha még nincs is akkor sem jelenti azt, hogy hagyjuk meg a régi szart mert valaki más nem csinálta már meg nekünk.