Nemcsak a megjelenítésbe, hanem a nyersadatok rekonstrukciójába is betört a GPU. Korábban a cégek proprietary célhardware-t használtak vektorprocesszorokkal. Ezeknél 100x gyorsabb a GPU és 100x olcsóbb. Ezzel elértek a rekonstruktorok abba a sebességtartományba, hogy számítás igényesebb, kifinomultabb rekonstrukciós algoritmusokkal (iteratív rekonstrukció) tudjunk számolni.
Ezúton is köszönetet szeretnék mondani minden hardcore gamer-nek, hogy indirekt módon hozzájárultak az orvosi diagnosztikához - a betegek nevében is.
Persze a cégek nem adják olcsón. A nagy gyártók már most átültették a proprietary alkalmazásaik egy részét GPU alapokra. De a fejlesztésnek megkérik az árát, sok emberóra fekszik benne.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."