A tömegközlekedésről ...

BYD elektromos busz, légkondicionálás, USB töltő fél méterenként ... így néz ki ma a tömegközlekedés Győrben. #jobbanélünkmintnyolcéve

Hozzászólások

Az meg hagyjan. De, amikor 230V-os aljzatokkal van tele a HEV, es a buliba igyekezo lanykak ott sutik a hajukat :)

Inkább tettem volna vezetéknélkülit 2024-ben. De ettől független nem fogok tömegközlekedni, kocsiban is van töltő. :)

Tényleg jók az elektromos buszok Győrben tényleg, én is nemrég utaztam velük.

Köszönjük az EU-nak, hogy adott rá pénzt.

#jobbanélünkmintnyolcéve -> nyilván, mivel az EU adott pénzt elektromos buszok beszerzésére a Zöld Busz Programban az EU Recovery and Resilience Facility keretében

Hát ugye az jó kérdés, hogy a HUMDA hogyan  és mennyiért szerezte be a buszokat a városoknak. Mert nem maguk a városok veszik a beszállítóktól a buszokat, az üzletet a HUMDA intézi.

Az egész Zöld Busz programban a korrupciós pont a szokásos módon az elosztó/beszerző/közvetítő, mint amikor lélegeztetőgépeket vettünk 300 milliárdért. 

A cég maga többmilliárdos veszteséget termel. A legfontosabb projektjét, a hajdúnánási MotoGP pályát leállították, beleöltünk pármilliárdot abba is.

Erről az a történelmi szálló jutott eszembe, amit mostanában kezdtek végre felújítani. Kint van a tábla, hogy majdnem négyezer milla a támogatás. Kérdezte a párom, mikor hümmögtem, hogy sokallom, vagy nem mindet költik majd rá? Mondom, nyugaton is megtörténik, hogy nem zárnak jól a pénzvezetékek tömítései és el-elfolyik egy kis része, de nehogy a végén a főszerelő kapja meg egy pusziért az elkészült épületet.

Mi is kaptunk egy párat belőle Egerben. Nagyon szeretem, kényelmesek és ilyenkor nyáron tényleg szuper a klíma. Töltőt még sosem használtam buszon, soha nincs nálam kábel...

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Amilyen sűrűn járnak a győri buszok, inkább a megállókba kellett volna töltőt szerelni :)

Normális helyeken a vasútállomásra menő/jövő buszok menetrendje igazítva van a vonatok menetrendjéhez.

Persze ehhez az kell, hogy a vonalon ütemes (netán zónázó és ütemes) menetrend legyen, de az amúgy is alapelvárás lenne a XXI. században.

Ha óránként jár, és 55 percet kell rá várni, akkor ~5-6 perccel hamarabb kell kimenni, és nem kell 55-öt várni. :-P Illetve az önkormányzat (mint megrendelő) felé a képviselőkön keresztül kell megfelelően nyomást gyakorolni, hogy a buszok a valós igényekhez igazodva (akár nem fix óránkénti követéssel) járjanak...

Arról volt szó, hogy k.sokat kell várni a buszra, ha...

...a user hetkoznapi allampolgarkent viselkedik, es elni probal a tomegkozlekedes adottsagaival. Persze ha kepes meggorbiteni a ter-ido-kontinuumot, akkor elerheti az eggyel korabbi buszt meg azelott, hogy leszallt volna a vonatrol.

Egyebkent a tanulsag nem az, hogy jo-e a tomegkozelekedes (szerintem legtobbszor igen), hanem hogy az Atlag Jozsi kontra Szolgaltato vitaban szerinted kivetel nelkul az egyszeri felhasznalo a hibas, a Nagybetus Szolgaltato Intezmeny, na, az soha.

Nem lehet olyan menetrendet tervezni, amiben nincs hosszú várakozás. Egyszerűen matematikai képtelenség vagy nem lesz optimális anyagilag az üzemeltetőnek.

Tömegközlekedésről meg csak ennyit: Ha jön egyáltalán a vonat/busz és nem marad ki. Vagy épp nem robban le a vonat az 1 szem sínpályán 2 állomás között. Vagy egyáltalán találnak buszvezetőt / vonatvezetőt az adott járatra.
Na ezért járok én 99%-ban autóval (vidéken élek). Bőven eleget ***** én a MÁV, Volánbusz miatt.

Nézheted a menetrendet, ha egy napszakban ritkán vagy egyáltalán nem jár a busz. Volt szerencsém hosszabb ideig ingázni Bp-Győr között. Ha nem a "bejárós" intervallumban vagy, esetleg késik a vonat, akkor megszívtad. Budapesten mi el vagyunk kényeztetve tömegközlekedés szempontjából.

Ez:

2 autóbusz Menetrend

2 autóbusz útvonal minden nap üzemel. Rendszeres ütemterv: 04:46 - 22:21

Nap Üzemelési Órák Frekvencia (perc)
hét 04:46 - 22:21 5 - 20
kedd 04:46 - 22:21 5 - 20
sze 04:46 - 22:21 5 - 20
csüt 04:46 - 22:21 5 - 20
pén 04:46 - 22:21 5 - 20
szo 04:46 - 22:21 20 - 30
vas 04:46 - 22:21 20 - 30

Évente kb. egyszer ülök rajta, teljesen rendben van a menetrendje.

trey @ gépház

Ismerőstől hallottam, hogy Nyíregyházán WiFi is van a buszokon.

A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.

Ülőhely legyen a buszon

Többnyire szokott lenni, de nagyon sokszor már ülnek rajta. :P Meg pl. BKV-n nagyon ritkán akarok leülni, jó okkal.

A feltöltés kapcsán meg el tudok képzelni olyan helyzetet, amikor jól jöhet, pl. túristaként.

A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.