- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
(x) Egyéb, leírom
Az eggyel korábban autómban klasszikus, önindítós Start/Stop rendszer volt. Annál az első mozdulatom beszállás után a Start/Stop letiltása volt.
A mostani mild hybridben teljesen máshogy működő rendszer van, akár menet közben 100 km/h-nál is lekapcsolja a 2 vagy 4 hengert, használom, mert jó (coasting).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
autómban klasszikus, önindítós Start/Stop rendszer volt. Annál az első mozdulatom beszállás után a Start/Stop letiltása volt.
Pontosan ez a process nálam is. mert ugye by default be van kapcsolva (2019-es Passat).
Nem mellesleg egy diesel motort leállítani a piros lámpánál... hát minimum kérdéses. de megkockáztatom: baromság.
ráadásul olyakor is leállította, amikor nem lámpa volt csak 'aktívan' vártam hogy végre kikanyarodhassak, és pont akkor állt le, amikor kiindulhattam volna. Na ez meg ráádásul kibaszottul balesetveszélyes is.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleve, önindítóval rángatni, nekem kicsit fájó (sajnáltam a mechanikát) volt.
A BAS (villanymotor) pedig olyan szépen kapcsolgatja ki-be, hogy észre se lehet venni. Ezzel semmi bajom nincs. Ahogy a Cylinder on Demand-ot (4-ből két hengert kikapcsol, ha szükségtelen) is megszoktam már.
Haveromnak dízel Golf-ja van, abban rossz hallgatni a Start/Stop rendszer működését, nem is használja ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem céges hanem saját, felmész face-n a passat b8.5 csoportba, és hírdet ott 1-2 emberke aki átprogramozza neked valamennyi pénzért h. automatikusan kikapcsolt startstoppal induljon a kocsid. Plusz még vagy 2 tucat kényelmi opciót tudnak neked aktiválni, amit a gyártó eldug előled.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet en vagyok a hulye (meg az audi), de ez egy
"(x) van, és használom is"
opcionak tunik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem és ki is fejtettem miért. Mert a klasszikus, önindítós Start/Stop rendszer egy rakás szar, amit meg én használok, azt nem az, hanem egy sokkal fejlettebb és összetettebb megoldás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eggyel korábban autómban klasszikus, önindítós Start/Stop rendszer volt. Annál az első mozdulatom beszállás után a Start/Stop letiltása volt.
Latom Trey milyen gondosan ugyelsz a kornyzetvedelmre es fontosnak tartod az autok idodben valo lecsereleset ujabbakra, hiszen azok megfelelnek a legszigorubb kornyezetvedelmi eloirasok ezzel is tamogatva es fontosnak tarva a zold ujitasokat, odafigyelve a kornyzetunkre. Oh, wait... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te itt valami rossz mozit nézel, én folyamat a sötétzöldeken röhögök. Grétácskátokon, EV-iteken, miközben az orosz-ukrán háborúban egy nap alatt több környezetszennyezést csinálnak (nyugati barátaink hathatós közreműködésével), mint amennyit én 1000 év alatt se tudnék.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az orosz-ukrán háborúban egy nap alatt több környezetszennyezést csinálnak (nyugati barátaink hathatós közreműködésével), mint amennyit én 1000 év alatt se tudnék.
Igy van. De ha mindenki igy gondolkodik, akkor sose lesz jobb semmi.
A haboru egyszer veget er, akkor mi lesz majd a kifogas?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van. De ha mindenki igy gondolkodik, akkor sose lesz jobb semmi.
Így van. Én nem akarom - papíron - megváltani a világot.
A haboru egyszer veget er, akkor mi lesz majd a kifogas?
Az, hogy az itt felhánytorgatott autót már 3 éve nem használom. Az újon (EURO 6+) meg default megy a Start/Stop mild hybrid + coasting + intelligens start/stop + CoD 🤷♂️
(megint csak a szokásos köcsögösködési próbálkozás volt a felszólaló részéről, visszautalva egy 3 évvel ezelőtti állapotra)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell kifogás, ez egy ilyen világ. És nem a start-stoptól lesz jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van meg tennivalo boven mire eljutunk odaig. Majd ha az allamok, vallalatok mind betartjak akkor keress meg. En viszem magammal a fem szivoszalamat (vicc b+) mert mindenhol papirizu uditot divat ma kortyolgatni.
Ne nekem kelljen mar egyedul megvaltani a vilagot amikor superyacht-ok, oceanjarok, szinesfembanyak szennyezik a foldet meg 3 csilliard liter olajat borogatnak ki az oceanba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Latom, nem ment at az uzenet.
Azt nem ertitek, hogy TI vagytok az 'emberek'. TI dolgoztok a 'nagy cegek' -nel, es TI szavaztok az orszag vezetoire (akik a tobbi embernek meg a TI orszagotok).
De pontosan ezert tartunk itt, ahol, mert sokan gondolkodnak pont igy, mint ti itt. "majd a masik" - gondolja mind.
Nem, tenyleg nem 1 szivoszal fogja megmenteni a vilagot, de meg csak 10 milliard sem -- a lenyege annak a figyelemfelkeltes, a 'raise awareness', hogy igenis vedd eszre, hogy minden kicsi szamit.
Es igen, valoban, nem 1 auto fogja megvaltani a vilagot - de csak ezen a pici sarmelleki MO-n van 4 millio, egesz EUban parszaz millio - az mar bizony szamit.
A nagy cegeket is elo kell venni: igy van! Es elo is veszik. De ahhoz, hogy meg jobban koppintsanak a kormukre, az kell, hogy meglegyen a kritikus tomeg, hogy mindenhol a nyugati vilagban igy tegyenek, mert addig sajnos 'elbujnak' a masik orszagba, ha szoritanak rajtuk egyet.
Ehhez az emberek tamogatasa kell. Az, hogy "majd a masik", nem eleg, es pontosan ez vezet ahhoz, hogy a gyerekeink egy meg nagyobb szart orokoljenek tolunk, mint mi a szuleinktol.
En? Alig inditok autot, ott all a garazsban. Atlag 3-4 havonta tankolok. Amugy kerekparozok vagy bkv+setalok. Hoszivattyus a futes, gazt most fogom kikottetni. Rajtam nem fog mulni a jovo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még a csak befelé légzést és a vízpára kibocsátásod redukálását kell gyakorolni
gondolj a jövőre!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En meg havonta 1x oszt? Ezt a ti szavaztok dolgot szerintem hagyjuk is. Nem eltem meg olyan orszagban ahol ez tokeletesen mukodne. Mindenhol szar csak esetleg mas szinten :D
Elassak a szeleromuvek lapatjait mert nem tudnak veluk mit kezdeni. Es ez csak egy kiragadott pelda a milliobol egy orszagban. Ez nem az embereken mulik. Hanem hja hat kerem ezt nem tiltottak meg jogszabalyban de igen nezze meg en bezzeg bazzeg szetvalogatom a szemetet latja? Meg mar gonosz mekdoncis muanyag szivokam sincsen...
Gondolod az allamokat vagy cegeket erdekelni fogja? Hat nezd mar a tigrincs figura is mekkora kiraly mar hat meg a sajat fekaliajat is felhasznalja a kiskertjeben. Ideje lenne nekunk is csinalni valamit?
Ez forditva mukodik. Ha egy processz nem jo akkor nem atfestjuk meg a vegfelhasznalot szopatjuk meg guilttripezzuk a mediaban hanem atalakitjuk. Ha ez megvan akkor le lehet menni individual szintre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En? Alig inditok autot, ott all a garazsban. Atlag 3-4 havonta tankolok
Lehet, hogy versenyezhetnénk ki megy kevesebbet.
Amugy kerekparozok vagy bkv+setalok.
Én gyalogolok.
Hoszivattyus a futes, gazt most fogom kikottetni.
Az lenne a legjobb, ha nem is fűtenél.
Rajtam nem fog mulni a jovo.
Valóban. Ezekkel semmit nem változtatsz rajta.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szomszédnak már van hőszivattyú, úgy zúg, mint a qrvaanyja. A 3 rétegű passzív házas ablakaimon át is hallom a monoton zúgást. Qrva jó lesz, mikor mindenhol ilyen zajos szar lesz az ablakok alatt. A gáz ehhez képest teljesen kussba teszi a dolgát itthon, nem szennyezem zajjal a környezetet vele.
Nem a hőszivattyú fogja megmenteni a világot, hanem a 20+cm-es szigetelés, meg a 3 rétegű ablakok+hőcserélős szellőztetés. Ha ez mind megvan, már mindegy mivel fűtesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mi szobánkra tettek fel egy hőszivattyút. Nem elég, hogy drága volt, lehet állítgatni tavasszal, ősszel a vízhőfokot, vagy mi a rossebet. Nyáron szarul hűt, télen szarul fűt.
Jobban jártunk volna egy hűtő-fűtő klímával. 10-ed annyiért.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem elég, hogy drága volt, lehet állítgatni tavasszal, ősszel a vízhőfokot, vagy mi a rossebet. Nyáron szarul hűt, télen szarul fűt.
Szerintem szimplán elbaszták, mert balfaszok tervezték meg, szerelték fel és/vagy üzemelték be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem szimplán elbaszták, mert balfaszok tervezték meg, szerelték fel és/vagy üzemelték be.
Efelől semmi kétségem. Az elbaszás a részükről már ott kezdődött, hogy a feladatra nem megfelelő eszközt választottak.
Azzal folytatódott, hogy a felszerelés minősége kritikán aluli volt, hogy 6 alkalommal (szó szerint) kellett visszarendelni őket, mert a metil alkoholos hűtőközeg folyamatosan csöpögött valahonnan, fullasztó szaggal elárasztva a helyiséget és most itt van egy fos, amit állandóan adjusztálni kell, hogy a feladatát ellássa. Azt a feladatot, amit egy 3,5 kW-os, 250 ezer forintos hűtő-fűtő klíma _jól_ elvégezne.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elbaszás a részükről már ott kezdődött, hogy a feladatra nem megfelelő eszközt választottak.
Az adott feladatra tökéletes. A probléma nálad mindössze az, hogy balfaszok tervezték meg, szerelték fel és/vagy üzemelték be. Ha minden szinten szakemberek lettek volna, akkor nem csöpög, nem folyik és nem kell adjusztálni sem, egyszer kell beállítani és évekig elvan, akár egy hűtő-fűtő klíma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért nem kell állítani? tl;dr verzióban pls. mert érdekelni nem érdekel, csak szeretném majd elmondani nekik, hogy mit írt az internet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TLDR már leírtam: balfaszok tervezték meg, szerelték fel és/vagy üzemelték be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, akkor laikus számára, akit faszra sem érdekel sem a klíma, sem a hőszivattyú, sem a hűtés-fűtés kérdéskör, nem fog kiderülni, hogy miért nem kell állítgatni a vízhőfokot - annak ellenére, hogy a telepítést végző azt állította, hogy kell - anélkül, hogy egy shitload tl;dr írást el ne olvasnának.
Thx!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, van az életben egy csomó dolog, amit nem lehet egy tőmondattal elmagyarázni, ez is ilyen. Vagy rászánsz bruttó öt percet, hogy legalább elolvasd vagy így jártál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudok jobbat! Átküldöm az emberemnek, majd az elolvassa és reportolja a lényeget!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy erted, igazi ember? Amator.
Itt van kerlek szepen a legfaszabb, 4o modellel keszult osszefoglalo. A .pdf az a fenti link szovege. https://chat.openai.com/share/a4bf912b-973e-4cfd-bbe4-55a3569053a2
Mondjuk nem lett sokkal rovidebb, meg kulonosebben egzakt valaszt sem sikerult kapni a kerdesre, ugyhogy lehet, az embereid allasa meg par honapig nincs veszelyben. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A dokumentum szerint a hőszivattyú beállítása és karbantartása minimalizálható az időjáráskövető vezérlés alkalmazásával, amely automatikusan optimalizálja a rendszer működését. Ez biztosítja a maximális hatékonyságot és kényelmet anélkül, hogy gyakori kézi beállításra lenne szükség
Ááá! Tehát, nem elég, hogy 10 klíma ára volt, költsünk még több pénzt erre a szarra! Ennél olcsóbb, hogy felküldjük a gazdasági i gondnokot a tetőre, hogy állítson rajta egy évben kétszer :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
költsünk még több pénzt erre a szarra
Alapvetően mindegyik szar tudja ezt az időjáráskövető dolgot, a szakemberek balfaszok jelentős része nem tudja, hogy van ilyen; ha tudja, hogy van ilyen, akkor nem tudja beállítani; ha mégis beállította, akkor szarul. A non plus ultra az, amikor az épületgépész mérnök rendesen megtervezi, lerajzolja, ír hozzá táblázatot beállítani, a balfasz szerelők meg csinálják, ahogy szokták: szarul.
Az egységsugarú felhasználónak meg az jön ki az egészből, hogy szar a hőszivattyú.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor a kazáncserét intéztem, megvettem a kazánt, láttam h. van hozzá kültéri-hőmérséklet szenzor. Megvettem ezt is. Jött a szerelő, mondom neki h. a hőmérséklet szenzor is itt van, azt is lesszívesek felrakni, bekötni, beállítani. Csak hümmögött h. ezt senki nem szokta kérni, nem szokták sehol felszerelni. Mondom neki nem baj, itt most kell. Lusták gondolkodni, a megnövekedett gázfogyasztás a kuncsaftnak fog évekig extra költéget okozni. Ő a pénzét megkapta a trógerül elvégzett munka után, nem neki fáj h. a szenzor kimaradt a telepítésből, a kazán anélkül is elműködik valahogyan.
Eleve a kondenzációs kazánok működésének fontos része, h. tudja mennyi a kinti hőmérséklet, mert ennek ismeretében tudja optimalizálni a működési tartományát. Nem mellékesen pedig így takarít meg működési költséget (gázfogyasztás jobb lesz ahhoz képest, mintha nem tudná mennyi a kinti hőmérséklet).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végfelhasználót nem érdekli, hogy ki mit baszott el, ki kire mutogat. Neki van egy távkapcsolója, 3 gombbal: ki/be, hőm. fel/le
Aztán vagy hozza az elvártat, vagy nem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végfelhasználót nem érdekli, hogy ki mit baszott el, ki kire mutogat.
Nézd, engem se érdekel, hogy nálad ki mit baszott el. Az a helyzet nem a hőszivattyú - mint technológia - szar, hanem nálad van elbaszva a tervezés/szerelés/beüzemelés trió valamelyike vagy mindegyikte. És engem nem érdekel, hogy téged ez nem érdekel, csak gondoltam jelzem - leginkább másoknak, akik még olvassák, hogy ez nem ilyen üzemszerűen, hanem nálad el van baszva. Innen a te dolgod, hogy ezt az információt feldolgozd magadban, de láthatóan szokás szerint nem fog menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, akkor vissza az elejére:
A mi szobánkra tettek fel egy hőszivattyút. Nem elég, hogy drága volt, lehet állítgatni tavasszal, ősszel a vízhőfokot, vagy mi a rossebet. Nyáron szarul hűt, télen szarul fűt.
Jobban jártunk volna egy hűtő-fűtő klímával. 10-ed annyiért.
Nem az volt az állítás, mint a szalmabábod ("Az a helyzet nem a hőszivattyú - mint technológia - szar"). De, hogy ez itt szar, az kétségtelen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, hogy ez itt szar, az kétségtelen.
Nem, nem a hőszivattyú a szar, hanem a rendszer megtervezése, a beszerelése és a beüzemelése a szar. Innen a te dolgod, hogy ezt az információt feldolgozd magadban, de láthatóan szokás szerint nem fog menni, jön a sokadik 'classic trey'. Aki értelmesen el tudta olvasni, annak már nincs új információ, neked meg felesleges bármit is írni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem a hőszivattyú a szar, hanem a rendszer megtervezése, a beszerelése és a beüzemelése a szar.
Ja, sokadjára is szép a szalmabábod! Birkózz vele!
De, gyere el, van itt pár ember, aki használja, magyarázd el nekik, hogy tulajdonképpen ők a hülyék. Nagy sikered lesz :D
Majd meséld el nekik, hogy el kéne olvasniuk faszomtudja kit nem érdeklő írásokat, obskurus számításokat, keresni az országban (nekik?!) egy darab (ez lennél te) szakembert, aki beállítja, aztán onnantól tejjel-mézzel folyó kánaán.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másik oldalon meg classic _Franko_ 🤷♂️
Ezért sem fogunk kb. semmiben sem megegyezni sose. Hja. Sok sikert a szivattyúhoz. Akinek nincs, az mind hülye.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Élvezetesebb a kabaré a megoldás helyett. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudok jobbat! Átküldöm az emberemnek, majd az elolvassa és reportolja a lényeget!
Hajrá. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szomszédnak már van hőszivattyú, úgy zúg, mint a qrvaanyja.
Rosszul szerelték fel, tippre nincs alatta gumi rezgéscsillapító talpkonzol (egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány helyen van) és nem a levegőn keresztül megy be hozzád a zaj, hanem testhang megy be a talajon, alapon keresztül.
Qrva jó lesz, mikor mindenhol ilyen zajos szar lesz az ablakok alatt.
Nekem a hálószoba ablak mellett van a saját hőszivattyúm és nem hallom. Mondjuk a Panasonic dupla talpkonzolán van.
Nem a hőszivattyú fogja megmenteni a világot, hanem a 20+cm-es szigetelés, meg a 3 rétegű ablakok+hőcserélős szellőztetés.
Ez a passzívházas-szekta álláspontja... :D
A passzívházba annyi embodied carbon kerül, hogy a "TCO" emisszió nagyobb, mint egy rosszabb energetikájú ház esetén. A fő probléma az, hogy csak az éves fűtéssel számolsz, azzal nem, hogy mennyi energia elérni, hogy kevesebb legyen az éves fűtési igény, mintha az autónál csak az üzemanyaggal számolnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, h nincs alatta csillapítás, nem tudom, de ha este kimegyek sétálni, akkor 3-4-5 házzal arrébb is hallatszik a búgás. Mondtam már, h csináljon vele valamit, mert én azt tervezem, h egy ~3m magas zsalukő falat építek majd elé, ha nem. Perelni, ügyvédezni nem akarok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, h nincs alatta csillapítás, nem tudom, de ha este kimegyek sétálni, akkor 3-4-5 házzal arrébb is hallatszik a búgás.
Ilyen: http://aquareashop.hu/Kulteri-talp-a-zaj-es-rezgesek-elnyelesere
Mondtam már, h csináljon vele valamit, mert én azt tervezem, h egy ~3m magas zsalukő falat építek majd elé, ha nem.
Namost, ha ún. léghang, ami a levegőn keresztül terjed, arra jó a nagy tömegű fal; ha ún. testhang, ami a tömör anyagokon keresztül terjed, akkor nem jó a nagy tömegű fal, mert csak átadja a levegőnek a rezgéseket.
Perelni, ügyvédezni nem akarok.
Lehet, hogy kénytelen leszel... a probléma az, hogy ad-hoc odateszik valahova és valahogy a hőszivattyút, két szempontot figyelembe vége: a legrövidebb csövezéssel beköthető legyen és a telek szélére kerüljön. Ha értelmes az épületgépész tervező, akkor nem a szomszédok felé tájolja, hanem az előkert vagy a hátsókert felé, másrészt odatervez zajcsökkentő és rezgéscsökkentő rögzítést és előtétfalat. De a legtöbb kivitelezés épületgépész tervező nélkül történik, mert ugye a mérnök drága, másrészt a kivitelezők is keresztülhugyoznak a terven, mert nem értik, hogy miért olyan, sose láttak olyat, hülyeség és csinálják, ahogy "szokták".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor is átmegy a betonon a rezgés, ha másik alapon van, mint a szivattyúja? Mert akkor nagyon szomorú leszek, mert számomra a járható út csak a költözés maradna. Elképzelni sem merem, mi lesz itt nyáron, mikor mi teljesen nyitott ablakoknál alszunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak a betonalapon megy át, hanem a talajon is átmegy a rezgés, mint testhang. Minél kötöttebb a talaj, annál jobban vezeti a rezgéseket. És minél inkább rigid a hőszivattyú talajhoz kötése (beton + fém konzol), annál jobban levezeti a rezgéseket a talajba, ahol onnan szétterül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azonnal kikapcsolom (diesel). Az lenne a jo, ha a kormanyon lenne egy "most allitsd le a motort" gomb es amikor tudom, hogy most valahol perceket kell varni, akkor leallna, egyebkent meg nem probalna 10 masodpercre leallni es szinte azonnal inditani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mazda 6 (gondolom a többi is, ez volt alattam) ezt faszán csinálta, nem gomb volt, hanem megállás után még egyet rá kell nyomni a fékre, addig nem okoskodik, szóval nem akad meg körforgó előtt, meg ilyen faszságok. Abban használtam is, most a passatban azonnal nyomom ki, mert idegesítő (meg mert ennek én fizetném a szervízt :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mazda6: Akármilyen finom fékkel álltam meg, mindig leállította a motort, ha aktív volt a startstop. Ott is a kiiktatása volt a berögzült automatikus mozdulat indítás után.
Az elmúlt 10 évben használtam vagy 5 féle start-stop-os kocsit, mind más gyártó más típusa volt. Egyikben sem úgy működött a rendszer, mint ahogy a marketingbullshit állítja: hidegen, 1 perccel beindítás után már leállítja magát (télen, hideg garázsban állva több óra után elindulva). Autópályás meghajtás közepén benzinkúton megállva (tűzforró turbo): azonnal leállította a motor-t stb. stb. stb. Egyedül akkor nem állt le, ha nyáron 50 fokban ment 100-on a klíma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mmint miben? A mazda deklaráltan így működött, míg nem olvastam el, addig nem állt le. Db kb az egyetlen, amit vezettem, és nem volt agyfasz*, kb minden másban rém idegesítő. Jó, nem igaz, vicces módon manuális váltóval jó, ott ugye üres, kuplung felre áll meg, és a kuplung kinyomására indul újra.
*leszámítva, hogy valami ferdeszemű gyökér miatt az auto holdot nem lehetett fixre kapcsolni, mindig offban indult, mert valami homályos legenda van safetryről csak. Na most ettől jellemzően az volt, hogy beültél, elindultál, véletlen nem kapcsoltad be, akkor első lámpánál megállsz, kicsit ráfékezel, motor leáll, te felengeded a féket, és szépen vársz, majd ha automatán úgy dönt, hogy most ráindít a motorra (mer' légkondi, vagy jó ég tudja), akkor lévén nem volt auto-hold, ezért rögtön el is kezdett gurulni. Safety, az. Szóval ott nem a start/stop off gombot kellett vegetatív idegrendszerbe iktatni, hanem az auto holdot :facepalm:
Ah, közben szerkeszettél: lehet a régi hatos ezt játszotta, nekem asszem ~21es volt a seggem alatt, az nem csinált ilyet, meg a kolléga hasonló cx-30-a (vagy mi, városi hátizsák) sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2015-2016 modell-éves Mazda6 volt. Most passat b8.5, az is idiótán kezeli btw.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mazda CX5, 2014 - sztochasztikus, hogy mikor állítja le, még nem sikerült kiismernem. Néha körfogalomba bekanyarodás előtt a legrosszabb pillanatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1000, kanyarok előtti leállás volt a trigger, h. onnantól automatikusan minden indításkor kapcsoltam ki a picsába.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezt azóta meggyógyították :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van, használom, de a forgalomtól függően (jellemzően araszolós csúcsforgalomban) kikapcsolom.
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Manuális váltós dízel Passat, szal gyakorlatilag én szabályozom, mikor áll le. Soha nincs kikapcsolva teljesen a Start/stop.
It is our choices that define us.
Thinkpad X1 Carbon | Arch linux
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néha kikapcsolom, néha lenyomva tartom a kuplungot, néha hagyom működni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs, de ha lenne benne, kiiratnám/induláskor kikapcsolnám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
17 éve automata váltós autóim voltak, most full hibrid, szóval induláskor eldöntöm, hogy előre vagy hátra akarok menni, a többi az autó dolga... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy. Meg azert ott van a gyiiiii meg a hoooo pedal. Ezekkel kozlod, hogy mit szeretnel, a szamitogep meg majd eldonti, hogy mi lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
6-7 éve nem vezetek autót. nem is tervezem
4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[x] egyéb: nincs autóm, a mol limokban/egyéb bérleményben szokott lenni AFAIK, de annyira nem érdekel, hogy odafigyeljek rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Használnám, ha működne. 4 éves korában vettem márkaszerviztől, kezdetektől fogva nem működik. Senki se tudott vele mit kezdeni, elengedtem. Most 9 éves az autó, semmi baja, karbantartott, mindent megkap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy márkát mondhatnál erre a gyalázatra. Még a VW Polo-mban is működött anno.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hyundai i30 2015 benzin, szívó.
Az is lehet, hogy ezt szándékosan iktatták ki. Hyundai szerviz használta 2 évig, előtte flottás autó volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyári progival elég sok mindent ki-be lehet kapcsolni egy autón. Sztem ezt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak tippként:
Cserélj benne akku-t és jó nagyot tegyél bele. Nekem is az volt a problémám, hogy hol megy, hol nem megy, de inkább az utóbbi konstansan. (Meg nézesd meg az önindítóját.)
Bekerült egy f...m se tudja mekkora, új akku, azóta megy és ugyanaz, mint amit mások is írnak, hogy 30 másodperccel az indulás után is leállít "mert bemelegedett már". Ergo kikapcsolom szinte mindig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon már túl vagy, Bosch AGM (valami 7x Ah) ment bele, start-stopos. Nem segített.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mint amit mások is írnak, hogy 30 másodperccel az indulás után is leállít "mert bemelegedett már"
Prius is ezt műveli, pár órás állás után mindig végigcsinál egy start up procedurát, aztán lekapcsolja a benzinmotort, vagy addig megy még, amíg már tud fűteni (30-35 fokos a víz), ha kell... aztán meg menet közben is ki-be kapcsolgatja, mégis simán mennek 400-500 ezer kilométert... szóval _annyira_ nem kellene ártson a motornak, csak van valami makacs hiedelem, hogy árt a motornak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első dolgom volt kiiktatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engineering Explained youtube csatornán kiszámolták, hogy 7 másodpercre már megéri leállítani a motort. És hogy nem árt a motornak, mert így van megtervezve az egész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De azért tök jó olvasni az egyszerre gépész-informatikus-műszerész zseniket mindenhol. :D
It is our choices that define us.
Thinkpad X1 Carbon | Arch linux
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, nem árt, hát persze. :) Ezt ugyanott magyarázzák, ahol a 30-45ekm-es olajcsere periódust, meg, h sosem kell a váltóban olajat cserélni? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. az a magyarázat mögötte, hogy a leálláskor a rendszerben fenntartja az olajnyomást, így az indításokkor mindig azonnal rendelkezésre áll az olaj a kritikus helyeken, pl. főtengely csapágyak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja. Hát nem tudom. Inkább nem kérem, köszi. Az már egy foggal jobb, mikor hibrid a vas, és a nagy generátor-moci röffenti a mocit be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, az önindítóval való rángatáson a fenntartott olajnyomás nem segít :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem kb az volt az egyetlen zavaró tapasztalat amikor beindult: érezni lehetett a motor megrándulását kicsit (céges Octavia). Ahhoz mindig az a gondolat társult, hogy ez mennyire nem lehet jó a motornak. Lehet hogy élettartamig bírná, de a pszichikai hatása meg volt. Ennek ellenére nem nyomkodtam ki, bíztam a gyártóban. Másoknál volt az is, hogy egy kicsit lassabban csinálja az indítást, mint ahogy szeretették volna - de ez engem nem zavart, nem olyan a vezetési stílusom.
Volt olyan (rosszindulatú?) legenda is régebben, hogy nem tartós használatra van a start-stop, hanem azért hogy papíron jobb legyen a fogyasztás városban.
A hibridekben ez más kávéház. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néha látok olyat, h szeretne álló helyzetből kiugrani, de meg kell várnia a start/stop indulását. Én ezt nem szeretném megszokni. Van manuális, automata váltós kocsim, értelemszerűen mindkettőnél megoldom, h rögtön induljon, mikor gázra lépek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz ott állitja meg a főtengelyt ahonnan pöccre röffen vissza, szó nincs hideg induláshoz hasonló tekerésről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is így hallottam kb. 13-15 éve, amikor a Bosch demózta a Start/Stop és park assist rendszereit. Feltételezem azóta nem lettek ezek a megoldások rosszabbak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. az a magyarázat mögötte, hogy a leálláskor a rendszerben fenntartja az olajnyomást
Azt is észrevettem, hogy az olajnyomás lámpa a VW konszernnél csak dísz. Konkrétan elszakadt az olajpumpát hajtó lánc és mindenki azt hitte van olajnyomás alapjáraton. Ráadott gyújtásnál világított a visszajelző lámpa, indítás után elaludt mintha minden rendben lenne. Csak alapjárati fölötti fordulatszámon jelzett a lámpa és ott sem egyből hanem kb. 10s után. Ezek után én erősen kétlem, hogy fenntartja az olajnyomást inkább csak megoldották okosban egy program frissítéssel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem akinek van és kikapcsolja/utálja, ott vagy szar az autó, vagy nem tudja kezelni.
Ugyanis normális autóval TUDOD közölni, hogy ne álljon le, mert máris indulnál tovább, méghozzá a fékkel. Igen, meg kell tanulni kezelni, hogy hol van az a pont ameddig vissza kell engedni és még meg sem mozdul az autó, onnan tudja, hogy ne kapcsoljon le, műszerfalon jelzi is olyankor. (BMW)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kuplunggal. (VW konszern autói.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az jót tesz neki, ha állni kell a kuplungon sokáig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az biztos jót tesz a kuplungnak, hogy 30-50 sec kinyomás van minden lámpánál....
Mindig kikapcsolom, kizárt, hogy nem árt a motornak. Nem is kapcsol ki, amíg nem elég meleg, de nekem még úgy is egy kellemetlen dolog. Főleg, hogy mindig úgy próbálta leállítani, hogy fél másodperc múlva indultam... Na ez tuti nem jó neki. Ford mondeo, 1.5 benzin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
30-50sec vs fél másodperc. Nem lehet hogy a fél másodperces esetekben kellett volna kinyomni a kuplungot a 30-50 másodpercesekben meg hagyni leállni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En akkor allitom le a motort ha vasuti atjaronal pirosat kapok vagy valamilyen torlodas miatt beall a forgalom. Varosban altalaban csak 4 henger megy amugy is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, köszi! :)
És amikor várok, hogy besorolhassak az Üllői útra reggel, akkor honnan tudom előre, hogy ki fog beengedni?
Van, hogy percekig állok, van, hogy ugyanolyan sor mellett 2mp-et. De ha majd nagyon elterjedt lesz az időgép, akkor megigérem, hogy ilyenkor majd mindig visszamegyek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hozzászólásod elején még lámpánál álltál ;-) Nálunk Fehérváron még visszaszámlálók is vannak a lámpáknál ;-)
Ilyen esetben tényleg nem optimális a start stop ha nem azonnal és simán indul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben igazad van, de nem csak lámpánál rossz ötlet. Fehérvár ennyivel előbb jár... Itt meg saccolni lehet, cserébe sokkal gyorsabban váltanak a lámpák, emiatt a sacc is pontatlanabb....Mint írtam a kikanyarodáskor szórakozott velem a legtöbbet. Egyébként ma kipróbáltam, mert többen is írták, hogy ha nyomom a féket, akkor nem áll le (vagy legalábbis úgy értelmeztem, amit írtak). Leáll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kuplung. A fékes módszer az autómatánál van, ha jól értettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia Mitch! Köszi a pontosítást.
Akkor két lehetőségem van: kikapcsolom kézzel, vagy valami ilyesmi: https://www.vatera.hu/start-stop-automatika-kikapcsolo-modul-memoriaval…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes kütyü :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én inkább afelé hajlanék, hogy sok az olyan gyártó, aki képes (lenne) megoldani és vannak akik meg is oldják hogy ne ártson. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, olyan nincs egy autóban.
(jó csak viccelek, de nem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autószerelőm nem használja, a kisebbik fia (taxis) nem hasznalja, a nagyobbik fia -aki felprofi szinten autoversenyző- nem hasznalja. Ez nekem eleg indok, hogy mindenhol keruljem. :)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van és használom, sőt rajongók érte (dizel).
Kifejezetten hiányozna ha nem lenne: a motor hangját és rezonanciáját kellene álló helyzetben élveznem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_Minden_ motort megvisel a leállítás és indítás. Bár a huzamosabb ideig alapjárat sem tesz neki jót, ez a találmány különösen káros. 0 olajnyomás mellett, melegen többször leállítani egy motort majd beindítani, majd rögtön indulni vele, még valószínűleg fel sem épült olajnyomással nem egészséges.
De egy 85-ös VW T3-ast vezetek naponta és a másik autóm is 84-es, tehát annyira nem izgat a kérdés. Leállítom, ha megérkeztem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy a baj, ha azt hiszed annyiról szól a start-stop rendszer, hogy egy sima motort leállit, meg visszainditóz...
Az olajnyomás megmarad, teli van rakva visszafolyásgátlókkal, érzékelőkkel, ha elereszti a nyomást, megy a hibakód és letilt a rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a gyakorlatban is megnyilvánul abban hogy a common rail dízelek simán elmennek start - stoppal 4 - 500 ezer km-t úgy hogy a motorhoz nem kell nyúlni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg a tököm. 250ekm után minden nap ajándék az injektornak, meg a magasnyomású pumpának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt mondjuk nem tudom alátámasztani, de az injektor semmiképpen sem a start - stop miatt megy tönkre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>crd, 500kkm, motorhoz nem kell nyúlni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hibridem van, nem csak a piros lámpánál, hanem úgy általában leállítja a motort, ha úgy gondolja hogy van elég szufla az akkuban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2020-as de gyárilag nincs benne, nem is hiányzik.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tipusnak kellett kijönnie ~2018 után, h. kötelező legyen benne. Régebbi tipus 2019-2020-as gyártással sem kell tartalmazza. Majd ha jön a modell-update, abba már biztosan belekerül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kézi váltósban fogjuk rá oké, mert gyakorlatilag én szabályzom, de biztosan nem egészséges. Kedvenc esetek: tök hideg motort leállít, majd rájön hogy hülye ötlet volt és azonnal újraindítja. Vagy autópályán lemész benzinkútra és instant leállítja (tűzforró turbo lájkolja ezt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normális autóban start-stoptól függetlenül van álló motornál a turbó hűtés keringetve.
És pont a kéziváltósban nem tudod szabályozni, vagy a kuplungon állsz folyamatosan. Automatában tudod tökéletesen vezérelni, fékpedál-erővel. Ha akarod leáll, ha nem akarod, nem áll le.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normális autóban start-stoptól függetlenül van álló motornál a turbó hűtés keringetve.
Ettol fuggetlenul _mindig_ erdemes figyelni arra, hogy turbos autot ne allits le azonnal, akkor is ha erre kulon keringetes van.
Automatában tudod tökéletesen vezérelni, fékpedál-erővel. Ha akarod leáll, ha nem akarod, nem áll le.
Igy van. User error.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanígy hideg motort sem állít le, az én autóm esetén (308 T9) 15 paraméter alapján dönti el hogy leállítható-e a motor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is használtam a Citroen C4 Grand Picasso 1.6Hdi-vel mert magyon jól működött. Soha nem volt rángás indításkor, csak a rezgésmentesség volt fura amit meg kellett szokni. Ezek szerint a német gyártók már start-stop rendszert sem tudtak gyártani (vagy vásárolni)... 5 év és kb 140000km alatt se akksi csere nem volt se motor probléma. Most az elektromos Berlingo is mindig leáll de itt egy percisg sem volt fura mert menet közben sincs rezgés 😊
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyi volt a fogyasztása az autónak ezzel a motorral (ugyanez van nekem is a kombiban)?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam 5.8l/100km asszonynál 6.1l/100km. Nem voltam vele etéren teljesen megelégedve mert a Peugeot 307SW-m (szintén 7 üléssel) 4.9l/100km-el elment. Azt vettem észre, hogy 110 fölött kezdett torkosabb lenni - de ez lehet a légellenállás miatt volt (vagy az is szerepet játszott benne).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan az miatt. Nálam 5 - 5.5 körül van a 308 T9 fogysztása, az 5.8 egyáltalán nem rossz.
Adblue tartályon kivül volt valami tipusbaja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer elsötétült a műszerfal kijelzője. Azt gariban cserélték. Az adblu tartályt nem cserélték benne, mert kiautóztam belőle a hibát. COVID alatti állás után adott adblue hibát (urea) de mire a szervízbe jutottam vele (meg meghajtottam az M7-en) elmúlt és utána se jött visza. (még 1,5 évig nálam volt) A gyakoribb olajcserét ajánlottak csak, de gariban a gyártói előírások szerint volt benne cserélve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fuggetlenul attol, hogy gyakrabban cserelgethetunk dragabb akksikat, amivel sikerult megint a gyartok altal rank tolni a zoldites koltseget, azzal ugye minden zold fanatikus tisztaban van, hogy Start-Stop rendszeru autok csak es kizarolag bekapcsolt Start-Stop rendszer mellett teljesitik az eloirt karosanyag-kibocsatasi normakat?
Igy lehet budosebb, retkesebb es nagyobb teljesitmenyu dizel autokat forgalomba helyezni, mert ha a teszt kor alatt 3x2 perce leall a motor, akkor a szumma retkeles alacsonyabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
volt kollegam kocsijaban (valami olcso suzuki) is volt, minden megallaskor, piros lampanal leallt (lefulladt) magatol :) az egesz startstoposdi akkoriban jelent meg, cukkoltam is vele mindig hogy milyen modern kocsija van :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem használom, mert képes leállítani már akkor is amikor az olajhőfok még az messze az üzemi hőfok alatt van.
Keményebb taposás után is leállítja, esélyt sem adva a turbónak, hogy le tudjon kicsit hűlni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Indításkor mindig kikapcsolom.
Csak akkor kapcsolom vissza ideiglenesen, ha látom értelmét pl: piros lámpánál állok fél-1 percet vagy a dugóban se előre - se hátra helyzet van. Tempós haladás után pedig hagyom lehűlni a motort, turbót, nem hagyom neki az automatikus leállítást.
Amúgy nincs vele bajom. Elég okosan működik az enyémben.
Az én használati profilommal nagyon ritkán ad valódi előnyt a leállítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy fentebb is olvasom az alsóbb kategóriás/korábbi VW konszern kocsiknál sikerült elbaszni. Meg kell erősítsem. Cégesnek egy Skoda Scala-t hajtok, 1.5 TSI, 150 LE. Az az első, hogy kikapcsolom indítás után a start-stop rendszert. Nekem ne akarják megmagyarázni, hogy ez jó a motornak és a fogyasztásnak... Az egészet nézve, szerintem több kárt okoz, mint amit használ. A belsőégésű motorok is, mint sok más mechanikus szerkezet az állandósult/egyenletes üzemet szeretik.
Viszont a takarékosság jegyében, amit Trey is írt, igaz ez nem hibrid, sokszor visszakapcsol 2 hengerre. Simán hozom vele a 5.3-5.5 liter/100 km fogyasztást. Kb. 85% autópálya, a többi város.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előző 2 autómban (benzines és diesel) volt start-stop, egy idő után már automatikusan kikapcsoltam, nem is emlékeztem rá. A mostani plugin hybrid, abban nem lehet, de értelmetlen is lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni