Ford Focus MK2.5 bluetooth upgrade

A címben említett autót vettem meg nemrég. Ez 2011-es a faceliftes 2-es focus utolsó hónapjaiból. Szívó benzin, 1.6, 101 LE. Nagyon szeretem, de sajnos nem Ghia felszereltséggel vettem, így hiányzik belőle a BT kapcsolat. Mivel gyakran hívnak vezetés közben fontos, hogy legyen kihangosító az autóban. Az előző VW-be is magam szereltem be egy ügyes kis kínai BT modult. 

Több lehetőségem is van. Egyik lenne egy olcsó Lidl-ben vett kihangosító. Ezt nem annyira szeretném, mert időnként tölteni kell és jó lenne hosszú utakon a telefonról is zenét streamelni. Tehát nézzünk körül az alin. :)

  • Legolcsóbb megoldás.  Ez nem tetszik, mert nekem kellene vagdosni a kábeleket és aztán patch-elni, forrasztani, szigetelőzni. Ilyet nem szeretnék.
  • Quadlock átalakítós megoldás. Ez már tetszik. Tiszta, száraz érzés, nem kell hozzá kábelezni sem. Ha más nem lesz ennél maradok.

No persze néztem kicsit komolyabb dolgokat is. Ez lenne a Wefa WF-603 BT modulja. Ez tetszene a legjobban, mert van egy plusz usb töltés kimenete is és nekem pont van egy ilyen beépíthető usb slotom az autóhoz. Csakhogy a gyári ajánlások szerint ezt nem lehet beépíteni az autómba. Ellene szól még, hogy 3X annyiba kerül, mint a kínai társa. Egy hifis ismerős szerint quadlock átalakítóval ez is működhetne. Akár. Vagy nem. Ezt ki kell próbálni. Szóval, megrendelem a netről és, ha nem jó akkor élve a 2 hetes visszaküldési garanciával visszaküldöm és megkapom az árát. Így tapasztalatot nyertem és csak a postaköltséget veszítettem... :)

Másik variáció, hogy veszek egy 2DIN-es androidos fejegységet. Ez ugye vagy drága és jó, vagy olcsó és szar. Nem szívesen szarakodnék vele, de ha valakinek van olcsó, minőségibb használt cucca az is jó lehet.

Lehetne úgy is, hogy keresek egy kedves autószerelő villamosságist aki szívesen buherál. Ha jól emlékszem van itt a hupon ilyen ember, aki egri és ezzel foglalkozik. Jól emlékszem? Kérem ezúton is, hogy keressen nyugodtan! :) Igazából nem nagy meló lenne bekötni az usb-t valamelyik biztosítékra. A szivargyújtóról való táplálás sajnos nem tűnik jó ötletnek. Ennél a típusnál, ha leveszem a gyújtást, kiveszem a kulcsot akkor is áram alatt van. Ilyet még nem láttam! Normálisak ezek a fordnál? A másik hülyeség, hogy ha bedugom a telefont tölteni, akkor élvezhetetlenül szar lesz a rádióvétel. Ha kihúzom megint jó a rádió. Beszarás, hogy nem voltak képesek árnyékolni. Fillérbaszó banda. Az előző öreg VW Golf gen5 ezt simán megugrotta... Szóval sok szempontból visszalépés az előző öregebb autóhoz képest.

No ennyi lenne az agyalásom. Ha valakinek jó ötlete van szívesen veszem, aztán majd leírom a következő blogbejegyzésben mire is jutottam.

Hozzászólások

Én hozzájuk fogom vinni az insigniám fejegység cserére: Cardroid.hu

Szerkesztve: 2024. 06. 06., cs – 12:13

Ennél a típusnál, ha leveszem a gyújtást, kiveszem a kulcsot akkor is áram alatt van. Ilyet még nem láttam! Normálisak ezek a fordnál?

Fordhoz nem értek, egyes autógyártóknál választható, hogy "always on" legyen-e a szivargyújtó csatlakozó, például úgy, hogy a biztosítéktáblán kétféle pozícióban lehet berakni a biztosítékot.
Én részemről annyira megszoktam, hogy "always on" a szivargyújtó, hogy rendszeresen használom az autót "power bank" funkcióban, azaz, ott hagyok benne kütyüket tölteni.

egy auto aksi olyan 5-6 telo toltest birt ki, amikor "powerbank"nak hasznaltam. nyilvan ki lehet szamolni pontosan mennyit bir. de azert egyszer-egyszer feltolteni a telot sima birja, es meg az auto is indul utana.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Mondjuk azt, hogy az autóban 12V 65Ah akkumulátor van. Az bruttó 780Wh kapacitás, de nyilván nem lesz 100%-ra töltve, és nem fogod nullára meríteni. Nagyvonalúan osszuk el a belőle kivehető kapacitást kettővel. (390Wh)

Egy iPhone akkuja ~11Wh, azaz kb. 35 alkalommal töltheted fel 0-ról 100%-ra az autóban.
A notebookom akkuja ~47Wh, tehát azt is legalább 8 alkalommal tölthetném fel nulláról százra.

A valós use case nálam az szokott lenni, hogy ha roadwarrior munkában vagyok, és merül a notebook vagy a telefon, akkor egyszer felrakom tölteni. Aztán, úgyis megyek az autóval, amikor a generátor feltölti a 12V-os akkut...

Másik variáció, hogy veszek egy 2DIN-es androidos fejegységet.

És ha nem androidost? Egy Sony/Pioneer/Kenwood 2DIN-essel nagyon nem lőhetsz mellé.

Most nézem, hogy kb ugyanannyiba kerül, mint egy androidos fejegység. Mondjuk inkább ezt venném meg ugyanannyiért, mind az androidos társát. Láttam, milyen lassan bootolnak be és néhány év után a támogatás is ugrik. Aztán lassan használhatatlan lesz. Ezek azért sokkal tartósabb darabok IMHO.

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Bejövő hívásnál nem kapcsol át rádióról automatikusan az AUX bemenetre, kézzel kell oda vissza nyomni, ha sokat telefonálsz kényelmetlen lehet. A bal oldalt lévő rádió vezérlő gombok működésének is lőttek. A telefonálás hangminősége kultúrált egyébként.

Jaj de örülök Neked! Végre valaki aki első kézből tud infót adni.

Írtad, hogy nem jó a seek. A hangerőszabályzó sem megy?

Edit: Mi a baj a zenehallgatás hangminőségével? Rossz, vagy csak halk? Eleve nem szól olyan jól a gyári rendszer szerintem.

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick