- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3304 megtekintés
Hozzászólások
A linkelt cikkből szintén:
"Just 4% of US CEOs and 4% of CEOs worldwide say they will prioritize bringing workers back to the office full time, the survey found.
Instead, attracting and retaining talent is the top internal priority for business leaders. The Conference Board surveyed more than 1,200 executives, including 630 CEOs, across the United States, Latin America, Japan and Europe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végre valami igazságszagú. Az Excelhuszárok összejárnak pózerkedni, hasznosék otthonról dolgoznak(!) továbbra is.
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azonnal be is borulna egy vállalat vezetők nélkül, az ilyen lépések pedig kontraszelektálják őlet.
Itthon a DTSH ugyanezt a modellt kezdte el követni középvezetői szinttől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy nem IT munkakörben közeli ismerősnél van az, hogy be kell menniük most háromszor. Úgy hogy amúgy jól kiépült a remote way of working, eleve nemzetközi a cég nagyon. És az a vége, hogy az operatív munka mennyiség nem tud csökkenni, nem az van náluk, hogy ok kevesebbet tervezünk, és a végén iroda után este otthon fejezi be a dolgokat, mert irodában órák mennek el azzal, hogy emberek megszólítják és beszélgetések, vagy csak nem olyan jó a fókusza, mert zaj van körülötte. És kb ez az indoklás, hogy miért menjenek be, hogy több személyes kapcsolódás legyen. És az kb kommunikálhatatlan, hogy nem fér bele annyi dolog az irodában a napba, mint otthonról. és plussz az utazás ide oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy ha megfordítjuk, hogy otthon sem dolgozza végig a 8 órát (mert "nem látják"), ugyan úgy, ahogy a "több személyes kapcsolat" miatt nem dolgozza végig a 8 órát az irodában sem. Szóval a munkáltató nem jár rosszabbul valójában a home office dolgozókkal, csak ki-ki másra szúrja el a munkaidő "kieső" részét.
Más oldalról én magam nem szoktam érteni, aki nagyon tiltakozik az irodába járás ellen, mert egy csomó munkakörben (nem irodai jellemzően) kizárólag személyes jelenléttel lehet ellátni a feladatot, mégsem sírnak azok a dolgozók, hogy ki kellene már erre találni valamit. Azt vállalták, azt csinálják. Mindenki más ahelyett, hogy örülne, hogy ideig-óráig home office volt (és így pluszt kapott), most bánkódik, hogy be kell járni (mintha elvettek volna valamit, közben meg csak a plusz szűnt meg).
Értem én, hogy van akinek tényleg jobban megy az otthon magányában a munka, de ez nem lehet olyan tömeg, mint azt sokan állítják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt vakon mondom, hogy nem igaz. Egyszerűen a félszavak, és az 1 perces segítségek bárkinek órákat spórolhatnak. Elég, ha elmegy melletted a kollégád és látja, hogy amivel szopsz, azt múlt héten csinálta meg. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem kersz segitseget abban, amiben elakadsz, mit varunk?
a home office nem a kommunikacio beszunteteserol kellene szoljon szol, hanem arrol, hogy akkor kommunikalsz, amikor neked es a masiknak is alkalmas, nem random szakitanak felbe, mert "ott vagy". ha valaki nem tudja az online toolokat (chat, screen share, whatever) meg a telefonjat jol hasznalni, az ellen a kozos iroda sem ved. kulonos tekintettel az egyebkent is geolokacioban szetszort cegeknel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem kersz segitseget abban, amiben elakadsz, mit varunk?
Nem biztos, hogy elakadtal, csak nem tudsz rola, hogy a masiknal mar van kesz megoldas. Amugy ez csak egy pelda volt gondolom, nem ezen kell lovagolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1 perces segítségek pont nem 1 percesek, és azoknak viszi el az idejét, akik másoknak segítenek. Ráadásul egy komolyabb cégnél van support a technikai problémákra, tehát nem a felhasználóknak kellene a gépen egerészni a probléma elhárítása végett. Ebben a cipőben vagyok én is: a kollégák egy része megtalál olyan problémákkal, amelyeket a helpdesknek kellene küldenie.
Ha pedig a napi munka során vannak problémák, elakadások, arra a munkafolyamatok során kellene fórumot biztosítani. Pl. az agilis módszertan erre napi lehetőséget ad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Behoznék egy másik szempontot.
Most értem vissza egy tárgyalásról, ahol egy nemzetközi multicég IT osztályával arról egyeztettem, hogy kellene nekik egy onsite szupportos technikus, mert az, hogy van valahol egy HO-ban üldögélő kolléga, aki számára fel tudnak adni egy ticket-et, az rohadt személytelen. Ráadásul, kb. lehetetlenné teszi azt a fajta small talk emberi kommunikációt, hogy "tegnap szóltam neked, megcsináltad?" (vagyis átette szóban a feladatot státuszát a másik félre), neki kell a továbbiakban is a jegyet lesnie, arra reagálnia stb. holott a jegy feladója mondjuk egy sales-es, akinek nem ez a dolga.
Ez a távolba vesző személytelenség részben az, ami miatt rohadtul utálják a ticket-ezést és ez a hatékonyság rovására megy.
Szóval kell nekik "egy" (nyilván a megfelelő backuppal, aki mondjuk József) "Ferenc", akihez fordulhatnak, akinek neve, arca és személyisége van. Akitől adott esetben kapnak némi emberi szót. Az indiaiakkal szemben.
Szóval, ez a HO marha jó dolog, kivéve, amikor nem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kontinenseken átnyúló IBM-nél és versenytársainál már annak is örülhetsz, ha a "közvetlen" munkatársaddal egy időzónában dolgozol.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ez nem azt is jelenthet, hogy a ticketek nincsenek időben feldolgozva, különben nem lenne ilyen gondja, hogy beszélgessen valakivel?
Egyébként emlékszem, amikor még irodában az IT support egy idő után bezárta az ajtót és csöngetni lehetett max, mert annyire szétszedte a fókuszukat, hogy csak bementek emberek és kérdezgették őket.
Nálunk egyébként most úgy van az egyik support, hogy először chat robottal, aztán megkérezi, hogy sos e és azonnal akarok e live chatet, vagy pedig jó, ha egyeztetett időpontban callolnak, ekkor le kell írnom az issut. Szóval itt kapok egy teams hívást a nekem jó időpontban és, ha nem tudja azonnal megoldani, akkor ő felvesz egy ticketet és azt egy másik szintű ember kezeli aztán. Szóval csak itt jön be a ticketre várás. Ami után benne van, hogy megint teams hívás lesz a másik emberrel. Szóval ennyiben személyesebb, hogy lehet benne élő sző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tapasztalatom szerint a ticketezés azért sem kellemes a végfelhasználónak, mert mire megérik benne a döntés, hogy ez márpedig hiba, többnyire már sikerült valamit elnyomogatni, tönkretenni. Elkattintotta a hibaüzeneteket, feleslegesen újraindította, lekapcsolta, felkapcsolta, papírt a nyomtatóból félig kitépte, stb. A probléma másik része, hogy nem tudja a hibát értelmesen leírni. "Nem működik a gép." "Megállt a lapitopi." Ilyen, és hasonló elmés bejelentések születnek, és ezek a felhasználók elvárják, hogy szaladjon oda a géphez a kockafejű, és kézrátétellel gyógyítson.
További tapasztalatom, hogy a pandémia ideje alatt (láss csodát!) az otthon melózó felhasználók érdekes módon mégis képesek voltak a problémáikat egyre értelmesebben leírni, lévén, hogy nem volt más lehetőségük. Egyszerre csak kiderült, hogy nem is állt meg a lapitopi, csak a böngészőben jött egy hibaüzenet.
Megfontolandó tehát, hogy mennyire lesz hatékony a direktben csicskáztatható problémamegoldó, mert nagyon hamar odáig fajulhat a dolog, hogy már nem is lesz oda elég egy ember, mert a felhasználó már arra is igénybe veszi őket, amihez 40-es IQ felett nem kell semmilyen segítség. Nyilván a te szempontodból ez nem számít, mert legfeljebb vastagon kiszámlázod a supporter kolléga idejét. Csak egyszer megeshet, hogy elszállnak a költségek, és bekopogtat a versenytárs szolgáltató, ahol a kiszolgálási szint ugyan kurvaszar, de legalább olcsó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor az AI mégse veszi el az L1 support, desktopos és helpdeskes kollégák munkáját? Minő meglepő. Ja, mégse.
Egyébként az ilyen "Ferenceket" és "Józsefeket" szoktam hívni baszogatható embereknek. Bocs, nincs rá jobb szavam. A mindenes munkaköri megnevezés túl enyhe ahhoz képest, amit el kell viselniük sokszor.
Ők azok, akiket mindenféle, akár a munkakörükhöz szorosan nem kapcsolódó feladatokkal is megtalálnak. Pl: asztalt szétszedni/összerakni költözés miatt, ajtó zsanért javít, kicseréli a nyomtatóban a tonert, felügyeli a vendégeket, karbantartókat a helyszínen, meghallgatja Mancika és Jucika személyes panaszáradatát. Végül csak a saját munkájára nem marad érdemi ideje, ami miatt időnként lecseszi a vezetőség.
Ez megtörtént eset - nem velem, csak pár kollégámmal korábban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor az AI mégse veszi el az L1 support, desktopos és helpdeskes kollégák munkáját? Minő meglepő. Ja, mégse.
Az én korábbi állításom pont az volt, hogy az onsite support, field engineer munkáját nem veszi el (állításom volt: diszket nem egyhamar fog az AI cserélni).
Te kevered ezeket az ügyfélszolgálatosokkal. Azokét simán elveheti.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azoknak jó, akik szeretnek folyamatosan nyomasztani másokat, hogy mikor lesz már kész valami. Akkor is, ha ez a munka rovására megy, vagy pedig felcserélődik a tényleges fontossági sorrend, és a leghangosabb kapja meg először, ami kell neki, akkor is, ha tök felesleges.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az ügyféligény, mert a másik nem működött hatékonyan.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korántsem biztos. Csak az adott 'ügyfél' nem elégedett, esetleg a saját munkáját nem jól tervezte meg, és emiatt soronkívüliséget szeretne, mert közeleg a saját határideje. Rengeteg ilyen van, amikor jönnek, hogy ez és az azonnal kell, mert lejár a határidő. Általában azzal szoktam válaszolni, hogy visszakérdezek: én adtam a határidőt? Nem, de ez akkor is fontos. Jó, tudomásul vettem, hogy fontos, van még a csőben húsz másik, ami szintén fontos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem te nem érted, miről beszélek.
Ügyféligény = nemzetközi multi vállalat IT divíziójának igénye
Nem a random Joli néniről van szó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos nem értem, annak ellenére, hogy a cég, ahol dolgozom, húsz éve nemzetközi multi csoport része.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ügyfél hülyesége miatt nem működött hatékonyan.
Persze ha mindenáron ki akarjuk szolgálni és/vagy megfizeti rendesen hogy valaki onsite ott ül akkor ez a lokális optimum.
A globális optimum máshol van, kaphatna olcsóbban jobb szolgáltatást ha maga is beletesz egy kicsit. Nem tesz bele.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ráadásul, kb. lehetetlenné teszi azt a fajta small talk emberi kommunikációt, hogy "tegnap szóltam neked, megcsináltad?" (vagyis átette szóban a feladatot státuszát a másik félre), neki kell a továbbiakban is a jegyet lesnie, arra reagálnia stb. holott a jegy feladója mondjuk egy sales-es, akinek nem ez a dolga."
Az ilyen dolgozók pont azok akik elmehetnek a jó picsába.
Valaki dolgozik valamit, odajön egy ilyen majom, odaröfög valamit hogy ez kell az kell és elhúz gyorsan, hogy innentől ez nem az én problémám, én átadtam, holott a célszemély azt se értette mit akar.
De bazdmeg, ha te akarsz valamit akkor az a te problémád.
Nyisd meg a kurva hibajegyet, és olvasd el a kurva emailjeidet amiben kapod az értesítést a hibajegy státuszának a változásáról, válaszolj a kérdésekre, stb.
Pont az ilyen sunyi odaszólogatós gecik szoktak utána gátlástalanul a másik szemébe hazudni a meetingeken mikor valamit elfelejtenek hogy "de hát én szóltam a Bélának".
Bármilyen párszáz fő feletti cég ha nem hibajegyezik ott a vezetőség egy komplett idióta, és borítékolva vannak az állandó negatív súrlódások a dolgozók között.
Az egy teljesen másik probélma hogy a sok spúr geci főnök kiszervezi indiába az IT supportot ahol a betanított hülyék szajkózzák a faszságokat mint egy papagáj a scriptjükből, de alapvetően lövésük sincs semmiről sem.
Érdekes módon mikor az IT support hibajegyezik és full remote-ban van, de a dolgozók európai országból valók akkor soha semmi gond nincs velük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen dolgozók pont azok akik elmehetnek a jó picsába.
Ez egy szolgáltatás, amiért fizetnek - ára van annak hogy onsite van supportos, aki fizikailag bármikor elérhető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. Teljesen igazad van. Van olyan munkatársat, aki ír e-mailt, majd ír teamsen hogy írt e-mailt, majd ha a konyhában találkozunk külön szól hogy írt e-mailt és írt teamsen is, mindezt akár egy fél óra leforgása alatt, ami alatt esélyed sincs érdemben reagálni ...
The worst or stupidest ideas are always the most popular.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A f@szomat beleverem az ilyen small talkba. Ez a pushy wannabe managerek stílusa akiket élvezettel küldök el a picsába minden egyes lehetséges alkalommal. Megvan arra a módszer hogyan lehet ezeket behúzni a csőbe.úgy, hogy én meg sem jelenek a konfliktusban.
Az elbaszottul felépített ticketing rendszerekről meg nem a rendszer tehet hanem azok a hülyék akik szarul építik fel - sokszor maguknak.
Conway's law hasznos olvasmány a témában.
Az indiaiakkal nem a fizikai távolság a probléma, hanem a kompetencia és az attitűd.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hiányolt informatikus empátia :D :D :D
Nézd, nálunk pénzért van empátia is :D Van olyan emberem, amelyik kiválóan el tudja játszani pénzért az együttérzést, miközben magában elmorzsolja a "faszomat belecsapom" szavakat :D A végfelhasználónak úgyis az illúzió a lényeg, meg hogy a feladat el legyen végezve.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végfelhasználónak úgyis az illúzió a lényeg
Szerintem sokan nem ertik, hogy a vegfelhasznalo, ez a hulye, semmihez sem erto r=1 user, az Excel-tologato manager, aki egesz nap kavezgat csak*, na az adja a fizetesunket.
* Legalabbis a legtobb szakbarbar fejeben ez a kep van
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most mondtam el, hogy megkapja az empátiát, a feladat meg el van végezve.
Mit szeretne/szeretnék még? Csináljon az user-nek végén egy happy finish-t?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Excel-tologato manager
vs
na az adja a fizetesunket
Az legalább 1 szinttel magasabban van, az excel tologató meg neki gyártja a kimutatásokat :). De gondolom szervezet méretén múlik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz. A feladat elvégzése nem fontos. Elég az illúzió :-D :-D :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, pénzért van empátia, főleg a másé. Ha jól látom itt sem a te empátiádról van szó hanem eladsz oda valakit.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pénzért minden _is_ van. A for profit vállalatok - meglepetés - pénzért dolgoznak. Ha az ügyfélnek az lenne az igénye, hogy adjak egy piros orrú bohócot, aki Windows telepítés közben zsonglőrmutatványokkal szórakoztatja a cég belső IT-ját, miközben a pöcsére egy lámpás van kötve, hogy ezt sötétben is elő tudja adni, akkor azt adnék. Nyilván, kevesebb rendszermérnök van, aki ezt tudja/vállalja, így a ritka humán erőforrás nem lesz olcsó, de ha kifizetik ... :)
Erről szól a szolgáltatószakma.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szólj kérlek ha ilyen igény merülne fel, komoly referenciákkal rendelkezem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még a fecskébe dugott 20 rugóról is!
Extrában kérhető SCCM alapú deployment kiépítése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha még skót dudán is tudnál játszani! Seggel ...
Azonnal lenne melóm számodra! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Windows startup zenét le tudom játszani 3.1-tő 7-ig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van ilyesmi ismerősöm, még kollégák is voltunk pár évig. Profi IT-s (tényleg) és mellette hivatásos bohóc és Mikulás is. Igen, számlaképes. 2 méteres "orosz lehallgató szekrény" külsejű.
A lámpás részt felejtsd el. Annyira nem hülye a srác, nem csinál magából férfi sztriptízest. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, az igazán jó szakmájában IT-s emberek éppésszel nem bírják ezt az ipart, muszáj mellé valami levezetésnek debil hobbi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát... nehari, de ahol valakinek copnia kell egy múlt héten már megoldott problémával, ott vannak bajok a munkaszervezéssel és az információ áramlásával.
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez siman lehet egy, a szuksegesnel altalanosabban megoldott utility eszkoz (program, lib, osztaly, fuggveny) is, ami masnak is jol johet. Feljesztesnel eleg sokszor elojon.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt olyan ceg, ahol minden (tobb szaz) fejleszto fent volt egy chaten. (tobb chat is volt, tematikusan)
Aki akart, kerdezett, es aki epp nem egy gondolat kozepen volt, ra tudott nezni. Aki tudta a megoldast, azzal privat chatbe mentek, igy a dev chaten nem generaltak felesleges forgalmat.
Szerintem ez egy jol kitalalt rendszer volt, fejleszteskor tenyleg problema, ha megzavarnak a legrosszabb pillanatban. Amikor kisebb csapatban voltam, es egy irodaban ult mindenki, altalaban bemasztam az illeto periferialis latasaba, es hagytam idot mig befejezi amit irt. Ott valamiert nem szerettek a chatet. Persze ez csak akkor mukodik, ha pontosan tudom, ki tud segiteni. Ha nem, akkor marad a chat es a broadcast.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg ha akarnak egyáltalán segíteni! Jöttem el olyan helyről (jóóó amerikai multi pösti váci úti központja) ahol az volt a bevált h. basztak az emberek dokumentálni. Így ha kirúgták v. elment, ment vele a tudás is. De amíg ott volt se volt benne köszönet, mert sok türhő paraszt volt közöttük. Akire soha nem lehetett számítani ha kérdéssel ment hozzájuk az ember. Csak felsőbb parancsra voltak hajlandóak szóbaállni a más kutyák kölykeivel. De akkor se volt sok köszönet abban a "segítségben".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
attol is fugg ez, hogy pl. valtottal-e melot home office-ozgatas kozben, ha mar eleve ugy mentel oda, hogy home office, ha berendelnek, az egyertelmu: "elvettek valamit".
de ez nem lehet olyan tömeg, mint azt sokan állítják > kozep/felsovezetok nem is nagyon ertik, hogy miert sz*r a random pofazas/ajtocsapkodas/megszologatas, mert ok alapbol ezzel toltik az idejuk jo reszet, a melojuk szerves resze (az egymas f*anak szopkodasa is). home office-ban akkor szakitod meg amiben eppen nyakig benne vagy, amikor akarod, nem akkor jon megveregetni a vallad valaki, amikor o akarja. egy-egy ilyen percekre-orakra megakaszthat, mire ujra felveszed a fonalat. ha magadnak tervezed a szunetet, amikor kesz vagy egy adott resszel, lehet, hogy a szunet nem tobb/kevesebb, de a hatekonysag tud merthetoen nagyobb lenni. kulonosen igaz ez az ilyen "open" irodakra, amibol igen sok van, nem jut minden "jomunkasnak" "kulon tal kulon ol", a negyzetmeter draga!
az mas kerdes, ha valakinek a home office nem "office", mert mondjuk a negy pulya meg az asszony folyton a nyakan log. de az meg jarjon akkor be. win-win.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek 4 pulykája :D van otthon, annak az igazi win-win! Munkaidőben a kölköket pesztrálhatja - és ez tényleg fontos, ez tényleg olyan ami neki jó és maradandó. Épül velük a kapcsolata, fejlesztheti őket, stb stb.. ilyesmik. A meló meg halad amennyire tud (a fizetés meg ugyanannyi).
Nem hallottam olyan 80 évesről, aki azt mondta volna, hogy 'bárcsak keményebben dolgoztam volna'.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Munkaidőben a gyermekeim ovódában/iskolában vannak.
Szerintem nem én vagyok egyetlen, ezen intézményekben nem egyedül vannak, már csak azért sem, mert az intézményben levés 3 éves kortól törvényi kötelezettség.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első 3 évben otthon van.
Alsó tagozatban meg 8-12 között voltam iskolában, aztán 12:07 körül meg már otthon. Azóta ez megváltozott volna?
Szóval azért napközben a 4 gyerekből többnyire lesz otthon valaki... és ez jó. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Délután 4-ig ülnek manapaság iskolában. Ez is kötelező.
3 gyermekem van, egyik sincs otthon, 3 éves koruk előtt is már bölcsiban voltak.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szinten zenesz, 2 gyerek, napkozben iskola, itthon csend es nyugalom.
Viszont a kovid idejevol szarmazo protokoll miatt, ha egyet tusszent odabent, akkor egy hetig nem mehet vissza, csak az egeszseges igazolas utan, ergo napokig kell valaki itthon. A 7 es a 9 eves gyerek nem maradhat egyedul, viszont nem engedik vissza. Sakk-matt.
Mivel nincs eleg bevetheto nagymama, valamint amikor virusos, lazas, akkor nyilvan nem akarom megolni a 70 kozeli anyukamat, ezert nem felugyelheti. HO nelkul ez evente cirka 50-100 nap szabadnapba kerulne, annyi meg ugye nincs.
Megvaltoztak a szabalyok, mert az ovoda/iskola onhatalmulag eloirja, hogy maradjak otthon a gyerekkel. Ez csak olyan munkahellyel mukodik, ahol van HO.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ő esetében amúgy extra vicces, hogy a saját csapatából egyedül van az adott irodában, mert mindenki más más országban van. Szóval akik körülötte ülnek a nagyobb departmentnek vagy minek a részei, de nem közvetlenül velük dolgozik. És az elvégzett munka mennyisége az nem úgy van követve, hogy valaki néz az irodában, hogy mit csinálsz. A saját főnöke azért mondja, hogy tényleg legyen bent, ha ő tudja is, hogy sok értelme nincs, hogy legyen a csapatnak "visibility"-je ott az irodában, hogy ne mondhassák, hogy nem látszanak :D
Amúgy a munkáltató rosszabbul jár, ha rosszabb fizikális és mentális állapotban lévő emberek vannak nála. Jó állapotban lévő, motivált, a munkára elég self ownership-pel viszonyuló emberek értékesebbek. De tegyük fel semmi előnye nem lenne a munkaválalónak belőle, hogy otthonról csinálja az alkalmazott, szerintem akkor sem értelmes dolog kiverni belőle, hogy az irodában csinálja, ha ezzel ő nem nyer sokat, de az alkalmazott meg veszít.
De amúgy szerintem egyszerűen ez a mindenki csinálja ezt, vagy mindenki csinálja azt, függetlenül a részletektől rossz irány. Szerintem adott csapatban, nagyobb egységben lehet kb látni, hogy mi működik és mi nem az adott munkakörökben és valahogy a szerint lenne értelmes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagyuzemi embertartás nem oldhatò meg maskepp, mint a buta központi szabályozással. Az, hogy ez nem hatèkony, már csopvez szinten sem èrdekel senkit.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ket es fel (majdnem harom) orarara lakom a magyar leany irodajatol, de soha senkivel sem kommunikaltam meg a magyar reszrrol csakis a kulfoldi vonallal, akik indiaban reggel 4-5 fele kezdik a munkat, es az amcsik meg este 10-11kor vegeznek.
tudnal nekem segiteni, mi a budos fasznak menjek be a magyar leany irodajaba??? Kellene valami kurva jo indok, miert utazzak napi majdnem 6 orat, hogy aztan kussban ulljek es lemaradjak mind az indiai mind pedig az amcsi kollegakrol. Koszi :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt kollegatol lopom a 3 noi valaszt:
Azert! Mert! Csak!
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert fõnökeid vannak, nem vezetõid.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felöltözés/bejárás/közelekedés idejét+költségét kifizeti a cég a kialkudott munkabérnél. Vagy azzal, hogy magasabb a bérigényem (+25% mondjuk), hogy ezeket kompenzálja* vagy azzal hogy nekem ez is munkaidő lesz. Akinek nincs kurrens tudása, aki nem tudja magát eladni, aki fél munkahelyet váltani, interjúzni, stb annak meg úgyis azt dugnak le a torkán amit akarnak. Egyébként meg az irodában sokkal könnyebb kummantani: látta mindenki hogy beértem és hát ki tehet arról hogy a feladat lassan halad (1 órás szarás+merülésig telefonozás, hosszú kávészünetek, 2 órás ebédek, small talkok a munkatársakkal (éPÜlJEnEK a muNKAheLyI kaPCsOlAtoK!), stb... aztán a végén könnyű széttárni a kezeket, hogy "de hát én dolgoztam, mindennap itt voltam 9-5 között :). Olyan alsóvezető/mangerem amúgy sem volt túl sokszor, aki kicsit is értette volna hogy mit csinálok. Valószínűleg túl fiatal vagyok (40) és ez lehet az oka... :D
* 1 óra (tömeg)közelekedés = 2 óra munka. Miért? Mert a (tömeg)közlekedés rossz, még tanulni/fejlődni sem lehet vele semmit, a céges értékeket (lol) vagy managereket sem ismerem meg jobb, szóval ott tényleg csak a pénz van. A valódi munkavégzés meg tudást és pénzt is ad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy ez megint egy külön topik, hogy olyan e a munka, hogy az a fő dolog, hogy kummantsa el az ember. De az biztos, hogy ez az irodában ülni a wcn és telózni valószínűleg az a fajta pótcselekvés ami jól mutatja, hogy valami gond van úgy az egésszel :D leginkább az, hogy valamit pihenni kéne. amúgy ez pl otthoni munkának óriási előnye. én pl szoktam tornázni. csinálni pár húzódszkodást stb. ami többet ér mint pl egy kávé. de az irodában semmi mással nem tud energiát nyerni az ember, mint hogy elmegy a kv képhez. jah vagy ez lehet kivágja többeknél a bisztosítékot, de nagy meetingek alatt, ahol csak figyelnem kell, pl én szoktam gitározni. és basszus ez rohadt jó. mert ugyis ott üllök és bámulok előre és figyelek és közben meg a kezem tudja csinálni és tökre nem éget ki annyira ez a passzív figyelés. (saját csapat meetingek mindig kamerával vannak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy azzal, hogy magasabb a bérigényem (+25% mondjuk)
Olyan érzésem van hogy a következő évtizedünk arról fog szólni hogy megmarad-e a munkánk,
nem arról hogy valamilyen juttatás kivezetése kapcsán fizetésemelést követelünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, még mindig vannak, akik fordítva ülnek a lovon!
Múlt heti termés:
- elment tőlünk (másik ügyosztály), majd ő megmutatja, elmúlt 2-3 hónapban két helyen is dolgozott, mindkettő helyen belekerült a leépítésbe, most az FB-n keres munkát
- elment tőlünk (másik ügyosztály), majd ő megmutatja, nem jött be, visszajönne (persze, hogy nem)
🤷♂️
Sok ember fejében él fals kép a képességéről, a "máshol kolbászból van a kerítésből". Óriási igények párosulnak sok esetben szerény (vagy elégtelen) tudással/teljesítménnyel, de kurva nagy egóval ...
Volt olyan, hogy elment tőlünk technikusként, eltöltött 4 hónapot valami alibi helyen, visszajött jelentkezni architektként (persze, hogy nem) :D
Komolyan mondom, olyan arcok vannak :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másik:
Ő megpályázna cégen belül egy rendszermérnöki pozíciót (2 megyei könyvtár hiányzik hozzá a fejéből, de OK, vannak erre tanfolyamok, meg időt is kaphat rá, segítséget is, ott vannak a kollégák, segítik).
Hát, ő azért tanulni nem nagyon szeretne ám, vizsgázni meg főleg. Készenlétet, ügyeletet nem vállal, neki 8-től 16:00-ig legyen a munkaidő. Se, hétvége, se ünnepnap.
Ja, jogsija sincs, ő csak asztaltól akar dolgozni.
Hát, jól van királyfi, királylány. :D
Én meg tűzoltó szeretnék lenni, home office-ból :D :D
Egyik sincs már a cégnél, visszahallva a pályafutásukat ... máshol is csak titánnak voltak jók.
Szerintem egyesek túl sok hülyeséget olvasnak a neten :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg tűzoltó szeretnék lenni, home office-ból :D :D
Tisztelettel megjegyeznem, hogy en idonkent az vagyok... Felhiv az ideges felhasznalo (baszki 20+ eve ugyanaz a telefonszamom, kene egy uj) es sir, hogy nem megy valami. En meg elharitom a problemat, es a legrosszabb az egeszben, hogy meg jol is erzem magam ettol, mert tenyleg segitettem valakin. Hulye egy szakma ez, kanaperol oltom a tuzet... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyik helyen Mancika rendszeresen avval hívott fel, hogy “rossz a program”, vagy “rossz a gép”. Elmentem, megkerestem, félre hívtam. Mondtam neki: ha továbbra is ezt a három szót variálja csak, akkor megint megkeresem és belehúzom a monitort a fejébe, attól talán bővebb szókincse lesz. Bepanaszolt. Mondták neki, jobb lesz ha több könyvet olvas és növeli a szókincsét, mert ez az ember tényleg fejbebassza a monitorral. Láss csodát Mancika megjavult, és majdnem barátok lettünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyennek azt kell mondani, hogy:
Ott van a szobában az az izé a hogyishivják mellett. Na azzal kell azt a micsodát megcsinálni. Aztán jó lesz.
Ekkor kicsit megsértődnek, majd javaslom: tegyük le, gondold át, fogalmazd meg, probáld el, ha már jól megy, akkor majd hívj fel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint a szelektív olvasás, mi? Egy rendszermérnök jellemzően akkor dolgozik, amikor mások végeztek. Este, hajnalban, éjjel, hétvégén. Ha szükséges, autóba vágja magát és a helyszínen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak annyival egészíteném ki, hogy a munkavállaló nagy részt nem biztos, hogy a munkahelyen lett idióta, hanem vélhetően előtte is az volt.
Óriási gond a munkaerő kiválasztása is, persze lehet azt mondani, hogy kevés a kínálat, de tapasztalatom szerint a kiválasztással legalább ugyanakkora gond van, magyarul a HR vagy management felelőssége nem vitatható el a megfelelő munkaerő kiválasztásában.
A munkavállalónak munkavállalói érdeke van, szummazva kevés munkáért sok bér. Ezt szem előtt tartva én már nem csodálkozok semmin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak annyival egészíteném ki, hogy a munkavállaló nagy részt nem biztos, hogy a munkahelyen lett idióta, hanem vélhetően előtte is az volt.
ÜFSZ-es/L1 supportos próbált nagyot álmodni, továbblépni. A kedve nem lett elvéve, csak vázolva lett, hogy mik az elvárások. Semmi olyan, amit ne lehetne egyébként megugrani.
BTW: nálatok nincs a cégen belül fejlődési lehetőség? Ha nincs, az szomorú. Inkább.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez inkabb arrol szol, hogy probaljak eluldozni a managereket, mintsem elkuldeni kelljen. Nem veletlen csak az US vezetokre vonatkozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most történt:
Munkavállaló felmondott, mert úgy gondolta, hogy az új munkahelyen a heti 5 nap HO milyen fasza lesz. 2 hónap múlva jelezte, hogy jönne vissza. Egyik indoka a "túl sok" HO, az asszonnyal nem bír együtt ennyit. Neki is mondták, hogy menjen gyakrabban inkább el otthonról.
(PS: a kérdésre: persze, hogy nem :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez amúgy szerintem reális, jó kérdés, hogy egy párkapcsolatra milyen hatással van, ha 24 órában együtt. És itt is az lehet a válasz, hogy sok mindentől függ. Akár a lakás, ház szerkezetétől is. Vagy hogy mennyire vannak egyéb külön emberi kapcsolataik, elfoglaltságaik. Amúgy valami olyan cikk címet is láttam nem rég, hogy akár jót tud tenni egy kapcsolatnak, ha van az évben egy külön nyaralásuk külön. Ami megint olyan, hogy ez gondolom, akkor lehet különösen jó, ha amúgy az élet szerkezete olyan, hogy nincs más külön idejük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a téma messze vezet. Kezdve a párkapcsolatoktól, a szellemi képességek szinten tartásán át az önbecsülés fenntartásáig. Már eleve az sokat dob bizonyos emberek hangulatán, hogy minden nap rendesen felkel, elvégzi a tisztasági, higiéniai rutint, felöltözik rendesen és ember módjára tölti el a napot.
Hallani/látni olyan példákat, hogy egyesek annyira képesek leépülni HO-ban, hogy
- minek mossak reggel fogat
- jó ez a kitérdesedett mackóalsó, kinek öltözzek fel
- alsógatyában ülve is végig lehet tolni egy Teams értekezletet
- stb.
Ez valahol szánalmas.
Meg az is, hogy egyes, Maugli szintre lezüllött emberek, amikor nagy ritkán visszatérnek a munkahelyen dolgozó társadalomba (pl. céges rendezvény), akkor abban a mackóalsóban jelennek meg, amiben otthon is nyomják :D
Ez meg igénytelen.
:)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a home office elején szerintem sokunknák így volt :D de azóta évek teltek el. Mostanra azért eléggé felépültek rutinok, mi hogy történik reggel. És persze a céges rendszer is segít, hogy van egy csapat hívás reggel, kamerával, ahol végig megyünk minden egyes taskon amin dolgozunk. És a taskok altaskokra vannak bontva és látszik, hogy melyik mozdult a fázisokon előre stb. És nap közben is kamerás callok vannak, ha van valami.
Egyébként simán eltudom képzelni, hogy vannak cégek ahol kb ott tartanak ebben mint a covid elején.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha nem kapcsolok kamerát, igaz nem is ülök sokat home officeban. (nekem annyira nem jön be, csak néha profitálok belőle)
The worst or stupidest ideas are always the most popular.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha nem kapcsolok kamerát, pedig ~100% HO-ban ülök. Nem attól fog jól menni a meeting, hogy nézik a buksim meg a függönyöm. Én sem szoktam mást bambulbi (mármint ha valaki néha benyomja a cam-et, nem szokták). Nézem a feladatot közben, nyomkodom amit kell (ssh pl.).
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy pont te vagy a kivetel, akinek van onfegyelme, de megdobbentoen magas korrelacio van a kikapcsolt kamera es a "sorry, can you repeat the question?" kozott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hehehe, mivel uzemelteteunk is, meg szamos projektet viszunk az is vicces, amikor mindnekinek be van kapcsolva a kameraja es eppen kemenyen pufolik a billentyuzetet mert incidens van, vagy a masik chat-en keresi az ugyfel surgosen egy keressel, stb stb
Szoval ilyenkor is jonnek a "can you repeat it please?" kerdesek, nem kell ehhez otthon pornhub-ra fernie a faszat senkinek a meeting kozben.
Mondjuk en olyan meetingre el sem megyek, aminek nincs agendaja es hosszabb 15 percnel. :D Igy is van vagy napi 3-5 meetingem (na jo, request-ek, mert mint mondtam leszarom ha hosszu vagy nincs agenda amibe lehet kapaszkodni hogy moderalja az ember)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az meg mar munkaszervezesi problema, hogy egyszerre kell meetingelni, outage-et javitani meg ugyfellel targyalni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Onnantól h. azért szervezték ki magyarországra az SSC-ket, mert itt a melós bére harmada a belga, svájci, angol melósénak, és itt 1 ember elviszi 3 kinti melóját is, ezért mindenkire rábasznak 3 párhuzamosan futó melót, nincs abban semmi csodálkoznivaló hogy emiatt rendszerszintű problémája a melósnak, h. egyszerre 3-4 helyről van basztatva. Így ha időelbaszó mítingekbe van berángatva, közben a szerencsétlen istenbarma próbál valami hasznosat is csinálni, ezért párhuzamosan dolgozik az éppen aktuális tűzoltásos bazmegen is. Nem csoda ha kurvára nem figyel a hívásban, ahol nagyrészt úgyis csak az unatkozó menedzserek smalltalk bullshitjei mennek 10 esetből 9ben. A fennmaradó 1 esetben meg belefér h.: mit kérdeztél, mert eddig kurvára nem figyeltem a szófosásodra, mással voltam elfoglalva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazán hatékony meeting: https://flic.kr/p/2pvX5T1
The worst or stupidest ideas are always the most popular.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkretan errol szol a scrum stand-up, hogy ha nem tudsz leulni, nem kezdesz el anekdotazni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt nekem olyan scrum masterem, aki a 10 perces standup meetingből 20-30 perces síelős-prostizós sorozatot csinált. Ja hogy prod probléma volt este, e-mailben pls, majd írjatok. anyway.gif
Meg olyan is, aki minden alkalommal elsírta hogy apa nem kezelgeti. Senki sem jelentkezett a nemes feladatra :D
Ellenben sosem volt olyan scrum masterem, aki valóban scrum master, vagy 1st line managernek érdemben nevezhető lett volna.
Ennyit az n+1. corporate bullshitről. HO-ban nincs ilyen. Járjon balett szakkörre akinek nincs jobb dolga.
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem inkább én vagyok az átlag. Persze imho, de többségében azt látom hogy bent herevere, fontoskodás és self promo, otthon melóka van.
A can you repeat kérdést leginkább a HQ-ban campelő kollégáknak szoktuk ellőni, mikor a háttérzaj miatt nem halljuk őket rendesen. Örök sláger: Can you pls. mute...?
A 6x12h munkáról átálltunk az 5x8-ra, és túléltük. Az 5x6/4x7-8 jön, HO-ban, rugalmasan, és végre egy kis privacy is (nem, a cég nem a családom, a kollégák nem a barátaim). Talán túléljük :)
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kamera szerintem arra is jó, hogy személyesebb legyen az egész. Valahogy az, hogy milyen a hangulat a csapatban, hogy merünk e kérdezni gyorsan, tudjuk, hogy a másik nem borul ettől stb. abban számít valahogy kicsit ha látjuk egymást. Szerintem elég kihívás megteremteni azt a légkört, ahol kb bízunk egymásban és jól érezzük magunkat és ehhez szerintem ad ez valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha nem kapcsolok kamerát (másnál sem jellemző, csapaton belül pedig deklaráltan nem), pedig az idő nagyobb részében HO vagyok (alig meetingelek, szerencsére sikerül általában kimozogni előlük), és egész nap melegítőben ülök, ennyit erről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ember módjára tölti el a napot.
+1, ez kurva fontos
Ha en lettem volna a gore, akkor lett volna vege a home office-nak, amikor az elso kollega bejelentkezett a callba agyban fekve, pizsamafelso nelkul. Azaz rogton masfel hettel a HO kezdete utan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor bemegyek akkor farmer es ing, de itthon kenyelmes mackoalsoban nyomom es elnyutt (nem koszos, csak sokat mosott) poloban. Ez szerintem nem igenytelenseg, hanem alkalmazkodas a helyzet adta kotottsegekhez es lehetosegekhez. Itthon volt, hogy kiultem a kertbe a laptoppal, es madarcsicsergesben dolgoztam. Ha bemegyek a meloba, ott nem ulok ki a parkoloba. Nem ertem, hogy miert tekinted gondnak a kiterdesedett mackoalsot. Nem koszos, nem budos, csak sokat hasznalt. Ez miert gond?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem értelmezd egészében amit írtam. Meglesz a megfejtés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A reggeli készülődésem csak annyiban tér el a home-office és az irodai napok közt, hogy egy óra különbség van köztük. Ruházatban annyi, hogy az irodában többnyire ingben vagyok (esetleg +pulóver) home office-ban pólóban (+ pulóver). Netán megtakarítok két plusz átöltözést (ha bringával megyek be, akkor biciklis ruha/irodai ruha váltása). Maximum éjszakai rövidebb release-eknél fordult elő, hogy fürdőköntösben csináltam meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
cmd+f "nagyz" -> Phrase not found. [skipped]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak NagyZ húzta / húzza az igát a nagy kéknél. Meg ugye ő Svájcban tolja a szekeret. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miert szolnek hozza?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom mert lenne publikus velemenyed az ugyrol - erre a kerdesre te tudod a valaszt. Hogy engem miert erdekelne: mert teged kozvetve erint, ismered a ceges kulturat, etc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanezért nem szól hozzá. Én sem tenném. Neki ebben semmi win nincs, csak risk.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár dolog ezzel kapcsolatban:
- az IBM (ahogy az összes nagy multi) nem egyetlen cég, hanem egy világszerte kiterjedő vállalat csoport. Az aktuális szabályok pedig erősebben kötődnek a helyi céghez, akivel ténylegesen szerződésed van, min az 'anyacéghez'.
- a tevékenységi köre is eléggé széles skálán mozog, amikre bizony külön szabályok érvényesek
- az USA-ban eleve másként (rabszolgaként) 'kezelik' a munkavállalót - talán mostanában már kezdenek ezellen fellázadni.
Magyarországon annyi van, hogy a HO feltételeit próbálják szerződésbe foglalni... több-kevesebb sikerrel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor az IBM-nél is jobb a munkahelyem. A mottó: Meló legyen elvégezve, ügyfelek legyenek boldogok, a többit leszarják.
Évente 2-3 alkalommal van iroda, akkor is azért mert utána megyünk csapatépíteni, de az is opcionális, simán lehet HO után menni enni/inni. Ezen felül mindenki ott dolgozik ahol akar, mehet irodázni is ha otthon úgy érzi hogy nem tud jól dolgozni, ilyenkor jellemzően egyedül ül a csendes irodában.
Amióta bejött a HO azóta több ügyfelet is hoztunk be és mindegyik szanaszét dicsér minket.
A feladatok felosztása pedig úgy néz ki hogy van heti két rövid meeting (kamera nélkül) ahol megdumáljuk hogy mik a feladatok és azoknak mi a határideje, esetleg van-e elakadás de mivel jó a munkaerő ezért nem jellemző az ilyen jellegű probléma. Mondjuk ehhez kell a jól felépített 3 hónapos próbaidő is ahol ki lehet szórni a nem megfelelő embereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor az IBM-nél is jobb a munkahelyem. A mottó: Meló legyen elvégezve, ügyfelek legyenek boldogok, a többit leszarják.
Bármikor változhat a gazdasági környezet amire úgy fognak válaszolni hogy "legyen olcsóbban elvégezve, ügyfelek legyenek boldogok, a többit leszarjuk"
Itt fog képbe kerülni a HO.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepődnék, a vezetőség is HO-ból tolja.
Hamarabb lesz felmondva az iroda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dettó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
utalom amikor annyival nem tud megtisztelni a HO-s kollega hogy nem tudja a kamerajat sem bekapcsolni. instant -50 karmaval indit nalam ilyenkor barki, a jovore nezve. ez szol az osszes tobbi mackoalsos trikos agybanfetrengo Ho huszarnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telefonhivaskor is nyavalyogsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
havi 1x telefonalok kb. ha te kobunko akarsz lenni a kollegaiddal, akkor legyel, rolad mond el mindent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És soha senki nem hív? Se család, se barátok? Vagy lerázod őket, mert nem mutatják az arcukat? És még én vagyok az antiszoc? Lol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_telefonon_? nem. videocsetelunk vagy irunk 99.99%-ban mindenkivel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha te ezt tartod fontosnak akkor örülök hogy nem dolgozunk együtt :)
Szerencsére nálunk az asztalra letett meló minősége számít és nem az hogy egymás arcába vigyorogjunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en is orulok, hogy nem dolgozunk egyutt, ha ennyi tiszteletet nem tudsz megadni a kollegaidnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ebben mi a tisztelet? Évekig együtt toltuk az irodában, csapatépítőn meg ugyanúgy elbaromkodunk.
Kollégák vagyunk, a meló számít nem a bájvigyor meg az elkent háttér. Ha kíváncsiak vagyunk egymás fejére akkor találkozunk élőben és kész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en nem szeretek meetingelni, kerulom is, ha tehetem, de igy is van heti 4-5 meetingem, ami hasznos, es kell. ha mar ott kell lennem a tobbiekkel egyutt, akkor elvarom, hogy ne az agyban fetrengve vegyen reszt valaki rajta, vagy ugy, hogy a masodik monitoran megy a dota stream, etcetra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha neked ilyenek a kollégáid... Tudod, madarat tolláról, embert bará... kollégáiról kialakult félelmeiről.
Nekem ha kolléga hív, akár telefon, akár Teams, meg sem fordul a fejemben, hogy milyen ruhában van. És egyikőjükről sem feltételezem, hogy visszaél a HO -val. Éljen a HO -val, legyen kényelmesebb az élete, ettől válik kiegyensúlyozottá. Szerintem ez sokkal jobb, mint valami véresszájú idegeskedés, hogy te jó ég, a kolléga biztosan egy szál pöcsben a pornhubot háttérben lenémítva tol valami FPS-t, meeting közben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lenémítva tol valami FPS-t, meeting közben
Ezt amúgy lehet bekapcsolt kamerával is (de a szemüveget érdemes levenni). Időnként a végén meg is dicsérnek, hogy baszki, te végig figyeltél, a többieken meg látszott, hogy mobiloznak. Mondjuk igyekszem kihúzni magam az ilyen meetingekről, ahol semmi haszna nincs a jelenlétemnek, de azt viszonylag korán megtanultam, hogy meeting alatt nem dolgozok. :D
Szerintem alapvetően az a baj, hogy nem a heti teljesítmény nézik, hanem az órát. Én meg időnként megkérdezem, hogy adminisztratív vagy produktív munkát várnak el, mert akkor úgy állok hozzá. Mivel freelancer vagyok, projektmunkán, viszonylag hamar rájönnek arra, hogy nekem mindegy, hogy ott ülök-e feleslegesen egy meeting-en, viszont ők fizetnek érte...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki beszel a HO ellen? azt mondtam, hogy ha velem beszelni akar, kapcsolja be a kamerajat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te ezt várod el, nálunk meg az az elvárás hogy a meló legyen kész. Ha ezt fejen állva twitchet nézve úgy oldja meg hogy mellé még a gyerekért is elmegy oviba és úgy jön be meetingre az se baj.
Elvárást teljesítette, a többi meg a magánügye, semmi közöm hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kinottem mar, ahol csak ennyi az elvaras. az, hogy a melo kesz legyen idoben, _keves_. 100x valasztok valakit aki nem olyan penge, es kesik a meloival, ha kozben rendes ember, mint valakit, aki mindig 110%-ot hoz de egy faszfej.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát de te egy faszfej vagy amúgy a mellékelt ábra alapján... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, mert ha mar meetingelni akar velem, akkor kapcsoljon kamot, ertem... nem tul alacsony nalad a lec, ugy latom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezen rugózol, akkor bizony a környéken te vagy a vaskalapos faszfej... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen hibátlan. Hozzánk jöhet a hasznos munkaerő, hozzád meg mehetnek a kevésbé hatékony munkával késős webcam huszárok.
Sounds like a deal to me.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
varjal mar, tehat ha webcamot kapcsol valaki egy meetingre mert megtiszteli a kollegait == kevesbe hasznos munkaero?
logikabol azt hiszem megbuktal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
varjal mar, tehat ha webcamot kapcsol valaki egy meetingre mert megtiszteli a kollegait == kevesbe hasznos munkaero?
Én elég sok cégnél dolgoztam az utóbbi 6-7 évben, tanácsadóként vagy projektmunkán, az volt a tipikus, hogy amikor új ember csatlakozott a csapatba, akkor _egyszer_ mindenki megmutatta magát, beszéltünk 5-10 percet kamerával, aztán legközelebb akkor, ha ismét új ember jött a csapatba. Egy darab cégen kívül soha nem volt olyan, hogy bárki is megkövetelte volna a bekapcsolt kamerát, viszont ott jellemzően faszfejek is voltak, akik ezt erőltették.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha valaki nem kapcsolja be, nem kapcsolja be. attol en meg ertekelem azt, aki bekapcsolja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, mi meg azt értékeljük, ha valaki bekapcsoltatná... egy-egy... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Időnként vannak olyan szar netszolgáltatók, hogy egy nagyobb sávszélességű upstream képes kilőni az egész kapcsolatot. Volt, hogy elég volt valakinek a Teamsen megosztani egy képernyőt, és ment az illető a levesbe. Nyilván egy kamera bekapcsolás is hasonló eredményt adna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert ez nem az altalanos allapot mostanaban, tegyuk hozza. 10 eve lehet, hogy ez volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Covid időkbeni home-office idején tapasztaltuk ezt többeknél. Az meg nem tíz év.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ertelek titeket, ha mondjuk vagytok egy 6 fos meetingben, 5-en kameraval vannak, te csakazertse kapcsolod be?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így, soha nem kapcsolok kamerát (mondjuk a kérdés elméleti, mert nálunk nem divat a kamerázás, ahogy korábban írtam).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előző cégnél 7 évet voltam, ebből 5-öt HO-ba olyan gépről amin nem is volt webkamera. Nem hiányzott, de nem csak nekem, 5 év alatt talán akkor láttam random fejeket amikor képernyőmegosztás helyett véletlenül a kamerát lőtte be valaki, azt is csak néhány másodpercig.
Jelenlegi munkahelyemen 2020. március 15. óta vagyok HO-ba, egyszer se voltam olyan meetingen ahol bárkinek is be volt kapcsolva a kamerája.
Amúgy kérdésedre a válasz: Nem kapcsolom be. Elmondom az én részemet, megkérdezem hogy van-e még kérdés hozzám és ha nincs akkor kilépek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ertelek titeket, ha mondjuk vagytok egy 6 fos meetingben, 5-en kameraval vannak, te csakazertse kapcsolod be?
Úgy szokott menni, hogy alapból senki nem kapcsol kamerát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, a webcam kapcsolását egyedül te várod el és többre tartod mint a hasznos munkát, szóval a logikából bukás inkább nálad van.
Sebaj, nincs ezzel gond, ha valaki kiesik tőlünk próbaidő alatt majd átküldöm hozzád webcamba mosolyogni. Te úgyis 100x nagyobbra értékeled és még -50 karmás debuffot se raksz rájuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendes ember nálam csak az lehet, aki rendesen is dolgozik.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt leszarom, hogy munka kozben megy-e a Twitch, nalam is megy mindig valami faszsag YouTube-on. Ha viszont mar ugy hozta a sors, hogy szinkron kommunikacioban veszunk reszt, akkor figyeljunk mar egymasra arra a par percre. Utana felolem mehet vissza pornot nezni, vagy amit akar, nem erdekes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig azt mondom, hogy nem reprezentatív felmérésem szerint azok akarnak irodában dolgozni, akik miatt a többiek nem akarnak bejárni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A nyugtatót gyakran azok szedik, akinek nem kellene - azok miatt, akiknek kellene."
Dr. Bubó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen nincs, megint nem találom a kommentem. Nem értem, mert emlékeim szerint elküldtem, de nincs sehol.
Mindegy, a lényeg még egyszer. Ez a Home Office túl lett tolva, főleg az amcsiknál. A covid már régóta nem esemény, megszokott lett mindenhol, mindenki átesett rajta már többször, kutyát nem érdekel. Csak sokaknak engedték ilyen sokáig polkorrektkedésből az otthonról dolgozást, és akik utálnak ingázni, kaptak az alkalmon. Ha otthonról akar dolgozni, nyisson saját vállalkozást, ha másnak dolgozik, akkor az olyan, hogy be kell menni általában. Nem is értem, hogy ez egyes embereknek hol újdonság. Azt hitték, hogy majd örökké lehet HO-ozni?
Az IBM egy nagyon genyó cég, de ebben igazad adok nekik. Főleg, mivel vezetőkről van szó, akik elég szép summát keresnek, annyiért el lehet várni, hogy megemeljék ‘gukat és bemenjenek.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> ha másnak dolgozik, akkor az olyan, hogy be kell menni általában
A kőbaltát is elengedtük, az írógépet is. Az office pózerkedés és a tömeges ingázás (vacak 100 éves divatok az emberiség történetében) is elengedésre kerülnek asap. Feladathoz az eszközt.
Mindezzel együtt egyetértek azzal, hogy a pózer manazsék, PM-ek járjanak be pózolni. Valamiből nekik is élni kell :D Csak engem hagyjanak dolgozni, kitermelni a pózerkedésük költségét.
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni