- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ezek szerint akkor a munkahelyek, amelyek megmaradnak: hamburger összerakása, krumpli sütése és a vécé takarítása, tekintve, hogy a koszos környezetben finommotoros fizikai munkát végző robotok léteznek, de még megfizethetetlenül drágák. Eközben az étterem menedzselését és ügyfélkommunikációt, tehát a valóban sikerélményt adó magasabbrendű munkát vidáman elvégzi egy számítógép. Szép új világ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.. és ennek nem elenyésző hatása lesz a teljes nemzetgazdaságra, fizetésekre, munkaerőpiacra, sőt talán a populáció létszámára is.
Nem érzem hogy erre fel vagyunk készülve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, ezekre gondoltam. ezek ilyen furcsasagkent mukodnek itt-ott, de ezen kivul biztosan nem eri meg. ha gurul is, nemhogy egy lepcson, de egy kuszobon se tud atmenni.
Talaltam hamburgerforgato robotot is, az is olyan, hogy egy helyben all, kell hozza ket-harom laptopos mernok, hogy beallitsa, es mukodes kozben is a keze ala kell dolgozni. A demo utan pedig egy hettel mar mozdulni se tudna a raragadt zsirtol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is nagy spórolás, mert ahogy írod, továbbra is kell takarítani, logisztikázni, sütni, összerakni, így csak gyakorlatilag egy minimálbéres diszpécseri munkaköltséget spórolnak le, ami nem nagy megtakarítás, de legalább az ügyfeleket majd agyonbosszantja, ha nem tudnak a rendelésen módosítani, meg extrákat rendelni hozzá. Öröm lesz nézni.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami legyen 24 ezer USD per év, két műszak esten 48 ezer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben semmi új nincs
Mekiben, burger kigben most is rendelhetsz úgy, hogy nem kell hozzá külön ember akinél felvedd a rendelésed, csak összekattintgatod érintőképernyős terminálon, fizetsz, és hozzák.
Nem értem miért most az AI miatt megy a nagy kiakadás, amikor ez a munka már el van véve egy egyszerű UI által.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, amit összeszerencsétlenkednek előtte az orkok, azt mutatja, hogy az nem tökéletes megoldás.
Szakmai szemmel nézve pedig egy lassú, kényelmetlen átláthatatlan felület, ami a McDonald's-ban van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amire rá akartam világítani, hogy ezt a munkát már most "elvették a gépek" (már ha tényleg, és nem arról van szó, hogy ezek az emberek máshol hasznosulnak, pl a konyhán) és ez nem is kifejezetten olyan munka amit egy AI-ra kell bízni egy jól összerakott felület helyett.
Az pedig hogy átláthatatlan a felület és lassú a UI akár lehetne jogos is, csakhogy ennek ellenére ki vannak maxolva ezek a terminálok, miközben user-facing személyzet meg megfeleződött a Mekikben.
Ráadásul a Meki csak egy példa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.youtube.com/watch?v=RV3LHED4BAs
En nem az "ontudatra ebredo" AI-tol felek, hanem pont ettol a fajtatol. Ami amugy mar letezik, es ez a vege.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én üdvözlöm, mert véleményem szerint magasabb szinten lesz, mint az átlag gyorséttermi dolgozó. Hibáival együtt is, ha azok kiszámíthatók.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertelek, de ha a sajt a zacskoba megy a szendvics helyett, ki fogja cserelni?
Aztan bevezeti a vizmu: es nem tudod neki elmagyarazni, hogy nem hasznaltal el 20M HUF-nyi vizet, hanem elkurodott a vizorad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az összeszerelést végzi, hanem a rendelésfelvételt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hehe... nem akartam szemét lenni, de első körben nekem is az jutott eszembe, hogy most sem feltétlen tudom, hogy humánnal társalgok -e egy gyorséttermi rendeléskor...
(mondjuk elvből nem eszem ilyen helyen, de azért a kölköt mostanában elvittem egyszer, hogy lássa, ilyen is van ...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez forditva is igaz, sokszor az ugyfelszolgalatosok se tudjak hogy humannal tarsalognak-e
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyetértek.
Tanulság: az ügyfeleket is AI -re kell cserélni, akik majd elcsevegnek az AI ügyfélszolgálattal.
(Viszont ahhoz meg nem kell nyelvi modell, elég pár jól definiált API call...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem fényévekkel magasabb szinten. Nem csak azonnal és minden nyelven fog tudni kommunikálni, még azt is tudhatja, hogy hol voltam, hova megyek, ki vagyok és pontosan mikor mit szeretek és azonnal. Persze ha az Apple és a Google ehhez az adatokat természetesen biztosítja és fogja is. Az egész étterem ezen része az egyetlen amit most és nagyon jobban tud majd ez a gép elvegezni mint bárki és sokkal olcsóbban. Wendy's részvényt érdemes venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sima telefonos/nagykepernyos tapicskolos felulet nem jobb? Sok gyorsetteremben az van, nem kell szorakozni vele. Egyszerubb technikai szinten (kb. sima weboldal), teljesen atlathato, kiszamithato, skalazhato. Erre minek AI? Es miert akarnek vele chatelni?
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autós rendelésfelvételnél fogják bevezetni, ha jól értem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit en eleve nem ertek, de latom mukodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az egész autós rendelésre gondolsz, az nekem teljes homály.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lustasag egy olyan foka, ami valamiert az angolszaszoknal mar bevalt. Es kozben igenytelen is, aki mekis kajat eszik a kocsijaban.
A magyar McDrive sose mukodott, hulyeseg volt a koncepciot importalni. Reszeg fiatalok mennek oda gyalog es kiabalnak, hogy "auto vagyok" - miutan a franchise szabalyainak megfeleloen csak a McDrive ablak van nyitva ejszaka - es aki nem autoval megy azt el is kene protokoll szerint zavarni.
De az angolok utcara nyulo kilometeres sorban allnak a McDrive-hoz, mert ahhoz is lustak, hogy a kocsibol elbattyogjanak egy asztalig, inkabb osszeolajozzak a kormanyt meg osszekecsapozzak a karpitot. Naluk mukodik, amerikaiaknal is. En meg szimplan nem ertem, tobb szempontbol sem, hogy ez mire jo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez képest akármerre van mekkdrájv, börgerkingdrájv, mindegyiknél áll a sor. Miskolcon a pláza mellett délutánonként főleg pénteken akkora a sor h. öröm eljutni mellette a búza tér irányába.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekszerint mostmar Magyarorszagon is egyre tobben kepviselik ezt a lusta es igenytelen reteget.
Hat nem ebben kellett volna a Nyugatot utolerni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A népnevelő pártunk és kormányunk mégse a gyorséttermeket vegzálja, hanem a boltláncokat. Hümm, érdekes. Na meg védhetné jobban is a magyar éttermeket. De állítólag valahogy a nagy bezárások idején se érezték valamiért a fene nagy segítséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért tenné, ha benne van.
A McDonald's a magyarországi vállalatban meglévő tulajdoni érdekeltségét teljes körűen Scheer Sándorra ruházza át – tette közzé az MTI. A McDonald's Corporation hangsúlyozta, hogy a magyar gyorséttermek további működtetéséhez és növekedéséhez szükséges tőkét Scheer Sándor fogja biztosítani. Ez aligha lehet gond, legalábbis egyelőre. Scheer ugyanis a Garancsi Istvánhoz köthető, a NER-érában kiemelkedően sikeres Market Építő Zrt. alapítója, részvényese és vezérigazgatója, emellett a Unione Group ingatlanfejlesztő cég, valamint a Hotel Clark tulajdonosa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Market... de ide írhatnánk még nagyon sok cég nevet. Hulladék mind. Olyan terülten dolgozom, hogy nap, mint nap találkozom ezen jeles generál kivitelezőkkel. Segghülye mind. Csak a pénzről szól. Bezsebelik a nagy lóvékat, a frontvonalba meg kiállítanak egyszer használatos, dilettáns idiótákat. Az nem pénz egy projektek kifizetni pár ilyen macskajancsit. Egy projektes pojácák. Aztán meg lehet nézni milyen munkát végeznek/végeztetnek borsodi/ukrán "vendégmunkásokkal".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, hát, eleve a gyorsétteremben rendszeresen evők is az igénytelen réteghez tartoznak, mindegy, hogy McDrive-ban kérik ki, pultban, tapiképernyőn vagy hazarendelik.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlenül lustaság. Van úgy hogy valahova sietni kell kocsival, nincs idő megállni/beülni valahová kajálni, ezzel meg lehet spórolni 20-30 percet simán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél még az is szerencsésebb, ha 10 perc alatt megeszed az étteremben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valóban így van, de hidd el, van az a szitu hogy még 10 perc is számít! :) (pl. rajtad kívül álló okokból megcsúsztál a tervezett napirenddel és el kell érned egy repülőgépet).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sor szokott allni, ergo lassabb is, mint beulni. Meg is ragaszkodnak ehhez a modszerhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reszeg fiatalok mennek oda gyalog es kiabalnak, hogy "auto vagyok" - miutan a franchise szabalyainak megfeleloen csak a McDrive ablak van nyitva ejszaka - es aki nem autoval megy azt el is kene protokoll szerint zavarni.
Ezért mondjuk a kurva anyját a McDonaldsnak.
Miért kell a sorbanálló taxist megkérnem, hogy vegyen nekem kaját, csak mert nem ültem be ittasan egy autóba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno mikor bevezették akkor nagy forgalomemelkedést okozott mivel az amerikai hadsereg katonái egyenruháben hagyhatták el a járművüket de kocsiból nem kiszállva rendelhettek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
talán annyi, hogy autóból kihajolva nehézkes tapicskolni, meg ha valaki lassú, akkor feltartaná az egész kocsisort (étteremben ki lehet rakni párhuzamosan 5 képernyőt is).
Mondjuk nekem az egész drive thru egy őrületesen pazarló amerikai hülyeségnek tűnik, amennyiben 1-3 tonnás, óriás helyfoglalású benzinzabálókkal állunk sorba egy zacskó kajáért
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autoval a gyorsetterem ele hajt, vonalkod beolvas, telefonos appban kivalasztja mit szeretne. Ablakhozoz gurul, atveszi a rendelest (fizetni mar fizethetett appon keresztul, ha ugy szeretne). Nem kell ide AI, meg kepernyo, ha mindenki kezeben ott az okostelefon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most akkor jatsszd le a jelenetet ujra a suburbban lako kekgalleros, irni-olvasni alig tudo csalad foszereplesevel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy csak munkanélküli, analfabéta porch monkey-kal :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
I understood that reference.jpg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor csak az autósoknak lesz elérhető a bagolyfőzelék?! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nyelvi modell security szempontból való vizsgálata izgalmas lehetőségeket mutat:
https://www.youtube.com/watch?v=Sv5OLj2nVAQ
Nagy szopás lesz ebből hamarosan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már most is terminálokon lehet rendelni rengeteg gyorsétteremben, ehhez azért nem kell feltétlen chatbot szintű technológia, nem ettől fognak bedőlni ezek az állások. Lásd bolti automata pénztárak, hasonló eset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nandosnal meg terminal sincs, csak qr kod, es a sajat telefonodrol kell rendelned, amihez be kell regisztralnod, bankkartyaszamot bepotyognod, stb. Kenyelmetlen, soka tart, nem tudsz kerdezni semmit a kajarol, stb. Egy pincer egy perc alatt felvenne a rendelest. Nem tudom, mi az uzlet nekik ebben, az etterem Tele volt, es szerintem ebben kozrejatszott, hogy csomo ideig foglaltak az emberek az asztalt.
En biztos nem megyek oda tobbet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ritka az a gyorsétterem ahol dedikált ember veszi fel a rendelést, azaz ez minimális ember munkájára veszély, ellenben végre felszabadul az a szerencsétlen, aki szedi össze a cuccod, kiszolgál az átvevő ablaknál, kezeli a pénzt és közben rögzíti a megrendelését a hárommal hátrébb lévő kocsinak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szegeny bolcseszek, most hova fogjak felvenni oket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Introvertáltaknak azért ez nagy megkönnyebbülés, hogy egyre inkább nem kell emberekkel beszélniük!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen jó lenne ha bekocognál WoW-ban az egyik "Inn"-be, megrendelnéd ott a kaját és X perc múlva csengetnének, hogy itt a kaja?! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek ahhoz WoW? Ott a Foodora! Ugyanaz, csak nincs hozzá akkora grafikai körítés. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De akkor ki sem kell lépned a játékból... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hajaj, kiléptem abból már 3 hónapja és azóta sem néztem be! :)
Valószínű a WoW-os pályafutásomnak vége és majd csak 1-1 kiegészítőre térek vissza megnézni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni