Érkezik a HDR gaming Linuxra is!

Címkék

A Valve alkalmazásában álló Pierre-Loup Griffais (@Plagman2) arról tweetelt a minap, hogy újabb mérföldkőhöz érkezett a Linux gaming: Josh Ashton legújabb munkáinak köszönhetően a HDR immár engedélyezhető valódi játékokhoz. A támogatás még nagyon korai stádiumban van és kell még némi idő, amíg a többség számára is hasznos funkcióvá válik.

Hozzászólások

Pont hogy inkább jobban megrángatja (le és fel) a fényerőt, mint a dinamikus kontrasztnál, csak itt a tartalomba van kódolva, hogy vezérelje a háttérvilágítást, nem a monitor maga okoskodja ki. Sőt, Youtube HDR-nél (amiket próbálgattam LG TV-n) esti videóknál mintha átlagosan alacsonyabb is lenne a fényerő, mint SDR-nél, szóval egy éjszakai bevetést játszva még spórolsz is az SDR-hez képest :)

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Pont ezt írom, a tartalomhoz kevert exra adatokból okoskodja ki, nem a nyers pixeladatokból. Fejlettebb kijelzőkön meg persze okosabb módon is zónákra lebontva be tudja állítani, vagy használhat egy másodlagos LCD maszkot, de az én sima alap IPS TV-men ez így működik. Mindenesetre nem a HDR a rezsidémon, vagy legalább is erősen technológia függő.

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

irtal valamit ami technikailag baromsag :)
amugy lofasz osszefugges sincs sdr/hdr es a fenyero kozt, mivel a TV-k az sdr-t by default tulszaturaljak, mint a szart, kb. azt a hatast erve el, mint mikor zenenel feltekered a hangerot, ettol ugy erzed "jobban szol" (probald ki, mukodik). azert van ez, mert mikor latod a ket TV-t a bo'tba' egymas mellett ugyanazzal az sdr kontent feeddel, azt fogja a paraszt valasztani, amin "kekebb a kek". :)

1. Szebben is ki lehet fejezni az ellenvéleményed, de hát a stílus az ember, valamint ide is átszűrődőtt a politikai topikok színvonala és témája

2. Egyes TV készülékeken igen is rángatja a háttérvilágítást, máshogy néz ki a fekete Windows-ban HDR módban. OK, hogy LED mikroszegmenseknél, másodlagos LCD maszknál vagy OLED-nél más a módja ennek.

3. Kakiba az orrod...

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

1: a baromsag, baromsag. ne vedd magadra, fogadd el. esetleg megmondhatod, hogy a baromsagra hulyeseget, faszsagot, butasagot vagy mit kellene irjak, hatha ugy stilusosabb, bar imho mindegy minek nevezzuk a gyereket.
"a politikai topikok színvonala és témája" > lattal te mar olyat leirva, hogy RTFM szakmai topikokban? :)
2: attol, hogy letezik olyan ami ezt csinalja (szlengben ugy szokas hivni, hogy HD aRen't mikor feldolgozni kepes ugyan a hdr streamet, de a gyakorlatban koze nincs a kepnek hozza), meg a baromsag, baromsag. ne terjesszuk, ha egy mod van ra.
hint: "The vast majority of HDR monitors don’t even scratch the bare minimum. On Newegg, for example, 502 of the 671 HDR gaming monitors currently available only meet VESA’s DisplayHDR 400 certification, which doesn’t require local dimming, expanded color range, or dynamic metadata."
3: ha szemelyeskedesre vagysz, keress mondjuk a rokonsagodban valaki mast, thx. :) dehat "a stílus az ember"

Ooo, idaig a HDR az nem az volt hogy ranyomtak valami shadert a kepre amitol a sotet dolgok teljesen feketek (0,0,0), a vilagos dolgok teljesen feherek (255,255,255) lettek, es hogy ne ugy nezzen ki mintha visszatertunk volna a 80-as evek monochrome kijelzoihez, ranyomtak a vegere meg egy jo kis bloom effectet?

I hate myself, because I'm not open-source.

Egy kép különböző beeső fénymennyiségggel is elkészül. Ennek akkor van jelentősége, ha például egy szobában készül a kép (film) és a beszélő személy nappal ablak előtt áll. HDR nélkül vagy az ablak mögötti külvilág lesz túlzottan világos, vagy az ablak előtt álló személy túl sötét. Sportközvetítéseknél is gyakori jelenség HDR nélkül, hogy a sötétebb stadionon belüli képnél belóg a nappali kék ég ami teljesen fehér, még HDR mellett az ég kék marad és a felhők is kivehetőek, de a lelátón a nézők illetve a játéktér sem lesz túl sötét. Az ember szeme elég jó abban, hogy egyszerre tudjon értelmezni nagyon világos és sötét részeket tartalmazó képeket. A képeket készítő szenzorok ebben már nem annyira jók.

Ahol nincs lehetőség utómunkára, például sportközvetítéseknél, vagy hírműsoroknál ahol reálisan nem éri meg egy hollywoodi szintű utómunkázás egy egy riportnál teljesen jogos a HDR. Egy mozifilmnél már szvsz sokkal kisebb a jelentősége, mert az utómunka korábban is megoldotta a fent leírt problémát. Számítógépes játéknál pedig teljesen felesleges. De ha valakinek vannak érvei amellett, hogy HDR-nek valódi praktikus előnye van egy játéknál kíváncsian várom. Nyitott vagyok rá.

Ugye a jateknal annyval van meg megfejelve a dolog, hogy ott nincs semmilyen problemas erzekelo. Ha akarod, vegigszamolhatod az egesz kepet floatokkal (float texturak meg float framebuffer), valami fizikailag is ertelmes mennyisegeket hasznalva, majd a vegen az egesz kep ismereteben csinalsz valami tone-mappinget a 0-255 kozotti integerekre. Jo, altalaban nem igy mukodnek a jatekok mert pici extra munkaval meg lehet oldani hogy vegig 8-bites intekkel szamolva is jo kepet kapjal, es ugye uint8 az joval kisebb mint egy float, meg kicsit valoszinuleg gyorsabb is.

Amiert csak irtam az egeszet, mert regen tenyleg voltak olyan "jatekok" ahol ha bekapcsoltad a HDR-t, annak az lett az eredmenye hogy a vilagos meg sotet reszek kiegtek, pont mint ha egy sima kameraval csinaltal volna felvetelt, mikozben meg HDR nelkul olyan volt, mint egy HDR-es fenykep.

I hate myself, because I'm not open-source.