- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Quake 2 RTX is NVIDIA's attempt at implementing a fully functional version of Id Software's 1997 hit game Quake II with RTX path-traced global illumination.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na akkor meg köll néznem megint, már régen indítottam el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap este 2 óra elröppent a játékkal. Polygonok kicsit durvák de jók a fények, a hangulat elviszi a játékot.
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A poligonok direkt nem lettek felpumpálva 2020-as évekbeli szintre, itt csak a fények volt a lényeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wine-nal megy vajon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://github.com/NVIDIA/Q2RTX
Minimum Win 7 vagy Ubuntu 16.04
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beleolvastam a release notes alatti fórumba:
- a régi mentések mennek a levesbe, szóval ha fontos hol jársz a single playerben, először játszd végig csak azután apdételj
- sokkal sötétebb lett a kép ahol nincs semmi fényforrás pl. nincs napfény
- víz alatti rész kapott egy szürke "hártyát", mindenki panaszkodik rá h. zavaró
- teljesítmény nem lett jobb, de néhány embernél inkább lassabb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sötét részeknél a fáklyával vagy a kis pisztoly pukkogtatásával lehet világítani.
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, ismerem a trükköket 24 éve. De itt az előző release óta sötétedett be, annak csak van valami oka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, meg akinek 3 anyja van :D Megvárom míg fixálják, és a nép is megerősíti. Annyira nem sűrgős, 1 éve már végigvittem. Nagyon durva mennyire elfelejtettem a pályákat, főleg a boss előtti utolsó unit-ban (palace) keringtem körbe-körbe órákig, mert nem találtam meg vmi kibaszott elrejtett ajtót v. átjárót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régen valahogy kimaradt, doom 1,2 quake1, heretic, hexen, etc... mind végigtoltam. Tegnap este easy nehézségi szinten ránéztem, két óráig tartott, nem tudtam abbahagyni :) Meglepett, hogy nincs automap, illetve egyáltalán map.
Ha lesz időm nekiugrok közepes nehézségi szinten és végigtolom. A zene a fények és a retro poligonok nagyon jó hangulatot adnak.
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A quake2-t végigvitted 2 óra alatt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Speedrun-os és nem WR időket időket futott, hanem mondjuk 20 perc körül, akkor 2 óra alatt 6x végigvihette a játékot :D
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
heretic... anno az az egy fps amivel jatszottam, a maga idejeben nagyon szep grafikaju es hangulatos game volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahol olvastam, lesz folytatás vagy felújítás.
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rakerestem, van ez-az (hexen-ek stb), igy talaltam a Ziggurat-ot, egesz jonak tunik, grafikailag/hangulatban is hasonlo csak modernebb (mac-en is megy)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hexen
Tseng ET6000 + Diamond Monster 3D VooDoo1 3Dfx
Te jó ég! Az első hardveresen 3D gyorsított grafika, amit PC-n láttam! Nem ma volt!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
100K volt egy 486DX100 vagy P1 ára VGA monitorral.
36K volt a Voodo1, egyhetes görög nyaralás ára, az előbbit választottam :)
Már akkor is drága volt a 3d gyorsítás :D
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csak dizájn, sötét környezetben vizuálisan jobban mutat a ray tracing-es fényforrás, nagyobb a wow-faktor.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden néhány évben kijátszom a Quake 2-őt. Igaz nekem nincs RTX-es gépem, így csak modern, multiplatform porttal tolom, natív linuxos Yamagi Quake 2, azért fullHD-n vagy még magasabb felbontáson jól tud kinézni max. grafon, jó vele játszani a mai napig. RTX-szel én is szívesen végigjátszanám, de nincs még hozzá hardver, és elnézve a hardverárakat, jó pár évig még nem is lesz. Pedig már most egyértelmű, hogy a raytracing lesz a jövő.
A Yamagi OpenGL-t használ, még a Vulkanos vkQuake2-őt se próbáltam ki. Ezeket ma már egy kenyérpirító is viszi integrált GPU-val, max grafikán. A vsync-et is mindig bekapcsolom, mivel nincs értelme 500-1000 fps-en izzítani a hardvert.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bedőlt az ETH is, prohardveren már árulják az LHR mentes kártyákat, próbálják megkérni az árát de aki ott vevő lenne tisztában van a VRAM-ok állapotával.
RTX 3050 -et viszonylag jó árban tudsz majd venni: Sg.hu - Komoly korláttal jön a GeForce RTX 3050
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt örömmel hallom, hogy pukkad ki a hájplufi, de azért szerintem még jó ideig nem lesz megfizethető. Hiába adogatják el, nagy a hiány, drága minden, az árak, ha le is mennek, csak idővel és fokozatosan. Az RTX 3050 tesztet még nem néztem meg, majd a hsz. után tervezem, de kötve hiszem, hogy Ray Tracingben jó fps-t tudna. Inkább várok szerintem vele, mire az árak jobban lemennek, és elterjedtebb feature lesz, nem csak 20 fps-sel lehet tolni bekapcsolt RT-vel.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt örömmel hallom, hogy pukkad ki a hájplufi
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
nem igen fogtok ti ilyen kártyákat venni olcsón már :D hamarabb fizettek elő egy normális streaming service-re hamarosan :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És amúgy tisztább, szárazabb érzés. Nem kell csilliós gépet fejleszteni feleslegesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Microsoft fele Game Pass Ultimate reszekent probaltam streaminget olyan cimmel, ami csak Xbox-ra jelent meg. Hat... FPS-t nem igazan lehet vele elvezni, pedig FTTH nettel, vezetekesen probaltam. Ha a tobbi hasonlo szolgaltatas is ilyen elmeny, akkor en inkabb veszem a hardvert, meg ugy is, hogy egy evben 30-50 oranal nem jatszom tobbet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam a game stream szolgáltatások nem játszanak, mivel túl szar hozzá a netem. Ez az RTX 3050 szimpi lenne, de a mostani RX 570-emhez képest nem túl nagy előrelépés, és jóval ajánlott fogyasztói ár felett adják, 1,5-2-szeres áron, ilyen 400-500 dollárokat nem ér meg. Várok vele 1-2 évet, mire rendesen normalizálódnak az árak, és veszek egy komolyabb kártyát ugyanilyen áron, lehetőleg AMD-re szoktam hajtani, nem azért, mert az jobb lenne, hanem nekem elég jó az is 1080p gamingre, és normálisabb a drivertámogatása Linuxon. Addigra jönnek ki még gyorsabb kártyák, amik kevésbé lassulnak be RT alatt.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
prohardveren 110br vásároltak megjelenés első percében éjfél után alza, ipon boltokban 110.000Huf többen is.
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A fenti forrás 73 watt körüli fogyasztásról számolt be, ez szintén nem igazán hatékony, legalábbis a bányászok számára"
Helyes! Nagy fogyasztással a BitCoin bányászat ellen! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viccesek benne ezek a pályarészek közti betöltések. :)
Mikor még 16MB memóriába bele kellett férnie még volt értelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
16MB ramal a quake2 sztem sehogy el sem indult. 32 MB RAM-os NT4 gépeken nyuztuk az iskola géptermében, de az a swappolás amit levágott menet közben is sokszor, na az katasztrófális volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz, de win9x-en elég volt 16 MB. Olyan gépem volt és ment rajta szépen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csak az emlékek szépítették meg a futást. Nekem is ugyanaz a tapasztalatom, mint a kollégának, P1-es gép, 32 MB RAM, NT4 Workstation, hát, eléggé a határon futott, csak 320×200-as software renderben (nem volt 3D-s gyorsítás), és elég durván töltögetett pályarészek között, volt az majdnem fél perc is, meg pályákon random, ahol elfogyott a memória, eléggé durván beletúrt a swapba, csak úgy rotyogott alatta a HDD. Win95, 98 alatt nem játszottam vele, csak Win2000, és XP alatt, de akkor meg már P3-on meg Celeronon futott, 256-512 MB RAM, Intel IGP, úgy már nem töltögetett sokat.
Ha elkezdünk matekozni, az NT4 alapjáraton megevett 15 MB körül, így maradt kb. 17 MB szabad memória.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apollo Pro 133T + 16 MByte SDRAM + Win95 OSR2 (4.00.1111) + P3 1.4 GHz, DE 10.5 x 133 helyett 10.5 * 66-on (700 MHz-t ir a BIOS), Voodoo 2-vel tokeletesen mukodik 800x600-ban, SLI-ben 1024x768-val is. Sajna, az SSD-t nem tudom HDD-re cserelni, es a procit se tudom nagyon kisebbre (habar lehet jelentosen lassitana ha a P3-at egy 667-es Celeronra cserelnem).
Szoval szerintem, a dobozon levo 16 MByte RAM megallja a helyet, a minimumot tekintve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
P1 166Mhz MMX-ek voltak abban az időben a standard, nem a P3 ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem firtatom, de most a RAM volt a kerdes. Nekem 200 MMX volt abban az idoben, Voodoo 1-vel, ugy is tokeletesen ment a Quake2. A RAM amire nem emlekszem, de szerintem 20 vagy 24MB lehetett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy elég felemás konfig, a P3-as korszakban már senki nem használt 16 MB RAM-ot, akkoriban már a 64 is nagyon kevésnek számított (nekem az 1995-ös 486DX4-emben volt 32 MB, az 1996-os 5x86-omban volt 64 MB). Azt nem is vitatom, hogy minimum system requirements-ben elmegy a 16 mega, mert fut a játék annyival, csak jónak nem nevezném azt a futást. Ne feledd, hogy amit mi anno játszhatónak éreztük, 320×200@4bit meg 640×480@16bit, tele swap-polással, 20 fps, stb., azt ma már nem éreznéd játszhatónak. Ellustultunk, túlzottan hozzászoktunk a jóhoz, mai hipstereknek FullHD 32bit beton stabil, konstans 60 fps is csak belépő, az alatt bármi játszhatatlan, mert ha beesik 58-59 fps-re, meg le kell venni 720p-re, az már játszhatatlannnn©®.
Még az is lehet, hogy igazad van egyébként, mivel te Voodoo-val próbáltad, ami levette a proci válláról a szoftverrender nehézségét, ez memóriaspórolással is járt, meg a Win95 overheadje is kisebb, mint a WinNT4-é, meg a több száz MHz-es proci is kicsit olajozott a dolgokon töltésnél, de a 16 MB akkor is nagyon határon van ennél a játéknál. Retró gépnél, különösen Voodoo-val vagy komolyabb kártyával nagyon nem ajánlok semmit 128 MB RAM alatt, Win9x-hez sem, időpocsékolás.
Nyilván P3, P4-es gépeken (meg később Core Celeron, Core 2 Duo, Core i) már nekem is pöpecül futott, már egy P4 számára is egy pasziánsz komolyságú játék volt, nem nagyon volt töltési idő, igaz akkor már a Quake2 egy 7 éves játék volt, retrónak számított már akkor is.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normal allapotban, nekem se 16 van ebben a retropcben... Egyebkent ne tudd meg, de az osszes RAM modulom at kellett neznem, es csak egyetlen 1 darab volt, ami 16 megas SD. 72 pines SIMM-bol lenne itt 4-es meg 8-as is, de ahhoz nincs lapom. Arra voltam kivancsi, hogy ami a dobozon van irva memoriameret (minimum 16MB) elindul-e, de el. Valszeg swappel is egyebkent, mert azt irja a doboz, hogyha 3D acceleratort hasznal az ember, akkor 24 MB kell, de mivel SSD-n van, igy ezt nem erzem/latom. Ra kene dugni a LED-et, hogy lassam villog-e menetkozben mint az allat, de ahhoz szet kene kapnom a gepet. 1 biztos, Diamond Monster 3D-vel, P200 MMX-en, Windows 95 alatt mindenfele problema nelkul elszaladt 3D gyorsitassal abban az idoben. SW renderert soha nem probaltam, igy nem tudom, hogy ott mi kellene a jatszhato sebesseghez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Half-Life ray traced:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni