- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 952 megtekintés
Hozzászólások
Quake 2 RTX is NVIDIA's attempt at implementing a fully functional version of Id Software's 1997 hit game Quake II with RTX path-traced global illumination.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na akkor meg köll néznem megint, már régen indítottam el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap este 2 óra elröppent a játékkal. Polygonok kicsit durvák de jók a fények, a hangulat elviszi a játékot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A poligonok direkt nem lettek felpumpálva 2020-as évekbeli szintre, itt csak a fények volt a lényeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wine-nal megy vajon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://github.com/NVIDIA/Q2RTX
Minimum Win 7 vagy Ubuntu 16.04
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beleolvastam a release notes alatti fórumba:
- a régi mentések mennek a levesbe, szóval ha fontos hol jársz a single playerben, először játszd végig csak azután apdételj
- sokkal sötétebb lett a kép ahol nincs semmi fényforrás pl. nincs napfény
- víz alatti rész kapott egy szürke "hártyát", mindenki panaszkodik rá h. zavaró
- teljesítmény nem lett jobb, de néhány embernél inkább lassabb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sötét részeknél a fáklyával vagy a kis pisztoly pukkogtatásával lehet világítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, ismerem a trükköket 24 éve. De itt az előző release óta sötétedett be, annak csak van valami oka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Githubon nézd át a forrást :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, meg akinek 3 anyja van :D Megvárom míg fixálják, és a nép is megerősíti. Annyira nem sűrgős, 1 éve már végigvittem. Nagyon durva mennyire elfelejtettem a pályákat, főleg a boss előtti utolsó unit-ban (palace) keringtem körbe-körbe órákig, mert nem találtam meg vmi kibaszott elrejtett ajtót v. átjárót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régen valahogy kimaradt, doom 1,2 quake1, heretic, hexen, etc... mind végigtoltam. Tegnap este easy nehézségi szinten ránéztem, két óráig tartott, nem tudtam abbahagyni :) Meglepett, hogy nincs automap, illetve egyáltalán map.
Ha lesz időm nekiugrok közepes nehézségi szinten és végigtolom. A zene a fények és a retro poligonok nagyon jó hangulatot adnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A quake2-t végigvitted 2 óra alatt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ránéztem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Speedrun-os és nem WR időket időket futott, hanem mondjuk 20 perc körül, akkor 2 óra alatt 6x végigvihette a játékot :D
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
heretic... anno az az egy fps amivel jatszottam, a maga idejeben nagyon szep grafikaju es hangulatos game volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahol olvastam, lesz folytatás vagy felújítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rakerestem, van ez-az (hexen-ek stb), igy talaltam a Ziggurat-ot, egesz jonak tunik, grafikailag/hangulatban is hasonlo csak modernebb (mac-en is megy)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hexen
Tseng ET6000 + Diamond Monster 3D VooDoo1 3Dfx
Te jó ég! Az első hardveresen 3D gyorsított grafika, amit PC-n láttam! Nem ma volt!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
100K volt egy 486DX100 vagy P1 ára VGA monitorral.
36K volt a Voodo1, egyhetes görög nyaralás ára, az előbbit választottam :)
Már akkor is drága volt a 3d gyorsítás :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csak dizájn, sötét környezetben vizuálisan jobban mutat a ray tracing-es fényforrás, nagyobb a wow-faktor.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden néhány évben kijátszom a Quake 2-őt. Igaz nekem nincs RTX-es gépem, így csak modern, multiplatform porttal tolom, natív linuxos Yamagi Quake 2, azért fullHD-n vagy még magasabb felbontáson jól tud kinézni max. grafon, jó vele játszani a mai napig. RTX-szel én is szívesen végigjátszanám, de nincs még hozzá hardver, és elnézve a hardverárakat, jó pár évig még nem is lesz. Pedig már most egyértelmű, hogy a raytracing lesz a jövő.
A Yamagi OpenGL-t használ, még a Vulkanos vkQuake2-őt se próbáltam ki. Ezeket ma már egy kenyérpirító is viszi integrált GPU-val, max grafikán. A vsync-et is mindig bekapcsolom, mivel nincs értelme 500-1000 fps-en izzítani a hardvert.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bedőlt az ETH is, prohardveren már árulják az LHR mentes kártyákat, próbálják megkérni az árát de aki ott vevő lenne tisztában van a VRAM-ok állapotával.
RTX 3050 -et viszonylag jó árban tudsz majd venni: Sg.hu - Komoly korláttal jön a GeForce RTX 3050
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt örömmel hallom, hogy pukkad ki a hájplufi, de azért szerintem még jó ideig nem lesz megfizethető. Hiába adogatják el, nagy a hiány, drága minden, az árak, ha le is mennek, csak idővel és fokozatosan. Az RTX 3050 tesztet még nem néztem meg, majd a hsz. után tervezem, de kötve hiszem, hogy Ray Tracingben jó fps-t tudna. Inkább várok szerintem vele, mire az árak jobban lemennek, és elterjedtebb feature lesz, nem csak 20 fps-sel lehet tolni bekapcsolt RT-vel.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt örömmel hallom, hogy pukkad ki a hájplufi
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
nem igen fogtok ti ilyen kártyákat venni olcsón már :D hamarabb fizettek elő egy normális streaming service-re hamarosan :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És amúgy tisztább, szárazabb érzés. Nem kell csilliós gépet fejleszteni feleslegesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Microsoft fele Game Pass Ultimate reszekent probaltam streaminget olyan cimmel, ami csak Xbox-ra jelent meg. Hat... FPS-t nem igazan lehet vele elvezni, pedig FTTH nettel, vezetekesen probaltam. Ha a tobbi hasonlo szolgaltatas is ilyen elmeny, akkor en inkabb veszem a hardvert, meg ugy is, hogy egy evben 30-50 oranal nem jatszom tobbet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam a game stream szolgáltatások nem játszanak, mivel túl szar hozzá a netem. Ez az RTX 3050 szimpi lenne, de a mostani RX 570-emhez képest nem túl nagy előrelépés, és jóval ajánlott fogyasztói ár felett adják, 1,5-2-szeres áron, ilyen 400-500 dollárokat nem ér meg. Várok vele 1-2 évet, mire rendesen normalizálódnak az árak, és veszek egy komolyabb kártyát ugyanilyen áron, lehetőleg AMD-re szoktam hajtani, nem azért, mert az jobb lenne, hanem nekem elég jó az is 1080p gamingre, és normálisabb a drivertámogatása Linuxon. Addigra jönnek ki még gyorsabb kártyák, amik kevésbé lassulnak be RT alatt.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
prohardveren 110br vásároltak megjelenés első percében éjfél után alza, ipon boltokban 110.000Huf többen is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A fenti forrás 73 watt körüli fogyasztásról számolt be, ez szintén nem igazán hatékony, legalábbis a bányászok számára"
Helyes! Nagy fogyasztással a BitCoin bányászat ellen! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viccesek benne ezek a pályarészek közti betöltések. :)
Mikor még 16MB memóriába bele kellett férnie még volt értelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
16MB ramal a quake2 sztem sehogy el sem indult. 32 MB RAM-os NT4 gépeken nyuztuk az iskola géptermében, de az a swappolás amit levágott menet közben is sokszor, na az katasztrófális volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz, de win9x-en elég volt 16 MB. Olyan gépem volt és ment rajta szépen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csak az emlékek szépítették meg a futást. Nekem is ugyanaz a tapasztalatom, mint a kollégának, P1-es gép, 32 MB RAM, NT4 Workstation, hát, eléggé a határon futott, csak 320×200-as software renderben (nem volt 3D-s gyorsítás), és elég durván töltögetett pályarészek között, volt az majdnem fél perc is, meg pályákon random, ahol elfogyott a memória, eléggé durván beletúrt a swapba, csak úgy rotyogott alatta a HDD. Win95, 98 alatt nem játszottam vele, csak Win2000, és XP alatt, de akkor meg már P3-on meg Celeronon futott, 256-512 MB RAM, Intel IGP, úgy már nem töltögetett sokat.
Ha elkezdünk matekozni, az NT4 alapjáraton megevett 15 MB körül, így maradt kb. 17 MB szabad memória.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apollo Pro 133T + 16 MByte SDRAM + Win95 OSR2 (4.00.1111) + P3 1.4 GHz, DE 10.5 x 133 helyett 10.5 * 66-on (700 MHz-t ir a BIOS), Voodoo 2-vel tokeletesen mukodik 800x600-ban, SLI-ben 1024x768-val is. Sajna, az SSD-t nem tudom HDD-re cserelni, es a procit se tudom nagyon kisebbre (habar lehet jelentosen lassitana ha a P3-at egy 667-es Celeronra cserelnem).
Szoval szerintem, a dobozon levo 16 MByte RAM megallja a helyet, a minimumot tekintve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
P1 166Mhz MMX-ek voltak abban az időben a standard, nem a P3 ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem firtatom, de most a RAM volt a kerdes. Nekem 200 MMX volt abban az idoben, Voodoo 1-vel, ugy is tokeletesen ment a Quake2. A RAM amire nem emlekszem, de szerintem 20 vagy 24MB lehetett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy elég felemás konfig, a P3-as korszakban már senki nem használt 16 MB RAM-ot, akkoriban már a 64 is nagyon kevésnek számított (nekem az 1995-ös 486DX4-emben volt 32 MB, az 1996-os 5x86-omban volt 64 MB). Azt nem is vitatom, hogy minimum system requirements-ben elmegy a 16 mega, mert fut a játék annyival, csak jónak nem nevezném azt a futást. Ne feledd, hogy amit mi anno játszhatónak éreztük, 320×200@4bit meg 640×480@16bit, tele swap-polással, 20 fps, stb., azt ma már nem éreznéd játszhatónak. Ellustultunk, túlzottan hozzászoktunk a jóhoz, mai hipstereknek FullHD 32bit beton stabil, konstans 60 fps is csak belépő, az alatt bármi játszhatatlan, mert ha beesik 58-59 fps-re, meg le kell venni 720p-re, az már játszhatatlannnn©®.
Még az is lehet, hogy igazad van egyébként, mivel te Voodoo-val próbáltad, ami levette a proci válláról a szoftverrender nehézségét, ez memóriaspórolással is járt, meg a Win95 overheadje is kisebb, mint a WinNT4-é, meg a több száz MHz-es proci is kicsit olajozott a dolgokon töltésnél, de a 16 MB akkor is nagyon határon van ennél a játéknál. Retró gépnél, különösen Voodoo-val vagy komolyabb kártyával nagyon nem ajánlok semmit 128 MB RAM alatt, Win9x-hez sem, időpocsékolás.
Nyilván P3, P4-es gépeken (meg később Core Celeron, Core 2 Duo, Core i) már nekem is pöpecül futott, már egy P4 számára is egy pasziánsz komolyságú játék volt, nem nagyon volt töltési idő, igaz akkor már a Quake2 egy 7 éves játék volt, retrónak számított már akkor is.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normal allapotban, nekem se 16 van ebben a retropcben... Egyebkent ne tudd meg, de az osszes RAM modulom at kellett neznem, es csak egyetlen 1 darab volt, ami 16 megas SD. 72 pines SIMM-bol lenne itt 4-es meg 8-as is, de ahhoz nincs lapom. Arra voltam kivancsi, hogy ami a dobozon van irva memoriameret (minimum 16MB) elindul-e, de el. Valszeg swappel is egyebkent, mert azt irja a doboz, hogyha 3D acceleratort hasznal az ember, akkor 24 MB kell, de mivel SSD-n van, igy ezt nem erzem/latom. Ra kene dugni a LED-et, hogy lassam villog-e menetkozben mint az allat, de ahhoz szet kene kapnom a gepet. 1 biztos, Diamond Monster 3D-vel, P200 MMX-en, Windows 95 alatt mindenfele problema nelkul elszaladt 3D gyorsitassal abban az idoben. SW renderert soha nem probaltam, igy nem tudom, hogy ott mi kellene a jatszhato sebesseghez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Half-Life ray traced:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni