Megjelent Quake II for NVIDIA RTX 1.6

Címkék

10 hónappal az 1.5-ös kiadás után új funkciókkal bővült az 1997-ben kiadott Quake II FPS shooterhez készült NVIDIA RTX patch:

  • AMD FidelityFX Super Resolution
  • Automatic generation of emissive textures for custom maps
  • Full-screen blend effects
  • Gradient fog volumes
  • HDR monitor support
  • Improved laser beams
  • Improved performance when using high-detail static models
  • Improved, more physically correct material shading model
  • New settings for nearest filtering on world and UI textures
  • New, more flexible material definition system
  • Reduced engine start-up and map load times
  • Support for IQM models with skeletal animation
  • Support for QBSP and BSPX map files with optional smooth normals

Részletek itt.

Hozzászólások

Quake 2 RTX is NVIDIA's attempt at implementing a fully functional version of Id Software's 1997 hit game Quake II with RTX path-traced global illumination.

trey @ gépház

Na akkor meg köll néznem megint, már régen indítottam el.

Beleolvastam a release notes alatti fórumba:

- a régi mentések mennek a levesbe, szóval ha fontos hol jársz a single playerben, először játszd végig csak azután apdételj

- sokkal sötétebb lett a kép ahol nincs semmi fényforrás pl. nincs  napfény

- víz alatti rész kapott egy szürke "hártyát", mindenki panaszkodik rá h. zavaró

- teljesítmény nem lett jobb, de néhány embernél inkább lassabb

Jah, meg akinek 3 anyja van :D Megvárom míg fixálják, és a nép is megerősíti. Annyira nem sűrgős, 1 éve már végigvittem. Nagyon durva mennyire elfelejtettem a pályákat, főleg a boss előtti utolsó unit-ban (palace) keringtem körbe-körbe órákig, mert nem találtam meg vmi kibaszott elrejtett ajtót v. átjárót.

Régen valahogy kimaradt, doom 1,2 quake1, heretic, hexen, etc... mind végigtoltam. Tegnap este easy nehézségi szinten ránéztem, két óráig tartott, nem tudtam abbahagyni :) Meglepett, hogy nincs automap, illetve egyáltalán map.

Ha lesz időm nekiugrok közepes nehézségi szinten és végigtolom. A zene a fények és a retro poligonok nagyon jó hangulatot adnak.

Minden néhány évben kijátszom a Quake 2-őt. Igaz nekem nincs RTX-es gépem, így csak modern, multiplatform porttal tolom, natív linuxos Yamagi Quake 2, azért fullHD-n vagy még magasabb felbontáson jól tud kinézni max. grafon, jó vele játszani a mai napig. RTX-szel én is szívesen végigjátszanám, de nincs még hozzá hardver, és elnézve a hardverárakat, jó pár évig még nem is lesz. Pedig már most egyértelmű, hogy a raytracing lesz a jövő.

A Yamagi OpenGL-t használ, még a Vulkanos vkQuake2-őt se próbáltam ki. Ezeket ma már egy kenyérpirító is viszi integrált GPU-val, max grafikán. A vsync-et is mindig bekapcsolom, mivel nincs értelme 500-1000 fps-en izzítani a hardvert.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Ezt örömmel hallom, hogy pukkad ki a hájplufi, de azért szerintem még jó ideig nem lesz megfizethető. Hiába adogatják el, nagy a hiány, drága minden, az árak, ha le is mennek, csak idővel és fokozatosan. Az RTX 3050 tesztet még nem néztem meg, majd a hsz. után tervezem, de kötve hiszem, hogy Ray Tracingben jó fps-t tudna. Inkább várok szerintem vele, mire az árak jobban lemennek, és elterjedtebb feature lesz, nem csak 20 fps-sel lehet tolni bekapcsolt RT-vel.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Ezt örömmel hallom, hogy pukkad ki a hájplufi

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

nem igen fogtok ti ilyen kártyákat venni olcsón már :D hamarabb fizettek elő egy normális streaming service-re hamarosan :D

Microsoft fele Game Pass Ultimate reszekent probaltam streaminget olyan cimmel, ami csak Xbox-ra jelent meg. Hat... FPS-t nem igazan lehet vele elvezni, pedig FTTH nettel, vezetekesen probaltam. Ha a tobbi hasonlo szolgaltatas is ilyen elmeny, akkor en inkabb veszem a hardvert, meg ugy is, hogy egy evben 30-50 oranal nem jatszom tobbet.

Nálam a game stream szolgáltatások nem játszanak, mivel túl szar hozzá a netem. Ez az RTX 3050 szimpi lenne, de a mostani RX 570-emhez képest nem túl nagy előrelépés, és jóval ajánlott fogyasztói ár felett adják, 1,5-2-szeres áron, ilyen 400-500 dollárokat nem ér meg. Várok vele 1-2 évet, mire rendesen normalizálódnak az árak, és veszek egy komolyabb kártyát ugyanilyen áron, lehetőleg AMD-re szoktam hajtani, nem azért, mert az jobb lenne, hanem nekem elég jó az is 1080p gamingre, és normálisabb a drivertámogatása Linuxon. Addigra jönnek ki még gyorsabb kártyák, amik kevésbé lassulnak be RT alatt.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Viccesek benne ezek a pályarészek közti betöltések. :)

Mikor még 16MB memóriába bele kellett férnie még volt értelme.

Szerintem csak az emlékek szépítették meg a futást. Nekem is ugyanaz a tapasztalatom, mint a kollégának, P1-es gép, 32 MB RAM, NT4 Workstation, hát, eléggé a határon futott, csak 320×200-as software renderben (nem volt 3D-s gyorsítás), és elég durván töltögetett pályarészek között, volt az majdnem fél perc is, meg pályákon random, ahol elfogyott a memória, eléggé durván beletúrt a swapba, csak úgy rotyogott alatta a HDD. Win95, 98 alatt nem játszottam vele, csak Win2000, és XP alatt, de akkor meg már P3-on meg Celeronon futott, 256-512 MB RAM, Intel IGP, úgy már nem töltögetett sokat.

Ha elkezdünk matekozni, az NT4 alapjáraton megevett 15 MB körül, így maradt kb. 17 MB szabad memória.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Apollo Pro 133T + 16 MByte SDRAM + Win95 OSR2 (4.00.1111) + P3 1.4 GHz, DE 10.5 x 133 helyett 10.5 * 66-on (700 MHz-t ir a BIOS), Voodoo 2-vel tokeletesen mukodik 800x600-ban, SLI-ben 1024x768-val is. Sajna, az SSD-t nem tudom HDD-re cserelni, es a procit se tudom nagyon kisebbre (habar lehet jelentosen lassitana ha a P3-at egy 667-es Celeronra cserelnem).

Szoval szerintem, a dobozon levo 16 MByte RAM megallja a helyet, a minimumot tekintve.

Ez egy elég felemás konfig, a P3-as korszakban már senki nem használt 16 MB RAM-ot, akkoriban már a 64 is nagyon kevésnek számított (nekem az 1995-ös 486DX4-emben volt 32 MB, az 1996-os 5x86-omban volt 64 MB). Azt nem is vitatom, hogy minimum system requirements-ben elmegy a 16 mega, mert fut a játék annyival, csak jónak nem nevezném azt a futást. Ne feledd, hogy amit mi anno játszhatónak éreztük, 320×200@4bit meg 640×480@16bit, tele swap-polással, 20 fps, stb., azt ma már nem éreznéd játszhatónak. Ellustultunk, túlzottan hozzászoktunk a jóhoz, mai hipstereknek FullHD 32bit beton stabil, konstans 60 fps is csak belépő, az alatt bármi játszhatatlan, mert ha beesik 58-59 fps-re, meg le kell venni 720p-re, az már játszhatatlannnn©®.

Még az is lehet, hogy igazad van egyébként, mivel te Voodoo-val próbáltad, ami levette a proci válláról a szoftverrender nehézségét, ez memóriaspórolással is járt, meg a Win95 overheadje is kisebb, mint a WinNT4-é, meg a több száz MHz-es proci is kicsit olajozott a dolgokon töltésnél, de a 16 MB akkor is nagyon határon van ennél a játéknál. Retró gépnél, különösen Voodoo-val vagy komolyabb kártyával nagyon nem ajánlok semmit 128 MB RAM alatt, Win9x-hez sem, időpocsékolás.

Nyilván P3, P4-es gépeken (meg később Core Celeron, Core 2 Duo, Core i) már nekem is pöpecül futott, már egy P4 számára is egy pasziánsz komolyságú játék volt, nem nagyon volt töltési idő, igaz akkor már a Quake2 egy 7 éves játék volt, retrónak számított már akkor is.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Normal allapotban, nekem se 16 van ebben a retropcben... Egyebkent ne tudd meg, de az osszes RAM modulom at kellett neznem, es csak egyetlen 1 darab volt, ami 16 megas SD. 72 pines SIMM-bol lenne itt 4-es meg 8-as is, de ahhoz nincs lapom. Arra voltam kivancsi, hogy ami a dobozon van irva memoriameret (minimum 16MB) elindul-e, de el. Valszeg swappel is egyebkent, mert azt irja a doboz, hogyha 3D acceleratort hasznal az ember, akkor 24 MB kell, de mivel SSD-n van, igy ezt nem erzem/latom. Ra kene dugni a LED-et, hogy lassam villog-e menetkozben mint az allat, de ahhoz szet kene kapnom a gepet. 1 biztos, Diamond Monster 3D-vel, P200 MMX-en, Windows 95 alatt mindenfele problema nelkul elszaladt 3D gyorsitassal abban az idoben. SW renderert soha nem probaltam, igy nem tudom, hogy ott mi kellene a jatszhato sebesseghez.