Újabb nyílt forrású driver fejlesztőt vett fel a Valve

 ( trey | 2018. február 9., péntek - 18:37 )

Pierre-Loup Griffais a Twitteren jelentette be, hogy munkaadója, a Valve újabb olyan fejlesztőt alkalmazott, akinek a feladata a nyílt forrású eszközmeghajtó-programokon való munkálkodás lesz.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Valve nyilvánvalóan nem a jelen számaiból indul ki mint a hup kocaközgazdászai, hanem a jövőbe fektet be a Linuxszal.
Most lett egy csomó új kínai gamerük steamen többen vannak mint más országok gamerei együtt.

1 db uj fejleszto az valami jelentos befektetesnek szamit?

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Ebben a hírben róla van szó. Különben nemrég vették fel Timothee Besset, továbbá Samuel "hakzsam" Pitoiset, Timothy Arceri-t és Andres Rodriguezt.

"kocaközgazdász"

:D:D

Jó lenne, ha felhúznák a linux steam támogatottságát a windows-oséhoz.

--
robyboy

Maga a Steam linuxos támogatottsága rendben van. A Valve programokon kívül nem tudom, hogy van-e ráhatásuk, de szkeptikus vagyok azzal szemben, hogy minden motorhoz, minden játékhoz a Steam delegálna programozókat. Gondolom, arra céloztál, hogy az lenne a jó, minél több programot forgatnának be Linuxra is, úgy hogy utána azok Steam-kompatibilisek legyenek. Ez utóbbihoz hasznos lehet egy csapat, mely a fejlesztőkkel a kapcsolattartást és a támogatást végzik profi módon.

Igen így van. Önmagában adott egy jó környezet, csak a támogatottsága gyenge. Láttunk már sajnos több példát is arra, hogy a támogatottság hiánya hova vezet, ld. pl. Microsoft Phone.

--
robyboy

Ha jól emlékeszem, a Microsoft népszerűségének az volt a nagy húzása réges-régen, hogy a driverek fejlesztése érdekében sokat tett. Avagy a támogatás. A WP-hoz le kellett küzdeni sok korai vívmány pozitívumát.

A Windows borzalmas kódminősége legjobban a WP-buktánál csúcsosodott ki. Amint elhagyta a Windows a hazai pálya PC platformot egyből rájuk omlott a toldozott foltozott gányolt Windows. Még a rossz hírű korábbi Windows Mobilet is sikerült alulmúlni. Jön egy WP frissítés és hoppsz nem működik tovább a mobil kamerája. Más Windows frissítés után telefonként nem lehet tovább használni.
Ebben a Windows driverek is rendesen benne voltak.

Nem, nincs rendben. Maga a Steam Linuxra csak 32 bites, és sok natív linuxos játék is csak 32 bites, amihez 64 bites rendszeren fel kell rakni egy tonna 32 bites függőséget külön. Ez nagyon messze van attól, hogy rendben legyen.


„Pár marék nerd-et leszámítva kutyát se érdekel már 2016-ban a Linux. Persze, a Schönherz koliban biztos lehet villogni vele, de el kéne fogadni, ez már egy teljesen halott platform. Hagyjuk meg szervergépnek…” Aron1988@PH Fórum

FatELF is a completely braindead idea, igaz?:)
Macos-en minden libnél ott van a 64 és 32 bites kód egymás mellett. Semmi baj nincs vele.

Pár hete egy 32 bites linux alatt próbáltam Steam-ezni. Meglepett, hogy a Store-t nem lehetett böngészni, mert ahhoz 64 bites böngésző kellett volna (kiírta konkrétan). Ez volt az igazi 22-es csapdája. Szóval 32 bites linux alatt gyakorlatilag használhatatlan.

--
robyboy

Helytelen válasz.

Csak azt írtam le, amit a saját szememmel tapasztaltam. Ha nem hiszed, járj utána.

Segítség:

https://www.gamingonlinux.com/articles/32-bit-linux-distributions-are-no-longer-supported-by-steam-steam-web-browser-disabled.8745

--
robyboy

Upsz. :-D Bocs'. Én írtam eget verő baromságot, amit "Helytelen válasz"-ra módosítottam. Ez jutott eszembe, gyorsan, kapkodva. Valóban félreérthető.
Egyébként igazad van, nem ment. Illetve annyit írnék, 64 bites alatt sem ment a kb. tegnapi update-ig.

No problemo. Sajnos a valve sem tudja, hogy mit is kezdjen igazán a steam-mel, pedig alapvetően nem lenne rossz az elképzelés, mint az esetek többségében a támogatottság hiánya az igazából, ami megöli az egész kezdeményezést. Ezen felül persze ezek a fejlesztési fiaskók sem használnak neki.

--
robyboy

Szerintem tudják ők nagyon jól mit akarnak. Inkább az okoz problémát, hogy a linux oldali fejlesztő partnereknél a játék továbbra sem prioritás.

Hohóó! Ha csak egy marék lib32 feltelepítek egyszer és MINDEN játék működik, aztán leszarom, az maga a heaven lenne.
Valóság sokkal rosszabb: wine, PlayOnLinux... Bár egy ruszki gyerek ügyeskedett. Nemrég találtam rá a honlapjára, és szerintem nagyon jó munkát végez:
http://portwine-linux.ru/ - A steames-windowsos játékok elindulnak, a WoT elindul szépen. Igazából egy kényelmi megoldás; nem nekem kell szarakodni a wine finomhangolásával, és ellentétben a PlayOnLinux-szal működik is. (A weblappal ellentétben a script tud angolul is.)

Hoppá.
Na, akkor mehetünk kontributálni a transzlétet :)

"Steam delegálna programozókat"

Pedig majdnem ez van. Csak nem a Steam azaz Valve hanem a Feral készíti a "nagy" linuxos játékok portjainak túlnyomó részét. A maradékot az Aspyr. Az indie játékok linuxos portját általában saját fejlesztőik készítik.

hurrá, ez jó hír!

--
GPLv3-as hozzászólás.

+1