Kész a szélesebb körű tesztelésre a Mesa OpenGL multithreading-je

 ( trey | 2017. július 14., péntek - 8:58 )

Marek Olšák Mesa fejlesztő a napokban arról számolt be a mesa-dev levelezési listán, hogy nemrég engedélyezte bizonyos játékokhoz a glthread-et (a Mesa OpenGL multithreading wrapper-ét) és vele az alábbi teljesítményjavulásokat tapasztalta:

Idézet:
Alien Isolation: +60% (it varies depending on the location, increased since
Grigori's commits)
Borderlands 2: +50% (it varies depending on the location)
BioShock Infinite: +76% (benchmark)
Civilization 6: +20% (benchmark)

A lista tagságát arra kérte, hogy aki teheti, teszteljen vele. A Mesa OpenGL multithreading-je az összes Mesa driverrel használható. A Gaming on Linux wiki Performance impact of Mesa glthread szócikke összeszedte egy helyre a tesztek eredményeit.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Alaposabban megtesztelve egy adott konfigon, nem túl látványos a javulás:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=mesa-gl-thread

Kicsit nézegettem, de nem jutottam el odáig, hogy mit csinál ez tulajdonképpen? Van erre valakinek jó linkje?

Ez elég részletesnek tűnik nekem, de nem értek a területhez:
https://www.x.org/wiki/Events/XDC2014/XDC2014MonakovLibrary/tangl_mangl.pdf

thx