Több mint kétmillióan a OnePlus 2 várólistáján

 ( trey | 2015. augusztus 5., szerda - 20:26 )

OnePlus 2 várólista

Úgy tűnik, hogy jókora a kereslet a kicsivel több mint egy hete bejelentett OnePlus 2 iránt. A várólistán több mint mint 2 millióan szerepelnek. Vagyis feltehetően elég sokat kell várni, ha valaki OnePlus 2-höz akar jutni.

Van egy másik módja annak, hogy valaki mindenki előtt szert tegyen egy ilyen készülékre. A OnePlus Inc. ma bejelentette, hogy együttműködve az eBay Giving Works kezdeményezésével, 100 darab meghívót árvereznek 5 napon keresztül. A 100 meghívó elárverezéséből befolyt összeg teljes egészében az Unicef TAP projektjéhez megy, amelynek célja, hogy a rászorultakat tiszta ivóvízzel láthassa el.

Részletek a OnePlus blogbejegyzésében.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Hát akkor nemsokára sok 1+1 lesz eladó. Lehet veszek egyet, így gyorsabb is. :)
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Erre kíváncsi vagyok, mert 1+1 tulajként én elégedett vagyok, nem tervezem a cserét. De valószínűleg nem mindenki gondolkodik így :D

Remélem :)

Na zsír. Én valahol 1 millió 200 ezernél vagyok. Ez lesz életem első tepsi fonja. Majd egyszer.. :D

--
honlapom http://dyra.eu/

meg mindig 13 ezredik vagyok :)

szanalom ez a varolistazas ezekkel a kutyukkel...

kotelez valaki, hogy nezd? fel kell iratkoznod? ha nem, akkor miert faj?

Csak velemenyezte szerintem. Nincs ezzel baj.

Kar hogy nincsen fizikai bolt, hogy sorban allhassanak :)
Valakinek az Apple sor tul rovid volt..

Nagyon hosszu ido am legyartani ennyi telefont Kinaban, ahol kb. 100 millio telefon/ev/gyar kapacitas van.

Nem arról van szó, hogy le lehet-e gyártani, hanem arról, hogy egy startup be akar-e fürödni azzal, hogy legyártat valamit, ami egy ideig a nyakán marad (értsd: raktárra dolgozik és benne áll a pénze), vagy fokozatosan, az igényeknek megfelelően futtatja fel a gyártást, azt az aktuális igényeknek megfelelően állítja be.

Egy startup az elején sérülékeny és lehet, hogy inkább a felskálázódásra, pl. támogatást végző emberek felvételére és megfizetésére adja ki a pénzt (mint ahogy a OnePlus is tette), mint óriási raktárak bérlésére és olyan árukészletre, ami ki tudja mennyi ideig ott áll.

Egyébként, hogy mennyire nincs úgy, ahogy te elképzeled, azt pontosan jól mutatja, hogy a lével full tele levő Apple-nak is számtalanszor volt szállítási problémája az első időkben, amikor egy-egy új iPhone kijött.

--
trey @ gépház

azért van ennek egy egészséges határa ami még kezelhető, várható hogy a mai világban nagyon kevesen fognak hónapokat várni egy telóra. Feliratkoznak, de a lelkesedés a várakozásban gyorsan alábbhagy, és mivel a türelmetlensége fokozódik nagyobb eséllyel fog hasonló konkurens árú készüléket venni mint kivárni , hogy megvehesse álmai gépét. Nyilván ha sokáig nem képesek kiszolgálni az igényeket akkor az is elterjed majd róluk, hogy nem képesek kiszolgálni az igényeket. Szóval szerintem összességében ha nem fogják tudni kezelni a dolgot akkor rá fognak faragni. Kontra produktív lehet.

--
honlapom http://dyra.eu/

Cégvezetőként két változat létezik:

A: túlvállalod magad, csőd
B: lesznek akik elmennek

Szerinted?

"azért van ennek egy egészséges határa ami még kezelhető"

Én ezt nem tudom, mert sosem indítottam startup-ot. Kívülállóként szerintem nagyon is okosan építik fel a céget. Szerintem ezt ők jobban meg tudják ítélni mint te vagy én.

--
trey @ gépház

"Szerintem ezt ők jobban meg tudják ítélni mint te vagy én."

Hülyeség :D

C: Jól felméred az igényeket és ahhoz tervezed a kapacitást és a marketing stratégiát. Az idő majd eldönti, hogy amit most csinálnak az jó vagy nem, szerintem ha túl nagyra hízik a lista az vissza fog ütni.

--
honlapom http://dyra.eu/

Aham. Mert az olyan egzakt tudomány ám, kb. mint az Ohm törvény. Hát persze.

Amúgy ezeket a nagy cégek is sokszor úgy csinálják, hogy régiónként indítják el a forgalmazást. Volt ilyen iphone, ipad, xbox, ps, stb. termékeknél is. Ők tudnak ezzel játszani, a oneplus nem.

Szerintem még mindig jobb nekik, ha a vevők mondjuk 10%-a visszalép, mintha berendelnek egy raktárnyi eladhatatlan terméket majd gyorsan be is zárják a boltot.

"és mivel a türelmetlensége fokozódik nagyobb eséllyel fog hasonló konkurens árú készüléket venni mint kivárni , hogy megvehesse álmai gépét."

És mi a konkurencia?

A 2015-ös Moto X?

Specifikációban kb. ugyanott vannak. Az OS mindkettőn majdnem stock droid. Az áruk is egy kategória.
A Moto eddig rendszeresen frissítette a telefonjait, de nem ígérnek semmit az új X-re, ha jól emlékszem. A OnePlus nem tudom, ígért-e ilyet. A OnePluson talán "geekebb" az OS, de mostantól az is csak egy gyártói droid - ráadásul egészen csúnya dolgokat rebesgetnek róla (feláras beállítások). A Moto szerintem szebb, de ez ízlés dolga.

btw én azt várom, mikor lesz egy olyan telefon, ahol a hardvert adja csak a gyártó, s nyílt API-val a hardver-közeli dolgokat - s szabadon cserélgethetem rajta az OS-ket, gari-vesztés, meg egyebek nélkül...
--
blogom

> feláras beállítások

In-OS purchase :)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A moto X, hát ja. El is felejtettem. Tényleg konkurencia.

A csak hw-s telót pedig várhatod szerintem...

https://www.youtube.com/watch?v=rQ4E39C35J4 ?

a második kijelentéseddel egyetértek, de a remény, meg a hal...
--
blogom

"Nem arról van szó, hogy le lehet-e gyártani"
Ezt már az 1+1 esetén se értették, és úgy látszik azóta is probléma ennek a megértése.

"egy startup" [...] "OnePlus"

lol

--
arch,debian,openelec,android

"OnePlus is a Chinese smartphone manufacturer founded in December 2013"

Innen annak tűnik!

Nem tudom mi a startup pontos definíciója de aki több millió telefont elad az már nem az szerintem.

--
arch,debian,openelec,android

"Az kizárt dolog mert nem tudom..."

De, azt úgy hívják, hogy sikeres startup. Az eladott darabszám önmagában nem jelent semmit. Az a kérdés, hogy mennyi profitot (ha egyáltalán) tudott összeszedni. Illetve mennyi lóvét kellett visszaforgatnia, mennyi tartaléka marad, ha a OnePlus 2 termékként esetleg nem jön be (túléli-e egyáltalán). Tud-e a továbblépéshez külső tőkét (befektetőket bevonni) stb.

Ez nem olyan egyszerű, hogy "tavaly eladott 2 millió telefont, akkor nem startup".

--
trey @ gépház

Eszerint a logika szerint a világ összes cége startup, hiszen egykor kicsiben kezdték, még ha egy részük meg is nőtt (=sikeres lett)

Igen, ha eljátsszuk a komplett ütődöttet. Amúgy nem. A kenyéradó gazdádra elég nehéz ráhúzni. Tőzsdén jegyzett cégek nem startup-ok.

--
trey @ gépház

Hát öh... az MS gyakorlatilag egy garázsban kezdte pár egyetemista és college drop-out szervezésében - ha van klasszikus startup-tündérmese, akkor ez az. Az már csak nyelvtani kérdés, hogy a MS most, 2015-ben egy olyan startup, ami sikeres lett, vagy már nem startup egyáltalán.

De ne csak mindig az MS-ről beszéljünk: startup volt-e a Facebook 2012. május elsején? És 2012. június elsején?

> Igen, ha eljátsszuk a komplett ütődöttet. Amúgy nem.

Felesleges személyeskedni, még ha úgy is érzed, hogy meg kell védened a OnePlus-t - nem kell, nem támadtam. Különösen, mivel egy teljesen offtopic kérdésről van szó.

A Stanford egyik professzora szerint szerint a startup egy olyan szervezet, ami megismételhető (repeatable) és skálázható (scalable) üzleti modell keresésében van.

Ez teljesen ráillik a OnePlus-ra és tökéletesen nem illik rá az általad említett cégekre, sem a tőzsdén jegyzett cégekre. Akik eljutnak a tőzsdére, általában már túl vannak ezen a ponton.

Remélem így érthető.

--
trey @ gépház

Arra próbálok rávilágítani, hogy a startup szónak nincs egyértelmű definíciója, manapság gyakorlatilag minden induló tech cég startupnak hívja magát.

Mit értünk megismételhető üzleti modell alatt? Mennyivel jobban repeatable az Uber üzleti modellje, mint a Facebooké?

"Mit értünk megismételhető üzleti modell alatt?"

Feltételezem azt, hogy mondjuk hozzuk az előző sikeres pénzügyi év eredményét minimum. A startup ennek (módjának) keresésében van, de korántsem biztos, hogy ezt el tudja érni. A megoldás nem egyértelmű, a siker nem garantált.

"Mennyivel jobban repeatable az Uber üzleti modellje, mint a Facebooké?"

Fogalmam sincs, mert nem ismerem sem az Uber, sem a Facebook üzleti modelljét.

--
trey @ gépház

Na, pontosan erről beszélek.

A Facebook/MS biznisze skálázódik? Hát hogyne. Megismételhető a te definíciód szerint? Naná. Akkor most ezek startupok?

A lényeg, hogy szerintem a startup (mint szó/kifejezés) teljesen értelmetlen. A burgonya csak krumpli. ;)

"A Facebook/MS biznisze skálázódik? Hát hogyne. Megismételhető a te definíciód szerint? Naná. Akkor most ezek startupok?"

A fenti definíció szerint nem, mert a Facebook/MS már ezeket megtalálták és nem keresik.

"Mennyivel jobban repeatable az Uber üzleti modellje, mint a Facebooké?"

Uber: Lyft, Sidecar, Curb, Halio, stb: http://time.com/3595621/uber-lyft-flywheel-sidecar/
Facebook: ? A G+ haha. Ello, Diaspora... nekem halottnak tűnnek. Bár lehet hogy csak azért, mert elvétve lépek fel.

A Facebook nem új ötlet volt, sőt, konkrétan ők voltak azok, akik a nulláról indulva kicsinálták a konkurenciát.

És igen, kék a logójuk. De nem ez volt a kérdés.

"Mennyivel jobban repeatable az Uber üzleti modellje, mint a Facebooké?"

Ezt kérdezted, erre válaszoltam.

Nem-nem, arra gondoltam, hogy mivel a FB már egy sokadik social network, így mégiscsak megismételhető a siker. Konkrétan ők ismételték meg. :)

Sőt, tőlünk nyugatabbra éppen csökken a népszerúsége (nyilván nem kell még temetni!), miközben másoké nő.

Az, hogy a sokadik ilyen, még nem jelenti azt, hogy az előzőek is sikeresek voltak. Persze ez leginkább attól függ, hogy mit tekintünk sikeresnek. Ha a wiw-et veszem alapul, ami egyérszt technológiailag is bukás volt, másrészt mint szociális háló (körlevelek, pff) is, akkor azt nem tekintem sikeresnek. A többit nem ismerem amik voltak így - kizárt dolog mert nem tudom alapon - nem is tartom őket sikeresnek. Esetleg mint helyi hálózatok lehetnek azok, lásd a Kínában kb. egyeduralkodó FB klónt. http://www.hksyu.edu/ocrc/mobile/wp-content/uploads/2012/10/F12_renren_p1.jpg

Igen, a renren azt mutatja hogy valóban megismételhető, de ugye ez lehet hogy köszönhető a nüansznyi állami befolyásnak, hihi.

Hát nem pont az iwiwre gondoltam, mint konkurenciára. Voltak ott azért nagyobbak, amiket a FB megevett reggelire.

A FB sem lesz örökké piacvezető.

Illetve ha már itt tartunk, semmi sem állandó/örök. :)

"olyan startup, ami sikeres lett"

Erről az jutott az eszembe, hogy a lepke egy olyan hernyó ami sikeres lett.

Amig a BalaBit, egy 10+ eves ceg, 100+ dolgozoval, tobb irodaval, tobb sikeres termekkel startupnak minosul, addig ez is. :)

--
|8]

Nem is adtak el több millió telefont!

Nincs pontos definíció a startupra.
Jellemzői vannak, de ha nem teljesül 1-2 attól még lehet startup.
A startuppal foglalkozóknál is visszatérő téma mit nevezünk startupnak. És persze ahány ember annyi vélemény.

Van akinek munkaeszköz.

+1
Azt hiszem én sem vennék így semmit. Azért egy pár tesztet minimum el szoktam olvasni mielőtt ilyen drágább holmit veszek.
Azt azért hozzátenném, hogy ennél a konkrét terméknél azért nem úgy tűnik, hogy nagyon rossz lóra tennének a jelentkezők (bár az NFC hiánya :).

Lesz egy csomó tesztelő, ez csak jó lehet annak aki karácsonyi szezonra tervezi a vásárlást :)

Tényleg nem bántásként kérdezem, de nem láttam itt szóba kerülni a privacy-t. Ha jól tudom, ez egy teljesen kínai cég. Nem állítom, hogy ismerem az ottani viszonyokat, de aki az Apple és MS esetén aggódik az NSA backdoor-ok miatt, az azért egy gondolat erejéig itt is elmerenghet, hogy vajon ez a készülék teljesen "tiszta"-e.
Persze a kérdés úgy is felmerülhet, hogy ha már mindenképp kémkednek utánunk, akkor lehet választani, hogy kinek adjuk az adatainkat, a kínaiaknak vagy az amerikaiaknak.

Kínai androidos telónál a kínaiaknak és az amiknak is :)

De nem kell eddig elmenni: nemrég le akartam olvasni egy qr kódot, és a play store elején nem találtam olyan appot, ami ne kért volna full net _és_ SD kártya jogosultságot is. Elkezdtem cikkeket keresni a témáról, és amit találtam mind arra ment, hogy ilyen feature rich és olyan feature rich...

De a legkeményebb: van egy QR app, aminek van egy privacy verziója, az annyival "tud többet" a nem privacy-stől, hogy nem kér hozzáférést a telefonkönyvhöz...

Miért nem lehet ebből (is) egyszerűen eleget gyártani? Ha ekkora a kereslet, akkor a méretgazdaságosság azonos ár mellett nagyobb profitot is jelentene.

Részemről kicsit túlzásnak érzem, hogy egy ilyen (kategóriájában) olcsó készülékre várni kell, mint egy méregdrága, kézzel készített supersport autóra...

3 518 412 személy szerepel a várólistán

--
trey @ gépház