- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 28675 megtekintés
Hozzászólások
Stílszerű lenne MS Office 2003-ra váltani. Végülis németek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratulalok. Ujabb OOo-t kiprobalni az fel sem merul? Bar vegulis nincs ezen semmi meglepo. Mindig is ez volt a gatja a Linux es Libreoffice terjedesenek a kozszferaban, hogy az MS file formatumok a nem standard szabvanyok. Ennyi.
--
http://pyftpadmin.earthquake.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek hülyék.
Négy éves szoftvert használnak, és csodálkoznak, hogy ma már ürülék?
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalam tok jol mukodik az Office 2010 XD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy valahogy. Érdekes, nincs baj a 2010-es Office-szal, a 2008-as Windows Serverrel, a 2009-es Windows klienssel, stb.
De persze amíg az öt éves támogatási ciklus már kiemelten sok, LTS-nek hívjuk, és tapsolunk neki, addig nem is várnék mást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Probald ki windows 2008at mindenfele frissites es service pack nelkul (r2 is felejtsd el), es utana mondd azt, hogy mindennel jol mukodik.
Fejlesztesek kozt nem valtanak verzioszamot, nem azt jelenti, hogy nem is fejlesztettek.
Openoffice nem azonos verzio szamon all, hanem lepteti fejlesztes kozben, mig windowsnal javitasokat raksz fol, addig openoffice eseten ujabb verziot toltesz le.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem erről van szó. Arról, hogy a primitív IT-ben ott fel sem merült, hogy frissítsék a riherongyrégi Office-t, ami perszehogy nem kezeli az Ms vackait. Pedig nagy az esélye, hogy az újabb már igen, LibreOffice-szal egyetemben.
Ugyanannyi lett volna azokat frissíteni, mint most váltani, kivéve pénzben.
Tehát hülyék. Nagyon.
Fentebbre: Egyébként van egy 10+ éves laptopom, amin néha live USB sticken futtatok valami rendszert, de a minap a rajta lévő Dreamlinuxot indítottam el. Gond nélkül ment rajta minden Offeice-szal együtt, pedig a Dreamlinux vagy három éve megszűnt, és anno én nem az utolsó verziót raktam rá. Ugyanannyira nem releváns, minthogy egy Msoffice 2003 ma is megy akár XP-n.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Nem erről van szó. Arról, hogy a primitív IT-ben ott fel sem merült, hogy frissítsék a riherongyrégi Office-t
Ezt nem is vitatom, tényleg faszság. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk pl. kompatibilitási okokból nem lehet frissíteni. (Nem mintha amúgy nem próbálnék ki minden új verziót, hogy megnézzem, ugyan kijavították-e már azokat a hibákat, amik nap mint nap megkeserítik a munkámat - nem.)
Ugyanaz a feladat az MS Office újabb verzióival simán megy.
Persze azon lehet vitatkozni, hogy megérnek-e az apró bosszúságok számítógépenként +100k HUF költséget, de ha pusztán emberórában nézed, évek alatt lehet került már a Librére váltás annyiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És most megint annyiba fog kerülni pár évig. Totál logikus lépés.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, hogy sokan két végletben gondolkodnak: MS Office 100k HUF vagy LibreOffice 0 HUF. Pedig ha sok gép van, az MS licencköltség töredékéért ki lehetne javíttatni a munkát nap mint nap megkeserítő hibákat. Ha sokan döntenének így, és mindenki élvezhetné a másik által kifizetett hibajavítás eredményét, kevesebb migrációs projekt dőlne be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ha a LibreO megkapná azt a töredék pénzt direkt ezeknek a problémáknak a megoldására, már akkor is előrébb lenne a dolog, plusz még olcsóbban is.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel én teljesen egyetértek, de nem vagyok olyan pozícióban, hogy dönthessek a kérdésben. Ha mondjuk a saját vállalkozásom céljaira kellene valamilyen funkciót javítani, lehet, hogy "vallásos" elhivatotságból ezt az utat választanám.
De alkalmazottként nem lenne kedvem felvállalni, hogy rábeszélek mindenkit a Librére, fizetünk a javításért, aztán vagy jó lesz, vagy nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, hogy az ms office nem 100k, még egyetlen példányban sem. Mennyiségi license-ben, állami intézménynek kerülhet vagy 20-30k-ba max, ami már nevetséges költség a LO-val való sokéves szivások és hatékonyság csökkenés fényében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham. Én nem így tudom. Ha 20-30k lenne, szerintem már rég megvették volna nálunk is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány gépre? A témában 6.000 license-ről beszélünk, ráadásul állami intézményről. Itt már nagyon komoly kedvezmények vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ehhez semmi közöm, ezért nyilván nem beszélhetek részletekről, legyen annyi elég, hogy hasonló darabszámról van szó.
Több emberen keresztül jutott el hozzám az információ (azaz nem én személyesen tárgyaltam a MS Magyarországgal), de úgy tudom, hogy nem kínáltak kedvezményt. Vagy ha igen, akkor is jelentéktelen mértékűt, a végösszeg az általad tippeltnek több mint háromszorosa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
60 ezer forint bruttóért konkrétan a sarki boltban megveheted az office-t (word,excel,outlook,powerpoint,onenote) egyenként. Valamit vagy nagyon félreérthettél, vagy irtózatosan sokat akart ott lopni valaki. (konkrét példát tudok mondani, 500 gépre 40e ft alatt volt egyik helyen egy éve)
(és akkor feltételeztem, hogy nem a 30e-s árnak gondoltad a háromszorosát)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt ugye észrevetted, hogy hiányzik az Access a felsorolásból? Ja, hogy az a Librében sincs? Hát éppen ez a baj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugtass meg, hogy nem egy 6000(!) gépes access felhasználók vagytok. Mert, ha mégis, akkor nem tudom, hogy sirjak vagy nevessek :)
(bár akkor beleillene a képbe, hogy sokezres license vásárláshoz, miért bolti árat sikerült kiharcolni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy. Valójában Word, Excel meg Outlook kellene mindenkinek, + korlátozott példányszámban Access meg PowerPoint.
Ismétlem, nem tudom a teljes történetet. Én az egészből csak annyit érzékelek, hogy mikor rákérdeztem, miért nincs MS Office, azt mondták, hogy takarékossági okokból. Az ár, amibe kerülne már csak népmese módjára, szájhagyomány útján jutott el hozzám - vagy igaz, vagy nem.
Azt már csak én feltételezem, hogy ha a fenti pakkokat odaadták volna mondjuk bruttó 20K/40K HUF-ért (kisker ár kb. harmada, ahogy te mondod), már kipengették volna ezt az összeget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg tapasztalatból mondom, hogy 1 nagyságrenddel kisebb példányszámnál igen komoly kedvezményt kaptunk, olyan 40% körülit, mi is vegyesen vettünk különböző verziókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltételezed, hogy a hibát ki tudják javítani egyszerűen.
De az is lehet, hogy valami hiba kijavítása nagyon nagy feladat (egy példa: Openoffice-ban nincs meg az az Outline mód, amit MS Office-ban sokan használnak. Van egy bug erről felvéve az OOo bugzillájában, fogalmam sincs mióta, de hosszú évek óta. Gyakorlatilag azt válaszolták rá, ha jól emlékszem, hogy ehhez a megjelenítéshez újra kéne írni az OOo elég nagy részét, mert a jelenleg implementált logika nem teszi lehetővé).
Azt is el tudom képzelni, hogy valaminek a kijavítása nem technikai feladat. Mindegy, hogy mennyi pénzed van programozókra, ha nem tudod, hogy mondjuk az MS Office pontosan milyen logikával dolgozza fel a fájlban lévő adatokat, akkor sok próbálkozással készíthetsz ugyan eléggé jó import és export filtert, de sosem lehetsz benne 100%-ig biztos, hogy nincs valami olyan kombináció vagy beállítás, ami nem lesz jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem 6000 db MSO nem 6000*100K huf lesz, hanem valami olcsóbb, éves bérleti konstrukció, ilyennél az dívik...
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^ez
Ahol egy cégnél/szervezetnél több, mint 100 user van, és listaáron vesznek szoftvert, ott valaki nagyon sötét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Viszont tekintve, hogy milyen tempóval fejlődik az OOo/LO, szerintem simán azt látták, hogy nem javulnak a bajaik.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemrég migráltuk az utolsó WS2008/MSSQL2008-unkat WS2012r2/MSSQL2012-re. Alapvetően minden jól működött (leszámítva, hogy a vas kezdett kirohadni alóla és akkor már migráltunk.), illetve most is van még 2008r2-nk, azok is teszik a dolgukat.
Viszont a frissítéseket miért is ne rakná fel az ember?
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Office 2010 jó és a OoO/LibreOffice 4.x is jó. Az LTS egy külön sztori, az MS-nek sem a barátja, pl. az MS mondta be az unalmast a régi IE-k támogatásánál, szerintem teljesen jogosan. Pont ez van a OoO-val is, felesleges volna a 3.x-et támogatni, automatikusan felül kéne vágni 4.x-szel. Miért, talán a felhőalkalmazások (Outlook.com, OneDrive, Gmail, HUP stb.) külön megvárják, hogy az illető mikor szeretne frissíteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 ;)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kormányzati és multinacionális dolgoknál ez nem egészen úgy megy, mint otthon. Az én Office 2010-em tökéletesen jól működik, semmi baja nincs, majd lassan tervezi az IT a migrációt Office 2013-ra. Lassan. Talán 2015 végére le is zajlik.
Ezzel szemben egy 4 éves OpenOffice már szerinted is szar. Akkor biztos, hogy "ezek" a hülyék? Csak kérdem.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen azok. Több okból is.
Az egyik, hogy az Ooo/Libre talán egy picivel gyorsabban és folyamatosan fejlődik, főleg azért, hogy Ms termékekkel kompatibilisebb legyen. A frissítés sosem árt. No meg ott a pénz fölös elherdálása stb.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OSS projektek általában így működnek. Hogy ez jó vagy rossz, azt mindenki döntse el maga, de tény, hogy az OSS világban az öt éves támogatás már extrém hosszúnak számít. Lásd Ubuntu LTS, még a nevébe is sikerült belevinni, hogy "long".
Eközben a Microsoftnál: ha veszel egy Office 2013-at, akkor az 2023.04.11-ig biztosan támogatott lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A hivatal régi, 4 és fél éves OpenOffice.org (3.2-es) csomagot használ."
Van valamilyen formátum amit az újabb változatok nem vagy rosszabbul támogatnak? (Vagy az állatkert majomházából vették föl azt aki eldöntötte hogy csak ezt lehet használni?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem volt valaki aki, megkérdezte volna informatikus Jürgen-t, hogy "nincs ennek a programnak frissebb verziója?".
Vagy csak kellet valami ürügy, hogy mért váltsanak miután megjött redmondból a pénz?
-------------------------------------------------------------------------
Nem, de lehetne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Valaki kifizette Informatikus Jürgen főnökének a jövő évi nyaralását, tehát Jürgen már hiába mond bármit, nem Jürgen hozza a döntést. Max párás szemekkel rebegheti a főnöknek, hogy igen, megint kiváló döntést tetszett hozni kedves főnök!
http://taklertamas.blogspot.com/ ::: http://www.taklertamas.deviantart.com/ :::Be::Shell:::
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom feltűnt-e, de a fenti hír egy másik országról "szól", nem Mutyiországról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
koszonjuk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne hidd, hogy ez más országban nem így működik! Nekem a főnökeim németek, tudom, hogy pontosan ugyanúgy megvesztegetések útján működnek ott is az állami biznicek, mint nálunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban a jelenség ott is létezik, de azért tegyük hozzá, hogy más szintről beszélünk. A hatóságilag "elvárt" kenőpénz például ott nem pálya. Valamint, ha valaki lebukik, akkor jaj neki. Nem mosdatják ki az illetőt, mert a sajtó rászáll és a közvéleménynek ott sokkal alacsonyabb az ingerküszöbe.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így igaz, ahogy írod! Ha valaki lebukik, akkor többnyire vége. Ebben jobbak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz, mert nem veszed figyelembe az arányokat. Nagyon-nagyon nem mindegy, hogy százból egy vagy kilencvenkilenc. Bár tényleg jó érzés lehúzni a mi szintünkre más nemzeteket is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz, nem jó érzés, egyszerűen tényeket közlök! De van némi tapasztalatom a témában, ennyi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol.... birom mikor valaki linuxos cuccokra "valt" akkor az "megvilagosodott", mikor meg ms cuccokra akkor egybol "biztos lefizettek" ... ti kb pont ugyanolyan elvakultak vagytok mint akiket ezzel vadoltok ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+sok.
És még észre se veszik magukat, teljesen komolyan gondolják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
A kettős mérce az megvan mindenhol, nemcsak az IT-ban. Mondjuk bennem az szokott felmerülni, hogy ha ilyen egyszerű a dolog (ti. csak le kell fizetni valakit), akkor miért nem jattol a Canonical/RedHat is, hiszen akkor minden megoldódna, nem??? (Nem.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán nem lehet, hogy Jürgen kipróbálta a legújabbat, és rájött, hogy még az sem lesz jó?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehetséges, hogy nem csak a magyar adóhatóság emberkéi korruptak...? ;)
> BERUS
Motor: Ubuntu 12.04 LTS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy oknak (a lóvén kívül) el tudom képzelni azt is, hogy ők is egyre több .docx-et kapnank "fentről", amit kötelezően használniuk kell és többségükön elhasal az összes Open/LibreOffice verzió. Saját tapasztalat, hogy felső nyomásra történnek a változások, kötelezően használandó formanyomtatványokat kapunk (sokszor xarrá makrózva), és napi szinten szívunk velük.
Abban az esetben ha egy vállalat/cég/város :) csak "saját magának" dolgozik, akkor tökéletes lehet az ingyenes megoldás, de ha a felügyeleti szervek vagy minisztériumok egyikében is van MS termék, akkor biztos lesz ott olyan "kedves" munkatárs is, aki képes csak önmagával kompatibilis formátumban készült doksit szétterjeszteni kötelező használatra. Ilyen esetben az "alvégen" a hajukra kenhetik az alkalmazottak a legfrissebb Open/Libre/akármi-t, és kezdhetik rángatni az infóst, hogy csináljon már valamit, mert nem megy a munka...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg egy adohatosag (allam/kormany/stb.) siman kikothetne, hogy ami nem valamilyen open document formatban jon, azzal egyszeruen nem foglalkozik.
Mint ahogy kikotik azt is, hogy nekem milyen formaban kell beavallanom az adomat.
Ez kb. olyan erv, hogy ha kinaiul kuldenek akkor lecserelnek az osszes dolgozot kinaiul tudora?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"adohatosag (allam/kormany/stb.) siman kikothetne, hogy ami nem valamilyen open document formatban jon, azzal egyszeruen nem foglalkozik."
Nem tud ilyet kikötni, mert az openxml ugyanolyan nyilt, ISO szabvány, mint az opendocument. Lassan 7 éve már...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> az openxml ugyanolyan nyilt, ISO szabvány, mint az opendocument. Lassan 7 éve már...
Ja, lassan-lassan az MS Office is implementálja az OOXML Strictet, ami ISO-sítva lett...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a lassan-lassanon azt érted, hogy már több, mint két éve adta ki azt az office verziót ami out-of-the-box irja/olvassa a strict ooxml-t, akkor igen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
7-2=5=lassan-lassan
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor segitek a magyar nyelvben egy kicsit, a lassan-lassan jövő időt jelent, semmiképpen sem egy 2 évvel ezelőtti eseményt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lazíts! Csak az "akkor igen"-edet formalizáltam a saját számaid segítségével.
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Barmilyen formai kovetelmenyt ki tud kotni. Akar azt is, hogy plain textben keri. Vagy akar azt, hogy a sajat formanyomtatvanyat kell hasznalni vagy az o webfeluletet.
Ma a klinikara az egyik jarasbirosag mindenaron faxot akart kuldeni... (2014-ben!)
Innentol nincs tobb kerdesem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne mosd össze a kormányt az adóhatósággal, mert nem egy szinten állnak! Meg szerintem félreértettél. Nem azért cserél (a hozzászólásomban vázolt helyzet szerint) Office-t az adóhatóság, mert Ulrich meg Klaus elvetemült formátumban küldi be a bevallását, hanem azért mert a kormány speciálisan összeállított .docx és .xlsx kimutatásokat erőszakol rájuk és követeli meg a használatukat és ugyanabban a formában várja vissza az eredményt is.
Az meg szerintem kint sem a legegészségesebb, ha nekiállsz elmagyarázni a kormánynak, hogy xar amit csinál. Neki lehet fogni, de 1. nem fog változtatni, 2. te viszont nagy eséllyel munkahelyet fogsz változtatni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyar Közig átállás suse enterprise desktop 11-re, úgy hogy az önk főállású rendszergazdája nem látott még Linuxot, nyomtató hálózati megosztás nem megy...
Az egészek olyan szaga van, hogy ez csak egy "bizonyítsuk be, hogy így nem fog menni" próbálkozás.
-------------------------------------
Mindenki magától szenved a legtöbbet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt azért lássuk be, hogy nem az XYZ önkormányzat rendszergazdája lesz a mérvadó arra nézve, hogy egy országos szintű váltást meglépnek-e. Logikád alapján, ha Szexárd-külsőn a rendszergizda nem látott még Exchange N+1-et, akkor nem állhat át az országos levelezőrendszer Exchange N+1-re.
A hálózati nyomtatómegosztás nem-működést kissé nehezen hiszem el. Be lett jelentve a hiba? Hol, kinek, mi volt a support válasza?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a fura, h egy ingyenes programtól elvárják csont ugyanazt, mint egy 60 ezres progitól. Érdekes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy fizettek a supportért. De ebben az esetben esetleg nem a megfelelő embereknek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az a fura, h egy ingyenes programtól elvárják csont ugyanazt, mint egy 60 ezres progitól. Érdekes."
Ezt most a fenti "miért nem frissítettek" kérdés mellé teszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tán Berlinbe repült nyaralni Vida Ildikó??
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ide
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meggyőződésem, hogy ez a háború (W-L) sosem fog véget érni. A piacon a Windows fog győzedelmeskedni azért, mert a felhasználókba az óvodában itatják bele a mantrákat és a Microsoft logo-t, plusz ha kell akkor MS simán lop opensource technológiát, vagy ötletet onnan, és eladja sajátként (ahogy többször megtette már). Piaci ereje, és a felhasználók 90+%ának vak hűsége miatt pedig úgy szarhat keresztbe bármilyen szabványt, ahogy akar, biztosítva ezzel hogy csak saját magával legyen igazán kompatibilis!
S lesznek azok, akik vallják a szoftver szabadságát. Tölük fog lopni Bill Gates Jr.
--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1000 insightful
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> plusz ha kell akkor MS simán lop opensource technológiát, vagy ötletet
Ironikus efféle védekezést hallani, miközben pont az open source hívők szokták hangoztatni, hogy a szoftverszabadalmak hülyeségek, el kéne törölni.
Amúgy jó lenne, ha tudnál linket adni olyan esetről, amikor a MS törvénytelenül / licenceket sértve "lopott" opensource technológiát *és* megúszta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyanra nyilván nehéz lesz példát találni. Esetleg olyat kéne keresni, amikor "törvényesen" lopott, aztán beletett pár MS-only ficsort, a világ maradék része meg szopott miatta?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, mire gondolsz, csak a "világ többi része", akiknek ez rossz, erősen kisebbségben van a többiekhez képest, akiknek jó/indifferens.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OpenDocument kiváló példa. Igazából az a baj, amikor az IT ipar valamit egy kvázi szabványként elfogad és szabadon hozzáférhetővé tesz, amire jön az MS, és ugyanazt megcsinálja úgy, hogy 30%-ban zárt licenszű megoldásokkal a felhasználót a saját szoftvereihez láncolja.
Az átlagfelhasználó ebből csak annyit lát, hogy van ez a GPL-es szar, ami ingyenes, de cserébe nem olyanok benne a doksijai, mint a csodás MS termékekben. Nyilván nem fogja érdekelni, mitől vannak a kompatibilitási problémák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ugye az openoffice (aminek a funkcionalitására épül az opendocument) mindent tud amit az ms office, igy tökéletesen le lehetne abban irni egy ms office dokumentumot.
(ja, hogy kb a felét se tudja, igy amit számon kérsz azt jelentené, hogy butitsuk le az ms office-t az openoffice szintjére és akkor jaj de szép lesz a világ. Régen az volt a baj, hogy bináris az office formátuma, most hogy xml lett, most az a baj, hogy nem ugyanaz mint az openoffice xml-je, amikor egészen más szinten mozog)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A korrekt megoldás az lett volna, ha a Microsoft részt vesz az ODF megalkotásában. Akkor az minden MS Office feature-t tartalmazhatott volna, nem kellett volna lebutítani az MS Office-t. Nem ezt választották, hanem a bináris formátumot egy az egyben kitolták XML-be. Ilyenformán teljesen mindegy volt, hogy bináris vagy XML alapú a fájlformátum, ugyanolyan nehéz másoknak implementálni. Bővebben itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj, de a libreoffice.hu -s "elemzést" nem tudom túlságosan komolyan venni.
A lényeg meg annyi, hogy megszületett egy nyilt ISO szabvány amit az ms office használ és kész. Az, hogy nem kompatibilis egy marginális piaci részesedésű és kb 5-10 évvel tudásban elmaradott termékkel, az nagyon kevés embert érdekel/érint.
" ugyanolyan nehéz másoknak implementálni."
Azért, ha ezt komolyan is gondolod, hogy ma, a nyilvános ISO standard után 7 évvel ugyanolyan nehéz másoknak implementálni, mint mikor bináris file-t kellett kézzel visszafejteni, zéró dokumentációval, akkor azt hiszem, hogy a valóságtól nagyon elrugaszkodtál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem libreoffice.hu-s az elemzés, csak ott jelent meg a magyar fordítás. Egyetemi kutatásokra is hivatkozik.
A bináris formátummal és a mostani OpenXML-lel sem az a baj, hogy nem volt/van hozzá dokumentáció, ez egy közkeletű félreértés.
Egyébként érdekes, pont most olvastam egy jogász srác blogján, hogy ugyanaz az OpenXML dokumentum maces MS Office alatt rosszul jelent meg, windowsos MS Office alatt meg jól (link). Az MS-nek házon belül is vannak szabványimplementációs nehézségei ezek szerint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A bináris formátummal és a mostani OpenXML-lel sem az a baj, hogy nem volt/van hozzá dokumentáció, ez egy közkeletű félreértés."
Azért azt kijelenteni, hogy dokumentációval, nyilt iso szabványként ugyanolyan nehéz megvalósitani, mint dokumentáció nélkül, bináris file visszafejtésével, ez számomra nonsense hülyeség. Azt még el tudnám fogadni, hogy dokumentáció és nyilt szabvány mellett is maradtak nehézségek, de ez igy csak egy nagy blődség.
Az, hogy osx alatt szarul jelennek meg dolgok, nem újdonság, én is találkoztam már vele, ki is irtottuk mindenhonnan az osx-et, ahol fontos volt. (persze még mindig 100x kompatibilisabb mint a libre)
Ennél sokkal fontosabb, hogy ellenben az 5 éves office 2010-en (ami még nem is strict oxml kompatibilis, hogy a szálunkhoz is kapcsolódjunk) tökéletesen jelent meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem olvastad el azt a cikket.
Szerinted irtsunk ki minden olyan formátumot/eszközt, ami esetleg 20+ év múlva is létezik, de a jelenlegi legnépszerűbb önmagával sem kompatibilis hulladékot támogassuk. Az, hogy nálatok véletlen jól megy, az egy egyedi dolog.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most viccből előszedtem egy word 5-ben készült 25 éves dokumentumot és pöccre megnyitotta a word 2013... (csak engedélyezni kellett előbb az adatvédelmi központban)
Másrészt miből gondolod, hogy a teljesen bugzó, nulla piaci részesedésű termék, ami kicsit sem kompatibilis az évtizedek óta piacvezető termékkel, 20+ év múlva nagyobb eséllyel fog létezni, mint az ms office vagy nagyobb eséllyel lesz megnyitható az állománya? Szerintem 20+ év múlva maximum lexikonban fogsz róla olvasni.
(amúgy is egy ökörség az egész, ha 20+ év múlva bármelyik formátum nem lesz megnyitható és szükség lesz rá, akkor röhögve be lehet majd izzitani egy virtuális gépen az akkori szoftvert és máris olvasható lesz a formátuma)
A kiirtásról meg nem is értem mit beszélsz. Én osx kiirtásáról beszéltem, remélem nem arra gondolsz, hogy az 5-10% piaci részesedésű, a zártabbnál is zártabb platform, aminek egyetlen használható office csomagját a konkurencia irja több-kevesebb sikerrel volna a megmentendő álomplatform amin majd 20+ év múlva jól nyilnak meg a dokumentumok, amik ma sem nyilnak meg jól... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olvastad a cikket.
Főleg a formátomról ír, nem az Office-okról.
Ha keresnék egy 25 éves dokut, akár egy Abiword is megnyitná, így ez pont nem érdekes.
Bugzásokról beszélgetsz, de mostmár nagyon kíváncsi vagyok mik ezek, mert nem látom át a problémádat, ahogy még sokan. Mi az a pótolhatatlan dolog ami miatt nektek annyira kell a docx pl. egy ODF helyett?
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eszemben sincs ezredszerre is elmagyarázni a már többszáz topicban elmagyarázott libreoffice bénaságokat.
Ha kimondottan formátumod kérdezed, akkor ott van pl a kimutatásdiagram, felét se tudja tárolni a libreoffice a lehetőségeknek, mivel nem is támogatja azokat a lehetőségeket. De lehetne emliteni powerpivot-ot, sparkline-t, de még sima függvényekből is irdatlan mennyiség hiányzik, elég pl. csak a komplex számokon végzett trig. műveletekre gondolni. Ezeket nem ismeri, tárolni sem tudja maga a formátuma sem.
Tudom-tudom, neked még sosem kellett ilyen műveletet végezzél, de ezt most hagyjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban igazad van, hogy ilyeneket nem használok, jelenleg nincs egy office sem a gépemen mert most épp nincs rá szükségem. Kimutatásdiagram, ami akár dinamikus, van a Libreoffice-ban.
Azért érdekelt volna a dolog, mert olyan szinten demagóg hozzáállásod van ebben a témában, ami csak akkor lehetséges, ha be vagy drótozva egy kitörhetetlen körből. Ha előrébb gondolkodunk, és nem csak a jelenlegi piacvezető termékekben, akkor esélyes, hogy a jövőben majd mindenki cseszheti a sparkline hiányosságot és a többit. Mondjuk ha tényleg bejön a Chromebook, akkor valszeg jobban változik a piac és a piacvezető office (lásd a króm ami a nullából lett egy év alatt szintén piacvezető böngésző), de lehet az totál más software/termék is, mindegy.
Nálatok szükséges, másoknál egyáltalán nem. Legtöbbször csak (kétes) megszokás miatt kell az MSO. A ti esetetekben, mivel erre építettetek kell. Egyedi dolog. De a címben említett berlini társaság csak simán hülye ha nem tudja érvényesíteni a „főnöki erejét”.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kimutatásdiagram, ami akár dinamikus, van a Libreoffice-ban. "
Na pont ezért nem akarok belemenni. Szemmel láthatólag életedben nem használtad egyiket se, igy fogalmad sincs, mit is tud egy kimutatásdiagram ms office-ban és mit libre-ben. Ez a tipikus "bepipáljuk a feature listában és akkor van" dolog. Libreoffice szeret mindent kipiálni, de amikor használni szeretnéd rájössz, hogy olyan fapados, hogy használhatatlan.
De emlitettem még jópár teljesen hiányzó feature-t is, azokon gondolom átsiklottál.
Én már rohadtul várom a pillanatot, amikor a pénzügyi osztály chromebook-on próbál hiperkockából realtime chartot csinálni a főnökségnek, hatalmas mulatság lesz. (már önmagában az nagy kacagás lesz, amikor rájönnek, hogy a milliárdokat érő adatokat nem saját szerveren tárolják)
Sok sikert hozzá, várjuk együtt ezt a nagy pillanatot, amikor a vállalatoknál eltűnik az office meg a windows. (hány éve is várjuk, mindig valami másik "világmegváltó" termék kapcsán?)
" A ti esetetekben, mivel erre építettetek kell. Egyedi dolog."
Én elég sok cégnél megfordulok (tanácsadó is vagyok) igy elárulom neked, baromira nem egyedi dolog. És nem azért használják annyi helyen, mert hülyék és nem tudnak mást megtanulni, hanem mert messze a legjobb programcsomag nagyon sok problémára.
Fentebb már valaki megfogalmazta jól, egyeseknek, amikor azt látják, hogy valami opensource-ra váltanak, akkor "végre megvilágosodtak", amikor meg valaki rájön, hogy befürdött vele és visszavált, vagy eleve marad ms megoldáson akkor "lefizették őket, hülyék, nemértenekmáshoz". Nagyon vicces ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ironikus, hogy többnyire olyanok állnak le védeni az LO/OOo-t, akiknél ki szokott deürlni, hogy "nincs egy office sem a gépemen, mert nincs rá szükség".
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "jelenleg"-et és a "most épp"-et csak én látom a hozzászólásában?
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen mindegy, ezerszer bebizonyosodott már, hogy olyanok okoskodnak *Office témakörben, akik általában távolról sem látják ezeket...
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a mondandódat teszed komolytalanná ha kihagysz lényeges részeket amikor idézel.
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma az, hogy a jelenség nem egyedi. Teljesen mindegy, hogy aga_et-nél most épp van-e vagy sem. LO/OOo mellett kardoskodók nagy része még mindig ott tart, hogy "jaj mert a köcsög ms meg a mittomhogyan formázzuk a margót, etc." (ami emlékeim szerint nincs is benne a Strict verzióban.) és valahogy mindig kiderül, hogy a tizedét nem használják annak, ami másoknak kell. Ezt egyébként egyszer már Joel Spolsky is megemlítette mikor a 80/20-as arányról beszélt:
"A lot of software developers are seduced by the old "80/20" rule. It seems to make a lot of sense: 80% of the people use 20% of the features. So you convince yourself that you only need to implement 20% of the features, and you can still sell 80% as many copies.
Unfortunately, it's never the same 20%. Everybody uses a different set of features."
http://www.joelonsoftware.com/articles/fog0000000020.html
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azért azt kijelenteni, hogy dokumentációval, nyilt iso szabványként ugyanolyan nehéz megvalósitani, mint dokumentáció nélkül, bináris file visszafejtésével, ez számomra nonsense hülyeség."
Nem jelentettem ki ezt. Mire kijött elfogadható felhasználási feltételekkel a doksi, addigra már nem sok titok maradt a bináris formátumok körül. Két probléma van szerintem, az egyik, hogy ha a fájlformátum olyan dolgot ír le, ami nincs implementálva a LibreOffice-ban, akkor hiába értjük, maximum megőrizni tudjuk a roundtrip során, megjeleníteni nem. A másik, hogy a formátum egy csomó dolgot megenged, amire nincs példa a gyakorlatban, pl. az MS Office sohasem használja. Ekkor ezt a LibreOffice sem valósítja meg általában, mert gyakorlatilag minek.
"Azt még el tudnám fogadni, hogy dokumentáció és nyilt szabvány mellett is maradtak nehézségek, de ez igy csak egy nagy blődség."
Itt említeném, hogy a szabvány néhol nem elég részletes, nem pontosan definiált, akkor kénytelenek vagyunk megnézni, hogy az MS Office mit csinál. Valamint emulálnunk kell az MS Office bugjait is, mert a felhasználót nem a szabvány érdekli, hanem hogy jól jelenjenek meg a dokumentumok. Csak a doksi alapján nem lehet azonos kimenetet előállító megjelenítőt írni.
A Mac OSX-es Office példáján látszik, hogy ezekbe a problémákba az MS is belefut. Egy igazi implementáció létezik, a windowsos MS Office, a maga 25 éves kódbázisával, amelynek minden implementációs részletét, bugját, workaroundját implicite beletették egy szabványba, gyakorlatilag lehetetlen feladat elé állítva a független megvalósításon dolgozókat, beleértve a saját OSX csapatukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem jelentettem ki ezt."
vs
"teljesen mindegy volt, hogy bináris vagy XML alapú a fájlformátum, ugyanolyan nehéz másoknak implementálni"
Pedig a kettő között (bináris-openxml) megtörtént az ISO szabványositás is, beszéljünk most csak a strictről.
"Mire kijött elfogadható felhasználási feltételekkel a doksi, addigra már nem sok titok maradt a bináris formátumok körül. "
Ezt rohadtul kétlem. Főleg, hogy azért jól megfigyelhető a libreoffice importjánál a fejlődés miután megnyilt a formátum. A használhatatlanból eljutott a nagyon bugosig.
"A Mac OSX-es Office példáján látszik, hogy ezekbe a problémákba az MS is belefut"
Konkrét hiba forrásszintű ismerete nélkül meredek ilyet kijelenteni. Simán lehet osx specifikus bug is, ami nem kimondottan az office kódjából ered, hanem az oprendszer valamely hibája okoz, amit a saját kódjukban kell kivédjenek. (nyilván winen is van sok ilyen, egy ekkora bonyolultságú programnál minden oprendszer porton kell valamit igazitani, az adott rendszer hülyeségeit workaroundolni stb-stb.)
"Egy igazi implementáció létezik, a windowsos MS Office"
És? Nyilván, hogy az az "igazi" implementáció, mivel az a piacvezető szoftver, amiben bevezetik az újdonságokat, aminek fejlődésével fejlődik maga a formátum is. Az ODF-nek sincsen semmilyen "független" teljes implementációja, csak az openoffice és forkjai. De ez nem ad hozzá és nem is vesz el semmit az értékéből. Még, ha az openxml-t tökéletesen tudná értelmezni a libreoffice, akkor is hibás dokumentumokat kapnál, mert egyszerűen feature szinten is nagyon távol vannak egymástól. Nem tudja megjeleniteni azokat a dolgokat amiket nem tud maga az alkalmazás, teljesen mindegy, hogy milyen a fileformátum.
"gyakorlatilag lehetetlen feladat elé állítva a független megvalósításon dolgozókat, beleértve a saját OSX csapatukat."
Ez szintén csak ferdités. Be kell jelenteni a bugot és ki fogják javitani. Még mindig 1000x jobb az osx-es office megjelentiése, mint mondjuk a libreoffice-é.
Ha pedig a hosszú távú tárolás a cél (25+ évet emlegetett valaki) akkor eleve egyik office formátum sem túl okos megoldás, arra ott van a pdf, megörzésre tökéletes. 25+ éves dokumentumokat nagyon ritka esetben kell módositani, ahol mégis, ott majd előveszik az eredeti szoftvert (akár virtualizálva) ami majd tökéletesen megnyitja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ezt rohadtul kétlem. Főleg, hogy azért jól megfigyelhető a libreoffice importjánál a fejlődés miután megnyilt a formátum. A használhatatlanból eljutott a nagyon bugosig."
Szerintem te kevered az OOXML-lel, a bináris formátumok kezelése sokkal jobb volt annak idején, az elmúlt 4 évben pedig nagyon sokat fejlődött az OOXML kezelése is. A bináris formátumok kezelése is javult, de az kevésbé volt fókuszban, mert eleve nem volt rossz, és megy is ki a divatból.
Most jutott eszembe egy, a bináris formátumokat érintő probléma. Megfigyeltük, hogy Office 2010-től felfelé, ha bináris formátumba mentünk egy dokumentumot, amely olyan funkciókat tartalmaz, amelyek nem írhatók le a bináris formátumban, akkor hogy ne legyen funkcióvesztés, az Office egy zippelt XML-t illeszt be a dokumentumba. Ezt a régi Office-ok nem veszik figyelembe, nem is tudnák, mert nincs meg a funkció mögötte. Viszont sajnálatos módon erről az XML-formátumról semmi dokumentációt nem találtunk eddig (nem OOXML).
"Az ODF-nek sincsen semmilyen "független" teljes implementációja, csak az openoffice és forkjai."
Meg a WebODF, a Calligra/KOffice, Google Docs, és nem utolsó sorban az MS Office.
"Be kell jelenteni a bugot és ki fogják javitani."
Ez azt hiszem közérdekű... Hova lehet MS Office bugokat bejelenteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az elmúlt 4 évben pedig nagyon sokat fejlődött az OOXML kezelése is."
Én is ezt mondtam, te tagadtad, hogy bármit segitett volna az ooxml szabvánnyá válása és irdatlan mennyiségű dokumentáció nyilvánossá válása. Szerintem baromi sokat segitett, mert szemmel láthatóan fejlődött tőle az import.
"Meg a WebODF, a Calligra/KOffice, Google Docs, és nem utolsó sorban az MS Office."
MS office az ODF teljes és jó implementációját tartalmazza? Ezen meglepődnék. Szerintem kb. annyira, amennyire a libre jól olvassa az ooxml-t. (semennyire, arra jó, hogy feature-listán bepipáld, hogy "tudja", de épeszű ember nem rakná bele hosszú távra a fontos dolgait)
A többi is hasonló szinten lehet, hiszen nem is támagatnak minden funkciót. Én ezeket nem nevezem teljes implementációnak. Google docs meg inkább elrettentő példa lehet teljes ODF implementálás kapcsán, őrült dolgokat művel, ha az alapszinű formázáson kivül mást is használsz.
"Hova lehet MS Office bugokat bejelenteni?"
Ha nem vagy MS partner, akkor itt érdemes kezdeni, ha olyan a dolog, akkor úgyis "feljebb kapcsolnak": http://answers.microsoft.com/en-us/office
Ha partner vagy akkor pedig a partner support site-on.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"MS office az ODF teljes és jó implementációját tartalmazza?"
Úgy tudom, erre kötelezettséget vállalt a Microsoft. Az Office 2013 már az ODF 1.2-t is támogatja, pedig az még nem is ISO szabvány. Nincsenek saját tapasztalataim a jóságáról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(lassú voltam)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mindhülye. Pedig azt hittem, hogy csak Magyarisztánban nem tudják használni az emberek az Office programokat. Ne mondja már nekem senki, hogy arra, amira ők használják, nem jó a Libre/Open Office. Szerintem nekik megfelelne egy Abiword is, az is tudja kezelni azt a kurvasok entert, meg szóközt, amivel pozícionálják a dokumentumaikat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, mióta az informatikusok elmagyarázták a titkárnőknek :), hogyan lehet olyat is tenni, hogy beágyazol más tipusú dokumentumokat egy doksiba, hogyan lehet speciálisan formázott ürlapokat készíteni, egy táblázat Word doksiba beszúrásának több féle trükkje is van, meg az excel nem csak összeadásra jó, azóta már nem csak egy bekezdés formázásáról szól a "közigazgatási szövegszerkesztés". Fentebb is írtam, hogy a leges legfelső szintet kell meggyőzni arról, hogy pld. LibreOffice Calcban dobják össze az agyonmakrózott bevallási táblázatot. (Aztán az megint más kérdés, hogy pld. az hogyan működik akár a legújabb MS Office verzióval...)
És igenis vannak olyan felső szervek, akik visszadobják a benyújtott dokumentumot, ha nem teljesen olyan formátumban küldöd vissza, mint ahogyan ők küldték. Márpedig egy komplexebb docx minimum az oldalszámok tekintetében már sérül Open/Libre/akármi által történt megnyitás során.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azóta már nem csak egy bekezdés formázásáról szól a "közigazgatási szövegszerkesztés"
Ennek ellenére ez az alapvető művelet sem megy, ha meg valaki tud az egyikben "agyonmakrózni", annak semmiből nem tart a másikban is megcsinálni.
Az meg hogy nem olyan formában küldöm vissza... Ne már, agyvérzést kapok az olyanoktól, aki doc/docx-ben küld el egy doksit, hogy töltsem ki. Akkor mire találták ki a pdf-et? Jó példa rá a mostani külföldről rendelt telefonom esete, a szállító cég doc-ban küldte el a nyomtatványokat, amiket kitöltve adjak oda a futárnak. Hát nem számoltam meg hány felesleges újsor és tabulátor karakter volt benne...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel lehet kitölthető .pdf-et generálni? Tényleg érdekel, mert néha kéne nekem is, és eddig kb. csak az .rtf vált be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nehogy olyan 'kitölthető' .pdf legyen, amit kinyomtatsz, majd tollal kitöltöd, végül bescanneled és visszaküldöd. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemnem, olyat most is tudok csinálni :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Writerrel, pl. (de Scribus szintén tudja - szerk.: ill ha jól rémlik még LaTeX csomag is van rá). A kérdéses inkább a megjelenítő.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre gondolsz? Mert ez nem optimális:
http://danilop.wordpress.com/2008/07/02/how-to-create-pdf-forms-with-op…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyjából, ill. arról a részéről, amivel submitolni is lehet, nem csak nyomtatni :) [mondjuk nagyon még nem néztem, anno Scribus-szal játszottam egy ideig vele]
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy érzem, nagyon nem egy súlycsoportba eső dolgokról beszélünk. (Kormány)Hivatalok közötti belső eljárásrendeket, szabályzatokat és adatszolgáltatásokat nem igazán szerencsés összehasonlítani egy "alvégen" ülő ügyintéző által egy "mezei" ügyfélnek kiküldött dokumentummal.
Makrózásról: senki sem fog kétszer dolgozni, márpedig a komplexebb makrók nem kompatibilisak. Nekem nincs ötletem, hogyan tudnám a felső polc informatikusait és kiokosított titkárnőit rávenni, hogy márpedig pld. LibreOffice-ban készítsék el a kötelező adatszolgáltatási táblázatokat. Megkövetelik az előírt formában történő beküldést, késedelem esetén meg szankciók várhatók. Várom a tippeket! :)
doc/pdf űrlap:
Nos,azért ne felejtsük el, hogy az MS Word védett űrlap már nagyon régóta teszi a dolgát, szerintem sokkal korábban létezett, mint a kitölthető pdf (FIXME!). Elképzelhető hogy valaki kezdetek óta ezt használja, viszont az is előfordulhat, hogy nem minden nyílt megoldásban működik problémák nélkül ez funkció. De nem hiszem, hogy ez okból az illető egyből nekiáll elmélyedni a módosítható pdf generálás rejtelmeibe, főleg hogy nála minden tökéletesen működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ milyen helyen levő felső polc informatikusairól és kiokosított titkárnőiről beszélünk. Kormányzatiakról?
Úgy egyébként már régóta webes felületre kellett volna terelni az ilyen adatszolgáltatási űrlapokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Legfelsőbb hitelintézet" meg a "leendő nemzeti tksz". De ezek meg szerintem erősen függnek a PM-től (vagy mittomén, hogy most hogy hívják :) )
Egyébként vannak már webre terelt űrlapok de ettől függetlenül jönnek még az újabb és újabb táblázatok. (szerintem sokat még most találnak ki, és várják az excel végeredményét, mielőtt nekiugranának a webes felületnek, mert abban is vannak anomáliák időnként.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben kormányzathoz tartozó intézmény informatikusairól van szó azoknak van egy főnökük aki röviden el tudja magyarázni, hogy van egy hónapjuk arra, hogy megtanulják a LibreOffice és/vagy OpenOffice használatát, fizetnek nekik egy tanfolyamot. Akinek nem sikerült elsajátítania az licencdíjmentes Office csomag használatát, nos van a helyére bőven más jelentkező.
Önmagában már az is baj ha az adófizetők pénzén fenntartott kormányzati intézmények zárt, drága, licencdíjas szoftverekre pazarolják a pénzt pedig lenne jobb és licencdíjmentes alternatíva. De még nagyobb kárt okoznak azzal, hogy vállalkozásokat kényszerítenek zárt, drága szoftverek használatára az adatszolgáltatási kötelezettségük miatt.
Az optimális megoldás viszont valóban a webes felületű adatszolgáltatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami ilyesmit akartam megfogalmazni én is fentebb.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos sokba kerül nekünk fentartani ezt az ócska, terhes csiga tempóban működő, bürokratikus apparátust. A dilettánsok döntéseiről meg ne is beszéljünk, és ezt sajnos a hétköznapi életben is meg kell élnünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a főnőküknek ezt ki mondja meg? Én nem vagyok benne abban a körben. Te esetleg? :) De egyébként innentől kezdve két utat látok:
1. Nem vagy benne - sok sikert a szélmalomharchoz.
2. Benne vagy - ha sokat piszkálod a kérdést vagy kapsz egy táskát, hogy állj le, vagy leállítanak - rosszabb esetben a főnökkel együtt - puszipajtásság ide-vagy oda.
X. Te vagy a főnök - régen beálltál a sorba, ha ki akarsz törni, akkor elintézik, hogy ne legyél tovább főnök.
Vagy túl negatívan látom a kérdést?
A sprórolási alternatívákra: elég nagy naivitás azt hinni, hogyha esetleg lenne valami a nyílt megoldások bevezetéséből, akkor az így sprórólt pénzből bármi haszna is lenne a közembernek. Meg lennének azok a zsebek, amelyekben eltűnnének. Ja, és egyből megjelennének a héják, akik horribilis áron tartanának "továbbképzéseket", amikre kötelező lenne elmenni, így egy egyén kitanítása a licensz árának akár a többszöröse is lenne.
Na, jó leállok, mert már kezdek OFFolni... szarul aludtam :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyit haszna csak lenne a közembereknek ha vállalkozók, hogy nem kötelező megvenniük a Microsoft Office csomagot azért csak, hogy eleget tudjanak tenni adatszolgáltatási kötelezettségüknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglévő sablonba adatok bevitelére jó eséllyel használható az ingyenes Office Web Apps is.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy egy iOS-es, Androidos telefon vagy iOS tablet is alkalmas lehet rá: http://www.hwsw.hu/hirek/53134/microsoft-office-ipad-iphone-android-tab…
Üdv,
Marci
A Microsoftnál dolgozom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez képességeiben azonos az asztali Office csomaggal? Ha nem mi hiányzik belőle?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azonos. De sablonok kitöltésére jó eséllyel alkalmas.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok/voltam vállalkozó, így nincs infóm. Van amúgy jelenleg olyan bevallási/adatszolgáltatási kötelezettség, ami a közembereket ilyen formában terheli azaz kizárólag MS Office-ban kitöltve lehet beküldeni? (Azt tudom, hogy intézmények részére van.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy új igények is felmerültek, amiket nem triviális megvalósítani. Például hogy otthonról is dolgozhasson valaki úgy, hogy ne kelljen attól tartani, hogy adótitkok kerülnek ki.
Az Office is egy platform, melyre vannak kiegészítők. Például ez nem támogatja a LibreOffice-t/OpenOffice.orgot (de a videólejátszást a VLC-n keresztül igen). Ha esetleg tudsz centralizált jogkezelő altarnatívát, az érdekes lehet (mert míg Office-hoz több is akad, a nyílt forrású közösségnek úgy tűnik ez jelenleg nem prioritás).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindeközben az indexen thüringer barbi megmagyarázza nektek mindezt:
"Az LMP egy bűvésztrükkel a szabad szoftverekből spórolna pénzt a netadó helyett
Elég meredek ötlettel állt elő az LMP, a párt szerint az államigazgatásnak a szabad és ingyenes szoftvereket kéne használnia, és ezzel akár 40 milliárd forintot is megspórolhatna a kormány. Mint írják, ez a kétszerese a netadóból tervezett bevételnek. Azt persze nem írják, hogy az ingyenes programok sokkal több veszélyt jelentenek, mint amikért fizetni kell, ugye."
http://index.hu/belfold/2014/10/26/az_internetado_ellen_tuntetnek/az_lm…
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó ötlet ez a szabad szoftverek tematizálására. Bár sajnos érezhető, hogy nincs médiaháttere az LMP-nek. Egy teljes cikket is megérdemelt volna az index-en. Illetve egyáltalán nem "meredek ötlet" amit az LMP javasol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ők tudják... biztos kiszámolták, hiszen németek...
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy ingatlaniroda, ahová havonta járok albidíjat fizetni, ők windows xp-n használnak azt hisze IBM Lotus Symphony-t, de legalábbis valami borzalmasan régi openoffice-t. Ez azt hiszem a szabad szoftver totális félreértése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LibreOffice-ra váltsanak inkább.
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal (4.3.2.2) próbált már valaki rajtam kívül nagy tömegben levélcímkét nyomtatni? Egyáltalán nem csinál értelmes dolgot. Amíg ez ilyen, addig irodai használatra nem ajánlom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja. Igen csúf szavakat ismételgettem egyre hangosabban.
Az is igaz, hogy az MSofiszban épp úgy nem működött. Illetve nem épp úgy, de ahhoz épp elég volt, hogy szintén rút szavak használatára vetemedjek.
De gyanítom hogy ez inkább a nyomtató miatt volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az oficot kell lecserélni, hanem azt a kontraszelektált idiótát, aki közvetlenül a rendszergazdáknak dirigál informatikai tudás nélkül.
---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lazán kapcsolódik, egy másik eset: http://www.heise.de/newsticker/meldung/Polizei-Niedersachsen-will-von-L…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az semmi, ez még durvább: http://hup.hu/node/136487
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
boldogok az értelemben szegények
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor te egy boldog ember vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyi? Valami frappánsabbra számítottam. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni