Megérkezett és letölthető az Automotive Grade Linux első kiadása

Címkék

Dashboard_AGL HOME_AGL
(további képek itt)

A The Linux Foundation bejelentette, hogy megjelent a "connected" autókba szánt Linux-alapú szoftverstack, az Automotive Grade Linux első publikus kiadása. Az AGL a Tizen IVI-re épül, HTML5-ben és JavaScript-ben készült alkalmazásokkal kiegészülve nyújt egy nyílt referenciaplatformot az autógyártó cégek számára.

Az AGL-t bárki szabadon letöltheti, a fejlesztői közösséghez bárki csatlakozhat.

Részletek a bejelentésben.

Hozzászólások

Azt hiszem rövidesen kiderül mennyire tágan lesz értelmezhető a "nyílt" szócska. Amúgy tetszik. És majd erre lesz iGO?

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

A masodik sample kep felso ikonja azt sejteti, hogy built in lesz elerheto benne vmi nav....vagy nem tudom mire velni. Az MS syncben is van built-in nav, raadasul navteq-es (most ovi?) maps-s.
Meg kell mondja, hogy az MS syncje nagyon jol mukodik.
Szerk:
See slideshow of AGL key features including:

Home Screen
Dashboard
Google Maps
HVAC
Media Playback
News Reader (AppCarousel)
Audio Controls
Bluetooth Phone
Smart Device Link Integration
Google maps...hat azt kenjek a hajukra :D

A NAVTEQ, később OVI már HERE néven fut. Nem tudom miért kell folyamatosan változtatni, de ez az ő dolguk. A slideshow-ban látni is, hogy van navigáció, csak nekem nem jön le a képből, hogy milyen gyártótól lehet.

https://farm4.staticflickr.com/3846/14529569833_a1b9b4de18_n.jpg

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Annyival biztos, hogy nem kell fél napot foglalkoznod vele, nem kell semmi más hardver, hanem ott van, abban a pillanatban, ahogy átveszed az autót a kereskedésben. Lehet hihetetlen, de léteznek olyan emberek, akiknek ez számít. ;-)

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Az altalad emlitett termekvonal letezik, konkretan kaphatsz rendes autoba illo (szabvany radio meretu) eszkozoket. Itt nyilvan arrol van szo, hogy letezik egy Google-tol fuggetlen vonal a celkozonseg pedig nem te vagy, hanem a gyartok.

Amugy ebben a fel nap alatt osszehackelesben azert ketelkednek, nem is azert mert nem lehet megcsinalni, csak nem hiszem, hogy ez fel nap. De ha neked megy, akkor azt a fel napodat szivesen kifizetem, de aztan lassam az ablaktorlo fordulatszamat a kijelzon! :)

najó, fél nap az túlzás aláírom, hazudtam (vagy várj, mit mondtál, kifizeted? :D)
a lényeg annyi lett volna akkor, hogy - a cikkben publikált képek alapján - nem látok olyan fejlesztést, amitől hasra kéne esnem, vagy legalábbis olyan érzetem legyen, hogy ez valami új. látok egy böngészőt, egy navit, egy média lejátszót és szép ui-t, ami gyanítom OBD (II)-t olvas és jelenít meg. a szép az ugye szubjektív, de nekem begyere.
de ha vesszük azt, hogy mióta él ez a project, annyi idő alatt azért 1 ember is bőven ráülteti ezt a ui-t egy android tab-ra. és ez nem a "jövő" meg a "felső kategória", akiben van egy kis DIY, az már tulajdonképpen ugyanilyen szintre hozhatja az autóját <100 000 forintból. és ebben az árban van már egy tolatókamera is
és minél többet agyalok a témán annál több kedvem is van hozzálátni :D

kicsit én is utána néztem a témának:
autónak annyi a gondja, hogy ha bt-s eszközt dugsz az obd-re akkor is szopja az akksit, ha le van állítva. vagy ki kell húzni, vagy olyat venni, amin van on/off és akkor bekapcsolni, ha szükség van rá (nem tapasztalat, olvastam)
almás eszközöm nincsen, androidra viszont van nagyon jó diagnosztika program (torque), ismeri a hibakódokat és ha úgy véled, hogy el van hárítva a hiba ki is ütheted belőle és nem fog szólni a verda

Az ODB (can bus) egy szabvány protokoll, a can bus-ra csatlakozik az összes eszköz és folyamatosan pofáznak egymással, ezeket hallgatod le. Értelemszerűen, bizonyos adatokhoz meg kell kérdezni a dolgokat, ennek lehet "költsége"

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Itt is a háttér adatbázison fog múlni a siker, hogy egy forgalmi dugót, útlezárást mennyire tud kezelni a rendszer, illetve egyéb információkat be tud-e szerezni (közlekedési táblák - pl. sebességkorlátozás -, trafipax info, parkolóhely info/foglalás stb.)

Valamint kellene mellé olyan kommunikációs megoldás, amivel realtime infokat lehet közölni a többi autóval - pl. hirtelen fékezés vagy akadály az úton -, hogy a követő jármű is fel tudjon készülni a mielőbbi beavatkozásra.

További funkció lehetne az elektronikus azonosítás, amivel ki lehetne váltani a behajtási engedélyeket (plusz automata sorompók, kapuk), autópálya matricát stb.

A képeket elnézve a használhatatlanságtól, csak az menti meg, hogy kiderül - ez vezetés közben igen fontos - hány óra van és milyen idő van. Ha jobban elmélázok rajta, egy felől neki megyek az előttem haladónak, másrészt megtudhatom menyire lapos a kerék.

Így első mock -nak nem teljesen rossz, mert a színek kiderülnek belőle, de az elrendezés katasztrófa.

----
올드보이
http://molnaristvan.eu/

3-4 év múlva mégis minden új kocsit (amiben persze van navi) ezzel fognak már szállítani, 70% esélyt adok az elterjedésére. Még mindig jobb, mint a minden gyártó saját szart eszkábál egymástól függetlenül. Amik persze a megjelenés pillanatában mind el vannak maradva kb. 4-5 évvel az aznapi csúcstechnológiához képest. Ez az elmaradás ebben az iparágban kb. az ipari forradalom környékét jelenti 2014-hez képest. Update-t (ha) kiadnak rá 2 év alatt 1 v. 2x az már átlagon felüli teljesítmény. Wzalatt kihozzák az újabb vátlozatát a vasnak, hozzá teljesen újragányolt (v. tökmás) software, teljesen új GYEREKbetegségekkel. Ja, és a régit meg le se szarják másnaptól kezdve, holott még le se járt a 3 év gyári garancia az új kocsira és már nincs fejlesztés a navi szoftverére.

Nemtom, de nekem az működik, hogy jól megnézem indulás előtt a térképet, és nem tévedek el. Persze, aki sokat megy / nincs ideje térképezni / nem jó a térlátása, annak jól jön a navi, de ez a böszmeség szerintem felesleges is meg veszélyes is. Ha vezetsz, a forgalomra figyelj, ne az időjárást, órát, pucérlányos képeket, akármit nézegesd...

Bár, ha úgy nézzük, a motoron már nagyon nem tudnak / nem akarnak mit fejleszteni, hisz lassan úgyis leáldozik az olaj korszak (lassan == 30+ év), az euro normák miatt a teljesítmény/sebesség/gyorsulás verseny értelmetlenné vált, luxus szegmensben már gyakorlatilag reggelit is készít a kocsi, tehát ezzel sem válik jobban eladhatóvá.

Szóval nem volt mit tenni, elő kellett venni az "okos" meg kényelmi dolgokat: táblafelismerés, sávelhagyás-jelzés, nagyképernyős infotainment, meg az összes olyan haszontalan szemét, amik nélkül is jól elvoltunk cirka száz évig, ide értve a tempomatot, szervót (szgk-ba értem, nem az kamionba), távtartást, esőérzékelős ablaktörlőt, kanyarbavilágítós fényszórót.

Kb. a G sorozatú Opel Astra és hozzá hasonlók környékén elértünk egy csúcsot, ahonnan már igazán nem volt mit hozzátenni az autóhoz, csak hát az autóiparnak tovább kell fejlődnie, úgyhogy azóta hülyeséggel foglalkoznak fejlesztés címszó alatt...

De persze más meg szereti ezeket a lomokat a kocsiban, ez csak személyes vélemény volt :D

"...az összes olyan haszontalan szemét, amik nélkül is jól elvoltunk cirka száz évig, ide értve a tempomatot, szervót (szgk-ba értem, nem az kamionba), távtartást, esőérzékelős ablaktörlőt, kanyarbavilágítós fényszórót."

Tudod milyen jó a tempomat? Autópályára fel, tempomat bekapcs, legalább a sebességemre nem kell figyelnem percenként, hogy nem-e lassultam be véletlen 110-re, vagy fel 150-re.

De sokszor városban is bekapcsolom, amikor tudom, hogy zöldhullám van. Szervó szintén nagyon okos dolog, főleg a sebességre keményedőt. Amit ugyanolyan könnyű tekergetni 220-nál, mint 20-nál, azt nem szeretem.

Távtartás szintén autópályán ideális. Használni még nem használtam, de sokszor van olyan, hogy megyek tempomattal 130-cal, ő is megy tempomattal 129-cel. Vagy visszaveszek 128-ra, vagy megelőzöm. Vagy van olyan is, aki 125 és 130 közt ingadozik, ami elég idegesítő, de ő is nyilván olyan véleménnyel van a tempomatról mint te. Ilyen esetekben a távtartás egész kellemes lehet, illetve a ráfutásos baleseteket is megelőzheti az autópályán.

Esőérzékelős ablaktörlő nekem se igazán jött be, jobb lenne inkább valami fokozatmentesen állítható megoldás.

Kanyarvilágítás meg szintén überkirály dolog (lenne, ha lenne nekem is), hiszen normál világításnál pont oda nem látsz kanyarodás közben, amerre menni szeretnél. Ez főleg alacsony sebességnél észrevehető nagyobb kanyarokban, de országúton sem lenne hátrány.

LED-es távolsági fény, ami ha jönnek szembe, akkor azokat a LED-eket lekapcsolja, amivel elvakítaná a szembejövőt, de a többi fent marad? Ha frankón megcsinálják, a fentivel egyetemben elég sokat adna a biztonsághoz, azzal, hogy LÁT az ember.

Szerk:

Btw, remek flamebait volt :)

Az altalad emlitett extrak egy resze a biztonsagrol szol, illetve eloszelei az onvezeto autonak, ami ha elkeszul oriasi ugras lesz felhasznaloi szempontbol (remelem ezt nem ketled). A biztonsagi extrak pedig jol bearazhatoak, konkretan penzt termelnek azaltal, hogy nem torik ossze az auto es nem hal meg annyi ember. (Azon persze lehet vitatkozni, hogy ernek-e annyit amennyie kerulnek, de hogy van hozzaadott ertekuk az vitathatatlan.)

Persze vedooltasok nelkul is elvoltunk, nem szaz evig hanem tobb ezerig, valahogy csak az utobbi idoben lettunk ilyen fene erzekenyek a halott gyerekekre.

Valahol amúgy egyet is értek veled, meg nem is. Egyrészt valóban növeli a biztonságot az autó rendszereinek okosítása, másrészt el is lustít. Amikor majd teljesen kivontuk az emberi tényezőt, akkor jó lesz. Addig meg amíg nem lépsz a fékre, mert épp a monitort bámulod (de igaz ez telefonra, stb-re is), addig hiába az ABS meg az ESP meg az AYC meg az összes hárombetűs hozzáadott érték, úgy elütöd a gyalogost, hogy már csak azt veszed észre, hogy hátul landolt szegény a földön. Nekem ezzel ez a bajom.

Ebben a prjoctben nem a navi a végcél, hanem egy teljes egészében computer vezérelt autó (gondolom a végső utáni cél meg ez: http://www.latimes.com/la-sci-g-google-self-driving-car-20140528-htmlst… ) Jelenleg ez a technológia a felső kategóriás autók sajátja. Ne téveszd össze egy (tudom köcsögség ezt mondani, de sajnos ez a valóság) erősen közepes 5 - 7 milliós autó "képességeivel"

----
올드보이
http://molnaristvan.eu/

Bár már elég régi a bejegyzés...Szóval tetszenek az ilyen progik, kütyük én is ki fogom próbálni, nekem is van navim. Viszont. Mind amellett, hogy mennyire hasznosak, ugyan annyira veszélyesek is lehetnek.
Naponta találkozok a telefonját/naviját/tabletét bizergető vezetővel, aki mindenre figyel, csak a vezetésre nem. Uh vica-versa vannak érvek.