Fejlettebb emulátort kínál a fejlesztéshez az Android SDK r18

Címkék

A Google kiadta az Android Software Development Kit r18-as kiadását, amely új szolgáltatásokat hoz a Linux, OS X és Windows alatt Android platformra fejlesztőknek. Az említésre méltóbb változtatások közül érdemes kiemelni, hogy az emulátor immár képes használni a host rendszer GPU-ját, ezzel jelentősen megnövelve az emulátorban futó alkalmazás teljesítményét.

Szemmel látható a különbség a szoftveresen renderelt és a GPU-val gyorsított felület közt:

További jó hír a játékfejlesztőknek, hogy mivel már támogatott az OpenGL ES 2.0, mostantól futtathatók az OpenGL játékok az emulátorban is.

Szintén javult az android emulátor CPU teljesítménye is. Az alábbi videó jól szemlélteti a változást:

A részletek elolvashatók a itt.

Hozzászólások

Jól tudom, hogy valahol mélyen a QEMU-t használja?

A QEmu sosem emulalt processzort, dinamikus forditast hasznalt architekturak kozott.

http://www.usenix.org/publications/library/proceedings/usenix05/tech/fr…

Kesobb a projectnek ezt a reszet atirtak (a leforditott utasitasokat egy ronda hack-kel csinaltak, ami miatt 3-as GCC-vel kellett forditani a projectnek ezt a reszet), de valahogy nem hiszem, hogy emulalna.

Ja, es van JNI meg van NDK, szoval nem tiszta Java.

--
In truly successful relationships...
no one wears the pants.

Ezt én sem igazán értem. Amikor létrehozok egy új virtuális gépet kiválaszthatom hogy milyen cpu-t használjon, de az egyetlen lehetőség az arm. Miért nincs x86 build? Tesztelni főleg csak java programokat az is jó lenne, és nem akadna annyira...

Oké NDK, de hát azt is le lehet fordítani x86 kódra az emulálás kedvéért, nem?

Csapnivalóan lassú az android emulátor még erős gépen is, remélem tényleg várható számottevő javulás.

Hát, ideje volt, mert eddig közelített a használhatatlanhoz! Egy dolog miatt van még hajam: nevezetesen, hogy ritkán kell használnom, hála a fejlesztői környezetnek, amiben dolgozunk!