Ez az Adobe egyértelmű válasza arra, hogy az Apple nem engedélyezte - elsősorban az akkumulátor üzemidejének jelentős csökkenése és az App Store-ra konkurenciát jelentő Flash játékok óriási száma miatt - a Flash Player kiadását az iPhone OS-re. Mivel valamennyi nagyobb mobile OS (Android, webOS, stb.) rendelkezik a "lejátszóval", így az Adobe kénytelen volt egy ilyen lépéssel megkerülni az Apple engedélyezési rendszerét, kedvezve a Flash CS-ben fejlesztőknek.
A bejelentésről egy video és a FAQ itt található.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2135 megtekintés
Hozzászólások
:)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez most az öröm vagy a káröröm mosolya az arcodon? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még nem döntöttem el. :)
A kérdés engem abszolúte nem érint, se pro, se kontra. Viszont tetszik a Adobe-féle problémamegoldás.
Mondjuk a Mono is ugyanezt csinálta, csak ott tudtam, hogy van AoT fordító, még Flash esetében pedig valószínűleg csak most írták meg...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még annyit hozzátennék a témához, hogy azon Flash-es fejlesztők, akik más platformok támogatásán törik a fejüket, de nem akarnak mindent 2x-3x újraírni, azok nézzék meg a haxe.org-ot. A haXe-val lehet többek közt Flash 10, iPhone, Android és C++/SDL kódot is generáltatni, így megvalósítva egy esetleges multiplatformos fejlesztést. Elsősorban játékok készítéséhez nyújt segítséget.
haXe:
http://www.haxe.org
haXe for iPhone:
http://gamehaxe.com/
haXe for Android:
http://blog.disktree.net/?p=91
Többek között erről is szó lesz október végén a Szabad Szoftver Konferencián tartott előadásomban, ha valakit érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Debuggerrel mennyire támogatott a HaXe? Amikor legutóbb néztem nálam itt bukott el, pedig egyébként igéretesnek tűnt.
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Állhatna jobban is. ;)
Tudsz vele mondjuk Flasht forgatni debug módban és akkor kiírja, hogy melyik sorban és min hasalt el a programod, de azért ez még nem debugger. Mondjuk én évek óta nagyon ritkán használok debuggert. Inkább kiíratom console-ra a szükséges dolgokat. Játékfejlesztés során nekem nagyobb szükségem van real-time adatmegjelenítésre futás közben, mint ciklikusan ismétlődő értékvizsgálatra. Persze van amikor óriási segítség egy jó debugger.
Mondjuk ha minden kötél szakad, akkor legrosszabb esetben exportálsz C/C++ kódot haXe-ból és azt debuggolod gdb-vel. Ez a hatékony fejlesztés megerőszakolása, de néha jól működik és akár időt is spórolhatsz egy-egy makacs hiba esetén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni