Natív iPhone alkalmazások Flash alapokon

Címkék

Az Adobe Labs bejelentette, hogy hamarosan - még ez év végén - elérhető a beta tesztelők számára az új Adobe Flash Professional CS 5, aminek az az igazi különlegessége, hogy natív iPhone applikációk exportálhatók belőle ActionScript(!) alapokra építve.

Ez az Adobe egyértelmű válasza arra, hogy az Apple nem engedélyezte - elsősorban az akkumulátor üzemidejének jelentős csökkenése és az App Store-ra konkurenciát jelentő Flash játékok óriási száma miatt - a Flash Player kiadását az iPhone OS-re. Mivel valamennyi nagyobb mobile OS (Android, webOS, stb.) rendelkezik a "lejátszóval", így az Adobe kénytelen volt egy ilyen lépéssel megkerülni az Apple engedélyezési rendszerét, kedvezve a Flash CS-ben fejlesztőknek.

A bejelentésről egy video és a FAQ itt található.

Hozzászólások

:)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Még nem döntöttem el. :)

A kérdés engem abszolúte nem érint, se pro, se kontra. Viszont tetszik a Adobe-féle problémamegoldás.

Mondjuk a Mono is ugyanezt csinálta, csak ott tudtam, hogy van AoT fordító, még Flash esetében pedig valószínűleg csak most írták meg...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Még annyit hozzátennék a témához, hogy azon Flash-es fejlesztők, akik más platformok támogatásán törik a fejüket, de nem akarnak mindent 2x-3x újraírni, azok nézzék meg a haxe.org-ot. A haXe-val lehet többek közt Flash 10, iPhone, Android és C++/SDL kódot is generáltatni, így megvalósítva egy esetleges multiplatformos fejlesztést. Elsősorban játékok készítéséhez nyújt segítséget.

haXe:
http://www.haxe.org

haXe for iPhone:
http://gamehaxe.com/

haXe for Android:
http://blog.disktree.net/?p=91

Többek között erről is szó lesz október végén a Szabad Szoftver Konferencián tartott előadásomban, ha valakit érdekel.

Állhatna jobban is. ;)
Tudsz vele mondjuk Flasht forgatni debug módban és akkor kiírja, hogy melyik sorban és min hasalt el a programod, de azért ez még nem debugger. Mondjuk én évek óta nagyon ritkán használok debuggert. Inkább kiíratom console-ra a szükséges dolgokat. Játékfejlesztés során nekem nagyobb szükségem van real-time adatmegjelenítésre futás közben, mint ciklikusan ismétlődő értékvizsgálatra. Persze van amikor óriási segítség egy jó debugger.
Mondjuk ha minden kötél szakad, akkor legrosszabb esetben exportálsz C/C++ kódot haXe-ból és azt debuggolod gdb-vel. Ez a hatékony fejlesztés megerőszakolása, de néha jól működik és akár időt is spórolhatsz egy-egy makacs hiba esetén.