- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2714 megtekintés
Hozzászólások
"és API-független 3D eszközmeghajtó"
Miután nem vagyok fejlesztő, a kérdésem az, hogy ez mi? API alatt itt DX-re és OGL-re kell gondolni (erősen meglepne), vagy arra, hogy ugyan az a driver futtatható lenne Windows-on és Unix-okon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez engem is erdekelne
--
When in doubt, use brute force.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól veszem ki akkor itt valami olyan dologról van szó, hogy minden kártyához elegendő egy drivert (itt state-tracker -nek hívják) írni, és akkor az mindent tudni fog OGL-t DX-et (a WINE ide vágó részén keresztül) OpenVG-t stb. Ha jól értem az lenne a lényeg hogy így nem kell minden kártyához külön megírni a kernel-drivert, X drivert (a KMS is ennek az átfogó prjectnek a része), OGL drivert, elegendő lenne csak egyet megírni. Így két kártya csak abban különbözne hogy mit tud gyorsítani és mit nem. Amit nem tud gyorsítani azt software-ből próbálná.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosítok:
A kernel és X driver összevonásra kerűl (bár közvetlenül a Gallium miatt, de Galliumot csak ilyen driverek tudnak majd használni)
Az API meg olyan lesz hogy nem kell külön backend minden hardware platformra, hanem elég a egy dirver hez írni egy state-trackert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ez vajon x-tol fuggetlen lesz?
--
When in doubt, use brute force.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen.
Az X fog fuggeni tole.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hm. Ha jól értelmezem, akkor ez valami hasonló lesz, mint pl. a Win-ben a gfx driver, ami kernelszintű, és pl. egy error-nál meg is fogja az egész gépet, ágyő multitasking?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. A kernel felett fog futni és a DRM kernel modulon keresztül fogja a vasat piszkálni. Fagyása esetén csak a grafikus felületed fog beállni, a kernel nem.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Mesa az OpenGL open source implementációja, kezdetekben egy szoftver rendererlt tartalmazott ami OpenGL kompatibilis volt. A hardveres 3D gyorsítás megjelenésével a feladata módosult és egy köztes réteget alkotott a különféle (pl. Glide) hardveres 3D APIk és az OpenGl között.
A Gallium3D egy API aminek az a célja, hogy a különféle 2D és 3D APIknak egy egységes kernel szintű hátteret biztosítson. Ez gyakorlatban úgy nézne, ki hogy a kernelben lenne a Gallium3D driver és minden ezen keresztül érné el a grafikus hardvert. Tehát egy openGL-es alkalmazás nem a Mesa kártyaspecifikus backendjén keresztül érné el a vasat, hanem csak a Galliumon keresztül. Ez azt jelentené, hogy a jelenlegi n db. (framebuffer driver, X driver, Mesa drive, Wine DirectDraw) driver helyett csak egy lenne.
Ha elterjed azzal az előnnyel járna, hogy lecsökkenének a megy-nemmegy szituációk, plusz lehetne cseszegetni a gyártókat a linuxos driver miatt.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mielőbb terjedjen el, mert jó ötletnek tűnik... és a szerencsétlen gyártók vagy adják ki a dokumentációkat, vagy írjanak hozzá rendes drivereket... Most éppen kicsit elegem van pl az ATI-ból egy X1600 miatt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ATI most megbélyegezte magát. Rettentően sok 9xxx-es kártya is van használatban és ha nem lenne a MESA akkor vagy kuka vagy régi disztri. Akik most emiatt váltanak biztos nem ATI kártyákat vesznek.
----- www.blackpanther.hu -----
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, így már érthető. :)
xtonix: Ha jól sejtem, az ATi-nak nem túlzottan érdeke Linux drivert kiadni. Drivert házilag hozzájuk faragni meg nem túl egyszerű az R600 óta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni