A cikkben olvastam egy érdekes megoldást:
"A laptopot a Raidon adapterével tudtam a leggyorsabban feléleszteni, amely Compact Flash memóriakártyákat alakít át SATA merevlemezzé. Ez a szegény ember SSD-je, a kiegészítővel viszonylag gyorsan és olcsón előállítható egy mozgó alkatrész nélküli háttértár, amely igazából az ipari felhasználóknak előnyös, mert a memóriakártya kibírja a rázkódást, és szélsőséges hőmérsékleten is üzemel."
Hogy lehet megnézni hogy az aktuális laptopmot tud e hasonlót? Örülnék ha tudna valaki egy esetleges HOWTO-t is hozzá :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3237 megtekintés
Hozzászólások
ez címlapra?
"A Huawei linuxos szoftverének a hiánya azért is bosszantó, mert kínai cég, és azt hittem ott alapkövetelmény, hogy egy cég ne legyen az amerikai Microsoft hű csatlósa."
ahahaha
"A very intelligent turtle
Found programming UNIX a hurdle
The system, you see,
Ran as slow as did he,
And that’s not saying much for the turtle."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki akinek van ilyen szappanos doboza igazan kuldhetne az indexesknek egy howto vagy egy csoda csomagot :)
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
2.6.27-rc3-00171-gb635ace-dirty
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Találtam ugyan egy leírást, hogy ugyanezt a Huawei kártyát hogyan bírta működésre a spanyol Vodafone egyik előfizetője, csakhogy én a magyar T-Mobile-ra próbálok csatlakozni, és nem akarom kézzel beírni a hálózat paramétereit. A szöveges fájlokban való turkálást utoljára akkor élveztem, amikor hexeditorban kellett átírni egy értéket a Sim City mentésében, hogy rengeteg pénzem legyen a játékban. Ha a Windowson lehet két kattintással internetezni, akkor Linuxon is lehessen.
Jogos igeny, nem mindenki kocka, es elvezi, h romma hekkelheti a cuccat egy hexaeditorral.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem emlekszem Linux alatt mikor irtam barmit is at hex editorral.
Egyebkent alig van normalis hexeditor Linux ala.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
2.6.27-rc3-00171-gb635ace-dirty
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Használd a "Heme" nevű hexeditort. Nekem bejött. Egyetlen baj vele hogy defaultból rém ocsmány a színbeállítása, de ezt simán át lehet állítani a config fájljában.
-------------
Regényeim:
http://adlibrum.hu/Poliverzum/
http://www.novumverlag.hu/novitaeten/8/?product_id=22&detail=1
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem ezt a heme-t. Ennél még a volcov commander szerkesztője is többet tudott 10+ évvel ezelőtt.
Hol van ez egy WinHex-hez képest? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KHexEdit nálam alapból fel van telepítve, több nem is kell. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem van olyan mestersegesen generalt igenyem mint, hogy dissasemblelni tudja legalabb 6 legfontosabb arch utasitasait.
Egyebkent bless van fent, de az sem tud ilyesmit.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés. Mennyiben másabb egy szöveges file-ba beírni a howto alapján (copy-paste, akár a papírról) a megfelelő paramétereket, mint megnyitni egy csili-vili, kattogó, pislogó, pittyegő, pislantó, kattogó, pörgő-forgó GUI-s beállítófelületet és ugyanazokat a paramétereket oda beírni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az, hogy az utobbi intuitiv es nem igenyel egynapos utanaolvast?
--
"Computer science is no more about computers than astronomy is about
telescopes."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
M$bérenc!!!!!1111
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazán nehézkes. Tényleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nade hanem ment a modem, akkor nem ment a netje se.
Edit: Az más kérdés persze, hogy az ubuntu súgóban asszem eléggé körbejárják ezt a kérdést
"A very intelligent turtle, found programming UNIX a hurdle
The system, you see ran as slow as did he,And that’s not saying much for the turtle."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Találtam ugyan egy leírást, hogy ugyanezt a Huawei kártyát hogyan bírta működésre a spanyol Vodafone egyik előfizetője, csakhogy én a magyar T-Mobile-ra próbálok csatlakozni, és nem akarom kézzel beírni a hálózat paramétereit."
Gondolom madzagos netje az volt. A másik: a megfogalmazásból is látszik, hogy egyszerűen lusta volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy ideje preferálom a szövegfájlos megoldásokat — guiban a dolgok nem intuitívan, hanem heurisztikusan vannak elhelyezve, gyakran nem intuitív, hanem szintén heurisztikus feliratokkal.
Ezzel szemben a konfigfájlokban lehetőség van többsoros hosszú kommentek írására — valamivel jobban bejönnek rendszerint, mint az ilyenolyan súgók.
Az intuitív GUI nem is a gui része — az egy bekapcsológombból áll, és a gép elindul úgy, ahogy szeretnéd. És ez csak konfigurálás kérdése, amit pörgőforgó (rángatódzó) párbeszédablakokkal meg ritkán lehet kellő precizitással elvégezni.
"Nem intuitív az a GUI, ahol nem lehet regexppel keresni a beállítási opciót..."
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4; //szabályos kockadobással választva.
//garantáltan véletlenszerű.
} //xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyiben másabb egyszerűen megnyomni egy csatlakozás gombot, mint egy napot keresgélni a megfelelő howto után a neten, majd egy újabb napot elgszopni azzal, hogy az adott rendszeren a megfelelő fájlban a megfelelő helyen a megfelelő formában be kell írbi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki kell számolni.
Mennyibe kerül megvenni vagy mennyibe kerül annyi munka órabérben.
A jóember viszont épp azt írta hogy Vista alatt nem ment az őstévékártyája. Így azt ha akarja se tudja megvenni. Innentől csak az játszik hogy előre összerakott gép előtelepített oprendszerrel és az ingyen alternatíva ugyanazon a gépen. Hogy legalább a fizetős megoldás létezzen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Menj ki az utcára és kérdezz meg valakit.......
("nem mindenki kocka és élvezi" ld feljebb)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kell ezen élvezni. Ő maga mondta, hogy talált leírást és pár adatot kellett volna csak átírni benne. Az, hogy nem tud egy szövegszerkesztőt megnyitni és beirogatni a dolgokat _leírás_ alapján, az már csak ne az oprendszer hibája legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem tud" vs. "nem akarom, nem vagyok varazslo". Ideje lenne felfogni, hogy nem csak a varazslok hasznalnak szamitogepet. Amig ezt (es meg par dolgot) nem old meg a community, addig nem lesz linux desktop ev.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehat az MC a menő, meg a konzol, különben is az igazi trú arcok LFS-t használnak. Mit értetlenkedsz már itt megint? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz, bocsanat. Mea culpa. Inkabb folytatom a demogyartast nvscene-re. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy mondhatsz ilyet! Linux desktop éve volt, van és lesz is. :)
---
Sok gyerekkel ellentétben én sose akartam tűzoltó lenni. Lettem helyette informatikus. Nem találjátok ki, hogy mit csinálok nap mint nap...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a varázsatos egy lépésenként leírt howto-ban?
Értem, hogy mit mondasz, hogy GUI a minden az r=1-nek. De a cikk írója nem annak tűnt, illetve mint ő is mondta, a kezében volt a kulcs, csak lusta volt használni.
Nem azt mondom, hogy minenki configolja be az Xorg-ot magának, de ha esetlegesen egy egzotikus hardware nem megy csípőből, de ott a megoldókulcs, akkor nyugodtan használhatja is. Ha már annyira ügyes, hogy pendrive-ra rak Linuxot, meg ilyenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írni kéne egy next-next-finish jellegű "grafikus" felületet howto-kból. Régen vacakolni kellett a modulok betöltésével, most már hogyhogy nem? Végülis tényleg afelé kéne haladjon a dolog hogy egyszerűen csak múkodjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, akkor egy pelda, hogyan kellene mukodnie: multkor ugy jott ki a lepes, hogy baratnom SE k800i-jevel jatszottam, kivancsi voltam bizonyos helyzetekre hogyan reagal a telefon. Aztan en lepodtem meg, mert ugyanis mikor bedugtam az USB kabelen a notebookomba csak annyi tortent, hogy miutan elinditottam a SysPref-et, kozolte velem, hogy "New network device found. Do you want to use it? Yes/No." Persze cizellaltabban, es jobb angolsaggal. Boktem egy igent, megkerdezte az user/pass parost es ment 3G modemkent a telefon. Valahogy igy kellene, nem egy - talan meg aktualis - how to alapjan 10-20 ponton keresztul vegig jatszani a lehetosegeket. Aztan vagy megy, vagy nem. Utobbival surubben talalkoztam anno.
Ha ezt egy ker. OS meg tudja tenni, akkor linux szamara sem kene problemanak lennie, leven amilyen rohadt egyszeru mechanizmus all a hatterben, annyira meg tudja konnyiteni az ember eletet. Legalabb olyan minosegi ugrast jelentene, mint amikor anno a GPRS Easy Connect megjelent a szinen.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ugye itt, ebben a cikkben szembe van állítva a Vistával, amin ugye nem ment a tuner kártyája. Szóval kapott egy rendszert, amivel megy, cserébe picit kotorásznia kell a howto-ban.
Mert itt épp arról van szó, hogy bár nem GUI-n állítod be, de legalább megy! És pl. a tunerkártya már klikkelgetős volt neki. Oké, hogy jó lenne ehhez is klikkelgetős, de majd ha fizet a supportért, akkor majd írnak neki. Addig meg oldja meg, főleg, hogy az eszközök a leírással együtt a kezében vannak.
Szerk: Meg ahogy Te is írtad. Vannak eszközök, amik már default mennek, vannak amik még nem. De az összes létező hardware-hez igen nehézkes lenne ilyen autobeállító-t írni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ugye itt, ebben a cikkben szembe van állítva a Vistával, amin ugye nem ment a tuner kártyája
Ha mar ezen lovagolsz, a tuner kartya a legrosszabb pelda ami valaha letezett, mert azok speciel messze jobban allnak open source driverekkel, mint sajattal, es konnyebb is beloni linuxon - felteve ha BT8x8-as chip van rajta, a Phillips-szel anno mocskosul kuzdeni kellett - mint masutt.
Oké, hogy jó lenne ehhez is klikkelgetős, de majd ha fizet a supportért, akkor majd írnak neki
Akkor ne is varja a community, hogy majd a kozeljovoben eljon a kanaan, ugyanis a felhasznalok nagy resze mereven lefossa, hogy melyik config file-ban mit kell atvarialni, hogy valami mukodjon. Bar tudom, hogy ezt errefele eleg nehez elfogadni, mint ahogy azt is, hogy nem mindenki a linuxban talalja meg elete szerelmet. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jobban állnak, akkor miért rossz a példa? Azt is megírta valaki. Majd erre is fognak írni. De addig se dől össze a világ.
"Akkor ne is varja a community, hogy majd a kozeljovoben eljon a kanaan"
Gondolom ismered.
"ugyanis a felhasznalok nagy resze mereven lefossa, hogy melyik config file-ban mit kell atvarialni, hogy valami mukodjon"
Ha nem akarja, nem kell. Ha szeretné használni, akkor viszont van megoldás. Ha nem akar vele szórakozni, de szeretné használni, akkor meg hívja fel a legközelebbi IT-s ismerősét, hogy 1 üveg borért legyenszíves átírni neki 3 sort.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jobban állnak, akkor miért rossz a példa?
Mert a tobbi fronton mar nem allnak ilyen jol.
De addig se dől össze a világ.
Valoban. Eleg selejtes vilagban elunk, de ha ettol osszedolne, akkor mar ugyis mindegy lenne... :)
Gondolom ismered.
Persze. Van a hatam mogott "par" evnyi linux hasznalat (is). Gyanitom - semmi szemelyes - elobb kezdtem, mint te. :)
Ha nem akarja, nem kell. Ha szeretné használni, akkor viszont van megoldás. Ha nem akar vele szórakozni, de szeretné használni, akkor meg hívja fel a legközelebbi IT-s ismerősét, hogy 1 üveg borért legyenszíves átírni neki 3 sort.
Ez is egy megoldas, de akkor a teljes IT szakma kokemeny alkoholistava zullene par het alatt. Valamint az ilyen es ehhez hasonlo nuanszok miatt terjed el a "linux szar" hozzaallas, ami hosszabb tavon nem tesz jot semminek.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gyanitom - semmi szemelyes - elobb kezdtem, mint te. :)"
Nem vettem annak. (De ne ítélkezz a regelés dátumából:))
"a teljes IT szakma kokemeny alkoholistava zullene par het alatt."
Üveg bor természetesen cserélhető tallérra, bonbonra, csereps virágra, stb.
"Valamint az ilyen es ehhez hasonlo nuanszok miatt terjed el a "linux szar" hozzaallas, ami hosszabb tavon nem tesz jot semminek."
Én inkább úgy vélem, hogy a Windows által gerjesztett "Te lehetsz a rendszergazdád", "Egyszerű mint a bot", "A hülye is tudja kezelni", "A TV jóval komplexebb ennél" szemlélete miatt mondják, hogy a Linux szar.
Persze, lehetne az OS transzparens, de az szerintem a flexibilitás rovására menne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, lehetne az OS transzparens, de az szerintem a flexibilitás rovására menne
Mint ahogy a gyakorlat is mutatja, valojaban nem, mert csak modszertan kerdese az egesz.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őőő, melyik gyakorlatban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de ha ő maga nem akar vacakolni, akkor miért nem fizet érte? Én nem akarom megtanulni a festést, ezért inkább fizetek a festőnek, hogy kifessen. De nem is nyafogok, hogy nem megy fel magától a falra a festék.
________________________
Blog | Hogyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is rossz windows reklámszöveget rittyentettél most ide
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én előbb azért megnézném a falát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miért is? a windows usereknek is azt mondom, hogy ha nem ért hozza, akkor fizessen érte, hogy valaki megcsinalja. de ha nem, akkor meg ne sirjon, hogy két hét utan belassul/virusos lesz. stb. a gépe.
________________________
Blog | Hogyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eljen meg egy Ubuntu-fanboy marhasag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább a képeket megnézted, ha már el nem olvastad? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha az? Talán felkelti pár ember érdeklődését a nyílt forráskód iránt. Legalább nem az jön le a cikkből, hogy a linux szar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A linuxosoknak mindig kisebbségi érzésük komplexusuk támad, ha az okostojások azt mondják rá, hogy "fúúj, szar"? Én azt gondolom, hogy akiknek írták ezt a cikket, azoknak egy alternatívát kínálnak fel a Windowszal szemben - ha már Mac OS X-et nem tudnak minden boldog-boldogtalannak adni - és nem azt hirdetik, hogy nyílt forrású az egész hóbelebanc. Nem ez a legfontosabb szempont, sőt egyáltalán nem azt nézik, hogy valami nyílt forráskódú-e. Letöltheted ugyanúgy, mint ahogy torrentről a filmeket: ingyen van. Ezt ők gondolom így látják.
Igaz, hogy ez tényleg csak a számítógépeket használók egyik vékony rétege, akik nem eléggé megfontolt gondolkodásúak. Pár évvel ezelőtt az akkor még 15-16 éves ismerősöm újságolta, hogy fel akarja rakni a Linuxot, mert szép. Mondtam neki, hogy ez nem így működik, maradjon a Windows-termékcsaládnál.
---
Powered by Áram
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy ezt a kommentemből, hogyan sikerült leszűrnöd.
Amire céloztam, hogy ha azt szeretnénk, hogy a közösség növekedjen, az emberek tájékozottabbak legyenek ilyen téren és kedvet kapjanak a linuxhoz, akkor a pozitív hangnemű cikkek népszerű oldalakon csak segíthetnek.
Mire befejeztem, átszerkesztetted:(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kisebbségi komplexusos szöveg igaz túlzás volt, de van benne egy kicsi savanyú igazság. :-)
Az rendben van, hogy elterjed és sokan fogják használni, de akkor ne köpködjenek a régi motorosok, hogy egy szinttel lejjebb kell szállnia az egész bagázsnak azért, hogy az "alacsonyabb szinten lévő" társaság is meg tudjon barátkozni a másik oldallal.
SZERK: Csak hozzáírtam, az eredeti mondatot nem háborgattam.
---
Powered by Áram
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, nekem abszolúte nincs semmiféle kisebbségi érzésem amiatt, mert Linuxot használok, sőt, talán - némi túlzással mondva - inkább "nagyobbsági" érzésem van tőle. Tiszta geek, menő érzés! Persze nem emiatt használom, hanem mert jó, gyors, kényelmes, megbízható, ingyenes, nem M$-os, nyíltforrású, szóval emiatt, de az még egy plusz pont neki, a "hab a tortán", hogy olyan fenemód "előkelő" is!
-------------
Regényeim:
http://adlibrum.hu/Poliverzum/
http://www.novumverlag.hu/novitaeten/8/?product_id=22&detail=1
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nem-linuxosok mindig leugatják a linuxosokat, és fordítva. Egyik barátom azt mondta: A Linux/Windows tábor olyan, mint a vegetáriánusok és a húsevők.
Hidd el, én is használnék Linuxot, ha a mindennapi dolgaimat kb. olyan jól el tudnám végezni, mint Vista-n. Bloatware-bloatware, de nemrég upgrade-eltem a gépemet, most 4 GB RAM van benne. A Vista már így eléggé jól megy, Linuxot meg lehet toram módban futtatni (ha nagyon unatkoznék).
Amíg nem lesz Windows a Linux, addig nem fogom tudni normálisan használni. Bármennyire is jó, de amíg kötnek a Windowsos programok, addig a Windows nálam előrrébb lesz a fontossági sorrendben, mint a Linux.
Ne jöjjön nekem senki a WIN-Emulátorral, mert az finoman szólva szart sem ér. Windowsból sem lehet Linuxot faragni és Linuxból sem lesz Windows. Virtualizációval esetleg, de akkor már megint ott tartunk, hogy van egy Linux, amiben benne van egy Windows. Hűha.
---
Powered by Áram
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nem-linuxosok mindig leugatják a linuxosokat, és fordítva. Egyik barátom azt mondta: A Linux/Windows tábor olyan, mint a vegetáriánusok és a húsevők."
Ez kb. gimnazista/egyetemista szinten divat. Persze van aki nem nő fel. Vagy csak HUP törzstag. :)
Én nekem '98 óta mindig Linux volt a saját gépeimen a fő OS, Windows csak VM-ben futott. De nem okozott lelki traumát, ha Windowst kellett használnom, pl. mert az X multinál az a standard OS. Persze amit többet használ az ember, azzal általában gyorsabban dolgozik, mert több a gyakorlata az adott rendszerrel. Ettől még nem lesz az egyik jobb mint a másik.
És persze mindkét rendszeren láttam már elég hibát, hogy ne akadjak fenn azon, ha valami nem működik az egyiken vagy a másikon. Mondjuk a NetworkManager fejlesztőinek felmenői már többször csuklottak...:)
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a húsevő/vegetariánus párosban melyik jelző illik a Linuxosokra, s melyik a windózerosokra?
Azt sem értem, ha már muszájtatik neked valami progranyért a Win, miért Vista, miért nem XP, amikor annak nem kell egy erőmű! És tudtommal rém kevés az olyan progi, aminek nincs linuxos alternatívája. Legfeljebb nem pont úgy néz ki, és nem olyan az interfésze a felhasználó felé.
Néha áldozatokat kell hozni, de ez rém ritka. Én Win alatt nagyon kedveltem a CCS64 nevű C-64 emulátort. A kedvencem volt. Most is az (lenne, ha tudnám futtatni), s máig állítom, a legjobb e feladatra. Tudom, ott van Linux alatt a Vine. Lehet hogy "odalent a mélyben" jobb is, de ami a kezelhetőségét illeti, nekem a CCS64 messze sokkal jobban kézreállt! De hiába, mert az nincs Linux alatt. Ez tkp az egyetlen windózos progi, amiért a szívem fáj, de ezért nagyon.
Erről tehát le kellett mondanom. De más területeken a Linux annyi rengetegsok előnnyel járt, hogy ezen áldozatot érdemes volt meghoznom.
A Linux nemcsak nem win, de soha nem is lesz az, és soha nem is akar azzá válni.
Ami tiszta szerencse. Ha olyanná válna, "felnőne" hozzá a negatívumokban is.
-------------
Regényeim:
http://adlibrum.hu/Poliverzum/
http://www.novumverlag.hu/novitaeten/8/?product_id=22&detail=1
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó kérdés, mert mindkét rendszer bizonyos szempontból kényelmesebb, bizonyos szempontból (ön)sanyargatóbb. Mindig az lesz a húsevő, amelyiket az adott user szívesebben használ.
Hát, azért van egy rakás program, amik olyan speciális feladatokat látnak el, hogy egy átlagfelhasználónak ne kelljen, de akinek kell, annak nagyon. Pl. Adobe Flash, Adobe Photoshop (CMYK miatt).
Gondolom a vice-re gondolsz. :) Szerintem semmi nem lehetetlen, én pl. qemu-t használok úgy, hogy linuxon mindenféle gui-k nélkül futtatom. Egyszerűen meg kell tanulni a paramétereket használni, és akkor ugyan azt el lehet érni vele, mint egy gui-s programmal. Legalábbis nem hiszem, hogy a CCS64 ennyivel többet tudna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, természetesen a Vice-re gondoltam, csak elírtam. Azt egyszer már megcsináltam, még Uhu1.1 alatt, hogy indítottam egy VMWare-ot, abban egy Win98-at, s azalatt egy CCS64-et... Ment is gyönyörűen, nem is akadt, egy baj volt csak vele: az istennek sem volt hangja... Annak ellenére, hogy a Win98 alatt indított más progiknak volt hangjuk!
De ez nekem különben sem lenne alternatíva. Egyszerűen NEM AKAROK wint látni a gépemen, ez elvi kérdés! Emulálva sem. Az belefér, hogy ilyesmit kipróbálok kíváncsiságból, de az nem, hogy tartósan használjam. Kezdődik ott hogy ugye lopás volna...
Na szóval ez mindegy is a témát illetően. Lényeg az hogy ha az ember komolyan gondolja, és nem valami rém speciális szakmát űz, akkor legalábbis OTTHON simán áttérhet Linuxra. Nemigen van olyan feladat, ami otthon végzendő, s ne lenne megoldható Linux alatt. Max okosan kell herdvert vásárolni.
-------------
Regényeim:
http://adlibrum.hu/Poliverzum/
http://www.novumverlag.hu/novitaeten/8/?product_id=22&detail=1
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 ok miatt használok Vistát:
1, Ez van meg legálisan.
2, Xp alá nincs rendes driver, hardwarehibát generál
3, Játékokat fordítok és azokat eléggé vicces lenne WINE-ban futtatgatni (próbáltam, lehetetlen).
---
Powered by Áram
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No igen. Windózos játékok fordítása = rém speciális szakma.
-------------
Regényeim:
http://adlibrum.hu/Poliverzum/
http://www.novumverlag.hu/novitaeten/8/?product_id=22&detail=1
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azért elég sokan fejlesztenek Windowsra kishazánkban. Meg sokan csak a fejlesztői eszközök miatt kényszerülnek Windows használatára. Nem minden projekten lehet vi-vel dolgozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Néha áldozatokat kell hozni, de ez rém ritka."
Ki a tököm akar áldozatokat hozni, mikor kényelmesen is dolgozhat, csak hogy elmondhassa magáról, hogy xyz-t használok?
@Erőmű: minden >4 évnél fiatalabb gép értelmes mennyiségű rammal (2G ram ára kb. a béka segge alatt van) képes normális sebességgel futtatni a Vistat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van. Most hogy olvasom amit írtál, rájöttem, hogy ÉN SEM akarok áldozatokat hozni!
Na és épp emiatt nem váltok. Ha most váltanék Winre, súlyos áldozatokba kerülne. Ugye XP-re már nem érdemes váltani mert nem sokáig lesz már támogatása. Vistára meg...
Régen sokért vettem a gépemet, de most már nem ér 50000 Ft-ot se talán, sőt lehet hogy 30 ezret sem:
vz@Csiszilla /Mount]lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82865G/PE/P DRAM Controller/Host-Hub Interface (rev 02)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 82865G/PE/P PCI to AGP Controller (rev 02)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB UHCI Controller #1 (rev 02)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB UHCI Controller #2 (rev 02)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB UHCI Controller #3 (rev 02)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB UHCI Controller #4 (rev 02)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB2 EHCI Controller (rev 02)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge (rev c2)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) LPC Interface Bridge (rev 02)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) IDE Controller (rev 02)
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801EB (ICH5) SATA Controller (rev 02)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) SMBus Controller (rev 02)
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) AC'97 Audio Controller (rev 02)
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV34 [GeForce FX 5200] (rev a1)
02:06.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
Ha most veszek egy Vista-capable gépet, szerintem minimum 100000 rámenne. Súlyos áldozat.
Emellett:
- Meg kéne vennem a Vistát
- Tűzfalprogit és víruskergetőt
- CorelDrawot vagy valami hasonlót (A most használt Inkscape helyett)
- Vagy ha nem veszem meg ezeket kéne crackolt változatot keresni, de akkor jujdecsúnyalopós leszek s azt nem akarom, plusz félhetnék, nincs-e backdoor a crackban
- Keresgethetnék a most megszokott linuxos progijaim helyett W$-os alternatívákat, ami sok idő
- Ezeket megtanulni, hozzájuk szokni megint idő
- Állandóan izgulhatnék, mikor kapok vírusfertőzést
- Rendszeresen futtathatnám a tűzfalat meg egyéb vírusvédő szarokat, amik lefoglalják a gépem erőforrásait
- Kis túlzással egy txt fájlt se fogadhatnék el a haveroktól vírusellenőrzés nélkül
- Úgy érezhetném hogy cserbenhagytam a szabadszoftveres közösséget
- Tök szar lenne a desktopom Win alatt (legalábbis a Berylhez képest)
- Az oprendszerem lefoglalná a diskem és a memória kapacitásának tekintélyes részét (sokkal többet mint most a Linux)
- Izgulhatnék, mikor mit küld rólam adatokat titokzatos helyekre a Windows nevű kémprogram
- A gépem önállósítaná magát, és sztochasztikus időközönként felülbírálná a felhasználóként neki megadott beállításaimat mert ő ugye állítólag jobban tudja
- Szívhatnék a nagy kék képernyőkkel a rendszerösszeomlások idején
- 2-3 havonta egy nap szabiba is kerülne az egész, hogy újratelepítsem
Bocs de ennyi áldozatot nem akarok hozni.
-------------
Regényeim:
http://adlibrum.hu/Poliverzum/
http://www.novumverlag.hu/novitaeten/8/?product_id=22&detail=1
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-tűzfal, vírusírtó van ingyenes is
-inkspace van windowsra
-majdnem mindenből van legális alternatíva, hasonlóan, mint linuxra
-nem kapsz vírusfertőzést, ha jó a vírusírtód és nem nyitogatsz meg minden sz*rt (pl. porno oldalak)
-nem esznek ezek annyira sok erőforrást, szerintem nem vennéd észre. Maximum a memória felhasználáson, de mivel teljesen más a szoftverkörnyezet, eleve nem hasonlítható ennyire könnyen össze a 2 rendszer.
-a vírusellenőrzés automatikusan végrehajtódik megnyitáskor, neked semmit nem kellene tenni
-vannak szabad szoftverek windowsra ;)
-hidd el, hogy ha a windows folyamatosan küldözgetne a felhasználóiról, akkor az már rég kiderült volna. Meg amúgy is, mit kezdene a Microsoft annyi adattal? :)
-kékhalált én még spontán bekövetkezni nem láttam. Egyszer volt, hogy egy hibás driver okozott kékhalált, meg volt néhányszor, amikor én szándékosan okoztam kékhalált. :)
-nem kell azt újratelepíteni, ha betartod a "nem nyitogatsz meg minden sz*rt" alapelvet. Jelenlegi XP-m január 20-án telepítettem, azóta komoly baja még nem volt. Vagy ha mégis, azt sikerült könnyedén kijavítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kissebbségi érzetből fakadó "kiválasztottság" érzetnél nincs rosszabb... Tapasztalhattuk már az élet sok egyéb területén is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"... geek, menő ..."
Ezt az oximoront...
--
"There are two kinds of people in this world, and you're not one of them."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztem az ubuntu egy nagyon jó disztró. Ha jól emlékszem egyébként is, a másik épp a Suseről áradozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jajj ez tényleg címlapos:
"Több százezer forintnyi hardverem működik együtt a Microsofttal, de Linuxos szimbólumokat – pingvint, gnút, kaméleont – még soha egyetlen hardver dobozán nem láttam, akkor sem, ha az adott eszközön egyébként Linux fut."
"A very intelligent turtle
Found programming UNIX a hurdle
The system, you see,
Ran as slow as did he,
And that’s not saying much for the turtle."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből az öt soros aláírásból légy szíves csinálj két sorost valami szeparátorral - mondjuk "--" jellel -, mert marha zavaró.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Windowspistikéknek való cikk. Aki eddig is ismerte a Linuxot, az nem ezért fog áttérni. Éljen az Index és a tömegek igénye. A Linux kezd népszerűvé válni, el fog terjedni. Sokan nem ezt akarták, hogy megvalósuljon?
---
Powered by Áram
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, de azota laltam itt egy kepet, mely szerint, ha mindenki Linuxot hasznal tobbe nem leszek meno arc :)
Valaki tudja hol van ez a kep?
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
2.6.27-rc3-00171-gb635ace-dirty
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20080608
erre gondolsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyi! Már be is pattant az új aláírásom. :)))
---
Linux is bad juju.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom ráéreztél kiknek szól... windowspistikéknek, meglepő módon!
Tudod hányan ismerik a Linuxot? Mindenki!!!! csak kérdezd meg! Bárki rávágja, aki hallott már róla, hogy tudja mi az: amit a rendszergazdák és elvetemült programozók használnak, és mindent gépelni kell, fejből tudni parancsokat, és nincs semmi grafikus felülete...
Szerintem jók ezek a cikkek. Nem azért teszik fel ezt a HUP-ra, hogy te tanulj belőle, hanem hogy lásd van mozgás a világban...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ohh,szegénykének használnia kellett volna a klaviatúrát, hogy netezhessen :):)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem baj, hamarosan jön az Ubuntu 8.10, abban pedig már katt-katt módon fog menni ez is... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak nehogy úgy legyen mint a 8.04-be, sok sok usernek nem megy a hang, mert rosszalkodik az alsa...
________________________
Blog | Hogyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rosszalkodik az már a 7.04-től...
de csak annak, aki nem tudja beálítani. nekem 2 hangkártyával stabil ;~))
/mazursky
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az ubuntu elvileg az, amikor nem kell parancssorba turkálnod, mert megy minden. Na, nekem nem jött össze, hogy meghegesszem a hangkártya bugot (hang volt, csak a hangerőszabályzás nem ment)
________________________
Blog | Hogyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem igaza van abban, hogy ő mint végfelhasználó ne pötyögjön a terminálba ahhoz, hogy netezni tudjon. Az más kérdés, hogy itt a legtöbben némi perverziót érezve szívesebben nyomkodják a billentyűzetet. A linux nagyon sokat fejlődtek az elmult években abban, hogy a beállításokat grafikusan is lehessen módosítani, de még mindig vannak olyan kritikus dolgok, amit nem igazán lehet grafikus programokkal megoldani. Amíg ez fenáll, addig gyakran fogunk még olyan cikkeket olvasni, hogy milyenjó a linux, csak épp wifiz-ni, mobil internetezni, stb stb nem lehet vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz hogy billentyűzethez kellett nyúlni, de nekem gentoo-ban az alapbeállítás annyi volt hogy ln -s net.lo net.usb0 és innentől plug & play működik a mobilommal. :) Persze tudom ezek az usb szappanok nem tudnak ethernet over usb-t, az átlag felhasználó számára egy chat script meg felér egy valszám vizsgával. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ő végfelhasználó, akkor egyáltalán ne telepítsen és ne állítson be Linuxot. Az a rendszergazda / szervizes dolga. De ez már párszor át lett beszélve itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg az volt a baja, hogy netezni akart és nem a klaviatúrát használni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért szeretem az ilyen cikkeket, mert rávilágítanak a Linux (vagy akármi) olyan hiányosságaira, amiket le kell küzdeni az átlagfelhasználók meghódításához. Linux Desktop Éve, meg hasonlók :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem memoriakartyat hasznalni merevlemeznek hulyeseg, mert ezeknek van bizonyos irasi elettartamuk nem (100 000 ciklusrol olvastam valahol -gondolom ez valtozo-, nem?).
Ha sokat kibirnanak akkor lenne erdekes mondjuk ez:
http://www.engadget.com/2008/08/11/diy-ssd-adapter-takes-6-sdhc-cards-t…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért swap-al ki lehet nyírni, a journaling filerendszer használata sem túl jó ötlet flash kártyán, és ha jól láttam akkor ext3-at használt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki használ ma már swapot :D najó, aki hibernálást akar.
(nekem van routerem cf kártyán, kb 4 éve megy, még nem halt meg. és ext3 van rajta)
________________________
Blog | Hogyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mondjuk igaz, swap-ot én sem használok az asus eee-n, és a 2gb ramom még nem fogyott el sosem. Személyes tapasztalatom nincs a journal fs-ek flash ölésére vonatkozóan, én is csak olvastam hogy nem jó, mert sokat ír egy helyre. Ellenben azért egy router gondolom más mint egy desktop, mert betölt aztán jólvan. Esetleg naplóz. Amúgy olyat is olvastam hogy a cf kártyákban elvileg van hardveres wear leveling. Elvileg a pendrive-okban is van. De én az ilyen "elvileg van" dolgokra nem építek, inkább óvatos vagyok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az okos cf kártya elosztja a terhelést a flash memoriaban (transzparensen), így nem egy helyen fog "elkopni". no, persze ugye az, hogy mennyire okos, ált. összefüggésbe van az árával.
________________________
Blog | Hogyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez a mondat se semmi:
"Ha a Windowson lehet két kattintással internetezni, akkor Linuxon is lehessen."
-1 : ne lehessen! ha eldöntötte, hogy linuxra vált, akkor vesse le magáról a win-es beidegződéseket, és pár apróságot tanuljon meg.
+1 : lehessen? dehát már lehet, csak nem minden disztrón, keresse meg a neki megfelelőt, és azt tanulja meg kezelni.
/mazursky
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
0 kattintással is lehet.
Networkmanager erre van kitalálva...
kötöjelkötöjel
irreverzibilis perverzkonzerv
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az, amit ugy kell kezdeni, hogy "nyiss egy terminalt, es nezd meg syslogban mely device interface-re regisztralta magat a modem" ? :-)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem.
Ez az, ami 3 -ból 3 alkalommal bekonfigolta nekem mindíg a használandó interfészt.
(Ubuntuval nincs tapasztalatom, mert soha nem tudott feltelepülni.)
kötöjelkötöjel
irreverzibilis perverzkonzerv
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahahahahah.. NetworkManager... Ahahahah. Olyannyira autoconf, hogy kész csoda, hogyha wifire fel tud mászni - nálam. Ennyit a 3-ból 3-ra elvről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem a negatív kisugárzásokat. Legalább van némi próbálkozás a népszerűsítésre. Kifejezetten üdítő a kilóra közölt vista/osx pr-cikkek után
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
++
-------------
Regényeim:
http://adlibrum.hu/Poliverzum/
http://www.novumverlag.hu/novitaeten/8/?product_id=22&detail=1
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni