AMD

Linus 15 év után Intel-ről AMD-re váltott az elsődleges gépén

Címkék

Linus tegnap kiadta az 5.7-es kernel hetedik prepatchét. Bejelentő levelében arról írt, hogy elsődleges gépében ~ 15 év után dobta az Intel CPU-t és AMD Threadripper 3970x processzorra váltott. A váltással az "allmodconfig" tesztfordításai háromszor gyorsabban futnak le, ami következő beolvasztási időablakban komoly előrelépést jelent majd számára.

In fact, the biggest excitement this week for me was just that I upgraded my main machine, and for the first time in about 15 years, my desktop isn't Intel-based. No, I didn't switch to ARM yet, but I'm now rocking an AMD Threadripper 3970x. My 'allmodconfig' test builds are now three times faster than they used to be, which doesn't matter so much right now during the calming down period, but I will most definitely notice the upgrade during the next merge window.

AMD Ryzen™ Threadripper™ 3970X specifikációk:

[Állítólag] Kritikus, Spectre/Meltdown-szerű sebezhetőséget fedeztek fel az AMD Ryzen és EPYC processzorokban

Címkék

Frissítette az AMD a CPU bugokkal kapcsolatos állásfoglalását

Címkék

Az AMD frissítette, a január 3-án kiadott, CPU bugokkal kapcsolatos állásfoglalását. A vállalat bővebben kifejtette az egyes hibavariánsokkal kapcsolatos érintettségét és "finomított" a közlemény nyelvezetén. Így lett például a korábban "Zero AMD vulnerability"-ből "We believe AMD processors are not susceptible"...

A frissített közlemény itt olvasható.

Az AMD is sajtóhírben reagált a #ktpi/#fuckwit bugra

Címkék

Az Intel után az AMD is sajtóhírt adott ki a #FUCKWIT / #KPTI / #PTI / #KAISER / #IntelBug / #meltdown / #spectre hashtag-ek alatt kategorizált processzorbugra.

Összefoglalva:

Google Project Zero (GPZ) Research Title Details
Variant One Bounds Check Bypass Resolved by software / OS updates to be made available by system vendors and manufacturers. Negligible performance impact expected.
Variant Two Branch Target Injection Differences in AMD architecture mean there is a near zero risk of exploitation of this variant. Vulnerability to Variant 2 has not been demonstrated on AMD processors to date.
Variant Three Rogue Data Cache Load Zero AMD vulnerability due to AMD architecture differences.

Részletek a bejelentésben.

Phoronix - Az AMD megerősítette, hogy Linux alatt vannak segfault problémák egyes Ryzen processzorokkal

Címkék

A phoronixos Michael Larabel rendszeresen futtat stresszteszteket Linux alatt különféle hardverkonfigurációkon. A közelmúltban AMD Ryzen processzorokat nyúzott Linux alatt, mikor is visszajelzések / kérések nyomán arra jutott, hogy komoly terhelés (pl. párhuzamos fordítás) közben segmentation fault problémákba ütközhet a felhasználó.

Larabel szerint az AMD elismerte, hogy sikerült reprodukálniuk a problémát és együttműködnek az érintett felhasználókkal a megoldás keresésében. Az AMD a problémát nagyon komplexnek írta le. A probléma más UNIX(-szerű) rendszerek (pl. FreeBSD) felhasználóit is érintheti. Az egyelőre nem ismert, hogy a Matthew Dillon által említett BSD-s Ryzen probléma összefüggésben van-e ezzel, vagy sem, de Larabel szerint nincs köze a Ryzen-nel összefüggő FreeBSD guard page problémához.

A cikk szerint az AMD kijelentette, hogy a probléma nem érinti az AMD Epyc és AMD ThreadRipper processzorokat. Azok a Ryzen tulajdonosok, akik úgy hiszik, őket is érinti a probléma, felvehetik a kapcsolatot az AMD Customer Care ügyfélszolgálattal.

Részletek itt.

AMD - Itt az ideje a GPU megnyitásának

Címkék

Hosszú-hosszú évekig tartó, többé-kevésbé távolságtartó magatartás után az AMD most úgy gondolta, hogy itt az ideje komolyabban támogatni a nyílt grafikus fejlesztést, természetesen AMD alapokon. Egyebek mellett ezért elindította a gpuopen.com-ot:

The second is a commitment to open source software. The game and graphics development community is an active hub of enthusiastic individuals who believe in the value of sharing knowledge. Full and flexible access to the source of tools, libraries and effects is a key pillar of the GPUOpen philosophy. Only through open source access are developers able to modify, optimize, fix, port and learn from software. The goal? Encouraging innovation and the development of amazing graphics techniques and optimizations in PC games.

The third is a collaborative engagement with the developer community. GPUOpen software is hosted on public source code repositories such as GitHub as a way to enable sharing and collaboration. Engineers from different functions will also regularly write blog posts about various GPU-related topics, game technologies or industry news.

Hogy ez mennyire fogja segíteni a nyílt grafikus fejlesztést? Az a jövő zenéje... Egyesek reménykednek abban, hogy a megfelelő dokumentációkhoz való hozzáféréssel sokkal egyszerűbb lesz nyílt forrású drivereket fejleszteni a jövőben. Kérdés, hogy valóban lesz-e hozzáférésük a fejlesztőknek a megfelelő dokumentációkhoz, eszközökhöz...