(Majdnem) Szezonvégi összefoglaló

Nos, a nyárnak vége, jönnek a hidegebb idők. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a legutóbbi tekeréshez a rövid gatya alá már felhúztam egy futónadrágot. Ugyan a szezont hivatalosan még nem zárom le (mert szerintem 5-10 fokban még lehet tekerni), de egy rövid szezonvégi összefoglalót azért összeütök. Szóval:

  • szezonnyitó - március 1.
  • azóta megtett távolság: 1740 km
  • elkopott, elvásott, cserére szorult alkatrészek:
    • 1 db gumibelső (hátsó defekt) - kb. 900Ft
    • 1 CR2023 elem (wireless computer) - kb. 300Ft
    • 2 pár fékbetét (fémig kopott elöl, hátul) - kb. 1400 Ft

A cél: a szezon végéig kerek 2000 km elérése.

Hozzászólások

Miért nem jó?
Az a kérdés, hogy a munkahelye és a lakhelya közt teker-e, vagy a lakhelye környékén random módon erre-arra.
Illetve kinyilvánítottam véleményem, miszerint munkahelyre betekerni nem jó abban az esetben, ha itt nincs lehetőség lezuhanyozni, mert Magyarországon vagy túl meleg vagy túl hideg van. UK elég egyenletes.

---
Ubuntu one tárhely: https://one.ubuntu.com/referrals/referee/1503/
Dropbox: http://db.tt/XMk0ssk

"...agy lakhely-meló? utóbbihoz nem mondanám, hogy nagyon ideális az éghajlatunk, szal vagy túl hideg van, vagy túl meleg, és megizzaszt...

Mert ez nem éghajlat kérdése szerintem. Aki szabadidő vagy sport célzattal bringázik, annak tökmindegy max. számára szar időben nem kerekezik. Aki napi közlekedési eszközként használja, mint pl. én, annak meg pláne mindegy, mivel hozzá van szokva, én pl. csak havazáskor teszem le a bringát, amúgy nem zavar se a meleg, se a hideg, az eső sem, csak a szelet utálom, de nagyon.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Nem a távolság a lényeg - sose értettem miért ez a mérőszám ebben - hanem az, hogy mennyit kell felfele tekerni. :) Pl. Balaton körül a bicikli úton elég nagy távokat lehet megtenni izzadás nélkül, kényelmesen mivel kb alig van emelkedő. Ellenben melóba járáskor mindennap félig meg kell másznom a Mecseket és hiába csak 5-6 km-t megyek, pattog rólam a víz rendesen.

No rainbow, no sugar

Jó neked...
Eddig a szezon:
Nekem kellett hátra egy pár fékpofa. 600Ft
Kellett egy külső. 2200Ft
Szükségem lett egy szerelt kerékre (hátsó) 3450Ft
A régi külsővel a cseréig random defektek voltak max 30 kilométerenként... 600Ftx11 alkalom belsőgumira.
Vettem pár olyan dolgot ami eddig nem volt, vagy nem volt kielégítő...
Kulacstartó 1000Ft
Küllőkulcs 790Ft
Racsniszedő 650Ft
Lámpaszett 1250Ft (Régit lelopták, és még ledet is kellene cserélni benne)
Ülés 3450Ft (Bravo zselés/rugós)
Prizmaszett 150FT (piros/fehér a régi lemattult)
Racsni, 6-os 2990Ft
Lánc 6-os nem emlékszem mennyi volt...
Hajtómű 42-es (gyorsan kellett olcsó) 2990Ft
Hajtómű ami talán kibír 10000Km-t, és haladni is lehet vele alumínium hajtókarral 4990Ft.

Talán ennyi.
De még erősen érik egy agydinamós első kerék (13E Ft) meg egy kis háromszögtáska (3E Ft) az akkuknak (Azok már megvannak) egy jó kis világításhoz...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Az ha - igényesebben válogatsz össze - majdnem egy fél bicikli :).

Nekem bejött az X6-os Kross eddig pedig azon csak bowdenes tárcsafékek vannak, de ha most kéne vennem akkor lehet inkább egy ilyen Level A3-at vennék mert a szezonvégén most már 115-116-ért utánad dobják.

kép

No rainbow, no sugar

Egy drága dolog van a biciklin, amit nem lehet cserélni. A váz. Az adja az ára 70-80%-át. Minden más dolog cserélhető. Én igyekeztem egy jó (minőségileg és méretben is) vázat venni. A terv az volt, hogy a körítést úgyis egyénire cserélem. Így nem bántam, ha azok nem a legjobbak.

--
trey @ gépház

A te vázad kerülhet kb 40-50 be újonnan. Egy jobb teleszkóp használtan indul 50 körül. Az alatt csak teleszkópnak látszó tárgyak vannak - hogy az aktívan versenyző kollégáimat idézzem.

Vannak kategóriák ahol ez a régi mondás még igaz lehet, de általánosságban már egyáltalán nem igaz.

No rainbow, no sugar

Az a jobb teleszkóp az aktívan versenyző kollégáidnak minden bizonnyal létszükséglet. Én nem gondolnám, hogy nekem (vagy neked) egy használtan 50 ezernél induló teleszkóp elengedhetetlen lenne. Főleg, hogy betonon tekerek lockolt teleszkóppal. A fékekre is csak azért neveznék be, mert szeretnék megállni mindig, biztosan.

Értem, hogy egyesek beleesnek abba a hibába, hogy túllövik a saját igényeiket. Én a saját szintemen értelmezem a dolgokat. Nekem a vázam megfelel. 2 ezer kilométer alatt ez kiderült.

--
trey @ gépház

Én rendes terepen már érzem az enyém gyengeségeit, pl. erdőben, kiránduláskor oda már néha kevés ez a fajta teló, meg más dolgok is :) ezért kimélnem kell etc...

Egyébként te lockolt telóval száguldozol akkor miért nem cseréled le merev villára? Könnyebb lenne a gép. :)

No rainbow, no sugar

+1

Ezért is van nekem merev első villám. Egy fasza teleszkópos villa majdnem a váz árába került volna. Ennyit nekem nem ér meg városi közlekedésbe, pláne, hogy nem száguldozom, viszont figyelem, milyen előttem az út minősége.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Erősebb nem lesz feltétlen.

Nagyon jól akkor jársz vele, ha:
- rendszeresen komoly ereszkedőn bicajozol s szereted a sebességet
- sárban is jársz, és tapad
- patakon áttekerve is kellene fogjon a féked :)
- lusta vagy kábelt pucolni félévente - ez mondjuk megoldható egy Magura HS 33-al is
- zavar, hogy nem egyenesen fekszik (és egyenletesen kopik) a fékpofa - ez is Magura

Egyébként picit nehezebb, újabb skill-ek kellenek, és még sok pénz is kell hozzá.

Nálam a teleszkóp cseréjénél indult el a lavina. A fentiek miatt ma már nem kéne V-s fék.

Igen, irni akartam meg, hogy a fekolajat mar mind a harom eszkozhoz hasznalhatod :)

Kerekagy: DT Swiss. Mikor eloszor szetesett azt hittem ennyi volt neki (nem volt csak egy-ket honapos), aztan rajottem, hogy ez ilyen faek egyszerusegu. M*rha draga, de ugy erzem megerte.

A fek pedig ami belefer, de en kiprobalnek vagy harom gyartot a bolt elott, vagy haver bicajan, mert nagyon masak erzesre.

Az agydinamó szerintem hülyeség. Amennyivel kényelmesebb, mint egy sima első és hátsó lámpaszett, annyival drágább a javítása, ha esetleg meghibásodna (a feszültség kiegyenlítő a lelke, ha az beszarik, el is lehet dobni), plusz nem olcsó hozzá az izzó sem (vagy led) sem. Ráadásúl (de ez nem törvényszerű), mifelénk előszeretettel cincálják szét a látható kábelezést.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Augusztusban megvettem a bringat.

Minden apro cseprovel ez az, defektek etc. 230k

500km megvolt.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Nekünk most kezdődik az őszi szezon. Szombaton volt a nyitótúra :D. Valamikor November végén szoktuk zárni, de havas tekerés is volt már.

Nem bringa, de 2 kerék csak motorral:
Csütörtökön megyünk egy utolsó nagyot gurulni az Őrségbe, bár szerdától lehűlést jósolnak, remélem nem lesz cudar idő.

Április végétől számoltam, most tartok 837.42 km-nél, nekem most az 1000 km a cél. :)

- külső+belső cserém volt az első keréken (+ lassan érik majd a hátsó külső cseréje is).
- fékpofa
- egy szakadt fékbovden

Most vasárnap volt dupla Balatonkerülő kíváncsiságból. 410km
Előtte egy Erdélytúra, 1465km
Ezeken felül napi ingázás, 16-18km/nap

Ráköltés:
Az országútira idén semmi, defektem sem volt, mázli. (650km-t mentem vele idén)
A MTB-re 140kFt az erdélyi túra előtt, ebben csomagtartók, hajtás, gumik, táskák, dinamó és telefontöltő foglaltatik benne. Azóta defektem ezzel sem volt lassan 1700km-en.