Közúti előéleti pontjaim száma ...

Címkék

Mi a következménye, ha elértem a 18 pontot?

Ha a járművezető nyilvántartott pontjainak száma elérte vagy meghaladta a 18-at, a Nyilvántartó három napon belül értesíti az illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal járási (főváros kerületi) hivatalát (a továbbiakban: közlekedési igazgatási hatóság) (a továbbiakban: közlekedési igazgatási hatóság), amely ennek alapján a járművezető vezetői engedélyét határozattal, nyolc napon belül visszavonja.
A visszavont vezetői engedélyt annak leadásától számított hat hónapot követően vissza kell adni, ha a járművezető igazolja, hogy a vezetői engedély visszavonását követően utánképzésen vett részt, és a vezetési jogosultság külön jogszabályban meghatározott egyéb feltételei fennállnak.

Tudnivalók itt. Táblázat itt.

nullla
85% (780 szavazat)
1
1% (6 szavazat)
2-3
2% (17 szavazat)
4-5
1% (9 szavazat)
6-10
1% (10 szavazat)
11-14
0% (1 szavazat)
15-17
0% (2 szavazat)
18 vagy több
1% (7 szavazat)
Nem érint ez a pontrendszer
9% (86 szavazat)
Összes szavazat: 918

Hozzászólások

(x) Egyéb: Nem tudom, és annyi faszságot kér a rendszer, hogy fel is adtam, hogy megnézzem. 

Második link a nyitóban. A rendőr közli veled, amikor kiosztja. Ha mondjuk olyan részeg vagy, hogy nem érted, az éppen lehet kifogás ...

23 Ittas vezetés
2301 Ittas vezetés [BR. 11/D. melléklet 1. pont]; 6
2302 Ittas vezetés [BR. 11/D. melléklet 2. pont]; 8
2303 Ittas vezetés [BR. 11/D. melléklet 3. pont]; 8

trey @ gépház

Az hogy az epapiron kell bohóckodni a feladással, várással, stb, nem műbalhé, tényleg fos. Miért nem két kattintás az ügyfélkapun, mint egy sor másik ügy? :)

Nyilván az lesz később, az egov folyamatosan fejlődik.

Kérdés hogy kinek mi a fontos: elmondani hogy mi nem tetszik, vagy elmondani, hogy "héé gyökerek, worksforme". Neked az utóbbi a vesszőparipád, más meg észreveszi, ha valami fejlesztésre szorul. Az epapir egy hangyafasznyira van attól, hogy papiron levelet irok és feladom a minisztériumnak és megkérvényezem a pontjaim megállapitását.

Ne terelj! Leírták, hogy tök egyszerű.

Mi az a sok minden amit kér?

3 legördülőben kiválasztod amit irtak és a szövegdobozba belerisz valamit, hogy kéred a pontjaid számát...

Erre elkezdett morogni, hogy saját kezű aláírást kér PDF vagy JPEG formátumban. Aztán kiderült, hogy semmi ilyesmire nincs szükség, maradt a "tök egyszerű".

Miért kell mindig ok nélkül is raplizni?

trey @ gépház

Leirtam hogy szerintem hogy kéne kinéznie: epapir off, ügyfélkapu login, két gomb megnyom, aviszonthallásra. Igy jelentettem be az autóm eladását is.

Eleve az epapir egy humán folyamat, tehát az automatikus lekérdezést fájlalom egy kicsit ebből.

Nem mondtam hogy teljesen szar ez. Jó ez. Csak lehetne jobb is.

"Miért kell mindig ok nélkül is raplizni?"

Mert igy fejlődik a világ. Ha senki sem sir semmiért, nem történik semmi.

Mogorva úr lehet hogy tévedett, de a tévedésével együtt is áll a véleményem.

Beírtam, hogy nulla, mert tudtommal nem kaptam büntetőpontot, azonban felmerült bennem, hogy hol lehet ezt ellenőrizni?

Szerkesztve: 2021. 11. 04., cs – 14:28

Elég nagy szarság, hogy egy kérelmet kell beadnom, hogy ezt megtudjam. Mindezt modern elektronikus formában is megtehetem ahol egyúttal hitelesítve is vagyok. Miért nem lehet ugyanott le is kérdezni, ha nekem nem kell írásos igazolás róla?
De elég régen (talán már 10 éve is van) fizettem bírságot egy lakott területen történő gyorshajtás mait. Mert a két lámpa úgy van összehangolva, hogy legalább 65-tel kell menni, hogy ne fogjon meg a második lámpa. :)
(Nyíregyháza Pazonyi út)

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Mit gondolsz, miből / miért másért kapna fizetést a BM dolgozója, mint ilyen papírok tologatásáért?! (Mert ráadásul az ePapír felületén elektronikusan benyújtott kérelemre _csak_ postai választ adnak, s még a saját beszkennelt aláírásomat is csatolni kell...! Sírjunk vagy nevessünk? )

Lehet, hogy dejo nem tudja fejből, mivel talán ő sem "rosszarc" az úton, mint általában a nagyrészünk sem az.

Az aggasztó, hogy egy felelősen közlekedő nem tudja, hogy az elmúlt három évben mit követett el a közúton, amiért büntetőpontokat kapott. A büntetőpontokról vagy a helyszínen kiosztáskor kapsz írásos papírt, vagy megküldik postán. Arra hivatkozni, hogy "nem tudom" az számomra arra utal inkább, hogy "le se szarom". Ez utóbbiakat pedig nem szívesen látom a közúton, mert nem elég, hogy megkapta a pontjait, azoknak számára semmi foganatja nem volt. Nem elgondolkozik rajta és igyekszik a hibája kijavítására, hanem közömbös, rosszabb esetben pedig még dacos is (azért sem fogom a szabályokat betartani).

Ez az ami aggaszt.

trey @ gépház

Az attól függ. Ha a tulajdonos nem nevezi meg ki vezette adott időpontban a járművet, akkor az objektív felelősség alapján ő kapja a közig. bírságot, a pontokat pedig ismeretlen jv. miatt senki. Ha megnevezi, akkor mindkettő annak "jár", aki immáron nevesítve elkövette a gyorshajtást. Viszont a tulajdonos saját magára és a közvetlen hozzátartozóra nem köteles terhelő vallomást tenni, így - hacsak nem a szomszédnak adta kölcsön (papírozva!) az autót - valóban nem lesz pont kiosztva senkinek.

Leírtam, hogy kb. jó régen éve volt egy gyorshajtásom.
De kíváncsiságból, hogy kipróbáljam a rendszert elkezdtem kitölteni. De amikor rájöttem, hogy ez nem megy automatikusan, ezzel valaki(k)nek foglalkoznia kell, így abba is hagytam.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Sosem büntetett még meg rendőr, eddig. 

2009 óta van jogsim, egyetlen egyszer fogott meg rendőr, az is eléggé érdekes szitu volt.

Tél, lefagyott út, szentmihályi út (pólustól újpest irányába ahol 3 sávos) vittem haza ismerősöket hogy utána ott bulizzunk és aludjunk. Lámpa sárgára vált, tükörbe belenéztem, erős fény a seggemben, ha befékezek akkor nem elég hogy nem állok meg a csúszós úton a lámpáig de még meg is toltak volna, szóval inkább ráléptem a gázra. Abban a pillanatban csattant a kékpiros.

10k csekken befizetve, talán 2012-13 környéke lehetett.

Ezen felül tiszta vagyok mint a szűzhó.

Jaja, abban az idoben ezt eloszeretettel csinaltak.

Remlik eset, amikor a delikvens befekezett a sarganal (mert akkoriban osszes tv-radio ezzel volt tele, hogy a sargan athajtasert mar buntethetnek) es a zsaruk bele is csattantak hatulrol. Nem tudom mi lett az ugy vege, de gondolom ez esetben valahogy nem a "hibas aki nem tartotta be a kovetesi tavolsagot" c. szabalyt kaptak elo.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Amennyien itt kattintgattok, nehogy viszontlassuk a hirekben, hogy gonosz hekkerek DDoS tamadast inditottak a nyilvantarto.hu ellen.

Még soha nem találkoztam olyan emberrel akinek pontok miatt vonták vissza a jogsiját. 

Ha az IQ tesztet a Covid-teszt gyakoriságával készítenék, ki lehetne mutatni, hogy az emberek túlnyomó része idióta.

Nem kifejezetten vagyok lassan mozgó forgalmi akadály az utakon, de most megnéztem, és a legutolsó traffipax csekkem is nagykorú lett, elmúlt 18 éves... kemény 1.000 Ft-ról szól :)

Az évek során volt egy-két csipcsup hülyeség (leginkább szabálytalan parkolás), de soha nem sikerült 3 pont fölé menni, a legutolsó is bőven elévült már.

BTW jogosítványról: ittas / drogos vezetés & akármilyen baleset kombináció során végleg elvenném. Autópályára retúrral felhajtóknál ugyanígy. Sosem kapná vissza aki így veszítette el. Ha kétmankóval’ könyörögne érte, akkor sem. Így járt, ennyi.

60 év felett szigorított módon és évente tartanék alkalmassági vizsgálatot. Friss jogsival bénázóknál is szigorítanék, de ezt most amúgy hirtelen nem tudom miképpen tenném. Jah telefonozó vezetőfaszoknál fél évre elvenném a jogsit. Piroson áthajtó retkeken szintén megtorlót játszanék. Hátha segítene egy kis pihi a morálon.

A jogsi nélküli bicikliseket alapszintű kresz-vizsgára küldeném, és elég szigorú lennék. Ittasan / drogosan tekerés esetén is odabasznék valami keményet. Faluhelyen is, akárhol is. Kocsma előtt nem állna bicaj. Hátránya csaknem’ lenne ennek sem.
 

Tudom-tudom genya vagyok, de az elrettentés nálam életet ment. Minősített-komoly esetekben beleszarnék a pontozós rendszerbe.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Úgyis egyre több hülye elektronika kötelező az autókban, lehetne jogsi olvasó benne kötelezően valami biometriával ellenőrizve hogy tényleg az enyém van benne. Így megszűnne az érvényes jogsi nélküli vezetés, és korlátozni lehetne hogy kezdő pl be se tudjon indítani erős autót vagy csak mondjuk szoftveresen korlátozott módon.

Pályaalkalmasságit minden tanfolyami jelentkezőnek előírnék, azaz már tanfolyamra sem engedném azt, aki mentálisan és/vagy testi képességei alapján nem alkalmas jármű vezetésére.

Anno volt a hajtogatós jogsi meg benne perforált "betétlap" (Hivatalos nevén ellenőrzőlap) 1-3 számozással. Ebből megadott szab.sértéseknél a rendőr "elvitt" egyet adott időre (a harmadikkal együtt a jogsi is ment), és a következő igazoltatáskor/intézkedéskor rögtön lehetett tudni, hogyha hiányzott egy-két lap, vagy "csak" szét volt szedve a három kártya, akkor valami olyat csinált a delikvens, amiért büntetést kapott.

Én egyébként a pontok lejáratát úgy tekerném meg, hogy ha van már pontja, akkor egy újabb pontszerzés valamennyi pont esetén kitolná legalább 3, illetve az ennél magasabb pontok esetén a pontszámmal azonos évvel a lejáratát mindennek, amellett, hogy a később kapott pont nem járhat le hamarabb, mint a korábbi. (A visszaesést kiemelten büntetném).
 

Az a köcsög, aki elütött és cserben hagyott a törött kezemmel, az csak 6 pontot kapott... teljesen nevetséges a súlyozása ennek a listának.

~ubuntu, raspbian, os x~

Hivatásos járművezetőként van egy pontom. Ami már lehet elévült azóta. :)