HOVD 2019 - Kedvenc projektvezetési módszertan

Címkék

Szavazz az alábbi kategóriákban! Kedvenc ...

chat window, email szabályok nélkül
6% (52 szavazat)
crystal
0% (3 szavazat)
egyéb agile módszertan
2% (20 szavazat)
főnöknek szólok, ha elkészültem, szól, ha van új feladat
26% (215 szavazat)
kanban, lean
15% (123 szavazat)
scaled agile (safe, less, dad)
1% (12 szavazat)
scrum
15% (128 szavazat)
sima ticketing rendszer + assign + prioritás szintek egyéb szabályok nélkül
26% (218 szavazat)
waterfall
5% (38 szavazat)
xp, pair programming
2% (18 szavazat)
Összes szavazat: 827

Hozzászólások

Szerkesztve: 2019. 12. 19., cs - 19:49

Emlekeztessetek, hogy jovore Kanban es Lean legyen kulon.

Total mas a ketto

Ezeknek kb. a fele nem projektvezetési módszertan. :-)

Sokak szerint mi vízesést folytatunk, holott valójában egy picit (a fejlesztőpartnerekhez igazodva) “agilizált” GDD (Goal Directed Design), minimum iterációs számmal ezért sem vízesés, hisz legalább 2x iterálunk).

 

https://link.medium.com/sIeWz494E2

mondjuk igen, itt kicsit nagy a katyvasz és a GDD az design process -ek közé tartozik (azon belül is egy HCD process), de ha már szavaztam h egyéb, gondoltam leírom, milyen egyéb...

Hiányolom a listáról a "Szarokbele, majd lesz valahogy" opciót. :D

"Sose a gép a hülye."

Nálunk az a módszertan hogy a nagy rendszerbe tervezett új funkciót felrajzolgatja valaki felhő-nyíl ábrával, beszélgetünk róla fél órát, majd megnyugtatjuk egymást hogy alig kell valamihez hozzányúlni, estimálunk 3-4 napot. Ekkor a fejlesztő elrohan fejleszteni, és slack beszélgetésekben szedegeti össze a detail-eket sorban. Közben kiderül hogy mindenhez hozzá kell nyúlni, közben beesik két komoly CR, aztán a vége 1,5 hónap lesz. (friss élmény). És eközben az agile valamennyi sarokköve hiányzik (spring, planning, retro, demo, standup...). De mindegy, a fejlesztő eldolgozgat, és kapja a pénzt :)

arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/nokiax6_DRG_sprout

Én az Alcohol Driven Development elvet követem, a legjobb része az, amikor egy feature branch merge során minden conflict esetén iszik a csapat egy-egy felest és a harmadik után már nem tökölünk annyit a conflict feloldásával. A másnap duplán szar.