Összesen hány óra vezetés kellett a jogsi megszerzéséhez?

 ( m.informatikus | 2018. május 13., vasárnap - 8:14 )
x < 30
21% (84 szavazat)
~30
15% (59 szavazat)
30-40
12% (49 szavazat)
40-50
5% (20 szavazat)
60-70
3% (11 szavazat)
x>70
1% (5 szavazat)
Nincs jogsim
14% (54 szavazat)
Nem emlékszem pontosan
27% (109 szavazat)
Hozzászólásban leírom
1% (5 szavazat)
Nem értem a kérdést
1% (2 szavazat)
Összes szavazat: 398

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Törvény alapból 30 órát kér a vizsgáig, x<30 a beugratás :)

Nem biztos, hogy mindenki a magyar szabályok szerint vizsgázott. :)

amikor én vizsgáztam, - 30 éve - még keményen játszottak az oktatók a leadott órákkal, a benzinnel, meg a kilométerekkel:)

Ez azóta se változott :P

Én 2x éve vizsgáztam teherautóra, akkoriban építkezésekre hordtam építőanyagot vezetési gyakorlat címén. Az oktató az orrom előtt vette át a pénzkötegeket...

Szerbiában 2006-ban még 20 óra kellett, ha volt 49cm^3-es motorra is jogsid. Ha nem, akkor 40 óra. Autóra 18 évesen szerezhetted meg, kismotorra 14 évesen.
Azóta szigorítottak, és most a jogsi megszerzése után 2 évig még tanuló vezető vagy, és ez idő alatt egy tapasztalt vezető (valamelyik családtag) jelenléte mellett vezethetsz.

Mi annak idején 17 évesen szerezhettünk jogosítványt. Pályaalkalmassági vizsgálaton kellett ehhez megfelelnünk, úgy emlékszem, az osztályunkból ez minden jelentkezőnek sikerült, ahogy a jogosítvány megszerzése is. 20 órányi vezetés után mehettünk vizsgázni. Nem tegnap volt, az is igaz :)

Így van, a 90-es években még elég volt 20 óra vezetés, amibe a vizsga is beleszámított, tehát 19+1 óra.

--
Ickenham template engine

Most.
Nekem még 28 (vagy 29?) volt az előírás, asszem. Nyilván nem vezettünk annyit, mert a 40 perces (haha) órák egynek számítottak :D
De javítsatok ki, ha tévedek. Tizen X éve.

Velem csak kifizettettek anno, de nem vezettem annyit...

Pl. a feleségemnek 0 óra vezetés kellett.
Elment vizsgázni aztán csókolom. Senkit nem érdekelt, hogy előtte mennyit gyakorolt, csak az, hogy a vizsgán megfelelően teljesít-e vagy nem.

ez m.o.? mert egyébként kamu.
Mondjuk nekem is nagyon rég volt, de beültem a szaki 105-ös skodájába, mondja vezetett már? ja. Végigmentem a rutin pályán, másnap kivitt forgalomba, azt utána lejelentett vizsgára.
10 éves korom óta rendszeresen vezetek és mivel szép szál legény vagyok ezért nem tűnt fel senkinek a korom. Rendőröket szép nagyívben kerülöm azóta is lol...

--
GPLv3-as hozzászólás.

Ha jól látom, akkor nagy eséllyel at Egyesült Királyságban vizsgázott. Ott „csak” ki kell váltani a tanulóvezetői-jogosítványt, elmenni elméleti vizsgára, majd gyakorlati vizsgára.

0 kötelező jogszabályi óra van megszabva, nincs elsősegély-tanfolyam, viszont ha van érvényes kötelező biztosítása a gyakorlást végző személynek bármilyen autóra, vagy a saját autójára, akkor bárkivel, akinek már 3 éve van teljes értékű jogosítványa és az illető elmúlt 21 éves (automata váltós jogosítvánnyal csak automata váltós autóba ülhetnek, szóval a megfelelő kategóriát is nézni kell).

Akinek még csak tanulóvezetői jogosítványa van, gyakorolhat, vezethet forgalomban, feltéve, ha fel van matricázva az autó „tanulóvezető vagyok!” matricával és a vezetést felügyelő személy az „anyósülésen” ül mellette (ezen kívül a gépjárműre szabott adott számú utas is szállítható így a hátsó üléseken).

A vezetést felügyelő személy „nemhivatalos oktató”, bármilyen juttatást adni neki cserébe a szolgátatásaiért illegális tevékenységnek minősül. Egyszerűen fogalmazva akinek van jogsija, beülhet melléd és taníthat téged ingyen vezetni, de övé minden felelősség.

Így van. Nálunk annyi volt a könnyebbség, hogy az asszony már elég régóta vezet, csak mivel az ő jogosítványát itt nem fogadják el 1 évnél tovább, helyi jogosítványt kellett igényelnie.
Az egy év elég volt ahhoz, hogy hozzászokjon az út rossz oldalán vezetéshez, meg a tükrök, sebességváltó új helyéhez, szóval L betűvel nem kellett vezetnie.

Az új, UK-beli jogosítványának kiváltásához (a régi becserélésével) a „D1 Pack - Application for a driving licence for a car, moped or motorcycle” paksaméta elküldésén és az eljárási illeték díjának befizetésén kívül még gyakorlati vizsgára is el kellett mennie (fentebb írtad)? Érdekes…

Nem volt opcio a regi jogositvany becserelese uj, UK-s jogsira.

A regi jogositvanytol teljesen fuggetlenul kellett egy uj jogositvany megszerzeset vegigcsinalni.
Zold jogsi, KRESZ vizsga, forgalmi vizsga, rozsaszin jogsi.

A D1 nyomtatvanyert cserebe csak akkor kapsz jogsit, ha valami modon igazolni tudod, hogy az neked jar.
Pl. a gyakorlati vizsga eredmenyevel.

Nem Magyarország. UK.

No épp ezért írtam, hogy nem mindenki itthon szerezte a jogsit. :) Itthon ugye sikeres KRESZ vizsga után engednek a gyakorlatra és a minimum igazolt 30 órás vezetés után engednek vizsgázni a B kategóriánál.

Gee, gratula a feleségednek, amiért ilyen könnyen át tudott menni a gyakorlati vizsgán.

0 órányi, hivatalos oktató általi vezetés kellett neki, de emellett vezetett gyakorlásként „L-matricával” is?

lásd egyel feljebb :-)

Valamikor, még mielőtt megismerkedtünk, megtanult ő vezetni. Így most nem kellett újra tanulnia.

Melyikhez?

--
trey @ gépház

Bakker :D csak sikerült hibáznom. Köszi..

"B" kategóriára gondoltam.

Esetleg cím javítás? Vagy már szívás? :D

Összesen hány óra vezetés kellett a "B" kat. jogsi megszerzéséhez?

http://bfy.tw/I6a7
Semélygépkocsi esetében a jogszabály szerint 30 óra.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Amikor én vizsgáztam B kategóriára (1992), akkor 21 volt a kötelező, nem is kellett pót órát vennem. C kategóriánál (2015) a rutinnál +1 a forgalminál +2 órát vettem. D kategóriánál (2016) nem kellett vennem plusz órát, a kötelező előírttal megvolt a jogsi, és GKI-nál sem kellett pluszt fizetnem sem az árufuvarozói sem a személyszállítói vizsgához (alap GKI-nál ugye kell vezetni is vizsga alkalmával).

Be tudnád írni légyszi, hogy melyik iskola volt, ahol C-D kategóriánál nem csak levezetted a kötelezőt, de még plusz órát is vettél?
Én 2014 környékén csináltam ezeket, és a tapasztalat az volt, mint amit alább leírtak: nagyjából a kötelező mennyiség harmadát engedték (!) levezetni, a GKI-nál is ez volt az arány. Ez tök inkorrekt, mert nyilván a bukás kockázata a tiéd. Ja mondjuk a GKI-nál a vizsga is csak a fele idő volt. Ott szerintem nem annyira a buktatásra mennek rá, hanem hogy minél gyorsabban túl legyen rajta mindenki.

C kategóriát a Micra ATI-nál (Tatabánya), a D kategóriát a Netcar-nál (szintén Tatabánya) csináltam. Mindkét helyen nagyon jó és korrekt oktatóim voltak (Micra - Réh Sándor (szegény azóta már meghalt), Netcar - Vida Zoltán). Mivel elég nehezen tudtam átszokni a személyautóról a teherautóra, ott kellett az 1+2 pót óra, busznál már nem. És mindkét helyen levezethettem azt, amit kifizettem.

"És mindkét helyen levezethettem azt, amit kifizettem."

És ebben az 1 rövid mondatban minden benne van, ami miatt tömegek vándorolnak egy élhetőbb életért külföldre.
--

Ami ebben benne van, az a '70-es - '80-as évek maradványa. Az elöl menekülnek.

> Sol omnibus lucet.

B jogsinál próbálnak minnnél többet vetetni veled -ugye a 30 az ami kedvezményes óra az autósiskolánál a többi már k..a drága - abból lesz zsetonjuk.
Kategóriásnál (C, D ) meg vezetsz 1 órát és küldenek forgalmi vizsgára! Természetesen aláírod a sok alkalmat, hogy vezettél (meg nem mondom mennyi a kötelező de talán ott is 30) ott meg így lesz pénzük.

amikor es ahol en vizsgaztam ott a vizsgabiztosok orvosnak kepzeltek magukat es elore vartak a halapenzt. 2x probalkoztam anelkul, 5 percig se birtam, fizikailag lehetetlen volt teljesiteni... ahogy hallom ismerosoktol (legutobbi tegnapi talpasztalat) ma sincs ez maskepp :(

Lehet vesztegetés nélkül levizsgázni, de tény, hogy vannak nagyon szopatós dolgok, amiket nagyon könnyű benézni, és ezt a vizsgáztatók gusztustalanul ki is használják időnként.
Nekem a D-s oktatóm "stressz csökkentő" néven próbálta eladni azt, hogy fizessek a vizsgáért.

Nem tudom, hogy mostanában B-nél vannak-e vizsgaútvonalak. Busznál állítólag nincsen ilyen, és ott simán be tudnak küldeni olyan néptelen piszlicsáré utcába, ahová alig tudsz befordulni (a padka ugyebár instant bukó), majd gyorsan kérnek egy balra fordulást. Ha véletlenül rossz helyre sorolsz be (egyirányú vagy nem egyirányú? középre vagy bal szélre?), vége. Parkolók, benzinkutak előnyben. Másnak az "induljunk" felszólítás után kellett hamar megállnia: elmulasztotta a fékpróbát. Szóval van eszköz a szívatásra bőven, és nem félnek használni.

dup #1

Egy kattintásra három komment? Hm... :/

Csak hogy legyen egy (egészen friss, pár hónapos) ellenpélda is: nekem az oktatóm nagyon utálta a korrupciót, ő nem is engedte volna, hogy adjak, de első alkalommal én se erőltettem a dolgot. Vizsgára kifogtam egy viszonylag "merev" faszit, nem tudom ő elfogadott volna-e pénzt, de végül nem volt szükség rá, mert átengedett anélkül is elsőre. Szóval nem mindenki szemég g*ci, aki csak a pénzt várja ebben a szakmában sem.

Egyébként saját mércémmel mérve (előző alkalmakhoz képest) szarul vezettem, egész biztos voltam benne, hogy meg fog húzni, én nem is engedtem volna át magam. :D (Enyhítő körülmény, hogy szakadt a hó).

Nekem negyvenöt órára jött ki összesen a történet, baromi sokat kellett várni szabad vizsgaidőpontra, szóval vettem még pótórákat, ami azért rám is fért. Úgy, hogy én nem szívtam magamba "az anyatejjel" a benzingőzt (nekünk sosem volt kocsink), ez a 30 óra (30×45 perc) erősen lófütyülő. Igazából még most sem érzem úgy, hogy rendesen tudnék vezetni, ismerős környéken egész jól elboldogulok, de ismeretlen helyen ha nekem kell kitalálni merre menjek, az már erősen szenvedés.

nyilvan vannak kivetelek, ahogy az orvosok kozul se mind fogad el halapenzt, en is hallottam mar ilyenrol. de hallomas alapjan sajnos ez eros kisebbseg. neked szerencsed volt, nekem nem :(

Mikor utoljára vizsgáztam A-ra, akkor nekünk azt mondta az oktató, hogy meg se próbáljunk fizetni a vizsgabiztosnak, mert az azonnali bukás. Hozzáteszem, nekem nem is állt szándékomban.
Aztán a vizsga után kicsit kötekedett, az nem tetszett neki, hogy a láthatóan ittas bringást sávváltással előztem, de végül átengedett. Aznap 8 emberből engem meg még egy másik srácot.

Ha nem jönnek szembe és belátható az út akkor mi a probléma a sávváltással előzéssel? Sőt szvsz az a biztonságosabb. Attól, hogy a kresz megengedi a sávon belüli előzést, ha egynyomon haladót előzöl, egyáltalán nem teszi kötelezővé.

Még csak nem is szembe, párhuzamos közlekedéses részen a teljesen üres belső sávba mentem be. Én sem értettem, az oktatóm is csak intett, hogy engedjem el ezt a dolgot.
Ennél nagyobb "hülyeséget" soha ne csináljak...

Ja, engedi ha elég helyet hagysz, ami kb 3 méter a kerékpáros mellett. Oldd meg sávon belül...

Egy méter, illetve van olyan bringás, aki másfelet mond - miközben gyalogos mellett vagy épp a szabad jelzésen áthaladó gyalogosok között keresztben (azaz neki poros van) szerinte a gyalogostól fél méter is bőven elég.
Aki szerint három méter kell ahhoz, hogy biztonságban érezze magát, az... Ne üljön biciklire, és gyalog se nagyon közlekedjen...

Én azt szoktam mondani, hogy sebességfüggő... városban én egy métert mondanék, de lakott területen kívül inkább komplett sávváltás, pláne, ha nyomvályús az út. Mondom mindezt úgy, hogy kerékpárral és autóval is közlekedek.
Ja és kerékpárosként a gyalogost is minimum egy méterrel és lassítva kerülöm ki, mert az osztott járda-kerékpárúton tudnak néha hirtelen irányválást. Illetve ki tudja, honnan kerül elő egy hajszálvékony pórázon sétáltatott apró kutya. :-D

A KRESZ könyv, amiből tanultam, biciklis mellett egy autó szélességnyi távolságot javasolt.

Nem a biciklis biztonságérzete miatt, hanem hogy az esetleges kacsázás, kátyú kerülés, esés esetén ne menjek át rajta, mert utána rosszul aludnék.

Ez egy érdekes dolog, ez a hálapénz.

Ismerek olyan embereket a családban, akik mindig, minden egyes orvossal találkozáskor, vagy minden egyes kórház látogatáskor hálapénzt adnak. Arra gondolnak, hogy így majd jobban odafigyelnek (vagy egyáltalán egy kicsit odafigyelnek) rájuk, vagy a látogatott rokonra.

Nem tudom, hogy ez működik-e vagy nem.

Én eddig egyetlen egy alkalommal adtam hálapénzt. Utólag, mert az orvos figyelembe vette a körülményeimet és előrehozta a műtétem időpontját. És ez az orvos nem akarta elfogadni a pénzt, mondván, hogy nem tudjuk, hogy milyen lesz az eredménye. Mondtam neki, hogy nekem az számít, hogy maga a műtét megtörtént ebben a hónapban, így tudok utazni az előre eltervezett időpontban.

Jogosítvány megszerzéséért (B, A1, A) volt 2 KRESZ vizsga, egy orvosi, 2 vagy három rutin, 4 forgalmi (nem emlékszem, hogy A1 után A-ra kellett-e még egy rutin).
Nem fizettem. Nem kérték, nekem nem is jutott eszembe. Egy esetben nem mentem át, amikor csúcsforgalomban a lassú teherautó után úgy mentem át, hogy közben pirosra váltott a lámpa, én meg nem néztem fel és nem vettem észre. Ugyanazon a vizsgán, miután én már a vizsgabiztos autója után mentem, a velem vizsgázó lány is megbukott, mert az egyirányú utcában a balra kanyarodás előtt nem az út bal széléhez sorolt be.
Ezzel szemben a B rutinvizsgán az egyik feladatot elbasztam annyira, hogy az oktatóm nyomott egy facepalmot. Nem váltottam fel másodikba az első feladat során. Átmentem mégis.
B forgalmi vizsgán kicsit túl óvatos voltam: keresztutcában vártam, hogy nagy ívbe kihajthassak egy forgalmasabb útra. Gondoltam, majd elfogynak az autók, lámpaváltás meg miegymás. De nem. Így egy lámpaváltási ciklus után indultam el, mentem át a nagy út felén, és kéredzkedtem be. Átmentem mégis. Csak utána megjegyzésnek mondta az vizsgabiztos, hogy egy kicsit ennél erőszakosabban kell vezetnem.

Én jelenleg 31 évesen tavaly szeptemberben kezdtem az elméletet, a vizsga 3 hibaponttal meglett elsőre, az elsősegély meglett másodjára, a vezetést október 21.-én kezdtem el és már 116 óra felett vagyok, igaz hivatalos órákon kívül nincs alkalmam a vezetést gyakorolni, 23.-án megyek 3. alkalommal vizsgázni, eddig minden vizsga után vettem még 15-20 órát pluszban, mert pl. a besorolásban folyó forgalomnál még nem mindig tudom felmérni, hogy mikor kell gyorsabban, vagy lassabban mennem, ezért időnként még lecsúszom a záróvonal előtti átsorolás lehetőségéről, így plusz köröket kell mennem az úti cél elérésének érdekében. Illetve ha az oktató stresszesebb, akkor a parkolások sem mennek túl stabilan, mert nem mindig tudom felmérni a viszonyítási pontokat pl, jobbra / balra hátra merőleges parkolásnál, és ilyenkor az oktató meg csak felhúzza magát, én meg sorra rontok el olyan dolgokat is, amiket egyébként egy nyugodt vezetés alkalmával tökéletesen meg tudok csinálni. Ha vizsgára kerül a sor, ott teljesen higgadtan vezetek, nem érdekel a vizsgabiztos jelenléte sem, az oktató sem stresszel, csak ül mellettem., de itt viszont belefutok olyan hibákba, amik helyzetfelmérést igényelnek, pl.: nem az abszolút jobb oldalon lévő (parkoló) sávból kanyarodtam jobbra, hanem a forgalmi sávból, vagy alkalmanként elmarad a fejmozgatós körültekintés, és csak gyorsan a visszapilantóból illetve a szemem sarkából nézek szét. Sokan mondták, hogy váltsak oktatót, de ennyi óra után már úgy voltam vele, hogy nem váltom le, valahogy megcsinálom, mert utána meg az lesz, hogy a hülye-gyerek nem tudok megtanulni figyelni, és azt hiszi, hogy ha oktatót vált, attól majd jobb lesz. A másik opció a vizsgabiztosnak szánt hálapénz lenne, de azt amikor felhoztam egyszer az oktatónál, akkor felidegelte magát, és azt mondta, meg ne próbáljam mert őt eltiltják az oktatástól, engem meg a vezetéstől x évre. 5 telephelyen is dolgozom, kötetlen munkaidőben, nappali és éjszakai telefonos ügyeltben is , szerintem ettől is lehetek időnként fáradtabb, de a 116 óra szerintem már elég soknak számít azért, még így debreceni viszonylatban is. Ha 23.-án sikerül a vizsga , akkor már az x>70 kategóriába fogok tartozni.

Nem vagyok igazán kompetens, mert nincs jogsim, de páromnak nagyon bejött az oktatóváltás 30 óra után.

És nem azért, mert béna vagy, de egyszerűen megszűnhetnek a stresszes helyzetek, ami nagyon sokat ronthat most.

sok sikert, esetleg vannak néha játéktermek, ahol a konzolokon lehet pedál/kormány kíséretében gyakorolni? vagy vmin változtatni kéne? vizsga előtt egy kávé, szabadnap, jóga? youtube videók tanácsokkal?

mai autókon tolatókamera általában van v. nem egy vagyon belerakni, v. csipogó, ha közel vagy vmihez.

Nyugi, simán beleférhet az oktatóváltás. Lehet, hogy más szemléletmóddal tanítja meg ugyanazt és úgy jobban rögzülnek a dolgok. Nekem bejött, igaz én kb. 40-45 óra után váltottam.
Debrecen szerintem nem annyira vészes... egyszer nézd majd meg Szegeden a csodakörforgalmat, ráadásul este még jól is néz ki. :-)

Szegedre jártam egyetemre, ott laktam a Károlyi Mihály kollégiumban, amikor a körforgalmat építették a Rókusi Krt.-on. 1-2 év leforgása alatt láttam néhány balesetet, amikor kamion alá futott egy suzuki swift, illetve egyéb finomságokat. Debrecennel nincs is bajom se közlekedés, sem egyéb szempontból, csak az elején még kicsit bátortalan voltam a besorolás során, az meg nem segített a későbbiekben, hogy az oktató ordibál, ha nem tudok időben besorolni.

Én akkor tanultam vezetni Szegeden, amikor épült és minden fel volt túrva (de a túrások között lehetett menni). A kihúzott vizsgaútvonalban is benne volt, bár lehet, hogy mindegyikben benne van...

Az tény, hogy nem hétköznapi a geometriája és az is igaz, hogy nekem is van egy kis cidri a mai napig, amikor pl. busz vagy teherautó van mellettem, de ésszel haladva és figyelve a többiekre nem lehetetlen (pláne, hogy nálam is van fék, ha látom, hogy a másik hülye).

Én az öthalmi koleszban laktam sokáig és befele jövet sokszor láttam még a mostani előtti - klasszikus - kereszteződésben is kisebb-nagyobb balesetet. (Aztán persze megépült az M43 is és picit talán csökkent a teherforgalom.)

A besorolást illetően: az a baj, hogy a "nagyok" nem mindig segítik a tanulókat, akik esetleg épp vizsgáznak.

"A besorolást illetően: az a baj, hogy a "nagyok" nem mindig segítik a tanulókat, akik esetleg épp vizsgáznak." +1
Épp tegnap beszélgettünk az autóban erről a feleségemmel, amikor a kanyarodóba soroltam be és belenéztem a tükörbe, hogy beengednek-e. Láttam, hogy nem. Ilyenkor a rosszabb, ha azonos sebességgel mennek melletted és sok méteren keresztül nincs esélyed besorolni. Jobb eset, ha rálépnek a gázra és ezzel jelzik, hogy mehetsz. Mondjuk én jóval előtte besorolok már, hogy ne kelljen mondjuk 2 sávot váltanom, de a vizsgán csak akkor sorolhatsz be amikor mondják. És ez nem sokkal előtte van. Tényleg nagyon gáz, hogy beférj. Engem is stresszelt emlékszem.
Nekem annó az oktatóm azt mondta, hogy lassítsak folyamatosan és legfeljebb álljak meg indexelve, amíg valaki be nem enged.
Mondjuk én mindig segítem a tanulókat a besorolásnál, mert nem felejtettem el milyen szar volt, amikor engem szívattak...

Ne haragudj, de szerintem ez magától értetődik: ha olyan utasítást kapsz a vizsgán, hogy X irányba kell kanyarodni, és nem megy másképp, akkor index ki, és megáll, még be nem férsz, hogy ne a záróvonalon menj át.

Mondjuk a valódi vezetési gyakorlat, hogy nem félek nagy jármű mellett sem, már akkor alakult ki, amikor az első kb. 10e km-t levezettem a saját kocsimmal.

A B-s jogsinál még az oktató úgy kezdte, hogy első óra a parkolóban, mert 0 tapasztalatom volt előtte. Aztán meg a városban flangáltunk mindenfelé, amikor már kezdett gyanús lenni a dolog, és megkérdeztem, hogy nem kéne néha a rutinpályára is kimenni gyakorolni?
De addigra már vagy 10 órát vettem. Aztán kis rutinpálya, rutinvizsga.
Persze az én oktatóm is néha idegbeteg fasz volt. Kis egyirányú utca Szeged belvárosa, Anna kút - Csészényi téri otp általi beháromszögelt területen valahol. Egyszercsak telitalppal a fékbe ugrok. Oktató már kezdte leordítani a fejem, hogy mit csinálok, amikor látta, hogy ha nem satuzok (nem volt mögöttünk senki!), akkor elviszem az ajtót a muksó kezéből, aki épp készült kiszállni a kocsiból.
Nade azért ültem én a bal1-ben, hogy lássam a másik sofőrt, ő meg abból a szögből nem látta.
Rendesen, magabiztosan parkolni sem ott / akkor tanultam meg.
Azt az élet hozta, mert a Passat nem pont akkora mint a Lada 1200-as volt, amin anno tanultam.

Az A-s vizsgán már mint kés a vajon. Addigra majd 50k km kocsival tapasztalat. Abból volt rendesen pálya is, meg némi Budapest is.

De mondjuk Dublinban valahogy jobban szerettem vezetni. Kevésbé idegbetegek a sofőrök. Inkább csak bénák. A zöldhullám szerencsére nem olyan jól szervezett, aminek köszönhetően időnként megakaszt egy piros lámpa, be lehet mászni a sor elejére motorral! ;-)
De amúgy szokott működni az élni és élni hagyni. Ott inkább a bicajosok egy részét kéne jól ... észheztéríteni.
A buszosok kb. neturális. Nem nagyon zavarnak vizet. A taxisok meg javarészt jó fejek! Cserébe én is szívesen mentem taxival. Igaz, nem is lehúzósak! + jó arcok, lehet velük dumálni út közben.
Kb. egyszer ültem egy "kukább" mellett. De szerintem annak is csak simán rosszabb napja volt épp.

Amikor én vizsgáztam 2010-ben, akkor úgy ment, hogy a kihúzott útvonal 5-6 jellemző pontját már induláskor megtudtad és neked kellett megoldani, hogy érintsd őket. Útközben meg a vizsgabiztos mindig időben szólt, hogy ha azoktól el szeretne térni, vagy szeretne látni egy parkolást vagy egy egyíves megfordulást.

Annyi nehezítés azért volt nálam, hogy a reggeli csúcsban még sose vezettem előtte, a vizsga meg 7:20-kor kezdődött. :-)

Ha az oktatód ordibál, akkor válts oktatót!

Lehet, hogy nincs tehetséged hozzá és szarul vezetsz, de ez nem jogosít fel senkit arra, hogy ordibáljon. Magyarázza el, mutassa meg, és gyakoroljon veled türelmesen. Ezért kapja a fizetését, bakker!

+1

Halapenz: anno (kb 20 eve, Bp) nekem az oktato eroltette, azt mondta anelkul nem sok eselyem van, mert meg fognak szopatni, es igaza is lett. (elsonel elvittek olyan utcaba ahol a fatol nem latszott a tabla, persze az oktatoval sose jartunk arra (gondolom nem veletlen), a masodiknal meg be kellett volna sorolni kb 10 meteres tavon a feluljarorol kb 100-al erkezo kocsik koze, mindezt valami ocskavassal ami 10-re se nagyot tudott ilyen tavolsagon felgyorsulni)

ezek szerint a te oktatod nem tagja a helyi maffianak :)

Oktatóváltás, minimum 8 órányi, pihentető alvás a vezetés előtt (legyél éber és kipihent!) és a cél visszanyerni a magabiztosságodat, hogy legyen egy alapod, amire újból építeni tudjál.

Ne érdekeljen, hogy mennyi órát kell venned, mert n00bként, friss jogosítvánnyal és friss tudással is több tudásod lesz a helyes vezetésről, mint az utakon lévők 80%-ának. Nem beszélve arról, hogy a jogosítványodon nincs rajta, hogy mennyi órát vettél és hanyadjára mentél át a vizsgákon, szóval no para. :-)

Az más kérdés, hogy a többieknek rutinjuk van, veled ellentétben (de friss, naprakész tudásuk nincs a legtöbb esetben), de a jogosítvány megszerzése után jöhet az életre szóló gyakorlatszerzés.

Sok sikert és élvezd a vezetést!

Kajakra?

Nem. Személygépjárműre.

én is ezt akartam :D

65-70 óra lehetett nálam, de volt benne egy oktatócsere is. Lehet, hogy ha eleve a második oktatót választom elsőre, akkor 35-40 órából megvan.

A forgalomvizsga elején az oktatóm ugatott le egy kátyú miatt és a vizsgabiztos nyugtatta le. Onnantól már nyugi volt részemről, hibapont nélkül ment le a vizsga.

Kicsit keverve a jogszabályi megfeleltetést és az egyéni teljesítményt, mindenki írt minden jót erről.

Nálam úgy 50 óra (tényleg 50x60 perc) kellett ahhoz, hogy magabiztosnak érezzem magamat és elsőre átmenjek a vizsgán.

Hiányolom a "Nincs jogsim, de már vezettem közúton" választási lehetőséget. :-)

Elfelejtettem. Rég volt.

Elsőre megvágtak. Az órákat egy 2 ütemű Trabanton vettem, a vizsgára odaállított egy 4 ütemű Trabanttal az oktató azzal, hogy "bocs, kocsit cseréltem". Van aki még tudja, hogy a 2 autó nem teljesen ugyanolyan. (-:: Aztán gurultam még néhány órát a másik autóval és utána simán átmentem. Emlékszem, hogy a 2. vizsga napjára akkora hó esett, hogy a rutinpályán nem lehetett látni a bójákat és az úton csak lépésben lehetett közlekedni. Mindez 1992-ben történt.

> Sol omnibus lucet.

45 alkalom * (~40 perc - bolt/hentes/... ) :)

31 ora. (A +1 is csak azert, mert megkertem az oktatot, hogy furikazzunk a varosban vizsga elott, hogy sebessegben legyen az agyam. A sikeres vizsga utan megjegyezte az oktato, hogy sosem latott meg ilyen szarul vezetni.)

--
http://blog.htmm.hu/

Sajnálatos, hogy mindössze 30 óra vezetés után már megkaphatja valaki a jogosítványt és élesben közlekedhet az utakon. Értem, hogy nincs többre kapacitás, de néhány száz óra minimum kellene ahhoz, hogy valaki biztonsággal tudjon közlekedni és ne okozzon balesetet. Itt most nem arról van szó, hogy a rövidke vizsga alatt jól kanyarodik-e és megáll-e a lámpánál, hanem a rutinról és a tanfolyam alatt nem tapasztalt helyzetek kezeléséről.

+1

Pályára ki se visznek ráadásul, az pl. elég hasznos tudna lenni...

Valamelyik oktatóm említette, hogy talán Németországban ennek minimum a duplája van.

Én azt is szoktam mondani, hogy egy-két kör a forgalomban motoron meg valami értelmesebb méretű teherautón jó lenne a B kategóriás jelölteknek is - ahogy a motorosoknak egy B-s meg C-s "keresztedzés". Tapasztalja, lássa, érezze, hogy a másik járműkategória vezetője mit lát/hall/észlel, milyen az adott járműkategória dinamikája belülről.
Persze már az is nagy előrelépés lenne, ha nem csak kétféle ember kaphatna jogsit idehaza (boldog és boldogtalan), hanem csak az, aki tényleg alkalmas rá... Vagy legalább tényleg kellően felkészült - tehát hozzáértő segítséggel megtanult parkolni, megtanult vészhelyzeteket megelőzni/kezelni (kötelező vezetési tréning?) Az x évenkénti kresz felújítő on-line/ingyenes tananyag+vizsga sem lenne ördögtől való, mert azért változik a kresz, a kevés alkalommal érintett helyzetek szabályai meg/kikopnak az emlékezetből...

Nagyon sima volt, 20 óra rutin, 7 óra forgalom után mehettem vizsgázni. Előtte soha nem vezettem autót.
Minden vizsga elsőre meglett, és még csak meg sem kentem senkit sem.
Ez 2004-ben volt, azóta is minden oké, se baleset, se más baj nem történt, lekopogom.

Az óraszámra nem emlékszem, arra viszont igen, hogy az elején megbeszéltük az oktatóval, hogy szükség esetén annyi pótórát fogok venni (rutinból és forgalomból egyaránt), amennyi a magabiztos vezetéshez és vizsgaképességhez kell. A kötelező óraszám után mindkettőnknek az volt a véleménye, hogy nem kell pótórát venni, nyomás a vizsgára. Minden vizsgám elsőre sikerült. (Sosem vezettem a tanfolyam előtt)

A korábbiakban itt azt írta valaki, hogy a 90-es években 21 óra volt a kötelező. Nos, akkor biztos 21 óra volt. Franc sem emlékszik vissza 20+ évre. :)

Régen volt, fene sem emlékszik rá... Arra viszont igen, hogy reggel 6-ra jártam vezetni (suli előtt), és heti váltásban volt Avia meg Lada - az első nap rögtön Avia, rögtön városi forgalom, csak hogy "szokjam" :-)

A B-s jogsinál engem is rögtön kivittek forgalomba. Az oktató a házunk előtt beültetett a vezetőülésbe, aztán indultunk Salgótarjánba.
Mondjuk nekem nem okozott különösebb problémát a vezetés, mert előtte (magánterületen) már autóztam valamennyit, csak a többi kocsira odafigyelést kellett kicsit gyakorolni.
Az A korlátozott is érdekes volt, ott az autós iskola garázsából indultunk konvojban a rutinpályára. Itt a korábbi Simsonos :) tapasztalat miatt szintén nem volt gond, de volt ott olyan ember, aki a bringát leszámítva életében először akkor ült két kerekű járművön - ő le is tette az első kanyarban, amiért persze jól leugatták.
Az A korlátlan szinte már csak formaság volt, miután 2 év alatt lemotoroztam majd' 25 000 km-t.

Az A-s gyakorlásra pláne nem nemlékszem - a rutinon volt azért szívás, mert a 125-ös etz-k elég ramaty állapotban voltak, mondhatni szerencse kérdése volt, hogy egyáltalán meg lehetett-e velük csinálni a rutinon a kötelezőket... De azt is rendben megcsináltam a vizsgán (nekem még egyféle A volt...)

jó sok pótórával meg buktával, a 4. vizsgán átmentem. Minden piszlicsáré dologért buktattak, a 4. vizsgán meg csak beült a vizsgabiztos, elkezdett újságot olvasni, és szart az egészre.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

B és C egyszerre csináltam MHSZ alapokon...
Sokat bajlódott velem az oktató és a mai napig sem tartom magam jó sofőrnek. Balesetem saját hibából még nem volt, de párszor még pancsernek érzem magam néhány helyzetben. Volt vagy 3-4 szer a 25 év alatt, hogy csak a többi közlekedő jóindulatán múlott a koccanás elkerülése.

B kategoria nagyjabol 30 ora, A kategoria cca. 2,5 ora.