Van-e kettőstömegű lendkerék az autódban?

Címkék

Van.
16% (84 szavazat)
Nincs.
36% (195 szavazat)
Több autóm van (és leírom).
2% (10 szavazat)
Nem tudom.
23% (124 szavazat)
Nincs autóm.
24% (127 szavazat)
Összes szavazat: 540

Hozzászólások

Hál' isten nincs még. Szerintem kicseszés ha start-stop-os az autó + kettőstömegű lendkerék is van.
Vásárlás után már lehet gyűjteni a szervizre.

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Ha rajtam múlik, nem balesetezek, ha máson múlik meg úgyis mindegy. A román kamionos kontra SUV-os barom letapos simán.
Sokan nem élvezik a biztonságos autójukat 16 évig (se), mint én ezt. SUV-ba is bele lehet halni 1 hónap alatt, stb...

Továbbá nem öl meg a Takata, amikor fejbebasz, ha pl. 20-al nekitolatok valaminek.
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/05/05/a_duplajara_hizik_a_takata_…

[Apropó biztonság! Teljesen analog, mint az IT-ban. Lehet rá költeni ezerrel, aztán amikor beüt a krach, akkor meg mindenki a fejét fogja.]

Visszatérve, nem a légzsák véd meg, hanem a Hummer, vagy még az sem.

--
robyboy

Nekem 280EFt volt cakkumpakk a lendkerekes mizéria. Az hogy jön ki, hogy nem éri meg megjavíttatni? Ha abból indulsz ki, hogy lecseréled emiatt a kocsidat, akkor csak az illetékeken buksz egy rakat pénzt (saccra beírtam egy kalkulátorba: 95000 Ft csak az illeték), plusz egy csomó időd és pénzed rámegy a keresgélésre (ha használtban gondolkodunk, ahogy én szoktam). És amit veszel, az egyáltalán nem biztos, hogy hibátlan gép lesz. Szóval az idő és a kockázat költsége miatt nekem abszolút nem tűnik jogosnak csak emiatt cserélni.

Pláne, hogy ha szar benne a lendkerék, akkor azt az eladási árban is "realizálni" fogod, kivéve, ha hamar észreveszed, és rásózod egy balekra, aki nem érzi meg a kezdődő dübögést.

Brittországban másképp számolnak. Öreg autót eleve drága fenntartani odaát, pláne egy öreg és kehes autót. Nálunk idehaza teljesen mindegy, milyen szar és kehes, vizsgán átmegy, a szerviz munkadíj is sokkal kisebb, a lopott alkatrészek is olcsók, így máshol lesz gazdaságossági határ.

Remélem az új benzines ladákba még nem tesznek olyat :D

Fedora 25, Thinkpad x220

Nincs, és a törvényhozók és az autóipar gondoskodott arról, hogy kirázzon a hideg egy új autó vásárlásának gondolatától.

Olyan opció nincs, hogy volt, de már nincs. Nem az autó lett cserélve, csak a lendkerék :-)

Van több autó, de az egyetlen kettőstömeges turbodízel állandó rossz érzés, ezért
a most használatba vett (különben használtan vásárolt) jármű szigorúan benzines
és még turbó mentes is. Sajna családi autóban ( 7 személy ) nem volt akkor elérhető benzines
így ráfanyalodtunk, de csendes nyári éjszakán arról álmodok, hogy az is turbó nélküli sima
benzines lesz egyszer...

---------------------------------------------
Debian - Android - Smalltalk - Flamenco - OSMC

Vezetési stílussal is lehet gyilkolni is meg kímélni is. Kedvencem az 5-ben 40-el közlekedő, aki úgy gondolja ezzel kíméli az autóját.

Kicsit ugy tunik, mintha a dizeles auto ilyen sorsjegy lenne. Megveszed es olcson tankolod, de ha nem huzzak ki a nyeroszamodat, akkor a megsporolt penzbol (illetve meg annal is tobbol) az autoszerelo fog Ibizan nyaralni.

Céges autó 8-as sorozatú Transporter, Bluemotion technológiával. Külön adalék kell hozzá! Ezt most tudtam meg. Autósbolt tulaja azt sem tudta, mi az az Adblue adalék.

Újabb, nagyon fontos informatikai témájú szavazás...

Az informatikai munkák minőségét az informatikus életminősége is befolyásolja, amelynek egyik fontos tényezője lehet az informatikus által használt gépjármű mergbízhatósága és a fenntartás ár/érték aránya. Olyan ez, mint a jó egér, jó monitor, jó szék. Például, ha elég behatóan vizsgálnánk, biztos, hogy lenne statisztikailag kimutatható összefüggés a kódminőség és a programozó által használt autó műszaki állapota között. A jelszó: "Good cars for good apps!"

"Olyan ez, mint a jó egér, jó monitor, jó szék."

Azért az - pusztán elvi síkon - engem is érdekelne, hogy mégis hol van ebben a felsorolásban a határ.

Csak mert statisztikailag nyilvánvalóan lenne kimutatható összefüggés például az informatikus házasságának "műszaki állapota" és a kódminőség között.

A jelszó: "Good girls for good apps!"

---
Science for fun...

Természetesen csak nedvesített törlőkendőt használok sok éve.
A papír valahogy már nem adja...
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

A Priusomban csak ni-mh akksi és egy kisebb kapacitor csomag. Lendkerék szerencsére nem jutott bele.

Amúgy szerintem ezeknek a komplex(ebb) mechanikus/hidraulikus energiatároló megoldásoknak nem lesz módjuk komolyan elterjedni. Egyrészt jelentős mértékben és folyamatosan esnek a li-ion akksi árak, másrészt az elektromos autó gyártás miatt fut fel az elektromos motor és egyéb nagyáramú alkatrész volumen is. Azaz pusztán gazdasági alapon, hamarosan minden autógyártó átállítja majd az autópalettáját elektromosra és csak a range-extender megoldásban lesznek különbségek (már amelyikben egyáltalán lesz RE). Lesz BMW i3-ashoz hasonló kis benzines pöfékelő, biztosan lesznek valamilyen üzemanyag cellák (metános, metanolos vagy aluminiumos) és talán még hidrogénes is.

Regisztrálj a forum.toyotaclub.hu-n, szívesen látunk. A FB csoport színvonala sokszor nagyon alacsony, mert ott is az történik, ami az informatikában: fogalmatlan emberek beszabadulnak, dokumentációt stb. nem olvasnak, csak kérdeznek.

--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”

Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

Az akkupakk gyári cseréje 5-600e HUF környékén van, nem milliós tétel. Ha 10 éves koráig megcsináltatod a kocsin márkaszervizben minden évben a hibridgarancia-ellenőrzést, akkor addig védve a segged, a Toyota cseréli, ha bármi probléma van vele. De igen ritka, itt Bécsben nem véletlenül vannak millió km-t futtott Prius 2-es taxik, amiken semmilyen fődarab nem volt cserélve, csak kopó-fogyó alkatrész.

Ha meg a kocsi 10 éves múlt, akkor is lehet pl. a neten akkucellát vásárolni és Magyarországon is van már szerviz, ami cseréli. Ez ugyan rizikósabb művelet, mert a többi cellát is át kell nézni és a töltöttségüket egy szintre hozni, de nem lehetetlen és olcsóbb, mint a gyári teljes akksicsere.

--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”

Én nem a Priusról beszélek, hanem a full elektromosról, mondjuk egy Leafben mennyi egy akupakk csere? Netán egy Teslában? Ha majd "hamarosan minden autógyártó átállítja majd az autópalettáját elektromosra" (amiben mondjuk én kételkedem).
Ha egy hibridben csökken a kapacitása mondjuk 20-30%-al, lehet, hogy észre sem veszed, de egy csak elektromosban eléggé zavaró, és ennyi csökkenés még sokszor nem is garanciális tétel.

Ismeretségi körben levő vadonatúj Mercedes elekrtomos autóval ott tartanak, hogy a gyárilag megadott 300 km *-es hatótáv helyett Tranbant tempóban jó ha kijön 120-130 km, így Győrből Budapestre nem mernek vele elindulni. Győrtől 15 kilométerre levő faluból az egy napon belüli kétszeri bejövetelt is jól megfontolják és kisebb gyomorideggel teszik, mert a visszatérés már bizonytalan.

Mindezt 12 milliós áron. Vadonatúj akkukkal. Csalódtak benne, persze ennek az elismerése még csak 80%-nál tart, mert a kiadott pénz miatt nehezen megy ez a lelki folyamat.

Természetesen van két másik autó mellette. Az viszont vérciki lenne, ha a 12 misis autót tolni kéne, így inkább a biztosra mennek. 80 km után megy a töltőre. Egy jó elektromos roller majdnem tud ennyit.

--
trey @ gépház

Majd ez a lufi is kipukkad (a dízel lufi is kezd). Bár ez még nem fújódott elég nagyra. Esetleg hatóságilag betiltják a belső égésűt, és akkor nem lesz más választásod.

Valahogy a fejlett nyugat se akar ráharapni:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/04/16/nem_kell_a_nemeteknek_az_el…

Ha legalább egy tesztet elolvastak volna róla, akkor nem csodálkoznának ekkorát a hatótávon. A tesztben egyébként 200km-t írnak gyárilag megadott hatótávnak, de a vegyes fogyasztási érték alapján már csak ~168km jön ki. A gyakorlatban meg inkább 110km körüli értéket vagy kicsit felette tartanak reálisnak.

Jobb lett volna, ha vesznek egy Nissan Leaf-et, amivel hozható a gyári 250km, a teszt szerint még a 340km sem elképzelhetetlen, de a 200km könnyedén.

hogy mondhatsz ilyet? zold retket fikazni? most jobban sir egy foka valahol es a haz elotti bokrokon is egyel tobb a barna level. raadasul amikor majd mindenki ilyeneket mond az eloskodo zoldpropaganda hogyan fog kenyelmesen kaszalni?

rotfl de be fogjak szopatni a zold rendszamos tagokat.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

csak a tenyek kedveert: ha van a priusban belsoegesu motor akkor lendkerek is van rajta;) (persze nem kettostomegu...:))

szerintem pontosan a gazdasagi alap miatt sokaig nem lesznek main stream megoldasok a kulonbozo hibrid vagy tisztan elektromos autok.
nezzuk meg mennyibe kerul egy prius es egy ugyanolyan meretu/kategoriaju benzines/diesel gep. egy tisztan elektromos auto kb 2szeres arszorzojarol nem is beszelve...

es arrol se legyenek naiv elkepzelesek, hogy az allamok majd lemondanak az uzemanyagbol szarmazo extra adokrol - ha esetleg tenyleg felfutna nagymertekben az elektromos autok szama mert olyan olcso lesz az akksi.
(bar pont most volt hir, hogy a UK-ben negativba ment az aram ara a nagy szel miatt egy rovid idore.)

A Priusnál a TCO igen kedvező, még ha a vételára magas is (már ha újonnan veszed). Akinek nincs, vagy nem olvas utána, az sok tényezőt nem is ismer ezek közül. Pár tétel:

- keveset fogyaszt
- láncos vezérlésű motor
- Atkinson-ciklus szerint működő 1,8L-es motor, ami csak 99LE-s, "underclockolt". Ugyanez a motor más vezérléssel és hengerfejjel egyéb Toyotákban 150LE-t ad le.
- a rekuperatív fékezés miatt sokkal ritkábban kell fékbetéteket és -tárcsákat cserélni. Én most viszem az enyémet nyáron a 90e km-es nagyszervizre és egyelőre úgy tűnik, hogy csak az 1. fékbetéteket kell cserélni. Eddig semmihez nem kellett nyúlni.
- nincsen kettős tömegű lendkerék, nincs turbó
- a P2-ben csak a klímát hajtja ékszíj, amit néha cserélni kell. A P3-ban már ez sincs, villanymotorok hajtanak minden ilyen apróságot.

Meg még a fene tudja, hogy mit hagytam ki.

--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”

- nincs kuplung, se száraz, se nedves, se semmilyen
- nincs váltó
- nincs részöcskeszűrő
- nincs önindító
- nincs közvetlen befecskendezés
- Prius2-ig bezárólag nincs EGR szelep sem

Az achillesz ina mindnek az inverter, illetve P3-tól fölfelé azért a hengerfejtömítés befigyelhet.
(Tipp: ha valakit az akkupakkal hallasz riogatni, akkor tudhatod, hogy lövése sincs ehhez az autóhoz, hanem csak hallomásból osztja az észt.)

:wq

Autópályán GPS szerint 130-cal kb. 7-7,2 litert benyel sajnos. Nekem a "kombi" van, és a ferde hátú ennél azért legalább fél literrel kevesebb.

Egyébként nem úgy menedzseli az akkut, ahogy írtad. Tartós, egyenletes sebességnél, ha jár a benzinmotor, akkor 80%-os töltöttségi szinten tartja az akkut. (Így, ha pl. belefutsz vele egy dugóba, rögtön tudod a villanyhajtást használni. Egyben, ha meg fékezni kell vagy lejtőn lehet visszanyerni energiát, akkor van az akkuban annyi "hely", hogy tudja hova rakni a megtermelt delejt. Abba a 20%-ba, amit üresen hagy.) Teljes gáznál, amikor a benzinmotor is és a villany is teljes terhelésen dolgozik, 136 LE jön ki a csövön. De ezt csak addig tudja tartani, ameddig ki nem fogy az akku. Utána már csak a 99LE-nyi benzinmotor van. (Emiatt a teljesítményadónál csak a 99 LE számít.) Viszont a (gyárilag lekorlátozott) végsebességet tudja önmagában csak a benzinmotorral is tartani. Emiatt nem szokott elfogyni az ereje, kevés az olyan baromi hosszú és meredek emelkedős autópályaszakasz, amin kénytelen lennél végig padlógázzal menni, és kifogyasztani az akkut.

:wq

Mennyi ez a maximum sebesség? 180, 200?

Viszont, akkor csak autopályán nem igen jön ki a fogyasztási előny (én személy szerint autoval 90%-ba pályán országuton járok, bp-n belül tomegközlekedés, vidéken meg nincs dugo vagy ha van is a waaze elkerüli), ha jól olvasom, az enyém is 7,5-et eszik stabil 130-cal (óra szerint 140).

Nem tudom pontosan, P+-nál azt hiszem 170. Egyszer lemértem, de elfelejtettem. :)

Igen, autópályán nem igazán jön ki a fogyasztási előnye. Elsősorban városban, másodsorban országúton.

Nyilván sok trükk van, de szerintem a 3 legjelentősebb, amivel a fogyasztást alacsonyan tudja tartani, azok ezek:

1.) ahogy fentebb is írták, kvázi alultöltött a motor (mert a szívószelep nyitva marad a sűrítés elején egy kis ideig még). Emiatt 13:1 bír lenni a kompresszióviszonya, ami valahol félúton van egy benzin és egy dieselmotor között.

2.) ahogy szintén már írták, fékezéskor vissza tudja nyerni a mozgási energia egy részét, az akkuba.

3.) mivel a két* motor egy bolygóművön keresztül csatlakozik a kerekekkel, így aztán a benzinmotor bármilyen fordulatszámon járhat -> mindig az ideális legalacsonyabb RPM lesz. Piros lámpánál ez a nulla. :)

Városban ezt mind a 3-at jól ki tudja használni, de autópályán már csak az első pontot, hiszen egy jól megválasztott végáttétellel egy régifajta autó is tudhat keveset forogni pályán. Fékezni meg ritkán kell sztrádán. És akkor meg nagyot, amit amúgy sem tudna hatékonyan visszatölteni, kénytelen lenne a mechanikus féket is bevetni párhuzamosan.

(Ja, és a 4. "dobás", hogy ún. "undersquare" hengermérete van: jóval hosszabb a löket, mint a furat. Ez szintén a takarékosságot szolgálja, kisebb literteljesítmény mellett. Ez mondjuk a pályán is jól hat.)

(*) igazából 3: két PMSM villanymotor/generátor, és egy ICE

:wq

4 teljes tank fogyasztas az elmult idokbol:

617km 37l - szoges gumi; rovid jaratok (6-10km); allando reggeli fagyok; futes
634km 36l - szoges gumi, nyarira csere a vege fele; rovid (6-10km) es nehany hosszabb ut (100km) autopalyan; par reggeli fagy
733km 39l - nyari gumi; 6-10 illetve 100km tavok 50-50% aranyban
748km 37l - nyari gumi; 6-10 illetve 100km tavok 40-60% aranyban

Autopalyan semmikepp se megyek 150-nel, mert hiszen 110 a limit...

Az akkumulator arak azert nem esnek olyan vadul, ma meg egy elektromos/hibrid auto joval dragabb egy benzines/dizelnel. A range-extender-re is szukseg van meg ha 500+ km-t akarsz menni. Nem mondom, hogy nem fognak az elektromos autok elterjedni, csak talan nem olyan hamarosan mint hiszed. (Az uzemanyag cellarol meg mar tobben teljesen lemondtak, mert tul draga lenne nagy tomegben gyartani.)

Es ha egy atallas elhuzodik, az azt is jelenti, hogy egy 3. technologia meg be is elozhet. Mi lenne pl, ha tudnank eloallitani benzint/gazolajat napelemmel vagy szeleromuvel? Akkor hirtelen a benzin is megujulo energiaforrasnak szamitana...

Audi A2 1.4 benzin. egyszerű, mint a faék.

> Sol omnibus lucet.

Volt, de már elmúlt. :) Az autó el lett adva, a jelenlegiekben meg automata váltó van. :)

Skoda Octavia 2008 (FL előtti) 1.6 MPI Benzin-gáz üzemű és ohne kettőstömegű... A másik verda egy Ford Focus 1.6 benzines kombi, 2007-es és abban sincs.

Y2K miautónk, túl a 400 000-en (!!!). A 2. hengerben most szakad le a dugattyú-szoknya (300 ezernél szokta). De megy, a nyomaték megvan, bár kicsit kopog, de a buta "pösti" azt mondja rá dízeles hangja van (hülyegyerek, ez benzines!!!).
Megy, az 1,3-as nyomaték megvan, az olaj is, a víz is, mi kell még? Ha lesz $ meg lesz javítva.

"Az atombombát és a C vitamint is a Magyarok találták fel...
Mindkettőből elég, napi 500 mg. - by Bödőcs Tibor"

Mi a baj a kutyám nevével???
K4HVD-Q9TJ9-6CRX9-C9G68-RQ2D3

Van, és cseréltettem is mindjárt vásárlás után. Pszichológiailag védekezek: amikor nézegettem a kocsikat, csináltam egy pesszimista becslést, hogy mennyit kell majd rákölteni. Annyira pesszimistán becsültem, hogy annak még a közelébe se mentek a költségek. És így boldog vagyok, hogy olcsó fenntartani a kocsimat :-).

miert nem lehet torolni hozzaszolast? :(

Az a fedélzeti számítógép és a navigáció között van, nem?

Halvány fogalmam sincs. Se az, hogy mi az, se az, hogy mire jó. 2016-os Toyota Versom van. Ennyit tudok, és nekem ez elég. :D
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Én kicsivel több mint fél éve úgy vettem az autómat (állítólag 251.000 volt benne, 1.9TDI, még bejáratós :-P), hogy beleszámoltam a kettőstömegű esetleges cseréjét a közeljövőben. Azóta belementem kb. 20.000 km-t, még nem érzem, hogy rossz lenne. Az apróbb hibákkal, meg meg kell tanulni együtt élni. Ennyi pénzért (kb. 1 guriga volt), ennyi idős (2002-es) autóban ez van.

Nincs. Soha nem volt egyikben sem. Nagyrészt azért mert mind benzines, régi, és/vagy automata váltós volt.
Dízelem meg szerintem soha többet nem lesz, elég volt egyszer.
Szerencsére abban még nem volt kettőstömegű, sem magasnyomású rendszer.
Úri huncutságok ezek.
Az első tulaj jól jár, utána mindenki más szarul.

Úgy tudtam nincs, aztán mikor bevittem mert a kuplung furcsán kezdett működni, kisült hogy mégis van. Csere 915 euróba fájt, az autó értéke (Fiat benzines és mindjárt 10 éves autó) megduplázódott :).
Lassan oda jutunk, hogy egy gumidefekt miatt is inkább megéri eladni az autót mint megjavíttatni, hacsak nem tudod magad megszerelni.

Állítólag a H7-t be lehet úgy tenni, hogy nem kerül középre az izzó és ezért látni annyi csálén, az égboltra - meg az elötte haladó (tükrökön át) és a szembe jövő szemébe - világító lámpát. Biztos rossz a vezetőnek is, ha nem oda világít a lámpája ahova kellene, nem tudom, sose próbáltam.

Ave, Saabi.

Én is ezt hittem sokáig. Aztán egyszer kaptam egy 1 év körüli céges pug308-at, és kb. 2 nap után tűnt fel, hogy jé, miért jön ki felfelé fény az egyik fényszóróból (konkrétan oldalt 2 méter magasan megvilágított dolgokat egy kis csíkban). Az autó tuti nem volt törve. Gyanús volt, hogy a másik oldal nem csinálta szimmetrikusan (ha a lámpatest áll rosszul, abból is kellett volna jöjjön az adott irányban fény). Megnéztem az izzót, és rájöttem, hogy valamelyik korábbi felhasználó izzót cserélhetett benne, mert az izzó nem volt pontosan berakva. Csak kicsit nem stimmelt, és csak kicsit nem világított precízen. Miután helyretettem az izzót, mindjárt jó lett teljesen.

Persze jó oka volt annak, hogy ez miért történt: baszott nehéz hozzáférni az izzóhoz, aki nem tudja, hogy mit csinál, az könnyen elronthatja. És ez elég sok autóra igaz az elmúlt 15-20 évből (van pár üdítő kivétel, ahol általában egyben kivehető a lámpatest, és akkor nem kell nőgyógyászkodni).

Vannak olyan bénán tervezett-kivitelezett | törött-nyomorított foglalatok, amelyekbe be lehet tenni az égőt fordítva. Például a Ford Focus-ba be lehet, enged annyit a rugó, hogy be tudd zárni fordítva is. Ráadásul egy óvodás keze fér csak be normálisan, tehát egy nagyobb kezű embernek csak újhegyekkel matava, vakon tapogatva lehet csak égőt cserélni, ráadásul úgy, hogy az akkumulátor tartó is elé van rakva. Én mindig rettegek a pillanattól, amikor kiég az égő és cserélni kell. Tavaly télen pl szakadó hóesésben, éjjszaka kellet kicserélnem, fél órát szenvedtem vele lefagyott újjakkal...

Nem tudom, még nem kellett mostaniban cserélni, ha meg kellene, akkor ahova lehet LED-est kapna. Úgyhogy utána már azért nem számítana :)

KAMI | 神
Linux Mint: https://linuxmint.hu LibreOffice: http://libreoffice.hu SeaMonkey : http://is.gd/smhun
Legyél Te is Mozilla és Linux Mint önkéntes

Fogalmam nincs, bár azt mondják nincs benne. Toyota Auris D-4D. Bár most rákerestem a Google-n és hozott arra találatot, hogy Toyota D-4D Dual Mass Flywheel. Hát, a fene tudja ezek után, de különösebben nem izgat.

Ave, Saabi.

Sosem értettem, hogy akinek autója van, az hogy nem tudja mi van benne, mi nincs :D
Eleve az ember amikor autót vesz minden infót begyűjt a kiszemelt típusról.
Vagy mégse? :O

Kivételes eset, de speciel én úgy vettem, hogy a volt-volt-volt-volt nagyfőnök megkérdezte, hogy nem akarok-e a két kerék helyett négy keréken munkába járni.
Vissza kérdeztem, hogy mire gondol.
Mint kiderült, jött egy bolond gondolata, hogy eladná a jó öreg Passatját.
Én meg már ismertem az autót. Utasként ültem benne.
Megkérdeztem mennyire gondolt.
Mondott egy számot.
Körbenéztem online, mit ér egy olyasmi jármű.
Kb. fele ha volt a szám.
Én meg következő alkalommal szóltam, hogy megvéve, csak annyi időt adjon, még a megtakarításomat likviddé teszem.
És lett egy fasza passat-om. Amúgy meg eszembe se jutott volna kocsit venni, ha nem kínálnak meg vele.

Én például azért vettem Toyotát, hogy ne kelljen tudnom. :)
Nem fogom bütykölni, nem fog elromlani, tudom, hogy ha megnyomom a gázt, megy, és beleférnek a cuccok, amikor a családot bepakolom. Évente a szakszerviz kicseréli az olajat, a gumis meg évente kétszer elvégzi a téli-nyári cserét, oszt kész. Ha mégis gáz lenne, ott van az assistance, akik a kerékcserét is megcsinálják, így kerékkulcs és pótkerék se kell. :)

Ha mondjuk Peugeot-t vettem volna, akkor fel lennék rá készülve, hogy hetente kell szervizelni, de akkor eleve egy csomót ráköltenék a tuningra, meg minden. De én sose az a típusú ember voltam, aki szereti, ha hétvégenként olajos az overallja.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Volkswagen nekem berozsdált, mint állat, bár használtan vettem, nem sokat tehettem ellene, a szakszervizes eladás előtt egy évvel csak sorolta a több százezer forintos problémákat.
Múltkor azt álmodtam, hogy a Toyota nem indult be. Olyan sokk volt, hogy fel is ébredtem.
A statisztika meg olyan, hogy mindig van szórás, és kivétel. A francia kocsik szerviz igénye pedig kiemelkedően magas. Talán csak az olasz közelíti meg.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Nekem 12 éves a Peugeot 206-osom és ez idő alatt egy önindító behúzó tekercset kellet cserélni, azt is most kedden.
Ezidáig szerelőt csak akkor látott, amikor műszaki előtt átnézték.

Olajat, kereket, légszűrőt, izzó meg azért minden pasi tudjon már cserélni. Kb annyira bonyi mint egy villanykörtét betekerni.
A pofámról leégne a bőr, ha kerékcserét mással kellene megcsináltatnom :D

Tudok kereket cserélni, de lusta disznó vagyok, inkább elviszem szerelőhöz, ahol 10 perc és nem 1 óra. Ja, és centírozás is (alap), stb... meg futómű beállítás, ha kell. Csak egyszer kelljen satufékezni, ha nincs jól beállítva a kerék, futómű, repül a bálna, ki tudja hol áll meg.

--
robyboy

Szerintem begyűjt minden "számára hasznos" információt (hogy gyorsul, van-e klíma, mekkora a csomagtér, mennyit fogyaszt, stb...) De sokan nem értenek ehhez ennél jobban.
Szerintem sokaknak van otthon gépük vagy telefonjuk, akik alaposan utánanéztek, mikor megvették, hogy mit is vesznek. Mégis a 98% nem tudná megmondani, hogy a procija támogatja-e az FMA3 utasításkészletet...

Nagy Péter
www.ddo.hu

Több autom van, sajnos a kettos tomegu (+kuplung...) miatt eddig tobbet sikerult a Corsa C szervizre kolteni fele annyi ido alatt, mint a regebbi, masik automra az X5re... ezentul nagyon megnezem hogy milyen autot veszek, nagyon megszivtuk a Corsaval.

Kiskoromban (két éve még) azt képzeltem, hogy a kettős tömegű izé az olyan dízeles huncutság. Aztán a kollégám bnv kupéjában (szépautó - de mint a zsiráf - otthonra nem kéne), ami alulmotorizált vmi bajos 1.6-os benzines "erőművel", na abban pl. van. És nem volt olcsó a cseréje...

Azóta óvatosabb vagyok ebben a kérdésben. :D

Raknak. 2000 első fele, Reanult F4R, 2 liter 16 szelep. Többféle modellbe is szerelték, a Megane II-be egészen biztosan kettőstömegűvel. Még tán a PDF is megvan valahol, amiben ecsetelik, hogy ettől még csendesebb és komfortosabb lesz az utazás (nekem fel sem tűnt semmi ebből, csak a jó erős hangszigetelés az utastérben) :D

Nincs.
Sima szívó benzin 1500 cm3 114 LE, 0-100km/h 9.8sec 0-150km/h 23,3sec
Átlag fogyasztás 6,11 l/100km (ez év januártól ~7000 km)

Egyikben van, másikban nincs.
1.4 HDi (8HX / DV4TD)
1.9 TDI (AFN)
A TDI-nek ez a fajtája még büntetlenül visszaalakítható (van hozzá sima lendkerék szett). 284 ezer km van benne; a lendkeréknek eddig még nem volt baja.

Engem a LEDes autolampak villogasa zavar.
Nem hiszem, hogy rajtam kivul senki se latja. Olyan szavazas nem lesz?

Konkretan alig latni olyan ledes autot ami ne villogna...
Iszonyat zavaro, foleg kanyarban, ha szembe jonnek.
Nem hiszem el, hogy minden orszag szabalyozasan csont nelkul atmennek.

Eloszor azt hittem, hogy a technika majd fejlodik, de ez az igenytelenseg a legujabb mercikben es bmwekben is ott van.

Felfoghatatlan.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Tudod, először LED-es világítás, aztán villogásmentes LED-es világítás... $

Nem sokat lehet várni azoktól, akik pár ~alacsony fényerejű LED-et beraknak egy foncsorozott felület elé, figyelmen kívül hagyva, hogy a napfény vagy a mesterséges fény csillogó felületről való visszatükröződése erősebb lehet a LED-ek által kibocsátott fénynél.

:)

De mit kell egy lampan milisec alatt szabalyozni? A kondenzatort ugy kell megvalasztani, hogy par milisec-nyit simitson es kesz, nem? Az a baj, hogy a generatorbol jovo feszultseg nem egyenletes vagy az hogy a fenyerot akarom valtoztatni? Gondolom az elobbi, de barmely esetben nem latom, hogy miert baj a kondenzator kesleltetese... sot, ingadozo feszultsegnel meg direkt jol is johet.

A lámpa fényerejét kell szabályozni. LED esetében erre nem a feszültség csökkentése a megoldás, hanem az áram szaggatása. Ez lenne a PWM. Igazából még mindegy is lehetne, hogy másodpercenként százszor, ezerszer vagy tízezerszer szaggatod, látni mindig halványabbnak fogod a lámpa fényét. Csak ha ritkábban szaggatod, akkor láthatóan fog villogni, ha sűrűbben, akkor meg nem.
Az mondjuk jó kérdés, hogy minek szabályozni a fényerőt. Az én autómban például a nappali menetfény fényereje lecsökken, ha a tompítottat felkapcsolom, de nem kapcsol ki.

Ave, Saabi.

Az utólag beszereltnél én is úgy tudom, hogy ez a szabály. Viszont az enyémben gyárilag benne van a nappali menetfény és az általam leírtak szerint működik. Ha ez szabályt sértene feltételezem nem csak az enyém, hanem egy Auris se kapna forgalmit. Azonban Aurisokat látok az úton és én is lassan négy éve használom az enyémet, ebből arra következtetek, hogy a gyárilag beszerelt nappali menetfényt elég tompítani, nem kell kikapcsolni.

Ave, Saabi.

> A lámpa fényerejét kell szabályozni. LED esetében erre nem a feszültség csökkentése a megoldás, hanem az áram szaggatása.

Ha gonosz akarnek lenni, akkor azt mondanam, hogy alulspecifikalt ledet valasztanak, majd azt tuljaratjak nagyobb feszultseggel, es hogy ne haljon be felev alatt szaggatjak ezerrel.

> Az mondjuk jó kérdés, hogy minek szabályozni a fényerőt. Az én autómban például a nappali menetfény fényereje lecsökken, ha a tompítottat felkapcsolom, de nem kapcsol ki.

szarazakksi :)

Az en kocsimban pl. ha inditozok akkor a belso kabinvilagitas elhalvanyul :)
Biztos azt is direkt a dizajnerek talaltak ki:)

Szerintem sokat nezunk ki az autogyartokbol ugy altalaban.
Fillermajszolo az osszes. Ahol lehet ott sporolnak.
Ha ez a led villogtatasa, akkor ott. Amig nem szolnak rajuk...
Csak szerintem tok balesetveszelyes sotetben oldalrol.

Mondjuk lehet csak en latom a villogtatast.
Mert engem a bevasarlokozpontok penztaraiban levo zold ledes jelzolampa (hogy nyitva a penztar) is baromira zavar, hogy villog.
De eddig meg barkit kerdeztem, mindenki azt mondta, hogy nem latja...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ezekben a nagy kilohertzekben elmerulve, az egyszeru paraszti kerdes adodik:
mi a lof*sznak kell fenyerot *allitani* ?

Masra ugyanis nem jo a pwm. Rakjanak egy rendes DC tapegyseget, ha nem jo a 12V, normalis simitott feszultsege legyen, es maris nem villog.

Egyebkent egy *mozgasban* levo jarmuvet villogtatni szerintem alsohangon is balgasag. Foleg sotetben oldalrol.
Kesz stroboszkop, amikor tortmasodpercek szamitanak...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A fényerőt azért állítjuk, mert egyazon lámpával többféle fényerővel szeretnénk tudni világítani. Tipikus példa: 2-in-1 hátsó lámpa (helyzetjelző + féklámpa) - nálam pl. ilyen van. Ha jól emlékszem a számokra 93% körül világít féklámpa esetén, és valami 10-20% között helyzetjelző üzemmódban (a vezérlőből kiolvasható az aktuális kitöltési tényező, én is ott láttam). Persze csillió pici LED van benne, nem issue a melegedés, az összteljesítmény is kicsi, és szerintem simán raktak oda egy előtétellenállást, oszt csókolom. A PWM csak a fényerőhöz kell.

Viszont a kapcsolóüzemű DC-DC konverter is PWM... és power LED-nél gyakorlatilag ez "a" korrekt megoldás - gondolom ahol a fényszóró LED-es, ott ezt használják. A tápfesz se fix igazából, a LED karakterisztikája is változik a hőmérséklettel - miközben konstans árammal szeretnénk hajtani - ehhez tipikusan kapcsolóüzemű áramgenerátort szokás használni, ami pedig szintén PWM. Ha nem current mode a cucc, akkor akár lehet is bele rakni kondit, az egyéb szabályozási igények szerintem sem indokolnák a ms alatti reagálást. Current mode meghajtásnál viszont kell a rece, tehát a kondi max. annyi lehet, hogy még pont legyen hullámzás, így viszont marad a vibrálás. Más kérdés, hogy DC-DC konvertert 100Hz alá???

Nincsen sem ez, sem kuplung :)
Cserében van egy bolygóműves sebességösszegző rendszerem, ami ha majd egyszer elromlik, akkor azt fogom kívánni, bárcsak lenne inkább kettőstömegű lendkerekem...

A sajátomban nincs és soha nem is adnék pénzt olyanért amiben van.
A cégesben van és 150.000 körül cserélni is kellett, nagyjából 350.000 Ft volt. Most 280.000 van benne, megint kezd kirohadni de most már inkább eladjuk és nem szerelünk.

A normálisabb automataváltók (és a hozzájuk kapcsolt torque konverter, aka "citrom") megfelelő olajcserével és épeszű használattal sokkal tovább bírják, mint a kettőstömegű lendkerék meg a kuplung páros.
Dízelt az vegyen, aki megy minimum 30-ezret évente, a többieknek nem éri meg. A baj az, hogy most már a kicsi benzinesekbe is raknak kettőstömegű lendkeréknek nevezett, valójában az autógyárak számára bevételt generáló berendezést.

Igen, de az első tulajdonos kiszolgálásához normálisan üzemelő márkaszervizek kellenek (különben nem fogják megvenni az új autót se), emiatt az autógyárnak érdeke, hogy a márkaszervíznek legyen bevétele, és ne akarják azt bezárni a tulajok. Márpedig a garancia lejárta után van egy periódus, amikor még megfizethető a vevőnek a márkaszervíz, és ilyenkor kell legyen elég meló az autókkal, hogy legyen miből megélnie a márkaszervíznek. Ugye az árral nincs nagy játéktere a márkaszervíznek, hiszen nagyon gyorsan lenyúlják a fizetős kuncsaftokat a függetlenek áremelés esetén.

Szerintem tévedsz. Az újautó piacon nagyon nagy árverseny van. Vagy a gyár operál nagyon kicsi profittal, vagy az alkatrész-beszállítókon verik ezt le, akik nyilván nem az erős gyárral fognak packázni, hanem a hasznot behozzák a külön alkatrészeken. Szerinted miért kerül egy sima fröccsöntött műanyag darab (pl. lökhárító) súlyos tízezrekbe (akár 6 számjegyűbe is)?
Érdemes lenne egyszer egy autó alkatrészeit külön összeválogatni és a szummát összehasonlítani az új autó árával.

Akkor miért sokkal drágább a gyári? Na azért, mert "gyári".

Azt se felejtsd el, hogy az autógyárak nem nagyon gyártanak alkatrészeket, ők "csak" összeszerelik azokat kész autóvá. A beszállítóknál pedig sok esetben meg lehet kapni ugyanannak az alkatrésznek a gyártó-emblémás változatát ill. a beszállító-emblémás változatát is, valószínűleg azonos minőségben és akár jelentősen eltérő árban. Abban is biztos lehetsz, hogy a gyár nem fizet az alkatrészért még annyit sem, mint amennyiért te meg tudod venni az olcsóbbikat, ezért az altrész-gyártó igyekszik a profitját az autógyár-emblémás alkatrészek árában megszerezni.

Ebben azért ne legyel biztos. A lemezprésekről nem tudok semmit, de anyámék a múlt évezredben dolgoztak fröccsöntőnél ahol _sokkal_ kisebb dolgokat készítettek, mint egy lökhárító és bizony azok a szerszámok is milliós tételt képviseltek. Nem beszélve a gépekről, amikre ezeket a szerszámokat felszerelik.

Ave, Saabi.

> A lemezprés ami drága, a műanyag fröccsöntő forma nem az.

En lattam mindkettot eloben. Voltam ahol kb. 1.5 masodpercenkent preseltek egy darabot.

Kivulrol megnezve mind a ketto egy boszme nagy vasdarab, amit emelovel/targoncaval emelgetnek.
Az ara is kb. ugyanannyi. Serulesre meg van karbantarto szemelyzet (precizios koszoruvel, esztergaval ilyesmi), aki kijavitja.
Es ez olcsobb, mint ujat gyartatni.
Olcsobb 8-12 embert fizetni (abbol 2fo 3 muszakban), mint uj szerszamot rendelni.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

vagy inkább azért mert a gyárnak el kell tartania a márkaszerviz hálózatot, a kutatás-fejlesztést, a tervezést, a gyártást, összeszerelést, a PR-t, versenyzést, értékesítést meg egy csomó ilyesmit.

az utángyártott alkatrészeknél meg erről szó sincs. legfeljebb valami sápot fizet a jogdíjért. de leginkább azt sem.