A tűzoltástól a fenntartható home office-ig (x)

Címkék

Szinte pillanatok alatt formálta át a hazai és nemzetközi vállalatok mindennapjait a globális COVID-19 járvány: a fertőzés terjedésének megakadályozása és az alkalmazottak egészségének, biztonságának megóvása érdekében, ahol csak lehet, a cégek igyekeznek távmunkára átállítani dolgozóikat. Jó tudni, hogy a vállalati VPN-ek kapacitása egyszerűen kibővíthető, ráadásul a most krízishelyzetből fakadó új munkaszervezésből a cégek hosszútávon akár profitálhatnak is.

Szerencsére a home office intézménye mára nem kuriózum, a távoli munkavégzésre és a kollaborációra egyaránt hatékony technológiák állnak rendelkezésre. Ez különösen égetővé válik olyankor, amikor – a koronavírus terjedését meggátolandó – minimalizálni, sőt kerülni kell a személyes kontaktusokat. Van, ahol csak javasolt, számos helyen viszont már kötelezővé tették az otthoni munkavégzést, hiszen ezzel elkerülhetők a fokozott kockázatú helyek – amilyen például a tömegközlekedés, az egylégterű iroda vagy a munkahelyi étkezde.

Bár a távmunka eddig ideiglenesen volt csak legtöbbünk életének része, nem csak a jelenlegi helyzetben vannak meg a maga előnyei: a későbbiekben is jól jöhet mind a cégeknek, mind dolgozóiknak. A távmunkával az alkalmazottak megspórolhatják az ingázásból, forgalmi problémákból adódó időkiesést, illetve az olyan, nagyobb összpontosítást igénylő feladatokat is könnyebben láthatják el, amelyekhez a manapság népszerű, mozgalmas, nyílt terű irodák vagy az üvegfalú tárgyalók nem feltétlenül ideális helyszínek. De olyan helyzetben is jól jöhet, mikor az alkalmazott munkaképes, de valamilyen oknál fogva, például egy sportsérülés miatt, nem tud bemenni az irodába. A vállalatok egy jól bejáratott távmunkarendszerrel hosszú távon akár az irodaterületek bérlésének jellemzően magas költségeiből is lefaraghatnak.

Az otthoni munkához szükséges, megfelelően skálázható, biztonságos infrastruktúra, illetve megbízható VPN-es háttér kiépítése ugyanakkor nem triviális feladat. Különösen akkor, ha egy cég nem volt erre korábban berendezkedve, esetleg csak néhány munkatársának biztosította ennek műszaki feltételeit. Tovább bonyolítja a dolgot, ha hirtelen kell átállni, ráadásul határozatlan időre. A jelenlegi távmunkarendszereknek az is kihívást jelenthet, hogy az otthonról dolgozó alkalmazottak megugró száma miatt nagyobb terhelés jut a VPN csatornákra.

TELJES HÁTTÉR, EGY KÉZBŐL

Mindez egyszerűbbé és gyorsabbá tehető a T-Systems megoldásaival: legyen szó az informatikai eszközökről és infrastruktúráról, rendszerintegrációról, ezek egy cégnél mind elérhetők. Tetemes energiát, erőforrást, pénzt és időt lehet megspórolni azzal, ha a távmunkára átálló vállalatoknak nem kell külön-külön szolgáltatókat felkutatniuk, azokkal külön szerződniük, illetve a későbbiekben több szálon tartani velük a kapcsolatot. Ráadásul a T-Systems megoldásaival az otthoni munkavégzés hosszútávon is stabilan működhet – helyszíni kiszállás nélkül, felhőalapú szolgáltatásokkal.

A Stay&Work Now csomag gerince például az InstantNetworkHomeOffice cloud szolgáltatás, amelyben Cisco tűzfal gondoskodik a biztonságos kapcsolatról az alkalmazott gépe és a vállalat belső hálózata között. A konstrukció révén igény szerint 100, 200 vagy akár 500 fővel bővíthető azon dolgozók száma, akiknek otthonról is lehetőségük nyílik biztonságosan csatlakozni a vállalati hálózathoz.

A csomaghoz jár a hét minden napján, napi 24 órában elérhető IT ügyféltámogatás, a chateléshez és videóhívásokhoz pedig a Cisco Webex áll rendelkezésre. A platformhoz tíz szervezői jogosultság is tartozik: ezekkel akár 1000 fős videokonferenciák is létrehozhatók, amelyekhez képben 200-an, hangban 800-an tudnak csatlakozni, ráadásul akármilyen okoseszközről, legyen szó laptopról, PC-ről, vagy okostelefonról.

A Cisco Webex nagyvállalati videokonferencia platformja egyébként egy sor népszerű vállalati eszközhöz kínál integrációs lehetőséget, a OneDrive for Businesstől a Google Drive-on át egészen a Salesforce vagy a Trello szolgáltatásaiig. A felhős távmunka-környezet legfeljebb hét munkanap alatt kibővíthető a T-Systems szolgáltatásaival, azt ráadásul helyszíni kiszállás nélkül képes elvégezni a vállalat.

TARTALÉKKAPCSOLAT A MEGNÖVEKEDETT TERHELÉSHEZ

A fentieket egy 4G/LTE képes InstantNetwork Simple Wi-Fi routerrel toldja meg a Stay&Work smart csomag, amely havidíjas mobilinternet szolgáltatással egészíthető ki. Ez elsősorban azokban a helyzetekben jöhet jól, mikor a dolgozó otthoni internetkapcsolatának sávszélessége vagy stabilitása nem alkalmas a céges VPN kiszolgálására – ilyenkor a router automatikusan mobilinternet kapcsolatra vált. Miután a következő hetekben a sok otthonmaradó miatt érezhetően megugrik a hálózatok leterheltsége, kifejezetten hasznos lehet, ha kéznél van egy második internetkapcsolat is. A készülék nagy erőssége, hogy képes szelektálni az adatforgalmat, a VPN-t így tényleg csak a céges ügyek terhelik, az egyéb böngészés az otthoni hálózatra kerül – azt az ügyfelek jelölhetik ki, hogyan szelektáljon az eszköz.

A router továbbá IP telefonokhoz is bevethető, azokat bedugva a készülékek rögtön a céges telefonhálózathoz csatlakoznak, akárcsak az irodában. Az eszközöket a T-Systems 7 munkanap alatt szállítja le.

Bár a vállalatok a következő napokban-hetekben többnyire kényszerből váltanak majd a távmunka megoldásokra, a jól kiépített rendszerek az otthoni munkavégzésből a mostani kritikus helyzet normalizálódását követően is komoly piaci előnyt jelenthetnek.

[A T-Systems Magyarország megbízásából készített fizetett anyag]