H.264 kiterjesztést adott ki a Microsoft a Google Chrome-hoz folytatása:
Sziasztok!
Mint tartalomszolgáltató, azt kell mondjam, hogy amíg a HTML5/WebM mögött nincs
egy egységes streaming technológia, addig senki sem fogja használni. Csak vihar lesz egy lavór vízben.
Az ok prózai: streaminggel a sávszélesség igény harmadolható.
Amúgy pedig vicces, hogy a legjobb kliens oldali player több mint 10 éve ugyanaz az egy szoftver a Windows Media Player és az ezt támogató Windows Media platform (persze ez sem tökéletes, de máig a legjobb). Csak a storage tieringet nehezebb kialakítani a Windows Media Serverhez.
Üdv: Balázs
- 2002 megtekintés
Hozzászólások
Mi a 90-es végén - 2000-es évek elején az akkor még egyeduralkodónak számító realserver/realplayer párossal szolgáltattunk, és imádtuk a lehetőségeit és rugalmasságát.
Amikor a Windows Media technológia elterjedt, és - a kliensekhez alkalmazkodás végett - részben váltanunk kellett, borzasztó emlékeink születtek.
Nem tudom, hogy azóta mit fejlődött a streaming technika, de igazi alternatívával azóta sem találkoztam. A flash betört, és nevető harmadikként elsöpört mindent, de valós idejű streamingre azóta sem láttam elérhető és jó megoldást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mostanában váltunk Adobe HTTP Dynamic Streamingre.
Tanulság, hogy az nginx egy elképesztően jó szoftver, és viszonylag könnyen és olcsón skálázódunk, és persze a storage tiering könnyen kialakítható, de a flash player video lejátszó képességeire inkább katasztrofális jelző az ideális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen realserver/realplayer még egy jó megoldás volt, bár (igaz én csak windows media-t adtam anno realserverrel) a kiszolgálói hardver igénye/teljesítménye azért nem volt kicsi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tribler
Swarmplayer
Peer-to-peer
IPv6
Én ebben a megközelítésben látom a jövőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, az IPV6.
Nem igazán látom, hogy miben léptünk előre az IPV6-al a multicast/anycast támogatásban.
Pedig itt mindenki netes TV-t szeretne csinálni, és ezek nélkül ez soha nem fog menni.
Unicast alapokon a live streaming soha nem fog az OnAir televíziók helyébe lépni.
Igazából nem is félünk tőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azért jelenleg a video streaming siteok jó része olyan, megoldásokat használ amelyek egyaránt képesek .flv, .f4v, .mp4, de akár WebM kiszolgálására.
Éppen ezért az egészet ezek a siteok foglyák eldönteni, ha a Youtube szakít az mp4-el (minimális a valószínűsége, mivel adott minőség mellett az mp4 kissebb sávszélességet fogyaszt, mint a WebM/flv/f4v, vagy ogg-Theora), akkor a többi ilyen videómegosztó is ezt foglya tenni.
Ugyan akkor a professzionális szolgáltatók (vidler, ooyala) igen kis valószínűséggel teszik ezt meg, mivel ezek profit orientáltak, nekik nem fáj az USA-ban a licence fizetés.
Konklúzió: Ezt az egészet a google csak azért csinálják, hogy a WebM és a (szar, de cilli-villi) chrome körül hype -ot csináljon.
----
概略情報
http://molnaristvan.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adobe FMS.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Finoman szólva CPU igényes. (Több gigabit egy géppel)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem. Attól függ mi a cél, ez legalább egy normális szerver a rengeteg izé közt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni