SEO biznisz más szemmel

Mi a cél?

Elsődlegesen az, hogy a keresőmotorok listáiban minél feljebb kerüljön az oldalunk. A SEO cégek két csoportra oszthatóak. Az egyik csoport a BlackHat-nek nevezett technikákat alkalmazzák, a keresőmotorok hibáit kihasználva próbálják elhitetni, hogy a megszakértett oldal az adott kulcsszónak jobban megfelelő, mint egyébként. Alkalmazott módszereik jól felismerhetőek: több website indításáról ugyanarra a célra, a külön domainen elhelyezett un. landing page-ek, email címlisták árusítása email spam küldésére, stb. Ezek nem túl etikus módszerek és akár a keresőmotorból való kizárással is járhatnak. De a WhiteHat módszer sem nevezhető etikusnak.

A WhiteHat SEO betartja a szabályokat, amiket a Google felhasználási feltételeiben lefektetett, de csak ebben különbözik a sötét oldaltól és a határ a kettő között elmosódott.

A SEO cégek egyik és egyetlen célja, hogy a legnépszerűbb kulcsszavak listájában az adott oldal előkelő helyen szerepeljen. Legtöbbször képzett marketing szakemberek hitetik el az ügyféllel, hogy a szolgáltatásuk nélkül a weblapjuk semmit nem ér. Gondosan kerülik a bounce rate fogalmát vagy azt, hogy a statisztikák szerint mennyi az átlagosan az oldalon töltött idő, ha a látogató nem azt a tartalmat látja, amire számított. (az 1 másodperc is soknak mondható ilyenkor)

A teljes bejegyzés: http://sandor.czettner.hu/blog/10/11/12/seo-biznisz-mas-szemmel

Eredeti angol saját gondolataim nélkül: http://www.webdesignerdepot.com/2010/09/create-great-websites-without-a…

Hozzászólások

Jezosom. Meg csak a bevezetodet olvastam el, joreszt hulyeseg.

A SEO nem spamkuldesrol szol, ekkora okorseget nemtom honnan veszel (a black hat sem). A SEO eleje (az oldalon beluli optimalizacio) meg pont arrol szol, hogy ertelmesen kell felepiteni az oldalt, kenyelmesse tenni, kiemelni a fontosabb reszeket, kitolteni a title-t, anchor textet es egyeb olyan dologrol, amirol hajlamosak megfeledkezni.
Bejovo linkek nelkul meg nem indul meg az oldal. Persze ha jo a tartalom, akkor idovel lesznek linkek is. Ha rossz, akkor meg idovel erdektelenne valik, es lesullyed.

--
The iPad: Because the iPhone was too small for other people to notice you.

En valamennyire ertettem amit mondott. Az a baj, hogy te csak a fekete meg a feher szint targyalod, de ez persze messze nem igy van. Nem mindenki spammel vagy arul e-mail cimlistakat, aki SEO-zik, ez baromira nem ide tartozik, nem is tudom, ennel a temanal hogy merulhet fel egyaltalan emlites szintjen ilyen.
Az meg, hogy egy ember tobb domain-t vesz ugyanarra a temara, szerintem nem annyira evil, mint amennyire be szeretned allitani. Itt elsosorban az a kerdes, hogy a tartalom 1:1 ugyanaz-e (alias), vagy van nemi/sok kulonbseg. Es meg a domain milyensege is igen erosen meghatarozo. Ha ugyanis pl. egy ceg neve amugy nem szotari kereso szo (peldaul a Fotex), akkor lehet erdemes olyan domain-t is regelni, ami keresoszo (peldaul a fotobolt.hu). A masik nepszeru multidomain technika ami a typokra/zsargonnyelvi nevre epit, lasd a zsindex.hu peldajat. A harmadik meg a regi szolgaltatasok nevenek megorzese, pl. a vipmail.hu domain egy mar regen letunt kor emleke (a szolgaltatas azota IndaMail neven fut, es szerves resze az Index IndaPass loginrendszerenek).

Ezek mind-mind olyan dolgok, amik eszervekkel (nem marketingervekkel!) megindokolhatoak.
--


Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

111

Ha te elhiszed, hogy a SEO az műszaki dolog, akkor téged jól átvertek. Talán, ha 5%, ami műszaki. De az meg kb. annyi, hogy betartod a HTML ajánlásait.

SEO az mindig is a marketingről szólt.

SEO jelenleg: minél nagyobb kapcsolati tőke + kamu oldalak, kamu tartalommal, sokszor olyan minőségben, hogy észre sem veszed, hogy igazából egy SEO célra létrehozott oldalon vagy (mert évek óta üzemel).

----------------
Lvl86 Troll

Azert olyan nagyon kamu tartalom nem lehet, mert egy ido utan nagyon szemszuro lesz. Manapsag a kozossegi media, ha akar, nagyon eros is tud lenni.

Mellesleg jelenleg az online marketing kezd eltolodni a SEO-rol a kozossegi mediak fele. De ez persze mar egy picit off.
--


Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Épp ez a lényege ezeknek az oldalaknak, hogy nem tűnik kamu oldalnak. Akár rendes oldalnak is tűnhetne, mint pl. a hup. Annyi, hogy az összes cikk fizetett, hogy egy másik oldalt felhúzzák vele. És mivel a tartalom valós, rendszeresen frissített, nem is bukhat meg.

Ezért mondom: SEO = marketing + kapcsolati háló.

Plusz néhány ilyen oldal keresztbe-kasul van linkelve, hogy egymás pagerankját is növeljék.

----------------
Lvl86 Troll

Szvsz, az oldalakat két részre lehet csoportosítani.
1. Akiknek nincs szüksége SEO-ra.
2. Akinek szükségük van SEO-ra

Az első kategória az amelyik, folyamatosan friss, rendszerezett, releváns tartalommal látja el az olvasóit. Ha az olvasó azt kapja amit keres, akkor az oldal pozícióját az olvasók és követők termelik ki szép lassan. Ennek az ideje durván 1-1.5 év körül van.

A második kategória az amelyik nem rendelkezik ezen tartalommal. Itt aztán helye lesz a SEO bűvészkedésnek, csalicikkek gyártása blogokra, bérlinkeléseknek, taggelésnek, facebook likeoltatásnak, crawler tweetnek és társainak. Az eredmény kétséges, mert tényleg az első helyre listázzák az oldalt, de ezzel max. egyszeri klikkelést ér el az illető. És klikkelés és klikkelés között is különbség van. Egy dolog, hogy egyszer megnézi az oldalt a látogató, az is egy dolog, ha visszajár, és végül az is, hogy ezen látogató termel-e valós hasznot az oldalnak.
Amennyiben idegesítő az adott oldal, egy idő után, hiába lesz elöl a keresési találatban a olvasók nem klikkelnek rá, mert a legtöbb, aktív keresőt használó ember nem csak klikkel az elsőre, hanem kidobott linket/domaint is nézi. Jó példa erre az expert-exchange esete. Pár évvel ezelőtt, egy adott technikai kérdésre az első ötben volt a találatok közt, most jó esetben ha az első tízben van a linkje. Mi ennek az oka? Egyszerűen csak annyi, hogy prémium választ kínál az adott kérdésre. Emiatt az átlag user max. pár alkalommal klikkel az linkjükre, és onnantól kezdve inkább figyeli, hogy melyik oldalra mutat link.

Végül, a SEO hatásossága erősen túl van értékelve, mert egy megfelelően kivitelezett, hagyományos média kampánnyal sokkalta jobban el lehet elérni a látogatókat, és adott esetben ennek sokkal komolyabb visszahatása lehet az oldal keresőkben betöltött pozíciójában, mint mindenféle bűvészkedésnek.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

"Végül, a SEO hatásossága erősen túl van értékelve,"

+sok. Évek óta mondogatom, csak sajnos semmihez nem értő* sitebuilderek és a HTML felvágók kaptak egy új eszközt a kezükbe, hogy a saját fontosságukat hangoztassák és megpróbáljanak beleszólni minden hülyeségbe. Mindezt azért, mert többség tudja magáról, hogy ez a max, amit képes megtanulni és tisztában van vele, hogy egy programozó hamarabb megtanulja a HTML+CSS-t, mint ő programozni. :)

* értsd: nem mindenki, csak azok, akik megtanultak valamennyit HTML-ből meg a CSS-ből és úgy döntöttek, hogy akkor az a szentírás, amit ők mondanak mert ők ezt meg tudják csinálni és ez fogja sikerre vinni az egész oldalt és az IE6 a világ legszentebb dolga, támogatni kell.

----------------
Lvl86 Troll