[Xonotic]Space ctf helyzetjelentés #1

Nos, akkor adjunk már valami értelmet is ennek a blognak. Ha időm és energiám engedi, írok pár szót a Xonotic-os fejlesztéseimről (hátha valakit érdekel :D ).

git. Érdekes cucc, meg kell vallani. Még bele kell szoknom, de egész fejlődőképes vagyok. Egy-egy branch váltásnál már nem törlöm le az összes addig változtatott fájlomat, azt hiszem ez már jel arra, hogy kezdem kapisgálni a rendszert ;)
A Xonotic git felépítéséről azt érdemes tudni, hogy nem csak egy repo van, hanem legalább hat. Ez persze később a bináris kiadásokat nem fogja érinteni, minden egy helyen lesz, de a tisztább (és sajnos nem feltétlen átláthatóbb) fejlesztés érdekében külön repója van pl. az engine specifikus fájloknak, a pályaelemeknek, a menürendszernek, modelleknek stb. Néha sajnos nem teljesen egyértelmű, hogy egy-egy fájlt holt találok, de kis logikával rá lehet jönni, és itt is bejön a képbe az örök igazság: gyakorlat teszi a mestert, szóval idővel tényleg rá lehet érezni.
A git repó logjai amúgy a http://git.xonotic.org/ címen elérhetők, aki pedig az én munkámra kíváncsi, az főleg a maps szekcióban "cbrutail" nevet keresgélje :D

Tehát Space CTF.
A pálya a Quake3 Arena-ból már jól ismert Space CTF remake-je, kis csavarral (erről majd később írok ;) )
A pályáról képernyőképeket már láthattatok a Xonotic hivatalos oldalán a media szekcióban, róla lenne szó:

Minthogy egy csomó textúra és shader helye megváltozott a Nexuiz-hoz képest, ezért az elsődleges feladat újratextúrázni a pályát (search/replace robotmunka), valamint feltölteni és valami értelmes rendszerbe foglalni az új textúrákat, ami a pályához tartozik.
Master repóba egyelőre még nem kerül, majd csak ha 100%-ra készen lesz. Ez úgy saccolom, még legalább 2-3 hét. Aztán jöhet a beta tesztelés.
A hétvégén valószínűleg nem folytatom a munkát, holnap diplomaosztó, vasárnap pedig bankett. Ha nem vagyok hétfőn atom másnapos, elképzelhető, hogy újra leülök a gép elé kicsit pályát szerkesztgetni ;)
Stay tuned!

Hozzászólások

Van most egy nyílt forráskódú játék verseny The Digital Man néven, azon indították a Xonotic mellett a Nexuiz-t is. Meg akartam volna kérdezni, hogy a Nexuizt fejleszti-e még valaki, de aztán most láttam, hogy a verseny szavazásán nagyvonalúan egybevonták a két nevet. (Gondolkoztam rajta, hogy beküldöm hírként ezt a versenyt, de aztán nem tettem, mert gagyinak tűnt. Jól döntöttem.)