HP switch bug

Üdv,

Áldozat: HP ProCurve 1810G
Felépítés:
- 2 VLAN: 1 - Internet, 2 - Belső lan
- 1 db trunk 2 portot használva

Hibajelenség:
Egyik pillanatról a másikra performancia problémák (kisebb lassulások, nagyobb timeoutok egy-egy weboldal betöltésénél) jelentkeznek a hálózaton majd a management felületre rálépve kb 5-10 perc elteltével a switch totálisan eltűnik a hálózatról (sem ping-re se másra nem válaszol, sőt még az eddig meglévő MAC-IP párosítás is eltűnik).

Switch reboot segít ugyan a dolgon de nem igazán tűnik jó megoldásnak mindíg újraindítgatni.

A logokban semmi érdemlegest nem találtam sőt még a távoli loggolás is be volt kapcsolva a switchen debug módba de az se írt semmit.
Egyszerűen csak fogja magát és eltűnik. A hálózati beállítások megmaradnak rajta de a sebességi kérdés elég necces.

Volt már valakinek hasonló tapasztalata az áldozattal?

Előre is köszönöm szépen a hasznos hozzászólásokat.

Hozzászólások

Amennyiben nincs hurok a hálózatban próbálj firmware-t frissíteni, ha az sem használ, akkor garancia.

Igen ez volt az első.

Se a mi se az internet szolgáltató switchén nem volt található ezeddig használható infó.
Ezért is vagyok fennakadva, hogy egy márkás HP switch ami ráadásul frissen ropogósan került beépítésre így megszivat minket. :D

Láttam már sok cifrát de ehhez hasonlót még nem szerencsére. (Lehet azért mert első HP switch, ami a kezem alá került.)

Spanning tree not supported ezen a switchen.

VIszont találtam érdekes dolgot. Firmware upgrade lehet meg fogja oldani a bajokat.

"Web Management (PR_0000047608) — The CPU periodically sends out broadcast traffic to all active ports on the
management VLAN. If a port goes link down as the CPU is preparing to send the packet, a chance exists that the CPU
transmit channel will become unresponsive, resulting in loss of switch management."

Végigolvastam a hibajavításokat a firmwarek verzióiban. Volt nem egy olyan, amire csak pislogtam, hogy ilyet egyáltalán le mertek írni.