A T-Home és a tervezett leállás

Nem értem a T-Home-ot. Délelőtt megszűnik az internetelérés. Ezért aztán tárcsázom a 1412-öt, és hosszasan hallgatok egy monoton -- zenének nevezett -- szörnyűséget. 8--10 percnyi várakozás után kapcsolják az ügyintézőt, aki tájékoztat, hogy a kerületben hálózatbővítés folyik, és lekapcsolták a fejállomást, dél körül újra működni fog a rendszer.
1./ Az ügyintéző nagyon udvarias volt, de ha már telefonáltam, akkor rögzítsünk egy hibajegyet. Megtörtént.
2./ Ha tervezett bővítésről van szó, akkor miért nem lehet előre tájékoztatni az érintett előfizetőket. Akkor talán kevesebb elégedetlen telefonáló, és kevesebb hibajegy lenne.
3./ Esetleg a monoton zajszerűség helyett bemondanák, hogy az adott kerületben éppen hálózatbővítés miatt nem elérhető az internet. Ekkor talán nem vártam volna 8--10 percet telefonnal a fülemen.

Pozitív következmények: Ubuntu 10.04-et használók. Már nagyon régen volt dolgom mobilos internettel, de elővettem a nyugdíjazott E61-et, és kipróbáltam. Régebben, amikor rendszeresen használtam, akkor nem volt triviális az internetelérés számítógépről. Most rádugtam a telefont a gépre és rövid próbálkozás, valamint a NetworkManager tényleg egyszerű beállítása után működött a dolog.

Ezen hozzászólás írása közben helyreállt az eredeti rend, és újra van kábeles internet.

Hozzászólások

3./ Esetleg a monoton zajszerűség helyett bemondanák, hogy az adott kerületben éppen hálózatbővítés miatt nem elérhető az internet. Ekkor talán nem vártam volna 8--10 percet telefonnal a fülemen.

én mostanában többször telefonáltam ügyfélszolgálatra, ahol meg pont úgy, ahogy szeretnéd, bemondták, hogy mucsajröcsöge alsón karbantartás miatt nincsen internetelérés, és bivalybasznádon a digitális tévé és internet szolgáltatás átépítés miatt előreláthatólag. engem meg pont ez idegesített, hogy miért mondják ezeket be, hiszen én nem ott lakom, én ezeket leszarom. miért kell nekem eddig is fizetni a telefont, amíg ilyen hülyeségeket mondanak be nekem?
ezzel csak arra akartam kilyukadni, hogy ha belegondolsz, ezt sehogy sem lehet jól megoldani, mert valakinek sosem lesz jó. ha bemondják, akkor az nem lesz jó valakinek, ha nem mondják be, akkor meg az. max azt lehetne, hogy ez egy újabb választható menüpont lenne, és aki akarja, aki erre kíváncsi, az meghallgatja, aki meg más ügyben telefonál, azt nem terheli feleslegesen.

Mint tybike is írta, ingyenes hívható a szám. Számodra is van előnye annak, hogy számodra érdektelen információkat kell hallgatnod: Az érintett telefonálok megtudják, hogy náluk ilyen-olyan okok miatt nem működik a rendszer, ezért aztán még az ügyintéző kapcsolása előtt leteszik a telefont, így a többiek, és velük együtt Te is, hamarabb kerülnek sorra.
Tehát aki átgondolja a dolgot, az rájön, hogy a számára látszólag érdektelen információ is előnyére vált. Aki erre nem jön rá, az meg megérdemli a mérgelődést.

-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...

én nem konkrétan t-online ügyfélszolgról beszéltem, mert van azon túl más is, képzeld. és nem mindegyik ingyenesen hívható szám sajnos.
és te mérgelődtél itt, nem? hogy miért nem mondják be azt, amire _te_ kíváncsi vagy... pedig milyen jó lenne, mert akkor _te_ hamarabb leraknád a telefont, de az a többezer másik ügyfél, aki nem a te kerületedben lakik és nem ez ügyben telefonál, az meg ugye később rakná le... :)

Nem mérgelődtem, hanem nem értettem, hogy egy tervezett leállást miért nem közölnek az ügyfelekkel előre. Mert akkor még kevesebben telefonálnának, és kevesebb hibajegy születne.
Nem várom el, hogy azt mondják el amire kíváncsi vagyok. Mondják be, mely körzetekben van ismert probléma, vagy tervezett leállás, és mindenki jobban jár. Engem nem zavar, ha ilyesmit hallok. (Az sem zavar, ha a TV-ben Szeged időjárásáról van szó, pedig én Bp-en lakom.) Egyébként még ezt is lehetne szoftveresen javítani: Az ügyintézőhöz kapcsolás előtt megadtam (menü) hogy internet ügyben telefonálók, utána megadtam az azonosítómat. Az azonosítómat felhasználva egy kicsit intelligensebb szoftver, a lakcímem alapján, személyre szabhatná az üzeneteket is. Így mindenki csak az őt közvetlenül érintő üzeneteket hallaná. De nem vagyok telhetetlen, válogatás nélkül zúdítsanak minden információt a nyakamba, majd csak kiválogatom valahogy.

-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...

Nekem a sokadik (10+) bejelentésem olyan jól sikerült (akkor éppen emailben), hogy az ÁSZF-et kezdték idézni a válaszukban. Megtudtam, hogy még nem szabad őket elküldeni melegebb éghajlatra, mert felfüggesztik a szolgáltatást (nem mintha érzékelhető lenne a különbség, lol).
A másik amit megtudtam az ÁSZF-ből, hogy 95% rendelkezésre állást biztosítanak a kábelnetre.

+1 a könnyen kezelhető mobil netre. Régebben rengeteget szívtam vele. 10.04 -re rádugtam a szappantartós Huaweit és kb 3 perc múlva már volt netem.

Értesítést a fontos dolgokról nem tud küldeni a t-home, de a klikkmagazin spamjüket szorgalmasan postázzák.

Már megtörtént (ez sem egyszerűen ám), kötbért számolnak fel, ha jól emlékszem, akkor az előfizetési díj nyolc-szorosát, leosztva a kiesett napokra. Ez sem érdekli őket, és az sem, hogy majd 20 szerver figyel épp a Dataplexben, innen a kiemelt ügyfél státusz. Löknek néhány ezer Ft kötbért, de az már nem érdekli őket, hogy több mint 10 ezer ügyfél ügyfélszolgálatához kellene a T-Kábelnet, ráadásul az egyik ügyfélszolgálati telefonszám VoIP-os, ahhoz pedig újfent netkapcsolat kell...