Unreal 3
Az Epic Games újabb információkat hozott nyilvánosságra a UE3 iPhone verziójáról. A friss hírek szerint az engine kizárólag a OpenGL ES 2.0-s (iPhone 3GS) eszközöket fogja támogatni, mivel az engine erősen támaszkodik a programozható shader pipeline-ra. Az Epic szorosan együttműködött az Apple-lel, ugyanis az Unreal Script futtatásához szükséges virtuális gép használatát elvileg tiltja az Apple szabályzata. Azonban a közös munkának köszönhetően az Apple jóváhagyta az UE3 script interpreterét és így nem kellett a desktop gépeken megismert dolgokon változtatni.
A fejlesztők elmondása szerint a portolás során a kód 90%-a változatlan maradt és csak a maradék 10%-ot kellett átírniuk Objective-C-re.
Részletek itt.
ShiVa
A Stonetrip, lecserélve korábbi natív C++ kódú ShiVa 3D engine webpluginjét kiadott egy Java alapú web playert, így az ezzel készült alkalmazások a jelenlegi PC-k 80%-85%-án futnak anélkül, hogy bármit telepítenünk kellene. A cég elmondása szerint az volt a céljuk, hogy megszüntessék az egyik legnagyobb problémát, ami a webes 3D tartalom terjedésének útjában állt eddig.
Részletek itt.
Unity
Nyáron érkezik a Unity 3.0-s verziója, mely rengeteg újítást fog tartalmazni. A Unity Technologies integrálta a különböző platformok editorait egy egységes felületben és az új verziótól a Pro verziók tartalmazzák az Umbra occlusion culling és a Beast lightning technológiákat, amikért nem kell pluszban fizetni.
Mindemellett új platformok is bekerültek a támogatottak közé, így az alábbi eszközökre fejleszthetünk a Unity segítségével: Windows, MacOSX, Xbox 360, Playstation 3, Wii, iPhone/Touch, iPad, Android.
Forrás itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3962 megtekintés
Hozzászólások
valoban ennyire nepszeruek a telefonos 3D jatekok??
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyakori, hogy 1-2 milliót eladnak a jobbakból, amiről manapság a PC-s játékokat fejlesztő cégek nagy része már csak álmodhat és a fejlesztési költségek sem összehasonlíthatóak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez most komoly?
a Fallout3ból csak az első 2 hónap alatt 4.7milliót adtak el. PCre többet, mint XBox360ra és PS3ra együtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
neki hiaba mondod ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért mondaná hiába?! Próbálok a számokra és a tényekre hagyatkozni, nem az érzelmekre. Számolgassunk együtt kicsit! A retail játékok ugyan $40-$60-ba kerülnek, de ebből a fejlesztő kb. $3-$4-t lát viszont, ha jó szerződést kötött a kiadóval. A fejlesztési költség nem összehasonlítható. Egy AAA kategóriájú játék fejlesztési költsége ma már $20m+. Egy mobil/handheld játék esetén ez olyan $200e+. Ha PC only a stuff, akkor egy átlagos/jó eladás olyan 250 000-300 000 darab környékén van, de akkor már a kiadó a seggét veri a földhöz örömében. Nyilván itt is van kiugróan magas eladás, de olyan, mint a fehér holló.
Ugyanez mondjuk egy iPhone/DSi/PSP miniS játék esetén úgy néz ki, hogy az eladások elég gyakran elérik a 600e-700e darabot és ezek a játékok $6.99-$9.99 közti árból 70% kerül vissza a fejlesztőhöz, ha self-publishinggel csinálja. Ez esetben fele annyi idő alatt négyszer annyi bevételt tud produkálni.
Sikeres PC only játék
Fejlesztési idő: kb. 18-24 hónap
Várható bevétel kb. $1 000 000
Sikeres mobil/handheld játék:
Fejlesztési idő: kb. 8-12 hónap
Várható bevétel: $4 500 000
Persze kirívó esetek mindig vannak mindkét oldalon és nem véletlen, hogy bár 3%-ot emelkedett a PC-s játékeladások száma tavaly, de boldog-boldogtalan konzolra, handheldre és smartphone-ra fejleszt.
De nem csak a PC piac sínylette meg a elmúlt pár évet, hanem a J2ME mobil játékok is, amióta kitört a smartphone/handheld mizéria.
A PC piacot a letölthető játékok fogják megmenteni, imho. Az idén hatalmas ugrás várható, ami már tavaly is megmutatkozott. Ennek kszönhető a 3% növekedés is. A hagyományos developer-publisher-retailer üzleti modell kezd behalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
imho a selfpublishing nemcsak megmentheti a PC játékpiacot, de újra virágzásnak is indulhat ezzel a modellel. ha most 90%ot lenyel a kiadó, akkor internetes terjesztéssel ha továbbra is 40/60 usd körül adják, tizednyi eladásokkal is ugyanott vannak, mint a kiadós modellben. annyira pedig biztosan nem esik vissza a PC játékpiac.
ha pedig tizedére leszállítja fejlesztő cég a közvetlenül árult játékai árát, akkor ugyanott van a darabonkénti bevétellel, mint a kiadós rendszerben, de biztosra vehető hogy nőni fog az eladások száma. és természetesen a két lehetőség között számtalan köztes árazási modell lehetséges.
érdekes lenne megvizsgálni a kalózletöltések számait és arányait. drasztikusan csökkentett árak és netes terjesztés esetén ugyanis valószínűnek tartom, hogy a kalózforgalom jelentős része fizetős letöltőssé változtatható.
azt sem tartom lehetetlennek, hogy igazán sikeres játékok esetén a gamerek hajlandóak előre is megfinanszírozni akár előre is a folytatás/kiegészítés költségeinek egy részét is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Virágzani nem fog szerintem, de szinten marad. Már ez is nagy eredmény lenne. Vannak olyan játékkategóriák, amik sokkal jobban PC-re "termettek", mint konzolra, de ezt már kitárgyaltuk párszor. Én a multi-platform fejlesztésekben látom a jövőt, aminek része a PC is. Mi pl. mostanában kezdtünk el fejleszteni két játékot, amiből az egyik egy autóversen, a másik pedig egy stratégia. Az autóversenyt elsősorban XBLA, WiiWare, PC/Mac(Steam), iPhone, Android vonalra szánjuk, míg a stratégiát elsősorban iPad, PC/Mac oldalon próbáljuk "erőltetni". Itt jön be a képbe a cikkben szereplő dolog, hogy olyan engine-t választunk a fejlesztéshez, amivel valamennyi területet le tudjuk fedni.
A letölthető PC-s játékok $9.99-$24.99 mozognak általában. Az elsődleges terjesztési lehetőségek a Steam, Direct2Drive és társaik, akik ugyanúgy megsarcolják rendesen a fejlesztőt, mint anno a kiadók. Persze nem olyan mértékben. Szóval nem jött el a Kánaán, csak megszűnt a pokol. :)
Menet közben a kaidók is kapcsoltak és kezdik kiépíteni a saját csatornáikat és beszállni a letölthető játék üzletbe. Szóval nem egyszerű a helyzet. :)
Az ár és kalózkodás érdekes kérdés. Az eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy az ár nincs befolyással a kalózkodás mértékére. De erről is volt már szó korábban. Az $0.99-es iPhone játékokat is ugyanúgy warezolják, mint a $9.99-eseket. Nincs különbbség.
Szükség is van arra, hogy az emberek hajlandóak legyenek pre-order formájában támogatni a kisebb fejlesztőket, mivel eddig a kiadó előfinanszírozta a fejlesztéseket. A self-publishing esetén marad a saját finanszírozás, ami gyakran borzalmasan nehéz dolog. Persze itt most nem a nagy stúdiókról beszélünk, hanem az innovatív kis fejlesztőkről, akik bevállalnak kockázatosabb projekteket is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából mash azzal a gondolattal nem tud megbarátkozni, hogy nem muszáj mindenkinek játékfejlesztésből megélnie és nem muszáj minden kis játékfejlesztőnek amiatt sírnia, hogy a nem kell a játéka, mert más megcsinálja [sokkal] jobban.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
???
Ez miből jött le? Abból, hogy az Androidot nem tartom ideális megoldásnak jelenleg játékfejlesztésre, nem úgy, mint az iPhone-t? Vagy abból, hogy jelenleg jobbak PC-n és konzolon az indie cégek lehetőségei, mint 2 évvel ezelőtt, amikor a kiadók szóba sem álltak veled? Komolyan nem értelek!
Ott van példának a World of Goo. Csak WiiWare-en $4m körül hozott a 2D Boy-nak, ami az eladások 60%-át jelentette. A maradék 40% megoszlott a MacOSX, Windows és Linux verziók közt. És akkor még az iPhone verzióról nem beszéltünk. Az egész játék két ember munkája...
Egyébként meg 1999 óta élek ebből és nagyon élvezem, így nem tervezem abbahagyni, köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abból, hogy panaszkodsz, hogy nem adnak el minden PC-s játékból annyit első nap, mint az MW2-ből eddig összesen.
Őszinten szólva, nekem valahogy nem hiányzik az a sok szemét a PC-s piacra. Nekem az is bőven jó, ha megjelenik havonta 4-5 nagy AAA kategóriás cím különféle stílusokban, de az tényleg jól el van készítve. Jó, vannak mai napig zseniális alkotások kisebb cégektől is (IG1-2-t pl. mai napig zseniálisnak tartom, pedig a DR nem egy Blizzard. Egyébként mi van velük?), de a megjelenő játékok nagy része tényleg csak ócska utánzat fantáziátlanul újracsomagolva.
Részemről azért sem érdekel az egész, mert évente megjelenik kb. 10 játék, ami érdekelni tud, abból kb. 6-l játszok és esetleg megveszek 3-t, ha tényleg jó.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Goo-s fiuk minden dollart meg is erdemeltek, szerintem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a legmesszemenőbbig egyetértünk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még akkor is, ha alapvetően az ötlet nem új, évek óta vannak hasonló elvű hídépítő játékok.
A Braid ebből a szempontból több ötletet tartalmaz. (Vagy csak én nem ismerem az elődöket).
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Goo stilusa, osszeszedettsege, egyszerusege, hangulata az, ami miatt jobb a tobbieknel. Sokkal.
A Braid a video alapjan egy mario++ nek tunik nekem :) Nem tudom, hogy jon ide.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáld ki és rájössz. :)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oks! :)
Van valami gyujtes, ahol listaszeruen vannak jatekok, amik kicsit probalnak szakitani a semakkal? (nem lovoldozos, nem WoW, nem auto/motor/repulo szimulatorok) ? vagyis az olyan jatekok, amik probalnak valami ujat nyujtani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemes nézni az indie game híreket nyomó portálokat:
http://www.rockpapershotgun.com
http://gamerbytes.com
http://www.indiegames.com/blog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a happypenguinen is szoktak lenni érdekes játékok, ráadásul még linuxosak is:)
crownnak ment volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, ha 4-6 USD lenne egy játék (vagy 10), és egyre több lenne a netes hozzáadott érték (hálózati játék, akármi), még itthon is szinte megszűnne a Warez. Nyugaton meg pláne.
Selfpublishing a jövő...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilvánvalóan igen. az alsó tagozatos fiúk még rosszabb dolgokat is szoktak tenni szerencsétlen ólomkatonáikkal:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A retail játékok ugyan $40-$60-ba kerülnek, de ebből a fejlesztő kb. $3-$4-t lát viszont, ha jó szerződést kötött a kiadóval."
több forrásból és oldalról alá tudom támasztani ezeket az arányokat. sajnos. kezdő fejlesztő csapatnál ez erősen 0 szagú profitot jelent, ha a befektetéseit leszámoljuk. szóval nem fejleszt játékot. vagy önmaga terjeszt (lehetetlen) és mikrotranzakciókkal tartja el magát (önálló és minden múlttól független új játéknál mára már nem lehetséges ez sem).
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"vagy önmaga terjeszt (lehetetlen) és mikrotranzakciókkal tartja el magát (önálló és minden múlttól független új játéknál mára már nem lehetséges ez sem)."
Ennyire azért nem kilátástalan a helyzet, de nagyon-nagyon nehéz és veszélyesen mély a víz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor úgy mondom, hogy én nem mernék nekivágni
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érthető, de akkor így nem lenne mondjuk World of Goo vagy Braid, esetleg Toy Soldiers. Tényleg azt láttátok már?! :O
http://www.youtube.com/watch?v=3rTSQUEgQDo
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tetszik ez a TiltShift perspektíva. nagyon ötletes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
marha jó!! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés: ha ráírjuk, hogy Toy Soldiers, de közben a grafika elég élethű, és csak a háttérben látszik néha a terepasztal széle, de fröcsög a vér és repkednek a testrészek, akkor ez még megkaphatja a "minden korosztálynak" besorolást? :)
Egyébként tetszik.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van néhány kirívó példa, meg lesz is, de ettől a tény még tény. pc-s játékipar olyat torpant az elmúlt években, hogy csak na. nem egy fejlesztő cimborámat - kollégámat - volt osztálytársamat úgy küldték el a pc-s részlegektől hogy csak lestünk. indok: "nem kifizetődő fejleszteni", "nincs piac", "ami épkézláb ötlet lenne az lerágott csont", "a kiadó markol 80%-ot", "általunk kivitelezendő megjelenéshez a játékosok gépeinek 60%-a nem megfelelő". azóta konzolra fejlesztenek / grafikáznak, eléldegélnek belőle.
hogy a tényeknél maradjunk, és említsünk ellenpéldát a példádra, mondjuk tekkenből kb többet nyomtak el psp/ps2/ps3-ra mint valaha az összes starcraft-ból pc-n ami azért sok számjegyű ugyebár. de mondhatnám az xbox-os Halo sorozatot, ami baromira vígan röhögve, hátradőlve odabaszna sok mindennek a pc-s verzió nélkül is - fordítva viszont már nem igaz. és még annak ellenére is így van, hogy a konzolos játékok irgalmatlanul nagy illegális forgalmat bonyolítanak, hivatkoznék itt a torrent forgalmakra, némelyik cucc csak egy szerény fix-es herélt iso verzióját konstans számú ám változó ~5000-6000!!! aktív!!! seed-er tolja a keresletnek "hála".
szóval hiába fognak pl a starcraft2-ből elnyomni első évben ~~10-15 milliót (az egész csimborasszója, hogy a ~negyede önmaga vélhetően koreai eladás lesz), ettől függetlenül már sehol sincs a pc-s játékpiac. hiába jelenik meg pl spec idén decemberben a dn forever (ezt kb kőbe vésheted, biztosnak mondható forrásból csíptem el), még ez is csak valami bundle szar várományosa lesz mindenféle ünnepek ellenére. konzolon meg olyan élet van hogy el nem lehet képzelni: ps2 / ps3 / psp / wii / xbox / 360 bármelyikén tudsz egy lavor olyan kasszasikert mondani ami pc-n már csak egy van évente (és amihez kb új gépet kell venned). én nem örülök ennek, de ez van.
szóval pc-s piac gyenge félhalott és mivel itt vagyunk egy megfelelő portálon így ezt is kimondom: linuxos játék"piac" közelít a nagy nullához (mondom ezt úgy hogy azért mégis csak van durván 2 évtizedes múltam a játékok terén, speciális téren ~200 oldalnyi linuxvilágos terméssel és egyebekkel, némi tapasztalattal ~ultra quake-kel ~1 óra alatt végezve világonként: nem nagy pofával mondom hidd el, csak próbáltam nem a levegőbe beszélni, és azt elregélni amit látok - tapasztalok, sokszor magamon).
a játékpiac jelen formájában már toronymagasan a célhardvereké, mint a playstation széria, xbox széria, a nintendo széria, meg amilyen az új sega lesz nyáron. eljön majd az az idő, amikor szomorúan fogjuk nézni már az fps és az mmo pc-s busójárását is.
végül visszakanyarodva az eredeti felvetéshez, nem neked címezve: a telefon pedig sosem lesz játékplatform szerencsére. a telefon az telefon. telefonálni kell vele, sms-t fogadni, esetleg megnézni a kalendáriumot emlékeztetőül. a többi az sallang, erősen másodlagos jelleggel.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Steamen is 80%ot nyúl le a Valve?
imho PCn mindig is lesz egy magas elit, amit sok milliós számban el lehet adni. a Fallout3 például egy egész éves szórakozás, persze biztosan nem egy hardcore játékosnak:) a millió mod miatt mindig is PC lesz az elsődleges platformja. konzolokon sohasem lesz olyan mod közösség érthető okokból, mint PCn. természetesen senki nem fog modolni az "egyhétvégés" játékokkal.
másrészt általában igazad van abban, hogy csak PCre fejleszteni ma már nem érdemes. de ha már egyébként is elkészül a játék egykét konzolplatformra, akkor ugyan miért ne lenne érdemes portolni PCre?
azt nem hiszem el, hogy a portolás költségét sem éri meg, pláne akkor ha Xbox360 kiadás is van belőle.
a gnu/linuxnak egyébként csak használ a konzolpiac megerősödése, mert kiesik a "nemjó a linux, mert nemlehet rajta jáccani" érv, mert arra úgyis ott van a konzol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem minden esetben éri meg, de ebbe most ne menjünk bele, mert nagyon offtopic lenne. Nagyon sok tényezős egy játék kiadása vagy ki nem adása PC-re vagy bármely platformra és már egy ideje nem a portolás nehézsége az elsődleges érv vagy ellenérv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem fizet a konzolcég az exkluzivitásért, akkor Xbox360 kiadás mellett nem látok sok érvet a PC változat elkészítése ellen. a portolás költsége minimális, kalózkodás pedig Xboxra ugyanúgy van, mint PCre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az nem mindegy, hogy a PC-s játék portolására/támogatására(patchelés) fordított idő és egy új Xbox360 játék fejlesztésére ugyanezen időintervallum milyen arányban van a bevételi oldalon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Xbox360 kiadás mellett nem látok sok érvet a PC változat elkészítése ellen"
-a baj és problematika csupán az, hogy egy fejlesztés nem azzal a kérdéssel kezdődik, hogy "mi nem szól ellene?". nem hülye emberek akik ezzel foglalkoznak megpróbálják felmérni az adott műfaj jelenlegi sikerét, esetleg annak hiányát, megtippelik mennyit adhatnak el az adott (és valamilyen módon demózott) műből, megnézik milyen igénye van, majd valamilyen feltétellel odaállnak a fejlesztő / porter mellé. szóba nem jön, hogy "csináljuk, nagy kárunk nem lehet belőle" - lassan már Carmack háza táján sem nemhogy máshol :S
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Steamen is 80%ot nyúl le a Valve?"
-ott nem, de pl az Activisionnak stb tutira "adózik", az meg tovább szedi az adót.
"másrészt általában igazad van abban, hogy csak PCre fejleszteni ma már nem érdemes. de ha már egyébként is elkészül a játék egykét konzolplatformra, akkor ugyan miért ne lenne érdemes portolni PCre? azt nem hiszem el, hogy a portolás költségét sem éri meg, pláne akkor ha Xbox360 kiadás is van belőle."
-életképes lenne amit írsz sok esetben, de ez sok egyéb mellett annyit is jelentene, hogy az OpenGL szépen lassan kihal, ergo Linux alatt semmi 3D nem lesz. másik felvetésedre válaszolva pedig a piacot a profit mozgatja, és ha nincs annyi potenciál a PC-s szegmensben amennyi mérhető hasznot hoz, akkor nem fognak portolni. egyszerű példa: egy OpenGL bázisú játékot egy Ryan Gordon kaliberű emberke önmagában hetek alatt portolna Linux alá, mégsem fizet senki érte neki és nem is ösztönzi semmivel. mivel a végtermék nem generál profitot. csóri Loki is lehúzta a rolót, pedig sokadik generációs konzolok még sehol sem voltam.
"gnu/linuxnak egyébként csak használ a konzolpiac megerősödése, mert kiesik a "nemjó a linux, mert nemlehet rajta jáccani" érv, mert arra úgyis ott van a konzol."
-ebben is van valami, de több élű fegyver: ha közszájon forogna, hogy nem lehet sehogyan sem játszani Linux alatt nem lenne GLX vagy éppen DRI kapocs a GPU-dhoz.
"konzolokon sohasem lesz olyan mod közösség érthető okokból, mint PCn"
-itt már nem életszerű írsz, mivel a homebrew és egyéb underground megoldások olyan durva számban vannak jelen hogy uhh. más kérdés, hogy ez mennyire legális, mivel ilyen kódokat egy gyári konzol softmod / chip / flashelés nélkül nem visz természetesen. példaként saját psp-met m33-ra kellett flashelni a homebrew-ek és a módosított / lopott cuccok miatt (holott a lopott cuccokat 100% megveszem, ha tetszik - mivel nem vagyok túl pofátlan tolvaj) :S
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Loki teljesen más okok miatt húzta le a rolót. valójában nagyon jó eladásai voltak.
az OpenGLt eddig sem a linux gaming tartotta életben. egy DXonly GPU használhatatlan lenne a konzolokban. pont a függetlenség megtartása miatt fogják továbbra is támogatni az OpenGLt a GPU gyártók.
ma az összes jelentős GPU gyártó támogatja az OpenGLt, és semmi jele annak, hogy ez a jövőben változna. az Intel larrabee gpu most ugyan el lett halasztva, már ami a tömegpiacot illeti, de ami késik nem múlik. a larrabee pedig igazi OpenGL heaven lesz:)
modoknál pont az a lényeg, hogy a PC piacon full legálisan működik. sőőőt maguk a játékkiadók/fejlesztők is teljes hátszéllel támogatják a mod közösségeket. konzolon ez sohasem fog igazán működni.
annyi a változás, hogy egy hardcore gamernek ma már be kell szereznie legalább egy konzolt a PC mellé. ami nem nagy gond, tekintve, hogy egy konzol ára alacsonyabb, mint a highend PC 3d kártya ára, ami ráadásul 1év után elavultnak tekinthető. csak konzolon legalább annyi "mókáról" le kell mondani, mint csak PC esetén. de ez csak hardcore rétegre igaz.
az alkalmi gamernek csak jó a konzol, mert játék miatt nem kell dualbootba windowst telepíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a két ok nincsen olyan messze egymástól. ellenben az XBox piacvezetésre tör(t), és elég hülye ötlet lenne, ha pont a MS konzola ne állna full D3D/DX lábakon. persze lehet erről a D3D pontról is portolni, de az ellenségemnek nem kívánnám. más most leáldozóban van az OpenGL leképezésnek 3D játékok terén, 100 kereskedelmi játékból minimum 90-et tippelek D3D bázisú motorral.
a többivel kb egyetértek, de ez mondjuk nem oka a PC-s játékok létezésének: a szoftverek eladását sosem a MOD-ok mozgatják. sok esetben évekig nincsen normális MOD egy játékhoz, ráadásul egy MOD általában ingyenes.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont az utóbbi időben kezdenek ismét megjelenni az OpenGL alapú játékok pár népszerű 3D engine-ek hála. Az OpenGL 4.0 megjelenésével ez még javulni fog, imho. Pont a mobil platformok jelentik a húzóerőt az OpenGL ES miatt.
"ellenben az XBox piacvezetésre tör(t)"
Mikor?! Hol?! :)
A Wii továbbra is tartja az 49% feletti piaci részesedését, míg az Xbox360 olyan 27% környékén áll. A PS3 23%-on kapaszkodik az Xbox360 mellett.
Handheld fronton sincs nagy változás. A DS-é a piac 69%-a 127m eladott vassal, míg a PSP 31%-hoz közelít 57m eladott géppel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mikor?! Hol?! :)"
eleve azért hozták ki, hogy minden tekintetben iránymutató legyen. az, hogy a wii jópofa, az nem kérdés, de hogy két év múlva mire lesz játék: X360 vagy Wii az szerintem nem túl bonyolult feladvány...
szerk: 2008 év végéig xbox360 ~18millió eladott példány, wii 20millió. bő egy év alatt ennyit változott a dolog?
szerk2: xbox 2009 nyaráig 30 millió. nincs adatod véletlenül a wii-ről? most már tényleg kíváncsi vagyok.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Parancsolj! Ezek Worldwide adatok:
http://vgchartz.com/hwlaunch.php?cons1=Wii®1=All&cons2=PS3®2=All&…
Ha ráviszed a grafikon csíkjaira az egér pointert, akkor látod az eladási darabszámokat.
Illetve az utóbbi időszak:
http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii®1=All&cons2=PS3®2=All&c…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt valami bűzlik. világi viszonylatban külföldi és hazai források kb egyben vannak, amik nagyon elütnek ettől. az általam említett 30 millió xbox tavalyi számai ezen a grafikonon még ma is kevesebbek. a wii pedig többszöröse a leírtaknak. ez nem valami marketingizé?
szerk: gyorsan ránéztem a wiki oldalakra, azok az én számaimat támasztják alá. szóval valakinél árulás van. lehet hogy nálam, de lehet hogy nem :S
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számok:
Wii: 68m+
X360: 38m+
PS3: 32m+
Ezek azok? Lehetnek eltérések, de a nagyságrendek ezek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha csak a wiki oldalakat nézem akkor sem (lásd wii wiki & xbox360 wiki), hiszen azonos időben tartottak 20m körül (+/- 1-2m), ergo lehetetlen, a grafikonon nincs ilyen. 2009 nyarára az xbox 30 miskánál tartott, grafikon szerint még most sincs ott. ha lesz időm rákeresek ígérem - nem vagyok túl jó állapotban. ellenben nem értem a dolgot.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://en.wikipedia.org/wiki/Console_wars#Worldwide_sales_figures_5
A VGChartz becsült adatokkal dolgozik, ami az NPD és egyéb piacelemző cégek tényleges mérésein alapszik. Tehát néha lehet pici eltérés, de nem jelentős.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha. kb az okozhatja ezt a mindenféle értékkülönbséget, hogy ez egy konzol-háborús viktória ahol az xbox száma valami ben parfüm vagy ki a rák tollából ered, a wii pedig belsős nintendós pdf-ből van megadva. nem létezik, hogy ekkora a különbség, ha most kajáltam volna torkomon akadna a falat.
a két gép saját és teljesen szakszerű wiki oldalain adott dátumig kb ugyanazok az értékek vannak. ahogy Katona Laci mondaná "kiben higgyek?"
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez egy szubjektív dolog, a személyes tapasztalatom alátámasztja a mash által írottakat. az Xbox360omat odaajándékoztam az unokaöcsémnek, és csak a Wii maradt. az okok a következőek,
nem áll kézre a kozolok hagyományos kontrollere. elvben rá lehet kötni billentyűzetet egeret, de nekem felesleges volt egy "fehér dobozos PC" ha már úgyis van egy. annyira nem vagyok nagy gamer, hogy egy exkluzív játék miatt ragaszkodjak az Xboxhoz. az összes olyan játék, ami bejön nálam az megjelenik PCn is, ráadásul a kezdeti Xbox lendület után hamar újra PCn néztek ki jobban a játékok. munkára ma már elsődlegesen az notebookot használom ezért nem jelent nagy problémát az asztali PCn a dualboot.
ettől függetlenül továbbra is jobb választásnak tartom főleg a számtech világában kevésbé jártasaknak a linuxpc+xbox konzol variációt.
a Wii ellenben valami olyat tud nyújtani, amit a PC vagy az Xbox360 nem tud. a Wii az a könnyed pár 10 perctől akár órákig terjedő kikapcsolódás, amit anno a Commodore nyújtott a platformjátékaival a világ ezen szegletében:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
semmi gond barátom, nem vagyunk egyformák. én spec a wii-t adnám oda, mert a jópofaságán kívül számomra nincsen semmi különösen vonzó benne.
linuxpc-t pedig még most, 2010-ben sem adnék kevésbé jártas ember kezébe. mivel ha tényleg olyan kézenfekvő lenne a műsor, most nem lenne portál ahol írogatunk. ellenben ezek az oldalak egész szép forgalmat generálnak, ami egyébként dicséretes.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugyanaz az unokaöcsém, 13 éves most, linux notebookot használ ubuntuval. azt is tőlem kapta vagy 2 éve. nincs malware, nincs újratelepítés, és ami még fontosabb,
nem járnak okoska osztálytársak warezlemez mappáikkal "gépet tuningolni", aminek általában minimum 50% adatveszteség majd újratelepítés a vége:) böngészésre megfelel, szövegszerkesztésre/házifeladathoz megfelel, vicces képek szerkesztésére megfelel, youtubeozásra megfelel, videozásra zenehallgatásra megfelel. másra nagyon nincs szükség:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindaddig, amíg nem akar majd counter strike-ozni a többiekkel, vagy assassins creed-et nyomni, vagy éppen egy silverlight-os oldalt nézni vagy photoshop-os munkát beadni stb stb. én értelek, nálam nyitott ajtón kopogtatsz, de aki nem jártas annak biz' coki.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Barátnőm mos Photoshoppal dolgozik wine alatt - gond nélkül. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AC2 megy-e? batman asylum?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Asheron's Call 2 vagy Assasin's Creed 2? ;))))))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na ja, de ha mondjuk egy külsős modult, mondjuk egy életszerű munkához szükséges portraiture-t is aláteszel akkor megemelem a kalapomat.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a CS source pedig Platinum a wineon ahogy a régi CS is. a assassins creed pedig Gold.
de amíg nem érti jól a computer működését, inkább a konzolt tanácsolom neki játékra.
minden csak a jó nevelés kérdése:) imho csak azért van ekkora a súlya a windowsoknak, mert sokan azt szokták meg. újoncként nincsenek wines beidegződések, és úgy sokkal barátságosabb a linux.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-az assasins creed-et csak akkor hiszem el ha saját szememmel látom, tudniillik jó kis másolásvédelmes szar, ergo ehhez törnöd kell ha játszani akarod - az meg olyan lesz amilyen.
"a jó nevelés kérdése:)"
-igazából annak a kérdése is, hogy van-e a közelében valaki aki segítse
"imho csak azért van ekkora a súlya a windowsoknak, mert sokan azt szokták meg"
-ja hát kb igen, de ha már a 3D-nél és játékoknál vagyunk a kereskedelmi játékok max 25%-át tippelem használhatónak wrappelt környezetben (ott is sokszor nocd és egyéb fixekkel) Punkbuster szarokról nem szólva.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
25%nál biztosan sokkal magasabb az arány bármilyen is számítási módszer mellett. természetesen nem mind1, hogy minden alig ismert win programot is azonos súllyal vesszük e számításba az A nevekkel, vagy csak a valóban jó programokat vesszük alapul.
ismeretségi körökben, most csak a Sim2 jut eszembe, mint problémás játék. de a Sim3 már támogatott. általában igaz, hogy a frissen megjelent win játékok nagyobbik része nem játszható wineal, de fél év után a legtöbb már támogatottá válik. addig pedig imho nem is érdemes játszani a win változattal sem, mert kb fél év mire a fejlesztő javítja a hibáit windowson is:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
linuxot senkinek nem adnek a kezebe desktopon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem a Wiki-s adatokat, amik nagyjából egyeznek az általam leírtakkal.
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Sales
39 million as of January 6, 2010
http://en.wikipedia.org/wiki/Wii#System_sales
2009-12-31 67.45m
Azért vigyázz, meg ne fulladj! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahha. én a magyar wiki oldalt néztem gyorsba, ott 2008 évvégi / áprilisi az utolsó adat, az kb két egyforma szám, ami egyformán nem egyezik a korábban linkelt grafikonnal és a most linkelt oldalakkal sem az adott pillanatban.
wii esetén 2008-as adat 20-24 millióval tér el attól ami itt van jobb oldalon: http://hu.wikipedia.org/wiki/Wii
az angol viktóriák ötletét egyébként köszönöm, lol miért nem néztem meg -- bár az xbox adatok enyhén foghíjasak (laza 5 évvel) és megint valami színes szagos giccsoldalról jött a 39m szám, de próbálom emészteni természetesen.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyar Wiki-t én soha nem nézem pont az ilyen hülyeségek miatt.
Az Xbox 360 esetében nem foghíjasak az adatok! A jobb oldalon lévő dátum azt jelenti, hogy az adott régióban mikortól elérhető a gép és nem azt, hogy mikori az előző adat! :)
Az a "színes szagos giccsoldal" a Kotaku, ami a játékfejlesztő/játékhír szakmán belül az egyik legmegbízhatóbb hírforrás úgy egy évtizede! :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem véletlen, hogy a Wii vezet. az egyedül a Wii hozott valódi innovációt játékos szemszögből, még a másik kettő 7 generációs konzol csak erősebb vassal és ebből adódóan szebb grafikával újított.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
világi viszonylatban nem vezet a wii, de javítsatok ki. az, hogy japánban eladtak vagy 10-15 milliót még nem jelenti világi méretben a "hatalmasságot".
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha már portolás, Xbox360ról Games for Windowsra portlás a lehető legbarátságosabb folyamat.
csak a MS rendszerekre kiadott játékok minimum90%a D3D bázisú. ha egy játék megjelenik PC/Xbox360/PS3 platformokon egyszerre, akkor általában megüti a kódminőség azt a szintet, hogy viszonylag egyszerűen lehessen OpenGL változatot készíteni belőle.
de addig imho a játékfejlesztők nem fognak linux változatokkal nyomulni, amíg nem lesz megoldható, hogy pl egy 2010ben kiadott játék eredeti zárt kódja 2015ben is elinduljon az akkori linuxokon. van baj így is elég, kevés a linux user, túl sok a disztribúció, és ennek tetejében még folyamatosan patchelni is kell ahhoz, hogy egy év múlva is játszható legyen a játék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha már portolás, Xbox360ról Games for Windowsra portlás a lehető legbarátságosabb folyamat."
-én nem mondtam, hogy nehéz, ellenben ha _OpenGl_-re kell fordítani, akkor wrapper vagy horror. ergo ebben az esetben engem igazol a történet, tehát az OpenGL elpárolog.
"van baj így is elég"
-hát az van bizony, jóval több mint amit leírtál.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kell aggódnod az OpenGL eltűnése miatt. az OpenGL biztosan marad a jövőben is. erre akár fogadni is hajlandó lennék, pedig nem vagyok hazárdjátékos:)
az a legironikusabb, hogy ha valamelyik kiadó kereskedelmi játékot akarna kihozni linuxra, akkor legjobb választás számára a Cedega vagy wine lenne. így garantált ugyanis, hogy egy, két... X év múlva is elindítható lesz a game linuxon, és a millió disztribúcióval sem kellene bajlódni.
természetesen a kód karbantartását végző közösség nagy pozitívuma a linuxnak, de csak nagyon kevés játékfejlesztő tudna olyan communityt maga mögé gyűjteni, mint az id soft.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilván nem tűnik el az opengl, millió modellező és mérnöki program ezen programozási felületen él, viszont a játékokból gyorsan kikophat, onnan viszont az út kb a süllyesztő ha PC-kről beszélünk. igazából szerintem már Carmack sincs elvakultan mellette.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebben a kérdésben mashal értek egyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még egy apróság. talán egy éve olvastam, hogy a fizetős QuakeWars online játékosok 5%a linuxos klienssel játszik. közben jól tudjuk, hogy a desktop linux részesedése csak 1% körüli. azaz a linux userek jóval magasabb, ~5x arányban vásárolták meg a QuakeWarst. valamint arról volt még szó a cikkben, hogy kevés a kereskedelmi linux játék, de azoknál jóval alacsonyabb a warez arány, mint windowson.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> és még annak ellenére is így van, hogy a konzolos játékok irgalmatlanul
> nagy illegális forgalmat bonyolítanak, hivatkoznék itt a torrent forgalmakra
ps3-on nincs warez.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is kapkodnak utána a vásárlók:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közel ugyanannyit adtak el belőle világszerte, mint az Xbox 360-ból.
http://hup.hu/cikkek/20100312/3d_engine_bejelentesek_a_gdc_2010-en#comm…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az első linknél valami nem OK, mert az Xbox360ból, ha nem is sokkal de többet adtak el. ez egyébként a második linken már jól szerepel. de ez így is nagyon rossz eredménynek számít a patinás Playstation esetében. a 6 generációs konzol piacot magasan vezette a Sony ps2.
ráadásul sokan csak azért vették a PS3mat, főleg az első időszakban, mert jóval olcsóbb BluRay lejátszó volt, mint bármelyik asztali BluRay lejátszó. egyébként a mai napig a legjobb BluRay lejátszó a Playstation3, nyilvánvaló okok miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a telefon pedig sosem lesz játékplatform szerencsére. a telefon az telefon."
Istenem, hányszor hallottam én már ezt! :)
Ennek ellenére azt látom, hogy a telefon már nagyon régen játékplatform - is. Mégpedig nem is elhanyagolható, már ami az eladott darabszámokat és a bevételeket illeti. Ez az általad sallangnak nevezett dolog húzza fel a smartphone eladásokat és szorongatja meg a Nitendo és a Sony tökeit a handheld piacon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeirntem, ez a telefon-az-telefon egy olyan struccpolitika, amit mar velemnyezni sem erdemes :)
Max. a vezetekes telefonokra lehet meg igaz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a jéghegy csúcsának a legteteje. Nagyon kevés másik játékot mutatsz a megjelenő évi 5e-6e-ből, ami egyáltalán profitot tud termelni és nem veszteséges. Ez egy "hit driven" piac. A top 20-ban lévő címek viszik el a teljes piac bevételének kb. 80%-át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sikerült megtalálni a kivételt.
---------------
mpu.buzz.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami valóban jó játék, az PC-n is fogy.
Persze, vannak a rétegjátékok is.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az árak sem...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azért attól függ. Uncsi példa, de a WoW-ot kb 10 millió ember fizeti, havonta.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs ezzel semmi, tök jó példa - de kivétel. aztán mivel kimondtam, hogy kivétel, az azt jelenti hogy van egy szabályszerűség előtte, amiből kilóg.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha igen, az annyira szánalmas hogy csak na.
de szerintem nem. szerintem.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rosszul gondolod. Pl. a Call of Duty: World at War: Zombies november közepén jelent meg iPhone-ra és azóta az első ötben van az eladási listán, ami azt jelenti, hogy az elmúlt négy hónapban, kb. napi 10 000 darab körül fogyhatott átlagosan, ami a $9.99-os árát nézve nem kevés bevételt termelt az Activision-nek. Úgy saccolom, hogy olyan 800 000 - 900 000 darab környékén járhat az eladás és a bevétel $5,6m lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1., maga a jelenség a szánalmas, ahogy egy _telefonon_ 3D játékok leledzenek ezek szerint
2., CoD hinnye' ezt touch screen-en irányítani - hát én biztos nem adnék egy fillért sem
3., általánosságban egy fillért sem ölnék ilyen szintű játékok fejlesztésére telefonra, mivel egy kb 10 éves psp fat-on futó Dantes Inferno vagy God of War vagy Gran Turismo színvonalát alulról sem fogja súrolni sosem, mivel az célhardver.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valószínűleg azért éri meg fejleszteni rá:) alacsony grafikai részletesség, jóval alacsonyabb fejlesztési költségek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igazad lehet, már csak el kell képzelnem a célközönséget. nem megy :S
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1., Semmivel nem szánalmasabb, mint PSP-n vagy DS-en.
2., Te nem, de lassan 1m ember már megtette. :)
3., Mondjuk egy Nexus One vagy iPhone 3GS simán veri teljesítményben a PSP-t, így ami akadály lehet az kizárólag a pad hiánya. Ezt is át lehet hidalni. Hidd el, hogy a GoW vagy a GT is csak azért nem jön telefonokra, mert Sony belső fejlesztések. Ha nem így lene, akkor már régen kint lenne iPhone-ra is. De mivel a fejlesztő a platform tulajdonos, így nem. Itt is a pénz beszél, kutya ugat elv érvényesül. A Namco pl. a napokban jelentette be, hogy rövidesen jön iPhone-ra a Tekken sorozata. Gondoltad volna ezt egy éve? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Sony pedig hamarosan betolja a PSP platformját a SonyEricssonba.
az biztos, hogy mai mobilok mellett, egy önálló kézijáték platformnak nincs sok jövője.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1., ha így tenne, nagyon megégetné magát szerintem. umd lemezt a büdös életbe nem lehet telefonba tenni, játékok legálisan arra vannak téve. iso vagy cso-ként terjeszteni meg elég érdekes lenne, no akkor már torrenteznem sem kellene.
2., nem látom a végét a most zajló folyamatnak, de mondjuk a psp 7-8 éve stabilan tartja magát, mai napig komoly forgalmat generál játékok terén. majd meglássuk'
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1., úgy hívják a dolgot, hogy PSP miniS. Ezt fogja a Sony kibővíteni, imho. Ha nem ebbe az irányba megy, akkor a platformnak végleg vége. Évek óta amúgy is csak szenved vele a cég.
2., a PSP évek óta nyűglődik a DS mellett. A Sony elég nehez tud 3rd party fejlesztőket a platformra csábítani. Az utóbbi pár hónapban kicsit talán jobb a helyzet, de nagyon messze van az ideálistól. Ráadásul megjelent a másik erős rivális, az iPhone. Nem vennék mostanában SCE részvényt, ha nem lenne a PS3... :)
Egy érdekes mondat az egyik PSP miniS-zel foglalkozó cikkből:
"If only all flawed games machines sold over 50 million units! PSP is the most successful hardware ‘failure’ that the games industry has ever known."
:)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a PSP GOban már most sincs umd drive.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja,
de
1., ha legálisan hagyod akkor rá van kényszerülve a store-ra, emiatt ezek a gépek modifikációi elég nulla esélyesek vagy rizikósak ha magával a géppel mászol ki.
2., ha le tudod flashelni, akkor viszont store nuku, valamint szerintem magát a gépet ki is bannolják a mac alapján a későbbi store területről FIXME
3., egy korábban példának hozott Dantes Inferno ISO-ja ~2Gigát súrolja. CSO-ként, majd berarolva is veri az egy gigát. ejj de fasza lehet órákig szopni egy ilyen cuccal a gyári piacteréről, miközben az akksija aktív wifi linkkel ~4-5 órát bír, ha magával a géppel mész ki.
4., bármi ami nem a lemezen van, egyszerűbben lopható, bár lelkük rajta.
a fat és a slim gépeket viszonylag jól verem, de a go sosem volt szimpatikus, nem csak nekem. emiatt a részesedése szerintem egy napon nem említhető pl a fat gépekhez viszonyítva. és ebben a fentebbi dolgok is benne vannak szerintem. részemről ez nem túl életképes.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ahhoz nem kell Go, hogy elérd a store-t. Jó a fat vagy slim is. Értem én, amit mondasz, de az UMD az egy baromság volt a Sony részéről. Szabadulnának is tőle. :)
A PSP egyik nagy hátránya, hogy nincs beépített Flash Drive, vagy bármilyen más háttértár. A gyárilag csomagolt Memory Sticket most hagyjuk, mert az semmire nem elég. Viszont mondjuk egy min. 8GB-os Flash-re már elférne 6-8 GoW kaliberű játék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem jelenleg 8G van benne, kényelmesen el vagyok rajta, bár nem volt könnyű szerezni olyat ami valóban magicgate supportos, nem csak rá van írva.
szerintem az umd jó húzás volt, egy szempontból mindenképp: egy ideig nem lehetett rippelni. ellenben egy netről letöltött csomagot egy hozzáértő ízekre szed.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, nem gondoltam volna, ellenben magam konzervatívsága ellenére jó ügyfélnek tartom magam: példából kiindulva van psp-m, vannak drága játékaim rá, az én vásárlásaimra pl lehet "alapozni". telefonra viszont sosem vennék játékot, mert nálam a telefon az telefon, konzol az konzol. mindennek meg vannak a határai, amit persze át lehet lépni finoman, de nem tartom egészségesnek összemosni őket.
életszerűen én így látom, némi magyarázattal:
a hupot böngészek psp-n beépített wifi-vel, mégsem mondom, hogy internetes gép lenne. arra ott a notim.
pdf-et olvasok, nem mondom, hogy pdf olvasó. arra ott a notim.
beteszem a gps antennát a felső usb-be és navigálok. nem mondom hogy navigáció. arra ott a navigációm.
beteszem a kamerát a felső usb-be és fényképezek vagy éppen üzenek vele valakinek. nem mondom hogy fényképezőgép és kommunikátor. arra ott a fényképezőgépem stb.
felmásolok egy rakás mp3-at és menet közben hallgatom a gyári távirányítójával. nem mondom, hogy mp3 lejátszó. arra ott a lejátszóm.
felmásolok egy rahedli videót, és ha kell tv-re teszem ki, gyári umd lemezeken komoly filmjeim vannak szintén, de mégsem mondom videolejátszónak - pedig tv-re is kitehetném. arra ott a dvd.
mindezt csak azért hangsúlyozom, mert ebben az esetben másodlagos dolgokról beszélünk, emiatt én hülye dolognak tartom ötezer féle kamerát, 3 ezer féle GPS pogácsát fejleszteni rá ezerrel stb - ennek megfelelően nincs is, csak egy-két típus. ugyanúgy, mint telefonra 3D játékot feleslegesnek vélek másodlagos és kellően sznob jellege miatt. én hamarabb tennék le a játékvásárlási szándékomról, mintsem telefonon & érintőképernyőn kelljen quakelnem. amit el tudok képzelni az max egy age of empires szerű valami, esetleg a PDA-s argentum. de azokhoz meg nem kell 3D, valamint őrült profitot nem generál.
tudom hogy a tények ezesetben ellenem szólnak, de akkor is kitartok amellett amit írtam. a játékok nem telefonra valók. a lentebbi PC-s kérdésekben viszont kb egy húron pendülünk.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a hupot böngészek psp-n beépített wifi-vel, mégsem mondom, hogy internetes gép lenne. arra ott a notim..."
Amiket felsoroltál, azokat tiszteletben tartom, de nem erre haladunk. Gondolj csak vissza a PDA-kra. Anno voltak a PDA-k és a mobilok. Aztán egybe építették a PDA-kat a GSM-mel és szépen eltűntek a PDA-k. Manapság meg már egyben van a PDA, a GSM és a PNA. Úgy hívják, hogy smartphone. Az emberek nem akarnak nyolc-tíz dedikált kütyüt magukkal húzgálni. Aki akar megteheti, de nem ők képzik már a többséget.
A handheld piac is átalakult, amit az iPhone indított el. Nem véletlenül próbálkozik a Nintendo a DSi-vel, a Sony a miniS-zel. Úgy tűnik, hogy mivel nem jött igazán be, így most beépítik a PSP-t az egyik Sony-Ericsson gamer phone-ba, ha minden igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ lehet az emberek is rajonnek, hogy a hagyomanyos eszkozukben benne van a tamogatas, akkor mar csak ne sporoljak ki azt az egy-egy $5-os egyseget, hogy okos, tobbfunkcios eszkozuk legyen. ketlem, hogy a gps modul, gsm modul, egy egy plusz (jatekost segito gomb), gorgo, igazan nagy koltseget jelentene pluszban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gps pogácsa ~20-25$, de ez az alja, az igazán szemét kategória + sw
gsm igény szerint, de legalább 20$ (tipp)
gombok (egyszerű analóg joy kis méretben, egy db, ami nem hullik szét szát körtől) 2-3$ (ez még csak egy)
eddig lazán veri az ötvenet alulról. nem a bekerülési árakat próbáltam célozni, hanem amit te fizetsz ki minimum. aztán ezért azt kapod, hogy játék közben bejön egy hívás, vagy lejátszod az akksit hívás előtt, vagy beszarnak az irányító gombok a sok játéktól, miközben az adataid ott vannak a készüléken, és kellenének stb stb azonnal tudok 10-15 lágy pontot mondani. én tartom magam ahhoz, hogy átlépni lehet a határokat, de összemosni nem. legalábbis az én világképemben. nekem pl nem kell multifunkciós okosszar, sosem bíznám rá magam, hiszen kompromisszumból indul: minden szarra jónak kellene lennie, olyan dolog meg nincsen egyelőre sehol a világban. mint ahogyan mondtam fentebb: konzol az konzol, telefon az telefon, kamera az kamera stb.
--
pata pata pata pon !!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MT3329 chipel szerelt data logger, LiION akkuval, autostoltovel, dobozzal $50, nem tudom, de szerintem ennek max fele a GPS chip. Azt pedig allitom, hogy ez a MT3329 az egyik legjobb, amivel valaha talalkoztam. keresgeltem, de nem nagyon lattam arakat. amennyire tudom, bulk rate-ben ezek igen olcsoak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cikk megírása óta az UE3-ról újabb friss hírek jöttek. A Palm és az Epic megegyezett, hogy a fejlesztők rövidesen webOS-re is készíthetnek játékokat ezzel az engine-nel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni