Moonlight 3.0 Preview 2 - téli olimpia támogatással

A Moonlight 3.0 Preview 1 után itt a második előzetes. Mivel itt a téli olimpia, a fejlesztők igyekeztek összekalapálni ezt a kiadást úgy, hogy működjön a téli olimpiáról közvetített videókkal. Ez Miguel de Icaza szerint sikerült is, de csak többé-kevésbé, mert vannak még problémák. Kísérletezni vágyók letölthetik innen.

Hozzászólások

Meglepődtem volna, ha működik.

--
trey @ gépház

Nálam működik.

http://www.flickr.com/photos/salaudonlyyou/4361985695/

http://www.flickr.com/photos/salaudonlyyou/4361985691

---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!

A kezelőgombok hiányoznak, ez igaz, de az olimpiai videók mindegyike elindult, az elején 50%-os, majd lejátszás közben 15%-os cpu terhelés mellett. Tehát a videók nézhetők. Magyarul az alap funkciót ellátja. Lehet optimalizálni, javítani, mert alapjában véve már működik. Számomra ez pozitívum.

---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!

A videókat nálam is lejátssza, viszont a ria.aol.com-on elérhető silverlightos beta még mindig nem megy vele. Igazából azt sem tudom mi megy el egyáltalán vele azokból a szolgáltatásokból amit néha-néha használnék (pl. MS photosynth)
--
cikoria[at]cikoria.net
blog: http://blog.cikoria.net

A fanyalgóknak be kellett volna ülniük a fosdemen Miguel előadására. Ott kicsit látni lehetett, hogy milyen ez a projekt. Tulajdonképpen folyamatos hackatlon. Mivel ez egy preview verzió, ezért úgy néz ki nem a finomhangolás volt a cél, hanem az elindulás.

Egy biztos, nem Miguel nyomta, hogy Silverlightos legyen a közvetítés és ha ők nem dolgoznak rajta, akkor esély se lenne rá, hogy egy kockát is lehessen nézni belőle Linuxon.

Az a baj ezzel, hogy ez a Moonlight egy folyamatos hackathon, ami az életben nem éri utol a Silverlight-ot. Itt már Moonlight 3.0 preview van, de nagyobb mennyiségű készpénzben le merném fogadni, hogy a Moonlight még a Silverlight 2-t sem tudja maradéktalanul és soha nem is fogja. Innentől kezdve folyamatos a le- és elmaradás. Persze dicséretes meg minden, de sajnos kevés.

--
trey @ gépház

Bátor szavak ezek, de... a mono a C# implementációjával már beérte, sőt néhány funkcióiban 2 évvel (!) a C# microsoft roadmap előtt jár és a moonlight is erre a sorsra jut, ez már a Microsoft érdeke is. Most legalábbis ezt mondják, lehet, hogy marketing, lehet hogy hazugság, én csak végighallgattam. De lehet hogy Miguel, csak a tapsot akarta hallani az előadása után, vagy az én angolom kopott meg, esetleg már elfáradtam, de én mindenesetre ezzel a tudattal estem ki a teremből.

Itt még elmondanám, hogy mi a különbség a Novell oldalról letöltött moonlighttal kapcsolatban. Szerintem Miguelnek ez az egyik kedvenc FUD-ja. Mert nincs ám benne semmi Microsoft liencelt kód, ahogy azt megéneklik, egyszerűen olyan kodekek vannak benne, amelyek licenckötelesek és a Novell fizet értük. Ahogy mondta olyan mint a Chrome és a Chromium közötti különbség. Talán ez is eloszlat néhány félreértést.

Egyébként nem, én nem használok Silverlightot, mert jelenleg nincs olyan oldal, amelyhez nekem kellene... ezért közvetlen tapasztalatom nincs a sebességről.

mi a különbség a Novell oldalról letöltött moonlighttal kapcsolatban

2009 decemberi 18 elott volt egy apro, szabadalmak licenceleset erinto, kulonbseg (beperelhetett volna a microsoft szabadalom sertesert, ha nem a novelltol toltotted le a moonlightot), de azota ez a kulonbseg megszunt.

- Use the Source Luke ! -

Nincsenek nagy igényeim. Az annyira egyenértékűnek kezdetben elég lenne nekem annyi, hogy egy Silverlight videót legalább olyan szinten meg tudnék nézni Linux-on Moonlight-tal, mint ahogy egy Flash videót meg tudok nézni jelenleg Linux-on. Ez Moonlight-tal messze van még.

--
trey @ gépház

Az userek nagyon leszarjak am az API szintu kompatibilitast. Ha egy olyan stuff, ami Silverlight 2 alatt problemamentesen mukodik, Moonlight alatt nem mukodik problemamentesen, akkor a kompatibilitas nem all fenn. Lasd meg: OlimycsPlayerIssues. Ok maguk valljak be, szoval nem tudom, te miert akarod vedeni oket.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Nem hiszem, hogy védeni kellene őket, az úri közönségtől pláne nem :)

De akkor újra: ez Silverlight 3 és nem Silverlight 2, azért preview, mert nincs kész, egy hackatolonon próbálták elkészíteni és mondták, hogy nem is lesz kész. Fura is lett volna a roadmap-et nézve.

Tudtok olyat lapot, ahol Silverlight 2 implementáció van és gond van vele?
én szívesen bejelentem.

akkor valóban elbeszéltünk egymás mellett. Én erre a mondatodra reagáltam (volna):

"nagyobb mennyiségű készpénzben le merném fogadni, hogy a Moonlight még a Silverlight 2-t sem tudja maradéktalanul és soha nem is fogja"

erre szerettem volna konkrét oldalt, hogy be tudjam jelenteni.

Ismételném magamat: "Egyébként nem, én nem használok Silverlightot, mert jelenleg nincs olyan oldal, amelyhez nekem kellene..."

Bevallom abban bíztam, hogy kijelentésed után te mondasz ilyet, amivel elkezdhetek vizsgálódni, bejelenteni stb.

Ennek ellenére talán meg lehet nézni ezeket, mert szerintem nem azt jelenti, hogy ha egy oldal Silverlight 3-at, vagy beta 4-et igényel, hogy az annak a funkcionalitását is használja. Talán a Silverlightra ez nem igaz (ki kell próbálni), de a Flash-nél ész nélkül frissítünk már egy ideje, de az oldalak nagy része még 8-9-es verzióra optimalizált.

Igenam, csakhogy ha jol tevedek, a silverlight-nal van ilyen verzio ellenorzos baromsag is, en akkor probaltam a moonlight-ot, amikor meg csak SL1-et tudott, haaat... ugy el lettem hajtva a francba, mint a huzat.

A Flashnel azert mas a helyzet, mert ott visszafele van a dolog: egy regebbi flashez keszult oldal minden tovabbi nelkul fut az uj alatt. Azt viszont ketlem, hogy egy uj plugint igenylo oldal futna a regi plugin alatt (flashnel talan, SL-nel ez mar erosen kerdojeles).
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

sőt néhány funkcióiban 2 évvel (!) a C# microsoft roadmap előtt jár

Először talán az aktuálist kéne maradéktalanul implementálni, aztán keménykedni ilyenekkel.
Persze, ők tudják, és biztos pár fosshívő ott helyben elcsöppent ennek hallatára, de ettől még nem lesz használható .NET 3.5-höz írt programokkal a Mono... Sőt AFAIK 3.0-hoz írtakkal sem. Ez bizony több éves lemaradás, bárhonnan is nézed.

itt csupán arra szerettem volna felhívni a figyelmet, nyilván rosszul, hogy az implementációk során figyelembe veszik a microsoft roadmap-jét is, tehát, ha valamit ésszerű ebben a fázisban implementálni, akkor azt megteszik és nem arra várnak, hogy az ms-nek megjelenjen. Így próbálják felgyorsítani a fejlesztést és csökkenteni a lemaradást.

Ezzel természetesen nem arra gondoltak, hogy ezzel ők fújnák a passzátszelet, hiszen az fújja, aki ezt elterjeszti [a C# következő verziójában ezeket a funkciókat] és ez az ms lesz.

A jelenlegi kompatibilitási lista itt található: http://www.mono-project.com/Compatibility

megint rossz a vágány, ez itt az indulási oldal... :)
itt a mono-ról beszélünk(tem) fenti szálban pedig silverlight implementációról. Tehát a fentihez kértem azokat az URL-eket, ahol a Silverlight 2 nem megy, hogy be lehessen jelenteni, ide pedig azokat az általad/mások által fejlesztett .NET dolgokat, amik nem moccannak/indulnak/futnak Linuxon, holott a kompatibilitás listában szerepelnek.
További lehetőség: el lehet mondani, mennyire fáj, hogy miért nincs WF/WPF támogatás, mert hát más az van.
Kicsit emlékeztet az OOo hibabejelentésedre (ha jól emlékszem tőled jött, ha nem akkor bocs):
- Ez rossz!
- Pontosan, mi?
- Nem emlékszem!
- (sóhaj)

Az OOo-t ne keverjuk ide. Az ominozus beszelgetes elejen ugye elokerult az, hogy honapokkal ezelott hasznaltam utoljara az OOo-t, es akkor falsra futottam vele. Erre te belekerdeztel, hogy mi volt a hiba. Nyilvan nem emlekeztem pontosan, minden szar program hibajara nem tudok emlekezni honapokra visszamenoleg, nem titkarno vagyok, sokkal fontosabb hibakat kell eszben tartanom, mint egy szovegszerkeszto bugjai. Raadasul azt is beszeltuk, hogy ez azota akar fixed is lehet, mert tenylegkomolyan regen tortent. Sot, az is szoba kerult, hogy annyira nem is erdekel, akkor ott attertem Gnome Office-ra, es azt hasznalom megelegedessel. Innentol nem tudom, miert kell ezt elorangatni a hajanal fogva. Valoszinuleg azert, mert benned tenyleg csak ez a parbeszed maradt meg. Mindegy.

Az, hogy miert nincs WPF, az igenis lenyeges kerdes, mert ha feature-kovetoek akarnanak lenni a Mono-sok, akkor mar legalabb ket eve kesz kene hogy legyen. Meg mindig nincs xbap file futtato peldajanak okaert. Meg a monodevelop-ba meg mindig nincs rendes VB.NET support, pedig miota igerik. Tudom, ez se mono, ez meg monodevelop.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Az OOo-nál (akkor te voltál) kijelentetted, hogy szar, majd teljesen megsértődtél, amikor rá akartam jönni, hogy pontosan mi a szar. Ezeket a "hibabejelentéseket" szakmai körökben nehéz komolyan venni, főleg akkor, ha valaki segíteni próbál az ügyben. Az 1.0-ás felhasználóknál ez érthető, szakmailag azonban nem.

Az általad leírt mono hiányosságok fényében megdöbbentő, hogyan megy az egész és miért használják a mono-t a sim3-nál, a second life-nál, vagy a Unity technologies-nál. Ezek mind játékfejlesztésnél használják, lehet hogy teljesen más az irány a felhasználhatóság szempontjából és teljesen rossz irányban tapogatózunk?

Egyébkét egyszer volt nálunk egy magyar portálfejlesztő cég, akik megírták maguknak a WF támogatást monohoz, de nem emlékszem mi lett a sorsa, ha van közülük valaki, akkor megoszthatná az infot.

Hint: talan azert, mert ok inkabb custom libekkel dolgoztatnak, es csak a szukseges mertekig epitenek arra, hogy melyik platform alatt milyen cuccok erhetok el, hogy a dolog platformfuggetlen legyen. Szoval sikerult megint egy teljesen irrelevans dolgot idecibalni.

Es tevedes ne essek: nem mondom, hogy a mono egy nagy kalap szar. A mono jo, de mint mono jo, nem pedig mint .Net Framework. Attol, hogy .Net FW kompatibilis legyen, ugy API-ban mint feature-kben meg nagyon-nagyon hosszu ut all a projekt elott, ami - bar nem ketlem, hogy vegig fognak menni rajta, de - nagyon hosszu idobe fog kerulni a jelenlegi fejlesztesi utem mellett, es felo, hogy megint le fognak maradni.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Média események hajtják a Moonlight fejlesztését. Korábban az Obama beiktatás (2.0 pre), most a Téli Olimpia (3.0 pre). Csak mindig az van, hogy "még nem tökéletes" ezért csak többé-kevésbé megy a video, néhol egy kis haxxxolás. Ha szerencsénk van az Olimpia záróünnepséget már normálisan láthatjuk holdfényben is. :-)