Időjárásjelentés

Fórumok

Fagyos, szép jó reggelt kívánok!
Jelentem: -20.2 fok van nálunk.
Nyugat dunántúl legszéle kőszeg környékén.
Qrva hideg vaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

Hozzászólások

itt csak -9, de pörög a gázóra rendesen. jól emlékszem, hogy tavaly enyhébb telünk volt?

-20 az már kellemes :) Még jó, hogy -19ig van a fagyálló a kocsimban :)
---------------------------
Oszt jónapot!

Hehe, nekem -26 az extrém. Egyszer sikerült benne igazi mínusz 20-ban aludnom Nagykovácsi felett a Cseresznyés-völgyben, igaz, be kellett mennünk egy vadetetőbe a széna közé, hogy ne fagyjunk meg. Reggelre kiba... kemény volt előjönni a hálózsákokból:)

---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Én 1985 telén a Pilisben fagyoskodtam éjszakánként, hála a dicső és feledhetetlen néphadseregnek. -35°C volt a "negatív csúcs", mikor vagy másfél hónap múlva megenyhült és már csak -10°C volt, mindenki zubbonyban rohangált, mert melegünk volt. Nagyon hozzá lehet szokni a hideghez (is).

http://haxel.hu/wodehouse-konyvek.html

Mennyire biztos az a 85? ;-) Csak mert én '86-ban érettségiztem, majd előfelvételisként berántottak egy évre katonának. 86 decemberére megjött a -25, januárban Táborfalva hadosztály módszertani, ennek keretén belül sátraztunk, majd 2 napra rá Rezi, hegyi kiképzés a nyári üttörőtáborban. A hely kialakítása során a hangsúly a "nyárin" volt - szóval hőgutát ott sem kaptam, bár a sátrazáshoz képest határozottan jobb volt. Szó se róla, az időjárás gondoskodott arról, hogy a szigorú téli körülmények között gyakorolhassunk... Szóval én tuti biztos vagyok benne, hogy a következő évben ritka hideg volt - de két ilyen hideg tél egymás után meglehetőst ritka. No persze nem elképzelhetetlen, megy ugyi 85-ben én negyedikesként érettségire készültem és azért az otthon melegében a kinti minuszok kevésbé szembe szökőek, pláne ha elég nyomós más elfoglaltsága is akad az embernek.

Talán 1992 vagy '93... Bükk, Tekenősi völgy, a Fekete bg. előtt. A hátizsákban a ruha között lévő két literes pille palackban egy tömbbé fagyott a víz, miközben mi próbáltunk szunyni. (A jegesmacis Salewa azért jól vizsgázott) Nem csoda, hogy másnap csak a nagyakna tetejéig, kiszerelési célzattal mentünk le.

Szép napot mindenkinek!

Mifelénk -6 -7 fok és hóesés!

---------------------------------
Ububntu 8.10
Nyíregyháza

Nem hiszem el, evek ota varok arra, hogy rendes havat lassak (utoljara 2005- ben lattam, de azt is akkor, amikor utoljara voltam sielni), kijovok Finnorszagba, itt van 5 centi, otthon meg tenyleg rendes ho van. Amilyen szerencsem van, 3 nap mulva mar szinte teljesen elolvad... .

Pest megye
Win szerint -8°C
Külső hőmérő szerint kb -22°C (le vannak kopva a számok, meglátjuk, fényképezőgépen látni e...)
De ha pár fokot is téved, akkor is, azt hittem hogy a -15 -25 °C ennél hidegebb... :)

Szerk: -20,5°C kb, látszik a képen :)
Majd kipróbálom egy infrás hőmérővel is. :)

csak a hideg a bosszantó, a közlekedés annyira nem, mert a mazsolák otthon maradnak, a profik meg az árokba vannak, így aránylag könnyű autózni -persze vezetni kell tudni-.
tegnap csak 4x takarítottam le a havat a járműről. röhögtem is, hogy vagy 10+ éve volt akkora és annyi hó, hogy egy lakótelepen a cimborám 4 autót is letakarított, mire rájött, melyik hóbucka alatt van a járgánya.

helyzetjelentés Szombathely szitiről:
az elmúlt napok éjszakáin -10 alá is esett. a reggeli (8-9) órákban -9 és -4 között ingadozóan. állatkerti információk szerint most már a jeges medve is szivatóval indul, valamint a városszéli birkatelepen leledző birkák már fél éve tiltakoznak a nyírás ellen, így tehát jelentősebb enyhülésre nem lehet számítani. a város balkáni oldalán kisebb csoportokban gyújtogatások várhatóak, mert az utcán rekedt egyedek baromira fáznak.
ma reggelre nem érkezett a gyerekek által várt, felnőttek által a halálba kívánt újabb havazás, így elég lesz csak a jégből kivésni az autókat, havlapátolás egyelőre nem lesz.

tegnap letakarítottam a járdát, s úgy döntöttem, az utóbbi évek gyakorlatának megfelelően ismét kihelyezésre kerül a két, egyenként 4 méter hosszú léc -járdaszegélytől a falnak támasztva-, melyen A4-es méretű papírra felírva: Vigyázz! A tetőn dolgoznak! Gyalogos forgalom a túloldalon!
innéttől a hólapátolás/jégmentesítés örömei halasztást nyernek az esetleges felmelegedésig -onnét meg minek, elolvad nem?-.
a tegnapi hóeltakarítás 20 perce alatt olyan szinten fagyott szét a kézfejem, hogy a meleg szobában újabb fél óra tümmedés volt mire sikerült érezni az ujjvégeket.

szhelyi utak állapota triviálisnak mondható, a szova zrt furfangos módon megvárta, amíg az autók széttörik a havat, majd este 6 óra magasságában megindították a hóeltakarító gépeket. meg is kell kérdeznem, mit akarnak egy 6 méter széles úttesten egy multicar-al...
egy traktorosra csúnyán néztem, mert a hóekét emelve cipelte végig a városon -nyilván megvan az útvonala, de akkor is-

apám a közútnál az éjjel sárvár-celldömölk-jánosháza utat takarította, nem tudom azon kívül mennyi fért még bele. tegnap elmesélte, hogy minden vasi városban 7-7 járművel indultak a külterületi fő közlekedési utakat takarítani.

ha minden tél ilyen vagy hó szempontjából durvább lett volna, már vettem volna Ural-4320-ast a seregtől, hogy ezzel is támogassam az elzárt településeket -kenyér,tej,orvos,stb szállítása-, csináltam ilyet anno amíg szerdzsó katona voltam, egy élmény közlekedni vele a baromi nagy hóban!

hát egyelőre ennyi. a tél meg rohadjon el a hideggel együtt.

--
Sony Vaio &

imhol némi magyarázat:
-csaknem húsz éve, hogy "amíg esik, addig nincs értelme takarítani" -nem én mondtam-
-júliusban nyilatkoznak: "felkészültünk a télre, jöhet a hó" -csak ne ide!-
-amikor meg leesik vagy 20 centi (esetleg több): "folyamatosan takarítjuk" -hol? mikor?-
-ráció: legfontosabb útvonalak, melyek elkerülik/átszelik a várost, majd az ehhez csatlakozó nagyobb forgalmú városi utak, buszmegállók, s.o.s. épületek körül elvakarni, majd fokozatosan a létrán lejjebb lévő utak/utcák. -a miénk csak akkor lát kotrást, ha én találok valami ismerőst ilyen géppel, így szokott parkolóhelyem lenni-
-szervezik: "5-7 gépre 15-20 gépnyi útvonalat osztanak -tudnak ők valamit-
-hungarisztánba élek, mert valaki ide teleportált -gondolom ott se volt rám szükség-
-következmény: meglátod az emelt tolólapos járművet, oszt' dünnyögsz egy kicsit

mindezek után meg ne kérdezd, hogy amikor meglátom a közterület-felügyelő maffia agyonképzett embereit -uram a kerékpár nem jármű.- akkor nagyon gyorsan elhajtom őket az utcából, mert épp csak annyit tudnak, hogy itt nem lehet így parkolni, indokolni már nem tudják, az egyéb, hatáskörükbe tartozó problémát meg nem látják meg.
szóval a gyökereket elhajottam, mivel én (is) tartok rendet az utcában, csend rend fegyelem, tisztaság, derékszög-párhuzam, mindebből minden lakó igyexik kivenni a részét, lehetőségeihez képest.
a járőröző rendőröknek meg a forró teát szoktam idább-odább felajánlani, amikor találkozunk, így is ápolva a jó kapcsolatot, meg elősegítve a sűrűbb jelenlétüket.
(nincs nagy szükség rájuk, pont azért mert sűrűn látogatják az utcát)

itten minálunk csapatba tömörülve is szoktunk adni az utcára (pl parkolóhelyek felfestése 4edszerre érte el a "mindenkinek megfelel" jelzőt-, igaz most a télen még nem volt rá precedens, de majd megoldjuk -lásd letolni az utcából a havat-.

itt is lakik baromarcú, azt már kétszer kellett helyrerakni, de még mindig nem tudja ki kivel hogyan s merre, de már alakul, mint púpos gyerek a prés alatt.

--
Sony Vaio &

Attól még, hogy esik, attól még lehet takarítani. Hiszen amikor takarítom, csökken a hó mennyisége a takarított úton. De ezzel a hozzáállással lehetne azt is mondani, hogy mit tologatjuk, úgyis elolvad pár hónapon belül...
Felkészültek a télre, de sosem számítanak rá, hogy havazni fog...
Folyamatosan takarítjuk... mégis mindenki azt mondja, hogy nem látja...
De amíg a kijelölt cél felé tartanak, addig is tologathatnák. Hiszen így a gépek üresben járnak...

ez (4320) a dízel, ez 45 l/100km fogyasztással bír, ha nem erőltetett terepen hajtod. (+20-35%)
a 375-ös a benzines, na az képes 80-130 litert bezabbantani 100 km távon.

a "homokban" című videóhoz pedig annyit fűznék: böszme úrvezető!
mert ha nem ássa el magát, hanem -amikor belesüpped valamennyire a homokba- összkereket kapcsol terep fokozattal, sima ügy a kikecmergés.
2002-ben a tiszai árvízen jelen voltam, 3-4 hétig éjjel-nappal kergettem a kocsit, szarabbnál szarabb helyzetekbe. közben egy szegedi(?) sorkatona megsüllyedt 40 centi mély sárban. elkeserítő volt hallani, hogy egy civil mutatta meg neki, hogy kell az urallal kimászni onnét.

amíg szerdzsó voltam, 22 járműre vigyáztam a telephelyünkön, melyekből 3 volt állandó használatban (uaz-462, uaz-459, u4320 (enyim)), a többi "M" zárolt hiradójárművek (csepelek, zilek, u375-ösök) hmm szép idők voltak ;)
mire megkaptam volna a sok rinyálás után a dobozos dac-ot amit kértem, már leszereltem, mert "ölig vót".

--
Sony Vaio &

A homokban videónál én is azt néztem, hogy most mi a franc van, mit alkotott, ki fog jönni? Aztán észrevettem, hogy valami lánctalpas huzigálja hátulról... Én még a Dutra D4K-s videőkat nézem szívesen, azok között is lehet látni néhány csodát... (90 lovacskával ugye... Bár ahogy az öreg kamazos mondja, nem a lóerő, a nyomaték a lényeg -- és visszatolja a BMW-t az egyirányú utcába.) Ha már Ural, meg tractor pulling: http://www.youtube.com/watch?v=nDC0cR8NxK0 Gondolom csak azért nem húzta tovább, mert ott volt a pálya vége :)

ezen a videón látható uralról néhány szó: mag a teherautó 8,5 tonna, ehhez jött a műhelyputtony +5 tonna = 13,5, namost még utánaköthetsz úgy 8 tonnát, ezt mind mind elhúzza a világ végére is :)

ismerős a jelenet! meg nem mondom melyik éven (2001-2002), egervölgyön a lövészetet le kellett állítani, mert a kihelyezett biztonsági őrség tiltása ellenére két traktoros bement a lezárt területre -szántani/vetni nem tudom, nem is érdekel-.
akkor is én voltam a biztonsági őrséget cipelő személyzet, valamint idább-odább azok góréja is. hamarjába legördültem meglesni mi folyik ott, percek alatt nem sikerült kikergetnem őket, valamint megegyezés sem született. odatolattam a több milliós johndeer elé, ráakasztottam a kötelet, a másik végét meg az uralra, oszt' mondtam akkor megoldjuk így... 1 pillanat alatt megegyeztünk, már kotortak is kifelé, nehogy valami baja legyen a gípnek.
minden lövészet előtt az illetékes föld- és erdőtulajok ki voltak értesítve, valamint a behajtási tilalom is életbe lépett, nem volt apelláta.
itt az egyik tsz-es hapsi volt a barom, hogy kiküldte őket oda munkát végezni.

sokszor eszembe jut, hogy arról a 7 hónap +3 évről egy könyv is születhetne, annyi mindent átéltünk. a 2002-es tiszai árvíz is külön fejezet.

--
Sony Vaio &

ahogy a jelenlegi piaci/gazdasági mutatók állnak, tíz év múlva már nem is nagyon létezünk majd, legfeljebb elszórtam a világban itt-ott. hungarisztánt felszámolják, mert ránk itt nincs szükség, de a birtok kell nekik. háborút ezért nem kezdenek, így hát marad a gazdaságilag tönkretétel.

--
Sony Vaio &

No, azért akkor csak annyit, hogy a nagyszerű német meg osztrák vadászokat a csodaterepjáróikkal azért elég gyakran kellett menteni a helyi erők uaz 469-esével -- talán egy vagy két alkalom volt, amikor az erdészet egyik forwardere dolgozott -- de csak azért, mert épp az volt jobb helyzetben/neki volt jobban útban a beragadt összkomfortos csoda.

Szentendrei-sziget: -8 fok, a napközbeni viharos szél mérséklődött.

Eger -9 fok, reggel 10 centi hó. Most nem esik, remélem így is marad. Lapátoljon akinek 6 anyja van :-)

--
Vittem a buliba egy üveg sósavat. Oldódjon a hangulat...

ááá, meg nincs hideg:


-10fok: már a brittek is fűteni kezdenek, a finnek hosszu ujju polot vesznek
-20fok: a nyaralok elmenekülnek mallorcárol, a finnek szent iván éjét ünneplik...beköszönt az ősz...
-30fok: a görögök halálra fagynak és eltűnnek a föld szinéről, a finnek elkezdenek házon belül mosni...
-40fok: párizs megsemmisül a jég hatalma alatt, a finnek sorban állnak a hotdog-os standok előtt...
-50fok: a jegesmedvéket kimenekitik az északi-sarkrol,
 a finn hadsereg elhalasztja a téli tulélőgyakorlatát a szokatlanul enyhe időjárásra hivatkozva.
-60fok: kornatunturi(mikulás otthona) befagy...a finnek kivesznek egy filmet a tékábol és otthon maradnak...
-70fok: a pótmikulás délre költözik...a finnek kicsit idegesek lesznek, mert konskenkorva márkáju vodkájukat már nem tárolhatják a szabadban...
  a finn hadsereg végre megkezdheti a tulélőgyakorlatot...
-183fok: a még életben lévő mikrobák elpusztulnak...a finn tehenek a gazdájuk hideg kezére panaszkodnak...
-273fok: minden atomi alapu molekula mozgása leáll...
  az idényben először elhangzik a következő mondat finnül: " egy kicsit hideg van ma odakinn"
-300fok: befagy a pokol!!!...a finnek megnyerik az eurovizios táncdalfesztivált 

:D
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Miskolc, -16. Autók hőmérői már -19 és -21-et is mutattak már, a Búza téren reggel -14 -ről -13-ra váltott a kijelzőn a hőmérő. Kezdtem örülni, hogy végre jön a globális felmelegedés. Jön az, csak még az előjelet kell hangolni.

-9 fok van nálunk. Szél nincs.
A szomszéd kocsija még mindíg 10cm hótakaró alatt áll!

---------------------------------
TOSHIBA L40 Series
Ububntu 8.10
Nyíregyháza

Tegnap este a ferihegyi ATIS szerint -20 volt a csúcs, majd éjfél környékére lement -17-re

Ma is, holnap is mentőzök.
Ha jön a melegfront, megszívjuk. A betegek is.
Nna, mindegy.