Sziasztok!
Nem tudom hányan ismeritek a pcbonto.hu-t. Ez egy számítástechnikai használt cikk kereskedés. Persze nem csak használt cuccokat árulnak. Én magát az üzletet már kezdetek óta ismerem, vásároltam is már náluk. Az évek során bővült is több üzletet is nyitottak az országban. Azonban a héten a GTS Datanet hibájából egy időre elveszették a domainjüket. Szerintem nem árt, ha minél többen tudnak az esetről, már csak azért is, hogy mással ne forduljon elő ez az eset. A történetet a cég hírlevélben közölte a felhasználóival. Ezt szeretném veletek is megosztani.
Többen kérték, hogy írjam le mi történt:
...nyár végén az összes (nagyságrendileg 20-25) nálunk használt domain nevet átregisztráltunk a GTS Datanet rendszerébe, mert az egyik kollégánk jól ismeri őket, így abban bíztunk, ha bármi gond van, majd lesz, aki segít.
Valamikor ősszel a Datanet jelezte a technikai kapcsolattartónknak, hogy valami gond van, mert a nekünk küldött levelek visszaérkeznek, nem találnak minket. Felvettük a kapcsolatot a Magyar Posta erre szakosodott osztályával és kértük a hiba kivizsgálását. Szakértő megérkezett, észrevételezte, hogy a kaputelefonon nem vagyunk megtalálhatóak, valamint a postaládán más cég is szerepel. Na igen. Egy levél célba érkezéséhez feltétlen szükséges a kaputelefon, hisz a postások minden alkalommal azon jelzik, amikor levelet hoznak (mellesleg egy utcai üzletnek nincs kaputelefonja). Az pedig, hogy egynél több név szerepel a ládán, nyilván csak egy értelmifogyatékosnak jelent akadályt. Megírtuk az érintett osztálynak, hogy ez nem lehet a hiba oka, ne nevetessenek minket. 1-2 napon belül jött a levél, hogy nincs is postaládánk. Igen. Az ellenőr megsértődött a kifogásainkon (és elismerem, annak gúnyos stílusán), nyilván pontott tett a kérdésre és gyorsan ellenőrzött mégegyet. Ilyen csak a mesében van, mi sem akartuk elhinni, az ellenőrzést követően "valaki" ellpota a postaládát és rögtön újra ellenőriztek... No nem baj. Még másnap (tehát összesen 3-4 napig nem volt levélláda) 12-es tiplivel és Hiltivel szerelkezve felszereltünk egy olyat, amit még repeszgránáttal sem lehet elmozdítani. Lefotóztuk, elküldük a postának, minden sínen volt, ígéretet kaptunk, hogy kiemelten figyelik a nekünk érkező leveleket.
Teltek a hónapok, látszólag minden rendben volt. Tegnap kaptam a telefont a pécsi üzletünkből, hogy nem lehet elérni a weboldalunkat. Pár perc után kiderült, hogy a GTS Datanet felmondta a szolgáltatást, ezért nem elérhetőek oldalaink. Néztük a számlákat, csekkeket, pcbonto.hu befizetetlen csekk sehol. Azonnal hívtuk az ügyfélszolgálatot, ahol kértük, hogy azonnal mondják meg, miért történt a kikapcsolás, esetleg mekkora a tartozás összege.
ü.sz.: Kivel beszélek?
én: A cég ügyvezetőjével.
ü.sz.: Önt, hogy hívják?
Mondtam a nevem és az ügyfélszámunkat.
ü.sz.: Aha. Ilyen néven nem látok kapcsolattartót.
én: Akkor kérem mondja meg, hogy ki van megadva kapcsolattartónak, azonnal hívni fogja Önöket.
ü.sz.: Azt én nem mondhatom meg.
Erre én mondtam néhány lehetséges nevet, persze mindegyikre az a válasz érkezett, hogy nem mondhatja meg, hogy Ő vagy sem. Teltek az értékes percek, mire kiderült, hogy a domain igénylő lapon feltüntetett technikai (értsd. technikai) kapcsolattartó az egyetlen személy, akivel Ők szóbaállnak számlázási ügyekben. Később azt a tanácsot kaptam, hogy célszerű az én nevemet is ráírni erre a lapra. Igen! Arra a lapra, ahol tulajdonosként és költségviselőként is az én nevem szerepel...
Mindegy, alkalmazkodtunk ennek a "hatalmas" cégnek a furcsa rendszeréhez, kértem a rendszergazdát, hívja fel őket, gyorsan oldjuk meg ezt a kínos ügyet. Neki sem volt egyszerű dolga, hosszas telefon után végül a domainekkel illetékes kolléga megígérte, hogy a csekk másolatának beérkezése után, azonnal visszaállítja a működést. Mivel ekkor már 30-40 perc telt el és közelgett a munkaidő vége, ígéretett tett, hogy mindenképp megvárja a faxot. Jobb ötlet híján hívtam kolléganőmnek egy taxit és a legközelebbi postára küldtem, hogy ott postai úton küldje el a pénzt a GTS Datanet címére (hisz csekkünk egy darab se volt), majd ott helyben faxolja is el. Ugye azt mondanom sem kell, hogy a kedves kolléga nem várta meg és hazament... igen, negyedóra sok idő egy fárasztó nap után. Persze ezen már meg sem lepődtem.
Eközben kiderült, hogy a levelek jelentős részét azért nem kaptuk meg korábban, mert azt a 1033 Budapest, Szőlőskert utca 4. szám alá küldték, a rendszergazda nevére. Na igen ám, de az nem az Ő címe, ráadásul mi köze a levelezési címhez a rendszergazdának. Konkrétan nem tudjuk kinek a címe a fent említett és ezúttal üdvözlöm és jó egészséget kívánok az ott lakóknak! Igen, vélhetően nem a posta hibája volt a dolog, hiába szereltünk repeszgránát biztos levélszekrényt és szívtunk az ellenőr miatt, ezt a hibát az sem oldotta meg.
Újabb telefon, a technikai support 24 órás, gondoltam ott lesz majd aki segít, főként, mert innentől egyértelmű volt, hogy nem a mi hibánkból nem volt befizetve az a kemény 18eFt-os összeg (a domainek éves díja). Igen. A GTS Datanetnek 18eFt tartozás elég egy pcbonto.hu kikapcsolásához. Azt pedig 24 órára meghitelezni a fax megérkezése előtt a cégünknek nem lehet, hisz félő, hogy nem tudjuk kifizetni. Fél hét után 41 percen keresztül folyamatosan beszéltem az egyik munkatárssal (ez szerintem világcsúcs), gyakorlatilag könyörögtem, hogy kapcsolják vissza, hisz a befizetést igazoló szelvény ott van, Ők hibáztak, iszonyatos károkat okoz nekünk, ha nem tudjuk elérni a felhasználóinkat, stb. A válaszok:
- Én megértem és együttérzek Önnel, de semmit nem tehetek
- Igen, ha az index.hu-val történt volna ez, Őket is csak másnap kapcsolnánk vissza
- Nem, nem hívom fel azt, aki visszakapcsolhatná, mert nincs számítógépe
- Ha Ön úgy érzi, hogy polgári peres úton vesz elégtételt, akkor tegyen belátása szerint
- Cégünknél semmilyen lehetőség nincs a domain visszakapcsolására másnap reggelig
- Miért nem vették észre, hogy nem kaptak számlát? (összesen 4 boltban napi 50-100db számla képződik, nyilván fel kellett volna tűnnie, hogy ez hiányzik, ez, ami ráadásul éves, tehát nem havonta érkezik...)
41 perc alatt volt még vagy húsz hasonló mélyenszántó válasz, amúgy gondolom az ügyfélszolgálatos arra játszott, hogy előbb utóbb elfáradok és elküldöm a faszba vagy leteszem a telefont, de én kitartóan könyörögtem. Nem akartam elhinni, hogy az ilyen esetekre nincs megfelelő céges policy és kiderült, hogy nincs. Hiába hibáztak, hiába szartak abba, hogy esetleg felhívjanak minket kikapcsolás előtt, mi egy senkik vagyunk ahhoz, hogy megoldást találjanak. Pedig, ha tényleg küldtek felszólító, majd ezt követően felmondó levelet, nyilván észre kellett venniük, hogy azokat sem kaptuk meg... azt, hogy e-mailt miért nem küldtek, már meg sem említem.
A GTS Datanet tehát egy akkora cég, hogy még az index.hu alól is kirántaná a domain szolgáltatást, hisz ez a szabály.
És valaki még mindig nem érti, miért nem halad jó irányba ez az ország? Mert faszok gyülekezete hozza a kisembereket (köztük az olyan senkiket, mint mi) érintő szabályokat!
Esetleg küldd tovább vagy oszd meg véleményed a www.pcbonto.hu (vagy, ha még nem jön be az oldal, akkor www.mogyoro.hu) fórumában!
Szép napot!
mogyoro
- 3058 megtekintés
Hozzászólások
Az kemény :/
____________________________
Az ellentetes velemenyek soha nem zavartak. Ami zavar az a tudatos rombolas es az onkontroll hianya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencse, hogy csak .hu domainnel történt ez meg veletek. Ha .com vagy hasonló lett volna, akkor igen nagyon mélyen zsebbe kellett volna nyúlni, hogy működjön a backorder. Tanulság: admin kapcsolattartónak _mindig_ olyan személyt és legfőképpen e-mail címet kell megadni, ami él és működik. Enélkül domain kapcsán meg vagy lőve. Mivel a domain a regisztrátornak is pénzbe kerül és viszonylag könnyű "meglépni" vele, nem kockáztat senki. Bár azt gondolom, hogy egy figyelmeztető e-mail-t azért megért volna a dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én vagyok a pcbonto.hu admin kapcsolattartója.
a whois rekordban benne van az összes élő elérhetőségem.
ezek után érdekes, hogy miért nem találtak meg engem, ha már a céget nem is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos, hogy nem kaptál semmi e-mailt? A legtöbb regisztrátor szokott egyet dobni a lejárat előtt. Mindazonáltal domainek esetében kínosan ügyelj a lejáratra. Lévén kis tétel, nem nagyon fog senki sem fölhívni v hasonló. Az 12 órás ügyintézés meg tényleg igazán korrekt problémás esetben. Annál is inkább, mert a visszavételt talán az ISZTnek is jóvá kell hagynia, ők pedig rendes munkaidőben dolgoznak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> az ellenőrzést követően "valaki" ellpota a postaládát és rögtön újra ellenőriztek...
huu ez durva, majdnem leestem a szekrol rohoges kozben, hogy ilyen letezik. azt leszamitva hogy ez iszonyu szemetseg volt humora a sracnak.
> 41 percen keresztül folyamatosan beszéltem az egyik munkatárssal (ez szerintem világcsúcs),
hivd fel egyszer a 'matav' ugyfelszolgalatat en egyszer egy hibas fix ip cimert 3 orat beszeltem egyhuzamba, (osszesen nem tudom mennyi volt). Ebbol 1-et csak azert hogy visszakapcsoljanak ahoz a szemelyhez aki erdembe tudott intezkedni es mondta hogy hivjam ujra. 1 ora utan megunta es kapcsolta, pedig addig allitotta hogy nem szabad neki. (nev szerint kertem)
> - Cégünknél semmilyen lehetőség nincs a domain visszakapcsolására másnap reggelig
ez igy van, ugyanis a domaint nem a datanet hanem a 'domain.hu' este valamikor frissiti.
> És valaki még mindig nem érti, miért nem halad jó irányba ez az ország?
mashol sem tejfel minden :) (bundy probal 1x telefonon valami alkatreszt rendelni a dodge-hoz )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off/Kekeckedés:
A tejnek nem fele van hanem föle :D (Lehet fele is, de akkor beszélni kell a másik feléről is.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de ezen mi a meglepő? Ez nem a Datanet hibája, minden szolgáltató így jár el. Legalábbis azok, akikkel eddig nekem dolgom volt. Pl Jobboldali szervezet egy tanyára jegyeztette be a domain kapcsolattartóját (paranoid okokból), aztán évente eljátszották ugyanezt a cirkuszt egy teljesen más szolgáltatóval. Bár ott a tulajdonosnak engedték, hogy eljárjon az ügyben.
Ha nincs befizetve a csekk, ők sem látnak többet, minthogy nincs befizetve és a levelet sem vette át senki, esetleg a kapcsolattartó telefonszáma is megváltozott. Egyből kapcsolnak is ki, akkor is, ha az index.hu vagy. Mást tényleg nem tehetnek.
Azért jót nevettem a postás ügyön :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy szerintem ez is csak google keresőmarketing... :D
Azt kell hogy mondjam célt ért, mert most látom hogy vannak eléggé jó bakelitjeitek. Valószínü be is ugrok majd szétnézni a közeljövőben.
Amugy pont mostanában fogalmazódott meg bennem, hogyha egy szolgáltatásra előfizetsz ugy leszarnak utánna hogy öröm nézni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, én is nézegetem már a hifi cuccokat, amibe remek kis fogyasztású házi fájlszervert tudnék építeni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kamu. De ha igaz, akkor a GTS Datanet -nek volt igaza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt fejtsd ki lécci bővebben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Osztom a véleményt, a GTS-nek - meg bárki másnak is - jogában áll díjfizetés hiányában felmondani a szolgáltatást, és nem 18e Ft-ról van szó, lehet ez akár 1500 Ft is. A kapcsolattartói adatok kiadása terén is jól jártak el, furcsa lenne, ha telefonos bemondásra személyes adatokat bárki kiadna.
Egyébként pedig ez a klasszikus szemétláda a szolgáltató történet, meg a jól feljelentem a nagy semmire, szóval az éremnek két oldala van. A domént november 30-án, 12:51-kor mondták fel, és december 1-jén, 8:37-kor került vissza a névtérbe. Ez nem rossz teljesítmény annak tudatában, hogy a júzer nem fizetett, és milyen tróger a Datanet egyesek szerint. Egy ekkora cégtől egész jó eme reagálási idő: a domént kora reggel állították vissza...
Végül, ha ennyire szemét a Datanet, akkor miért van náluk még mindig a domén? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt hiszem, a történet egyik lényeges eleme felett sikerült néhányaknak elsiklani:
a Datanet valamilyen érthetetlen okból (adatrögzítési hiba?) a számlaleveleket rossz névre küldte (ez még a kisebbik baj, mert én odaadtam volna a számlát a mogyinak) de ami érdekesebb a dologban, hogy olyan címre küldték, amiről azt sem tudjuk, hogy kicsoda és micsoda...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez valóban így van és nálatok van olyan papir, amin a helyes számlafizetői adatok szerepelnek a GTS D. alkalmazottjának aláírásával, akkor érdemes megkérdezni a fent említett cégtől, hogyan is történt az eset.
Egyébként a visszavételt a megfelelő papirok birtokában (aláírási címpéldány, cégbírósági bejegyzés másolata) bármelyik regisztrátor megcsinálta volna tudtommal. Jövőre jól lesd meg, kaptok-e számlát időben. Ha nem, a céges bankkártya/pecsét/stbvel vadul hadonászva támadd meg a számodra ígéretesnek tűnő regisztrátor céget. Esetleg érdemes az ügymenetnek utánakérdezni mielőtt belevágsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni