sysadmint keres Budapesti cég

Fórumok

Hi,

Rendszergazdát / IT üzemeltetőt keresek főállásba Budapestre.

A cég belső rendszereinek és a cég által fejlesztett PhP, .Net, Java alapú rendszereinek üzemeltetése, alkalmadtán ha helpdesk szabadságon van akkor oda is be kell segíteni. (van külön helpdesk kolléga)
Fizetés: megegyezés szerint.

Szakmai elvárások:
TCP/IP hálózati ismeretek
Linux, Unix operációs rendszerüzemeltetői tapasztalat
Windows szerver oldali üzemeltetési ismeretek ( MS IIS, Active Directory, Exhange szerver, Windows 2003)
Windows kliens üzemeltetési ismeretek (Windows XP, Windows Vista, Office
PostgreSQL, MySql, MS SQL DBA ismeretek
Apache üzemeltetési tapasztalat
BIND üzemeltetési tapasztalat
Bash illetve valamilyen script nyelv (perl, python, ....) ismeret
Subversion ismeret
Postfix tapasztalat
IPtables tapaszatalt

Általános elvárások:
Alapfokú angol nyelvtudás
Nyitott rugalmas, lendületes személyiség
Proaktív hozzáállás
Folyamatos szakmai fejlődési igény, önképzés
Ügyfél centrikus magatartás

Előny jelent:
Java alapú rendszerüzemeltetési tapasztalat (Tomcat, SunOneWS, Sun Jsas, Sun GlassFish, J2EE)
Oracle ismeretek
Hibernate/Nhibernate ismeret
Memcache, eAccelator smeret
FireWalls ismeretek
Jmeter, Samba, Wifi, Squid
c / php programozási nyelv ismerete
loadballance technológiákban való jártasság
SharePoint üzemeltetés
Windows oldali script nyelv ismerete (PowerShell, vb script, ...
Rendszerbiztonsági ismeretek (OWASP, ...)

A megkereséseket kérném magánba, e-mail ben.
peter.foldesi@gmail.com

P.

Hozzászólások

Erre jelentkezett valaki?
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

"...alkalmadtán ha helpdesk szabadságon van akkor oda is be kell segíteni."

És ki fog besegíteni, amikor én megyek szabadságra? :-)

Erről eszembe jutott az a teszt, amit nemrégiben barkácsoltunk pár ismerősömmel, és érdemes végigcsináltatni a leendő munkaadókkal:

1. Do you have a written definition for emergency?

2. Do you use a request tracking system?

3. Do you perform backups and test restores regularly?

4. Is the current environment documented?

5. Is there an existing process for handling updates to existing systems?

6. Does the sysadmin have time allocated to automate repetitive tasks?

7. How many of the previously mentioned problematic areas can I fix if I join the company?

8. Who will be responsible to my tasks when I'm on holiday?

9. May I speak with your previous sysadmin?

A munkaadok (altalaban a munkaadok es nem ez a konkret ceg) is siman kernek referenciat a jelentkezotol.
Igy, ha nincs kettos merce, akkor Te is siman kerhetsz. Elmeletben.

Mas dolog, hogy Tied lesz-e az allas, ha megkerdezed.

Masik ongyilkos kerdes, bizonyos munkaadok eseteben:
10. How do you compensate overtime? :)

A cegrol altalaban lehet kerdezni, sot el is varjak a felveteliztetok.

De aki ugy allitja be magat, hogy 10 kerdesbol leszuri, milyen lesz neki ott dolgozni, ill. raadasul csak ebbol a 10-bol, az nagykepu es raadasul felszines.

Persze egy beszelgeteshez jo alapot szolgaltathat az egyes kerdesek temaja.

2-3 kérdésből le lehet szűrni, nagyképűség nélkül. Ki kell deríteni, hogy van-e igény a minőségi munkára és van-e rá pénz. Ha nem kell a minőségi munka, akkor hiába fogsz kapálózni, semmit nem fognak elfogadni, ha nincs pénz, akkor meg sz.ból várat esete forog fenn. Ezek mellett fontos lehet még, hogyha éppen gödörben van a cég, akkor a leendő munkatárs megkapja-e a szükséges belpolitikai támogatást a munkához.

Ha mindhárom megvan, a leendő főnök meg kinézi belőled, hogy meg is tudod csinálni, akkor az jó munkahely lesz, gyakorlatilag minden mástól függetlenül.

Hanem?

Nem nagyon ismerek céget, aminek az informatikáján ne lehetne javítani. A kérdés az, hogy a te javító szándékodhoz hogy áll hozzá a vezérkar. Ha meg mégis lenne ilyen cég, hogy minden fullextrás és agyonpolírozott, akkor én nem vagyok odavaló:)

Tehát Te azt állítod, hogy a cégek igen nagy többsége nagyképű és felszínes a leendő munkaerő kiválasztása szempontjából ? ...csak azért kérdezem, mert sokszor két kérdésből eldöntik, Te vagy-e az alkalmatos személy a posztra avagy sem. Ráadásul sokszor ez a két kérdés nem is a szakmai részre koncentrál.

De.

Ellenben (ha nem is konkrétan ebben a formában) fontos, hogy ezeknek a kérdéseknek legalább egy részére pozitív legyen a válasz, különben hosszú távon nem nagyon fog működni a cég, sem az aktuális álláskeresővel, sem mással.

Mondjuk igazából az a szomorú, hogy ez a kérdéssor felvágósnak számít. De fordítsuk meg: Ti mit kérdeznétek (mernétek kérdezni) a leendő munkaadótoktól?

Nem kell, hogy igen legyen a válasz, az kell, hogy megértsék: a helyes válasz igen, és azért akarjanak engem felvenni, hogy ezt el is érjem náluk.

A számomra ideális vállalatnál vagy minden oké, vagy a főnök érzi, hogy bajban van és akarja a változást. Hogy az konkrétan mi, az meg már az én dolgom.

Erre való a 7-es kérdés. Voltam már olyan helyen, ahol szóbakerült, hogy van sok repetitív feladat, pl. valami mail gateway-ről kell jelentéseket megnézni HTML oldalakon és gyűjteni kell az eredményeket egy Excelbe. Amikor rákérdeztem, hogy de erre ugye írhatok egy scriptet azt a választ kaptam, hogy minek? Működik a dolog jól script nélkül is. Ez bizonyította, hogy a cégnek és nekem határozottan nem egymásra van szükségünk.

Epp azert felvagos, mert sokan elkenyelmesedtek, es azt hiszik, ezek mindegyike nelkul nem is lehet elni. Pedig van olyan kerdes, amire a kkv-k 99%-anal a nem a valasz (tipikusan a restore teszt) es mukodnek.

Egyreszt rossz, mert kellene, hogy legyen, masreszt viszont a sysadmin ne a visszallittasi teszttel takarozzon minden helyzetben.

Egyebkent meg az egesz kerdessornak olyan stilusa van, mint amikor a fika eszi a zovodast.

tompos

6. Does the sysadmin have time allocated to automate repetitive tasks?
5. Is there an existing process for handling updates to existing systems?

Ezzel pl. az a bajom, hogy ebben az itt feltett formaban kioktato jellegu:

7. How many of the previously mentioned problematic areas can I fix if I join the company?

Ha a dragalatos allaskereso az orrom ele tolna egy ilyet, munkaadokent szepen visszanyujtanam neki a csilivi cv-jet, es elkoszonnek tole. Lehet szakmailag barmekkora majer, ha a megfelelo keretet nem tudja nyujtani hozza.

tompos

Ez azért remélem nagyban függ attól, hogy milyen célból keresel embert. Ha arra kell ember, hogy nézzen egy monitoring képernyőt és telefonáljon egyet, ha zöldből pirosba vált rajta egy felirat, akkor lehet, hogy igazad van. Ha viszont egy olyan embert keresel, aki egyben tartja az informatikai infrastruktúrádat, amihez neked lövésed nincs, mert mondjuk korábbi életedben végig pénzügyekkel foglalkoztál, akkor szerintem örülnél neki, ha kapnál egy olyan embert, aki meg tudja ezt oldani neked, és meg is akarja oldani neked. Nem?

Nem irtad, hogy melyikre kerdezel ra.
Irok egy peldat: "an existing process for handling updates" .

Tegyuk fel, hogy van, tegyuk fel, hogy rossz. Ha koveted az a baj, ha nem koveted, az a baj.

Ugye arrol szo sem volt, hogy a kezelesevel kapcsolatban mik az igenyek, nem arra kerdeztel ra, hogy _hogyan_ kezelik az update-eket. Ha en munkaajanlo lennek, azt jobban ertekelnem.

tompos

Tudom, két év, meg minden. De olyan furcsa, hogy vannak, akik erőltetik az angol nyelvet (ha kell, ha nem), közben nem használják megfelelően az előljárószavakat... Ez főleg angol (szerű) nyelven írt állásajánlatok és felvételi tesztek esetén ciki (IMHO).
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal