Mini informatikai vállalkozás - bevált gyakorlatok

 ( benpeti | 2009. február 2., hétfő - 13:03 )

Sziasztok!

A "bevett" vagy "legjobb" gyakorlattal kapcsolatban szeretnék elindítani egy diskurzust.

Ha van egy kicsi informatikai vállalkozás (profilja honlapszerkesztés, webes alkalmazások fejlesztése), akkor annak az életét hogyan célszerű megszervezni? A vállalkozás nagyságától is függ biztos a munkaszervezés. Tegyük fel, hogy havonta 1-2 új ügyfél van, a meglévő ügyfelek (akikkel folyamatosan foglalkozni kell) száma 10-30.

Ez természetesen nem kizárólag IT, hanem menedzsment téma is. Munkatársak szerepe szerint a következők vannak:
- ügyvezető, aki üzletet is köt, munkatársat is instruál, de programozik is
- grafikus, aki PSD-ket gyárt, HTML-t nem
- webszerkesztő (több), aki HTML-t szerkeszt, az ügyfelek "tedd ide, vedd le, rakd fel" igényeit is kiszolgálja
- programozó (több), rendszergazda is

Indító kérdések:
- hogyan célszerű kialakítani a webszerveren a jogosultságokat (Debian) (pl. milyen csoportokat hozzunk létre)
- svn + trac vagy redmine.org jobb?
- hogyan szoktatok dokumentálni? Nem a kódra, hanem arra gondolok, hogy pl. azt, hogy melyik ügyfélnél milyen rendszer van (pl. Drupal, saját CMS), Wikibe, vagy dokumentumok sokasága rendszer nélkül, vagy CRM (pl. Sugar)?
- mi van, ha valaki kilép? Hány helyen kell miatta jelszót változtatni? Mi a jelszóváltoztatás bevett stratégiája?
- milyen email címeket használtok? Személyes vagy központi (pl. support@) a folyamatos módosítások elvégzéséhez. Konkrét személyhez kötődik az ügyfél a cégnél (account manager) vagy feladattól függ, hogy ki oldja meg a feladatot? Pl. ha új logókat kell felrakni, akkor a webszerkesztőnek küldje az ügyfél a módosítási kérést, vagy küldje központi címre és az ügyfél inkább ne is tudja, hogy cégen belül ki foglalkozik vele?

Egyelőre ennyi. Remélem, hogy sikerül okosságokat kitalálni.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

egy-kettőre választ tudok adni. remélem tudok segiteni vele.
nálunk a cégnél egy központi e-mail cím van, amit a userek arra használnak hogy hibáikat,igényeiket bejelentsék. ezeket a leveleket a helpdeskeseink átböngészik jegyet generálnak belőle, és a megfelelő emberhez továbbitják ( általában :o) )
szerintem az ügyfélnek nem kell tudnia ezzel ki foglalkozik mivel akkor esetleg személyesen is megkeresik a gondjaikkal, és ezzel lehet, hogy lefoglalják azt a kollegákat, aki persze addig mással is foglalkozhatna
érdemes valami központositott jogosultság rendszert használni ez által könnyebben törölhető, és létrehozhatok a jogosultságok

Köszi!

A témaindítóban szereplő vállalkozáshoz képest ez mekkora vállalkozás (ha egyáltalán megírhatod)?
Az egyes ügyfelekről vagy projektekről vezettek központi nyilvántartást (mit hol lehet találni, milyen technológiákat használunk náluk)?

Wiki-t használ valaki ilyen jellegű dokumentációs célokra?

Másik kérdés: szoktam kapni elektronikus számlát mely megfelel a 46/2007. PM rendeletnek, elektronikus aláírást és
időbélyeget tartalmaz. A számítógéppel kiállított, amúgy hagyományos számlával ellentétben kizárólag elektronikus úton kell továbbítani.

Mennyire bevett szokás ez? A postai sorbanállás nagyon gáz. Az elektronikus számla jobbnak tűnik, de kérdéses, hogy a hagyományos számlát jobban elfogadó ügyfelek mennyire hajlandók befogadni a csak elektronikus számlát.

Hello,

Mi a cegunknel pl wiki-t hasznalunk a dokumentaciok tarolasara.

Minden egyeb dolgot (szamlazas, hibajegyek, teendok stb..) sajat fejlesztesu vallalatiranyitasi rendszerunkben vegezzuk el.

Mi elkezdtuk az elektronikus szamlat, de nem nagyon akarnak raszokni az emberek. Ezert azt csinaljuk, hogy a programunk amugy is megcsinalja a szamlat PDF-ben, azt elpostazza az ugyfelnek mely alapjan megtortenhet a kifizetes, majd bizonyos idokozonkent ami osszegyult az postazzuk papir formaban is az ugyfelnek. Mondjuk havonta, es akkor egyszer kell csak postara menni.

By

Mi a fejlesztéshez TRAC-et - http://trac.edgewall.org/ - használunk, az egyben nyújtja a wiki, az SVN browser és a ticketing lehetőségét, fejlesztésre még nem találtam használhatóbb rendszert (szubjektív vélemény:).

Elektronikus számlázással kapcsolatban az a javaslatom, hogy olyan számlázó szoftvert válassz, ami tud más számlázó szoftverekkel is kommunikálni (nem EDI-ra gondolok) így a partnereiddel talán könnyebben és olcsóbban tudsz számlákat küldözgetni. Komoly előny, hogy a számlákat nem kell papíron megőrizned, illetve az is, hogy az elektronikus számlát a jobb könyvelő programok azonnal tételesen fel tudják dolgozni, nem kell újra rögzíteni. Ha jó platformot választasz - azaz olyan számlázó szoftvert ami másik szoftverekkel is tud kommunikálni - akkor nagyobb az esélyed, hogy a partnerednek küldhetsz elektronikusan... google search: elektronikus+számla+platform

LouiSe
http://louise.hu