Alaplap vagy dvd író hiba?Gari furcsaságok

 ( Tomcsi1987 | 2008. szeptember 9., kedd - 20:23 )

Üdv emberek!
Ismerősömnek van egy Asus Sata-s írója kb 4-5 hónap körüli.
- Panaszkodott hogy nem mindig olvas dvd-t és cd-t , mondtam hozza le meglessük nálam, nézegettem 6 dvd-t perfektül vitt, aztán jött egyáltalán nem látok semmit a lemezből azt se hogy üres azt se hogy egyáltalán van bennem valami jó ideig.
- Hol lát hol nem...
Srácnak mondtam vigye vissza 2. szorra is visszavitte a hibás terméket a boltba ahol vette és ott azt mondták neki a gépe alaplapjánál lehet a hiba...
Mondtam ez elég fura mert nálam szintén hibás volt, szóval vacak a dvd író.
Én most vettem 3 hete egy Samsung írót és megy probléma nélkül.
Max sír amelyik lemezt nem támogatja 100% ig.

Szerintetek mi a teendő ha hibás terméket nem akar vissza venni bolt vagy becserélni?
Hétvégén elviszem sráchoz a télleg jó samsungom és megmutatom neki hogy nem a lapja a vacak csak az írója...
Egyáltalán miért akarnak ilyen ökörségeket bemesélni kezdő nyúzernak úgy hogy ő azt be is vegye? (Sőt már be is vette szinte...)
Az ilyen tök gáz....
Javasolnám neki a firmware frissítést de abba gariban szintén szeretnek bele kötni

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Hola,

Hmm, épp én is ilyen problémáját oldom az egyik haveromnak. Tünetek, ugyanazok mint nálad. Teszteltem a masinát a saját gépemen, simán ment, haverén ugyanaz mint előtte. Fw frissités után, nálam O.K., nála semmi változás. Szóval, hogy a témánál maradjak. Szerintem ebben az esetben az alaplap a ludas. Amin próbáltad, az hasonló ahhoz, amin nem működött? Gondolok itt főleg a csipkészletre. Most én megpróbálkozok eljátszodni a problémás gép biosával, driverekkel, azt meglátjuk. Gondololom, win alatt próbáltátok életre kelteni, linux mit mond?

Haver lapja Asus P5KPL-VM (S775 ös)
enyim meg egy jórégi Asrock P4VM800 lap (S478).
Linux alatt is néztem sőt még anno biosban beraktam boot dvd-t és nem látott belőle semmit akár win akár Linux nélkül.:(
Winen és Linuxon is vacak sajna.
Hol lát hol nem:(
Van hogy éppen elkap egy lemezt van hogy csinálhatsz vele bármit reménytelen
Van mikor üreset se látja, van hogy megírja lemezt de olvasni nem tudja stb sajnos....:(
Van hogy semmit nem csinál, van hogy mindent

Hola,

Akkor, egyértelműen a mechanika döglött meg. Szerintem még kockáztass meg 1 Fw frissitést, azt ha nem megy, akkor javasolom számára a kegyes halált. Módszer: tetszés szerint.

OFF/
BIOS frissités megoldotta nálam a problémát

a nehezen reprodukálható hibákat neked kell bizonyítanod valahogy. nem kell első körben feltételezned azt, hogy a garancia miatt át akarnak vágni, főleg egy ilyen kis értékű tétel miatt. szóval valójában nincs okod azt feltételezni, hogy a bolt tudja a hibát de leszarják. a firmware frissítést megcsinálhatod, ha az eszközt nem ölöd meg vele. de várhatóan semmi sem fog változni, hiszen ez sohasem a működési biztonságra van kihegyezve.

--
senki földjén, senki fia

Ha valóban hibás a termék, akkor az eladó köteles jegyzőkönyvet felvenni a problémáról, és ott a helyszínen nyilatkozni a hiba kijavításának módjáról, illetve ha arról nem tud nyilatkozni, akkor záros határidőn belül értesíteni a vevőt. Ha a vásárlástól nem telt még el 6 hónap, akkor az eladó kötelezettsége, annak bizonyítása, hogy a hiba a vételkor/eladáskor még nem állt fenn és az a szakszerűtlen használat eredménye, ehhez független szakértői véleményt kell kérnie. 6 hónapon túl a vásárlónak kellene bizonyítani.
Ha megtagadják a jegyzőkönyv felvételét, akkor tanácsos beírni a vásárlók könyvébe és egy példányt elhozni. Erre az eladónak záros határidőn belül válaszolnia kell. Ha nem sikerül a cseréről, visszavásárlásról megegyezni, akkor lehetőség van bíróságon polgári peres eljárás keretében, illetve a békéltető testület előtt rendezni a "vitát".
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-

Ha valóban hibás a termék - itt a kulcsmondat

de ezt elég gáz kijelenteni csupán a fentebbiek alapján. szerinted egy boltnak mi érdeke van abban hogy lenyeljen egy ilyen problémát? egy ratyi LG DVDRW mostanság nagyker áron 3,6e nettó. most üzleti dolgot árultam el. ha lenne vagy 10 millió HUF akkor érdekes lenne lenyelni, de egy ilyen szart nem igazán. és ezt nem a topik nyitója ellen írom természetesen.

--
senki földjén, senki fia

Én leírtam a lényeget a fogyasztói kifogások rendezésével kapcsolatban. Nem írtam, hogy a bolt be akarja palizni az illetőt. Szerintem felesleges volt válaszolni csak ezért a hozzászólásomra.
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-

akkor legközelebb majd befogom a pofámat a oszt' jó lesz mindenkinek.

egyébként nem vagyok köteles tájékoztatni a hibajavítás módjáról, sohasem voltam. magáról a hibáról annál inkább.

--
senki földjén, senki fia

Igaz elírtam, nem a hiba kijavításának módjáról, hanem a minőségi kifogás rendezésének módjárol. Erről tájékoztatni kell a vevőt.
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-

Csavarhúzó óvatossággal használva, vagy direkt elrontott firmware frissítés, lényeg, h tökre elrontsd.
(Lehet anyázni, de ha 2 gépen egyformán szar, akkor mit kell még magyarázni a kiskernek. Aztán egy hót halott 3ezres dvd-n bizonyítsa be a Tóbiás, hogy kitől-mitől halt meg...)

nem fog ezért anyázni senki sem, ha valaki nem geciségből csinálja még valahol meg is tudom érteni. de azt azért hozzáteszem hogy én bármilyen szerelési nyomot meglátok a terméken, plusz a saját garjegyemet is úgy ragasztom fel mindenre, hogy esély ne legyen leszedni épségben - enélkül meg ne lehessen szétszedni.

de megsúgom annak akit érdekel a téma, hogy nekem a szervizben van olyan cd-m, amit ha beteszel egy optikai tárba, 2 perc várakozás után az a büdös életben nem fog már olvasni semmit sem. talán ez a leghumánusabb módja a gyilkolásnak. a dolog szépsége, hogy a lemez véletlenül készült ilyenre - és kb az ötödik hulla meghajtó után eszméltem rá, hogy micsoda kincs van a kezemben.

--
senki földjén, senki fia

:D

Aszittem anyázni fogsz, de megnyugodtam. :)
Azért tök ciki, h 2008-ban még ilyen módszerrel üldözik el a boltok a vásárlót... Ha hozzám ilyen ügyfél jönne, rögtön kicserélném neki a cuccot és sajátkezűleg tenném tönkre, úgyis csípem a nagykereket...

valamikor rossz néven vettem én is, de kinőttem. mindenki a saját érdekeit védi, ki így - ki úgy.

nem kell elüldözést látnod, mivel a normális boltok (ahol meg akarnak élni ebből a dologból) egyszerűen nem engedhetik meg ezt az elüldözést maguknak. és ebből a fajta boltból - üzletből - áruházból jóval-jóval több van. azt, hogy szervizesként saját kezűleg tégy tönkre valamit: hidd el nekem, az első reális esetnél meggondolnád magad. inkább arra hajlanál, hogy legyünk korrektek: ha az eszköz tényleg szar, akkor garancia. ha nem szar akkor meg minek tegyem tönkre? és mindaddig nem szar, amíg te magad nem látod a hibát, vagy a tag nem tudja neked egyértelműen megmutatni. (szóval nagyon elenyésző az az eset, amikor speciel a csodalemezemet ilyen célra használtam, és akkor is csak jóformán a nyilvánvaló halál meggyorsítására.)

de egyébként a garanciális ügyintézésekben nagyon nagy csapdák rejlenek minden oldalról. nagyon sok minden nincs szabályozva, nagyon sok ügyfél nem elég képzett a problémáinak valós felismerésében (ez természetesen nem a topik nyitójának szólt), nagyon sok esetben a disztribútorok is képesek meglepetésekre.

szerk. nagykerek: ha jó üzleted van, akkor érdemes szimbiózisban élni a nagykereskedésekkel. természetesen nálam is van olyan nagyker akit nem bírok, és ki tudok velük baszni komolyabban, mint garral szívatni őket (amibe egyébként bele is bukhatnék nagyon csúnyán). jobb módszer: a beszerzések java része rajtam megy át, és nem viszek ehhez a beszerzési forráshoz "üzletet". a mai világban, amikor a teszkóbul' is ömlik a PC szenny, a nagykernek nagyon kell vigyáznia a kiskereskedésekre, mivel ők meg ezekből élnek. szóval a szar nagyker kibaszik önmagával is, ergo még csak gondolnod sem kell kitolásra velük szemben. megteszik azt ők maguk, magukon.

--
senki földjén, senki fia

vidd be az ominózus _gépet_ a szervizbe, ne csak az írót. mondd el hogy mi a gáz. kérj egy bevizsgálást a problémádra alapozva (ha tényleg rendszertelen a hiba, akkor ezt mindenképpen mondd el). ha erre alapozva kéred a bevizsgálást, akkor két eset lehetséges:

-az írónak nincsen baja, és csak a bevizsgálást kell fizesd. további örömhír, hogy a bevizsgálás alapján meg tudod majd, hogy mi a valódi hiba - amit talán meg tudsz oldani.

-az író tényleg hibás. azonnal és nem cirkuszolva mondod, hogy garanciális eszközről lévén szó, te nem szeretnél túlzottan fizetni, legfőképpen úgy nem, hogy pár napja ezzel a hibával formálisan már voltál itt, és akkor nem vették észre a dolgot. megkéred a tagot, hogy tőlük telhetően gyorsan tegyenek pontot a történet végére, mivel neked ez elég kellemetlenül jön ki: gépeddel a hónod alatt sétálsz, pedig már pár napja is észrevehették volna a dolgot.

ez olyan emészthető lesz. én ezt tudom javasolni.

--
senki földjén, senki fia

Ahogy már előttem is írták, az ilyen bizonytalankodó cuccokkal van a legtöbb szívás. Ilyenkor nincs más megoldás, mint hogy rendesen "elrontod". Persze nem fizikai rongálásra gondolok, mert az egyből szemet szúr. Vannak erre sokkal "kifinomultabb" módszerek is.
A haverommal egy időben mi a gagyi STLab routerekkel szívtunk. Melegedett, eldobálta a WAN kapcsolatot, nem lehetett belépni a konfigba stb. Mikor ötödször szívtuk meg a budapesti beutazást (vevőnél sz@r, nagykernél jó), megalkottuk a "router gyilkost". 220V-os kábel végére UTP csatit krimpeltünk... (a többit el lehet képzelni :D )

--------------------------------------------------------------
"Tegnap reggel addig röhögtünk a főnök viccén, míg ki nem derült, hogy az a napi feladat."