Ma próbáltam bankkártyával kifizetni a T-online internet számlámat. Bemegyek az ügyfélkapun, számlázás, aztán bankkártyás fizetés...
Megadom a szükséges adataimat az OTP oldalán, ok, aztán jön is az SMS a fizetésről. Minden ok, örülök, amíg vissza nem megyek a T-online ügyfélszolgálatához, ahol rezzenéstelenűl szerepel még mindíg a tartozásom. Hmm, hívom a ügyfélszolgálatot, beado először a z automatának az üf. azonosítót és jelszót (ami időközben egy "0"-val is bővűlt mint kiderült, hiába túl régi előfizető vagyok), aztán következik a kollegina aki ismtét leigazol alaposan a jelszó 2. 3. 5. számjegyét kéri (hoppá itt derül ki hogy nekem csak négy jegyem van!), és lényegében jön a válasza is...
- Bankkártyával fizettem 10 perce, akkor miért szerepel még a tartozásomnál 0-nál nagyobb összeg?
- Azért mert 1-2 nap amíg lekönyveljük az átutalását...
- Elnézést én bankkártyával fizettem, amiről sikeres vagy sikertelen visszaigazolást azonnal megküldi a bank Önöknek elektronikusan... Gartura a T-onlinenak az offline fizetési rendszer kialakításáért 2008-ban.
- 2167 megtekintés
Hozzászólások
"visszaigazolást azonnal megküldi" -> helytelen! megkuldeni nem lehet csak elkuldeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig nagyon elterjedt a kifejezés! De szép is ez a mi nyelvünk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg küld meg a vonatkozó nyelvhelyességi szabályt is, ami alapján érzésed szerint helytelen a szóösszetétel. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én OTP bankautomatán lottóztam múlt hét közepén. Ez úgy működik (elvileg), hogy ha nyersz, küldenek SM-et, és 100 ezer alatt automatikusan utalják a nyereményt is.
Szombaton (5-ös lottó) és vasárnak (6-os lottó) is nyertem. SM nem jött, gondoltam biztos szar T-Mobile, megnézem a netbankon, hogy mennyivel lettem gazdagabb.
Beléptem, és sem az nem látszik, hogy lottót vásároltam, sem pedig a nyeremény nincs lekönyvelve.
Hát mit mondjak, ez tényleg szánalmas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos... en ugyan nem ismerem ezt az egesz rendszert 100%-osan, DE a bankkartyas online fizetes nem azonnali fizetest jelent. Meg akkor sem, ha ezt nehany weboldalon igy hivjak. Tehat nezzuk a lepeseket:
Bankkartyas online fizetes:
- kivalsztod a termeket, szamlat stb amit venni szeretnel
- bankkartas fizetes megjelolese
- submit
- atiranyitanak egy bank weblapjara (biztonsagi okokbol csak a szerzodo bank vegezheti az azonositast)
- megadod az adatokat (kartyaszam, lejart, cvv vagy cvv2)
- submit
- a bank vegez egy ellenorzest es visszapostol annyit a kuldo site-nak, h "OK" vagy "NEM OK"
- a penz NEM utalodik el, NEM kerul a masik szamlajara azonnal meg akkor sem, ha banki nyitvatartasi ido van... egyszeruen csak zaroljak a szamladon az osszeget. Nehany online bank mutatja a zarolt osszegeket kulon is
- 2-3 napon belul beerkezik a bankhoz a "bolt", "szolgaltato" stb altal a szamladrol "kovetelt" osszeg. Ellenorzes stbstb, majd ha van ilyen zarolt osszeg akkor atutaljak neki. Mas kerdes, h ha nincs vagy feloldottak a zarolast akkor is levonjak a szamladrol.
Tehat a folyamatbol jol latszik, h a szolgaltato felre van bizva, h az "OK" visszajelzes utan mit is csinal valojaban. Var vagy pedig megbizik a bankban es megelolegezi a kifizetest (99%-ban ez van). Barhogy is van, az online bankban csak a konyveles napjat kovetoen fog megjelenni a tetel, szal senki ne varja, h fizet ... majd azonnal beloginol es tetelesen latja mit fizetett es mikor.
A banki atutalas annyiban masabb, h ott csak a banki nyitvatartasi idoben kezdodik meg a tranzakcio egesze. Azaz a zarolason kivul semmi nem tortenik (neha az sem). Nem informaljak a masik felet arrol, h te kezdemenyezted a kifizetest. 2-3 nap mulva (mostanaban mar akar 1 is, bankon belul neha aznap) megerkezik a celszamlara es szinten ott dontik el milyen gyakran frissitik a sajat rendszeruket.
Roviden ennyi ;) Remelem nem hagytam ki semmi fontosat ...
UPADTE: regebben (amikor meg csak dombornyomott kartyaval lehetett fizetni), lehetett azzal trukkozni, hogy bizonyos siteoknak volt / van online fizetos felulete, azaz nem redirektelt banki oldalra. Ez kb a rendszeres havidijjal rendelkezo jatekoknal jellemzo (pl: WoW). Ha mondjuk pentek delutan beutotte az ember a valos adatait egy sima junior kartyanak a rendszer elfogadta es engedett jatszani egesz hetvegen. Hetfon meg jott az uzi, h "Payment refused..." vagy hasonlo, mivel a bank nem engedte a kartyarol az osszeg levonasat, amit ugye csak banki nyitvatartas alatt tudott megprobalni leszivni a ceg. Mar nincs ilyen kiskapu, mert minden VISA ELECTRON kartyaval lehet fizetni, igy a juniorral is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondd már el kérlek az összes "banktitkot" részletesen, hadd nyíljon ki mindenkinek a csipája! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fura, én a múlt héten fizettem bankkártyával. Online ügyfélszolgálat, bejelentkezés, tartozás, fizetés, otp oldala, adatok megadása, oké -- vissza az ügyfélszolgálathoz, tartozás megszűnt. Azonnal.
Üdv,
Béka
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen ... ezekszerint az ugyfelszolgalat ugy veszi, hogy ha a bank visszaigazolta, h "OK" akkor jovairja az osszeget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg pont azért hívtam az üfszolgálatot, hogy akkor most mi van!? Átmeneti hiba van a mátrixban, vagy ez a normális? Az üfsz szerint ez 1-2 nap, gondolom hogy mégsem én vagyok a hunyó -pedig nem junior meg electron kártyám van hanem rendes dombornyomott classic-, akkor is nekem kapcsolják le a szolgáltatásomat.
Mert ugye az "fogyasztónak soha nincs igaza, még akkor sem ha kérdez" alapján íródott az ÁSZF.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak akkor kapcsoljak le, ha van olyan tartozasod, ami 3 honapos. De ha mondjuk a havidijad X Ft-t es 3X tartozasod osszejone, de meg idoben befizetsz mondjuk 1X-et, akkor nem fogjak, mert a legregebbi tartozasod 2 honapos :)
De szerintem ezzel nem eri meg jatszani. Ha lekapcsolnak a szolgaltatast akkor van vmi "magic number" (ufsz-n megadjak), amire ha elfaxolod, h befizetted (pl kinyomtatod a banki tranzakciot vagy ilyenek) akkor visszakapcsoljak. Gondolom hetvegen meg karacsonykor a fa alol azert nem "azonnali" a dolog :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy estére sikerült manuálisan lekönyvelniük a tranzakciót.
Itt nem a gyakorlati lehetőség a lényeg, hanem az elv:
Miért nem kapcsolják össze az elektronikus rendszerüket a bank rendszerével? Miért kell ezt manuálisan könyvelni? Amikor a boltban kártyával fizetek a teljesen azonos POS terminálon, ott sem mondja azt senki, hogy gyere vissza 1-2 nap műlva az áruért mert addigra lekönyveljük a tranzakciót; hanem elfogadják azt hogy a Bank nem csapja be őket sem...
Nem beszélve arról, hogy kishíján kifizettem a számlát +1x, mert azt hittem valami hiba volt a tranzakcióban. Volt már precedens rá, de akkor meg sem kapta az eladó a tranzakció ID-t amivel, hozzájuthatott volna a pénzéhez...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem negy jegyed van, hisz kiegeszult egy nullaval, ami a vegere kerult, hisz irod is par sorral foljebb.
tehat xxxx0
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni