HU domain várólista érdekesség

Fórumok

Ha most megnezitek a hu domainek kethetes varolistajat, mai datummal 8x szerepel Szalai Tunde a kekseg.hu domainnel masodpercre azonos idoponttal. Leginkabb domain regisztratorokat kerdeznem, hogy ez hogyan lehetseges? Elso blikkre azt mondtam volna, hogy beadta 8 kulonbozo regisztratorhoz az igenyet, es azok kozul az egyik csak elso lesz. De ez (megnezve a reszleteket) latszik, hogy nincs igy; s a sec-re azonos datumok miatt sem lenne eletszeru.

Hozzászólások

a regisztratorok szamara elerheto egy un. XML interface. az egesz annyibol all, hogy xml fileokat postolhatsz. berakom 10x a domaint es postolom egybe. szerintem igy.

Azért ez sem rossz:

2043 buda-pest.hu Klíma-Gold Kft. 2008-02-07 14:27:21

Az ISZT ezt miért nem utasította el?

--
http://laszlo.co.hu/

Meg elutasithatja. Elso korben a regisztratornak kell megbizonyosodni arrol, hogy nem utkozik-e szabalyba a reg. Ha ok azt mondjak, hogy nem, akkor felkerul a listara, de 2 het utan az ISZT/NIC meg mindig visszadobhatja. (Sajat tapasztalat, egyszer a regisztrator altal elfogadott nevhasznalati engedely es megbizas meglete ellenere 2 het utan visszadobtak, hogy hianyos kerelem.)

Lelkiismeretes regisztrátor volt. :)

Én a napokban regisztráltattam egy ügyfélnek domaineket, és annak ellenére hogy kitöltöttük a tulajdonost, az admin kontaktot, és regisztrátort megfelelően, a regisztrátor minden hova a saját adatait írta be: konkrétan a tech-kontakt-ot is saját névre töltötte ki. Ez még csak a kissebb probléma, de igazából olyan a rendszere a cégnek - ahova besegítek, és én írtam az ISP egészét nekik-, hogy nélkülözhetetlen paraméternek veszi a nyilvántartott admin-kontakt adatot a kliensprogram, és ez alapján állítja valamely szolgáltatásra a névszervereket. Mi meg nem észleltük, hogy a regisztráció megtörtént és rossz helyre mutat a domain egy fél napon keresztül.

Lett is belőle baj, az ügyfelet elvesztettük. Ma kaptuk meg a felmondásokat, az ügyfél meg ordított a telefonban. Ne kérdezd miért, de jogalapot érzett rá. Én meg hagytam ez egészet a fenébe, de így most a cégvezetőt hallgathatom jövőhéten.
A szoppancs csak az az egészben, hogy a domain csak egy párszázas kicsiny tétele annak a szolgáltatásnak, amit teljes egészében elbuktunk.

Az a rohadt nagy gáz, hogy az ISZT folyamatosn változtatja a szervereket, a nic.hu 43-as portja hol megy hol nem megy. Mostanában pl. nem kapunk értesítő leveleket sem az admintól, ha valami változik. Régebben küldött ki levelet, persze lehet hogy most mi üzemeltetők azért nem kapunk semmit, mert nem mi vagyunk az admin kontakt-ban benne. Nyilván a tulajdonos és a regisztrátor megkapja, és csak mi nézünk bambán ha valami változás történt, mert nem tdudunk semmiről.

Persze minden más gTLD vagy cTLD töklétesen működik a rendszerünkkel, évek óta össze vannak "drótozva" a rendszerünkkel, semmi nem változik, hiba nélkül full biztonsággal, naprakészen tudjuk követni több ezer domain állapotának változását egy scripttel, csak a .hu -val vannak gondok.

Nem allitom, hogy minden reszletet ertettem a postodnak, de akarhogy is, szar ugy. Segitesz megvilagosodni? :) Itt most konkretan a regisztratorral volt a bajotok vagy az ISZTvel? Irod a whoist, de arra a regisztratornak nincs befolyasa, ill. nem teljesen ertem, hogy milyen ertesito maileket nem kapsz (kitol?), es teged mint end-user miert zavar, ha a TLD-t kiszolgalo szerverek IPi valtoznak?

Én nem egy end-user vagyok hanem egy ISP-nek a fejlesztője, aki egy regisztrátoron keresztül regisztrál domaineket. Vannak ilyenek: pl a yahoo sem regisztrátor, hanem csak viszonteladó. Szóval mi sem vagyunk a .hu-nak regisztrátorai, csak a .ru-nak és a .de-nek. A többi domaint regisztrátoron keresztül regisztráljuk.

Engem (vagyis a főnökömet) az zavarja, hogy gyakorlatilag nem lehet pontos adatokat kapni a magyar TLD alá regisztrált domainek állapotáról. Ezidáig tapasztalatból tudom, hogy amikor pl. valaki valamit változtatott a domaineken, akkor az ISZT mindíg kiküld egy generált levelet, amiben szerepelt a dátum, az iszt adminjának kódja, a domain amin változtattak stb. Pl ha valaki elvitte a domain nevét egy másik céghez, akkor a nyilvántartásunkba egy script be tudta tenni a változást, és nem ment ki számla a következő számlázási időszakra az ügyfélnek. Most a nyilvántartásunk ezen része nem működik, nem lehet tudni hogy kinek szolgáltatunk is egyáltalán jelen pillanatban. Az egység sugarú user gondol 1-et, és elviszi a domaint egy másik szolgáltatóhoz -mert ott olcsóbban kijön-, és még szólni is elfelejt, hogy emberek ne küldjétek a számlát nekem a következő hónapra! Ez nem is baj, és nem is az Ő dolga lenne szólni; csak nekünk szolgáltatónak rossz, illetve a dolgozójának amikor nem tudjuk hogy mi is történt.

Aztán van nekünk egy olyan is, hogy online fizetés. Lehet regisztráltatni pl. .com és .de és még 280 féle TLD-t bankkártyával. Másképpen nem is lehetne eladni a német piacon domaint, mint online. Ide például nem tudtam berakni a .hu-t opcionálisan, mert a whois scriptem nem volt képes leelenőrizni hogy foglalt -e vagy sem a választott domain. Cinkes lett volna ha az ügyfél kifizet egy nevet, aztán nem lehet beregisztrálni neki. Amúgy ez az online domain vásárlás más okokból is lehetetlen ebben a rendszerben.

Jelenleg nem az iszt-vel volt gond, hanem a regisztrátorral (amúgy idáig minden regisztrátorunkkal gond volt). 8 éve szerződött partnerünk, Blazearts nem képes már több hónapja ellátni megbízásainkat, és sikerült azt a furcsa árpolitikát is kialakítani, hogy eloldalúan kiskeráron kzdte el viszonteladóknak is regisztrálni a domain neveket.
Mostani regisztrátorunk akit nem kívánok megnevezni (mert még a regisztrátorunk gyakorlatilag), az első közös ügyfelet baltázta el nekünk.

Szokott működni, de tényleg elég gáz. 10 requestet enged 2 perc alatt, nálunk van kb. 100 domain, amit mi kezelünk, és én naponta leszedem ennek a 100 domainnek a whois rekordját, hogy ha valami változás történt a tudtunk nélkül akkor az eljusson hozzánk is (a letöltött rekordokat egy parser dolgozza fel, betölti adatbázisba, és emailt küld).

Rengeteg rekord esetében perl hibaüzenetek jönnek csak, amiben annyi látszik, hogy nem tud kapcsolódni a MySQL adatbázishoz...

Vicc...

a.

No offense, de errol beszeltel a whois szerver uzemeltetoivel? Mert mondjuk ha jonne 1000 request egy cimrol (akarmilyen szolgaltasra), en is erosen flood gyanusnak mondanam, s tiltanam is ki az IPt. Ellenben, ha odajon valaki, hogy neki ezert es ezert szuksege van a sok requestre, s ezt jo okkal megindokolja, nyilvan nem fogom tiltani.

Pontosítom: én akkor használom a whois szervert, amikor egy megrendelést a adiminisztrációt készítő lány fel akar vinni a rendszerbe. Mielőtt beadja/elküldi a papírokat a domain regisztrátornak, így ellenörzöm le hogy szabad -e a domain. Az nonszensz lehet, hogy mindezt floodként élje meg az ISzT, mert a bürökratikus rendszernek köszönhetően óránként ha 3-5 db domain igénylést készít akkor az már jó teljesítmény.

Amúgy egy ilyen "horderejű" intézménynél elvárható hogy ha kitilt egy IP-t akkor egy rövid levélben közli azt a domain-hoz tartozó adminnal. Azt hiszem elmondhatom én is hogy nem szórakozásból ellenörzöm le a domainek foglaltságát, hanem azért mert az ISZT maga is javasolja/elvárja ezt a regisztráció megkezdése előtt.

A karbantartóval is beszéltem az elmúlt nyáron, de sok jót Ő sem igért. Jellemzően akkoriban annyira nem foglalkoztak a whois szerverrel, hogy több nap után tőlem tudta meg srác hogy az nem működik.

valahol le van írva (talán a whois által visszaadott rekordokban?), hogy egy IP-ről max 10 kérés lehet 2 perc alatt. Én úgy írtam meg a scriptet, hogy két lekérdezés között van egy sleep(15), azaz 8 lekérdezés van 2 perc alatt.

Ennek ellenére csinálja ezt.

Még a nyáron írtam az ISZT-nek, azóta semmi válasz nem érkezett.

a.