Sam & Max

Fórumok

Sziasztok!

Hosszú ideje nem volt egy játék sem, ami különösebben érdekelt volna, de most láttam, hogy van 6 új epizód Sam & Max. Ez ugyebár alap és kötelező. Viszont Windowsom nincs. Tapasztalatok érdekelnének, hogy ti milyen emulátorral játszátok (Egyáltalán életre lehet kelteni? Gondolom igen, nem egy high-end játék.)? Én egyelőre wine-nal próbáltam, de sötét képernyő fogad elindítás után és csak ctrl-alt-bckspace segít. Szóval wine tanácsok is érdekelnének, ha. Biztos én vagyok béna, de még soha semmit nem sikerült emulátorral játszanom. Amúgy egy Gentoo rendszerről van szó.

Szerk.: Hogy valahogy kiderítsem mégis mi lehet a baj


wine sammax102.exe > ~/wine.log 2> ~/wine.err

A .log üres az .err-ben a következők találhatóak (a sokáig ismétlődő részeket kivettem és jeleztem):


ALSA lib conf.c:3949:(snd_config_expand) Unknown parameters 0
ALSA lib control.c:909:(snd_ctl_open_noupdate) Invalid CTL default:0
fixme:wave:ALSA_AddCaptureDevice Add support for DSCapture
ALSA lib seq_hw.c:457:(snd_seq_hw_open) open /dev/snd/seq failed: Nincs ilyen fájl vagy könyvtár
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_GetAvailableTextureMem (0x16dd68) : stub, simulating 64MB for now, returning 64MB left
fixme:d3d8:ValidateVertexShader (0x16a7cf0 (nil) (nil) 1 0x33ea08): stub
[...]
fixme:d3d8:ValidateVertexShader (0x16a8328 (nil) (nil) 1 0x33ea3c): stub
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x16dd68) : stub
fixme:d3d8:ValidateVertexShader (0x1762b10 (nil) (nil) 1 0x33ed28): stub
[...]
fixme:d3d8:ValidateVertexShader (0x1760af0 (nil) (nil) 1 0x33ed50): stub
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x16dd68) : stub
fixme:d3d_draw:drawStridedFast >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from glDrawRangeElements @ drawprim.c / 427
[...]
fixme:d3d_draw:drawStridedFast >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from glDrawRangeElements @ drawprim.c / 427
fixme:dsound:DSOUND_MixOne problem with underrun detection (mixlen=8560 < primary_done=8562)
[...]
fixme:dsound:DSOUND_MixOne problem with underrun detection (mixlen=2416 < primary_done=2418)
fixme:d3d_draw:drawStridedFast >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from glDrawRangeElements @ drawprim.c / 427
[...]
fixme:d3d_draw:drawStridedFast >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from glDrawRangeElements @ drawprim.c / 427
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_ResourceReleased Vertex buffer released while bound to a state block, stream 6
[...]
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_ResourceReleased Vertex buffer released while bound to a state block, stream 7
fixme:d3d:IWineD3DStateBlockImpl_Release Releasing primary stateblock

Valami ötlet? Köszi.

Hozzászólások

Hi!

Melyik wine-al próbáltad? Ha nem a legújabbal, akkor próbáld ki azzal (0.9.49), illetve próbáld meg desktop emulation-al futtatni, hátha úgy menni fog.

Szia!

Most upgradeltem 0.9.39-ről .49-re, a helyzet annyit javult(?), hogy most van hangja. Tehát a játék megy tulajdonképpen, mert hallom az intro zenéjét, de a kép teljesen sötét és semmit nem tudok tenni X restarton kívül.

Egyébként ha ez számít, akkor egy Thinkpad R61-ről van szó,


lspci | grep VGA
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile Integrated Graphics Controller (rev 0c)

xorg.conf
Section "Device"
        Identifier      "Generic Video Card"
        Driver          "intel"
        BusID           "PCI:0:2:0"
        Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
        Option "DisableGLXRootClipping" "True"
        Option "XAANoOffscreenPixmaps"
        Option "UseFBDev"
        Option "TripleBuffer" "true"
EndSection

Glxgears működik, tehát gondolom van 3D gyorsítás.

Hi!

Ha desktop emulációval futtatod, akkor nem rakja ki teljes képernyőre, hanem ablakban fog futni, és az X-et sem kell újraindítanod. A winecfg-ben tudod beállítani a grafikus beállításoknál. Mindenképpen próbáld ki, vannak játékok ami csak így hajlandóak futni rendesen.

Én a legújabb Cedegával próbáltam a demót játszani, de hasonló eredményre jutottam, mint te.

na letoltottem a 4. reszt (Abe lincoln must die), ugyanis az ingyenes.
Teljesen jol mukodik wine 0.9.49-essel, fc8 alatt.
Milyen videokartyad van? Mert ennek mar ha jol tudom dx8-as v dx9-es kartya kell :-/.

ill regeditben a kovetkezo erteket allitottam be a HKCU\Software\wine alatt:

[Software\\Wine\\Direct3D]
"DirectDrawRenderer"="opengl"
"OffscreenRenderingMode"="pbo"
"UseGLSL"="enabled"
"VideoMemorySize"="256"


lshw
*-display:0
    description: VGA compatible controller
    product: Mobile Integrated Graphics Controller
    vendor: Intel Corporation
    physical id: 2
    bus info: pci@0000:00:02.0
    version: 0c
    System graphics
    clock: 33MHz
    capabilities: msi pm vga bus_master cap_list
    configuration: latency=0

Intel GMA X3100 GM965 w/ 1394width: 64 bits

Azt írják, hogy DirectX 9 és OpenGL 1.5 capable. Megnézem ezeket a beállításokat.

Sajna nem volt soha intelem, de igazabol szerintem erdemes lenne korbenezni pl itt: http://intellinuxgraphics.org/install.html
Probalj ki egyebkent egy quake3 ill doom3 v quake4 demot, es nezdd meg azok futnak-e, ugyanis az, hogy van direct rendering nem mindig jelenti azt, hogy jol is mukodik.

En par unreal-engine jatekkal szorakozok (Deus Ex, Undying), par honapja teljesen jol mentek, manapsag furcsan: neha begyorsul, neha megall (szoval szaggat az egesz) es a wine szorja ezzel tele a logot:
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc442120,(nil),0x29ffcc8,(nil),00000000): Partially Implemented!
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc33cb30,(nil),0xa8d7bf0,(nil),00000000): Partially Implemented!
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc33e2f0,(nil),0xa8d7bf0,(nil),00000000): Partially Implemented!
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc548398,(nil),0xa8d7bf0,(nil),00000000): Partially Implemented!
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc5b5760,(nil),0xa8d7bf0,(nil),00000000): Partially Implemented!
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc60b0b0,(nil),0xa895150,(nil),00000000): Partially Implemented!
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc60c868,(nil),0x29ffcc8,(nil),00000000): Partially Implemented!
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc6130b8,(nil),0xa8d7bf0,(nil),00000000): Partially Implemented!
fixme:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_7_Load (0x3f98620)->(0xc669db8,(nil),0xa8d7bf0,(nil),00000000): Partially Implemented!

Megprobaltam a fentebbi sort beszruni a registry-be, de a
"DirectDrawRenderer"="opengl" csak szep fekete kepernyot eredmenyezett.
Probaltam kiszedni egy DX8-as telepitobol cabextract-tal a d3d*.dll-eket (es ahogy kiderult a directdraw.dll is kell), bemasolni a system32 konyvtarba, majd a wine-nal atallitani nativra, majd nativ,beepitett, de akkor is szorta a logot.
winehq nem ir ilyesmirol, google ad ketto talalatot, ami francia :)

Amugy nVidia 7600GT, a legutolso 169.07 driverrel, kernel 2.6.23, a rendszer debian sid, wine 0.9.53 (kb. a 0.9.48 ota csinalja, de minthogy havonta egyszer probalok jatszani, ezert nem tudom, melyik frissitesnel szallt el...)
Felraktam stable-bol a 0.9.25-ot, de akkor genprotectfault jon inditasnal...

Valami otlet? (Tehat, nem irhatom be a "DirectDrawRenderer"="opengl" sort, mert nem megy, igy meg nem tudom, milyen drivert hasznal a wine...)

Csináltam egy ilyet:


glxinfo | grep rendering
direct rendering: No

Gondolom ez lehet a baj... Most már csak rá kellene jönnöm, hogy lehet ezzel a kártyával 3D gyorsítást elérni. Olvastam róla tech review-t, állítólag a Doom3-at is simán viszi, szóval nem annyira rossz, hogy.

Egyre jobb, kezdek agyf*szt kapni. ;=) Egyelőre úgy áll a dolog, hogy van direct rendering (elfelejtettem beforgatni a drm-i915 modult), de természetesen még most sem jó.

Sőt, rosszabb. Elindítom kis képernyőben (640x480), elsötétül az egész kép, és annyira kifagy a gép, hogy még X reset sem segít. Hibaüzenetet nem láttam, nem keletkezett log bejegyzés (legalábbis nem vettem észre semmi értelmeset.) Jajj.

(Mellesleg tényleg zseniális játékok, azt hiszem egyedül az 5. részt nem játszottam még ki, eddig Windowson ment, de az új notebookra nincs kedvem felrakni, kell a hely.)


glxinfo | grep rendering
direct rendering: yes

glxgears pörög (1200 fps körül, nem tudom mennyire jó ez).

doom3-demo-t felraktam, megy, igaz eléggé akadozik (ha hazaérek még megnézek egy ut2003-at az még a sokkal régebbi gépemen is remekül futott).

Wine teljesen alap beállításokkal fut (nem értek hozzá). Annyi változtatást eszközöltem, hogy az emulált rendszer WinXP legyen, a hangrendszer alsa, és javaslatodra 640x480-as ablakban fusson.

Az az érdekes, hogy kis ablakban indul el, szenved egy adagot, majd átvált teljes képernyőre és minden meghal.

(Köszi a kitartó segítséget.)

A helyzet ismét változott:most más a hiba. \o/ Már csak röhögni tudok. Az kiderült, hogy nagyon sokáig még a 3D gyorsítás sem ment. Hosszas vadászás után rájöttem, hogy az xf86-video-i810 és mesa csomagokból kell a legfrissebb maszkoltakat feltenni. Ez megoldotta a problémát, ut2004-demo-t próbáltam és teljesen jól futott, úgyhogy szerintem ezzel már nem lehet gond. Nem is fagyasztja szét a S & M a rendszert, csupán kilép egy - számomra teljesen értelmezhetetlen - hibaüzenettel.

Valami ötlet? Ha nincs, akkor feladom. (Fallout 2 remekül megy. ;=D)

Szerk.: Az 1. sorban szereplő alsa hibához nincs semmi köze. Kivettem a hangot, nem jelenik meg az alsas üzenet, de ezen kívül ugyanaz.