Számla pdf-ben

Nemrégiben némi vita alakult ki abban a kérdésben, hogy a magyar jogszabályoknak megfelel-e, ha egy számlázóprogram a számlákat pdf formátumban ajánlja fel nyomtatásra. Ma ezt olvasom a teszvesz online aukciós portál árlistájában:

Nyomtatott számla díja
Az esedékes számlát minden felhasználó megtekintheti a Saját oldalaim -> Számlázás menüpontban. Az esedékes számla itt pdf formátumban lekérhető, amelyet minden felhasználó igény szerint kinyomtathat magának. A számla emberi beavatkozás nélkül, gépi úton készül, ezért aláírás nélkül is hiteles. Ha azt szeretnéd, hogy a számládat mi nyomtassuk ki és küldjük el neked postai úton, akkor ki kell fizetned ennek díját, ami 360 Ft. Természetesen ez nem kötelező, ezzel a lehetőséggel csak akkor élj, ha nincs nyomtatód, de mindenképpen papíron szeretnéd megkapni a számládat. A pdf formátumú számla minden felhasználónak díjmentesen rendelkezésére áll.

Úgy látszik, a Számlázz.hu-n kívül vannak még - nem is kicsi - cégek, akik szerint a pdf formátumú számla megfelel a magyar szabályozásnak...

Hozzászólások

Maga a jogszabaly szerintem iszonyat hulyeseg. Ha elakad a papir a nyomtatoban, vagy eppen fagy vmi sz.rra nem tudsz eredetit nyomtatni. Ha meg van eredetid lefenymasolod, ugyanugy lehet tobb eredeti szamlad. Nem vagyok otthon ebben a szamlazasi dologban, igy nem tudom, hogy hogyan lehet ezzel trukkozni, hogy nyerjel rajta valamit, de aki akar nyereszkedni ilyeneken az eddig is tudott, es tovabbra is fog tudni. Nem az fogja megakadalyozni, hogy nem tud tobb eredetit nyomtatni.

Nem ez lenne az első túlbonyolított, idióta magyar jogszabály. Érdekes módon amikor az ember amerikai szolgáltatónál regisztrál magának domént, akkor ők e-mailben küldenek egy egyszerű számlát és kész. Ott vajon ez miért elég? Esetleg a helyi adójogszabályokat nem rosszindulatú bürökraták alkották meg, akik a vállalkozásokat szivatni akarják csak?! :I

--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.

Bár jó régi téma, rengeteg változás történt, de pont a napokban vásároltam egy tanúsítványt! Jött egy email, tárgy: "Your receipt". Semmi csatolmány, az emailben benne (mintha én írtam volna bele):
INVOICE
-------
bla-bla-bla-bla
Azért kíváncsi vagyok, hogy ezzel a könyvelőm mit fog kezdeni... :D

(A számlázóm eleve PDF-ben tolja elém a legenerált számlát. Kinyomtatom és/vagy lementem. Egyszerűen nem találok authentikus választ arra, hogy akkor elég azt a PDF-et tovább küldenem a vásárlónak, vagy nyomtassam ki és postázzam el PONTOSAN ugyanazt, amit Ő is ki tudna nyomtatni magának!? Érzésem szerint, főleg a fenti példa alapján nálunk kissé túl van ez (is) szabályozva! :( )

Ne felejtsd el, hogy a külföldi jogszabályok jelentősen eltérhetnek a magyartól, és ha külföldről fogadsz be számlát, akkor a kibocsátó állam jogszabályait kell alkalmazni.
Azt gondolom továbbá, hogy papír alapú számla esetén is elküldheted a PDF-et a vevődnek, nyomtassa ki ő.

Én is így gondolom, sőt szoktam is így kapni számlákat - én nem problémázok rajta, kinyomtatom és hello. De volt már, hogy tőlem nem fogadták el/nem akarták elfogadni így. Mit tudok tenni? Sorban állok egy napot a postán és elküldöm jó pénzért. Idő+költség+közben nem azt csinálom, amit kellene = szinte oda is a hasznom... Szóval még továbbra is keresem azt a jogszabályt, amire hivatkozhatnék és amit beleírhatnék a levélbe, hogy no para, ez így OK. :/

Ha begyürődik szarul nyomtat etc igy kell eljárni:
Kinyomtatod a másolatot, majd ráírod kézzel:
Az eredetivel megegyező hiteles másolat.
Aláírod, a számlát is, és mehet a vevőnek. Magadnak a lefüzendő példány mellé kell tüzni a rontott számlát is, ami szarul lett nyomtatva.
Sajnos az opera forditva nyomtatása miatt nálunk ez megesik olyan 100-200 számlánként. És nemtok ellene mit tenni.

pch

És ha a vevő visszaküldi azzal, hogy neki az első példány kell mindenképp, nem pedig "az eredetivel megegyező, hiteles másolat", akkor
a) stornózod az elrontott számlát
b) a rontott számlára (2. példány) kézzel ráírod, hogy nyomtatási hiba miatt stornózva
c) a kettőt együtt fűzöd le (könyvelő)
d) elkészíted újra a számlát, amit (remélhetőleg) már ki tudsz nyomtatni.

Tudtommal ez az apeh által javasolt eljárás. Én legalábbis (mint vevő) kizárólag első példányú számlákat fogadok el. A beszállítóm nyomtatási problémáival hadd ne foglalkozzak már... :-)

Nem tudom, hogy a Első Bank hogy csinálja, de ők is PDF küldik a számlainfókat. Gondolom elvben abból is kell X példány, mert amit küldenek, azon is rajta van hohy hanyas pld.

Felélesztve ezt a több, mint 2 éves témát...

Mi van abban az esetben, ha a számla első példányát nem a "hiteles" számlázóprogram nyomtatja, hanem annak exportált adataiból egy külső vállalkozó (tömeges számlázás).
Ilyenkor milyen szabályok vonatkoznak a számlázóprogramra és a külső vállalkozó nyomtató szoftverére? Hogy lehet (lehet-e, kell-e egyeltalán) korlátozni, hogy az adatokból ne készülhessen egynél több számla?