Sziasztok!
Egyik ismerősöm számtech üzletet nyitott, és nem szeretne matávos telefonvonalat venni.
Van már meglévő internet hozzáférése, és arra gondolt egy IP telefonnal lenne jó megoldani a telefon kérdést.
Van-e olyan VoIP szolgáltató magyarországon amelyik képes erre a meglévő internetkapcsolatra VoIP szolgáltatást nyújtani?
Kívülről hívható közvetlen telefonszámra is szüksége lenne.
Továbbá érdemes-e átállnia teljesen a technológiára, vagy inkább köttessen be vonalat?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Üdv: lzoli
- 4747 megtekintés
Hozzászólások
Hali!
A NeophoneX mindet tudja amit itt felsoroltál.
rf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm. Én is a NeoPhone-t néztem, de inkább megkérdeztem a tapasztaltabbakat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl NeoPhone a 21-es körzettel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak kisebb szolgáltatók is. VOIP-es cégek. Szerintem érdemesebb náluk, mivel jobban ügyfél vagy ott, főleg ha onnal veszel hardwaret :)
Nekem is már ajánlottak itt ilyen megoldásokat VOIP alközpontot, meg hasonlókat. Inkább kicsit választanék, Neo van nekem is és néha vannak vele gondok, bár egyre jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És melyik "kicsi"-ről hallottál pozitív tapasztalatokat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyázz, a kis cégek tudnak ám a ló tulsó oldalára is esni, azaz alávésetik a hűségnyilát, aztán szarnak rád. Légy óvatos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hello
A neophonet nem ajánlanám nekünk sok gondunk volt vele miota átvette az invitel a technika segitség nulla el akarták velem hitetni hogy a linksys PAP2 esre csak egy vonal megy :s általános probléma vele hogy beragadnak a hivások rajta ijenkor ügyfélszolgálat meg várakozás ....
ha magadnak kell akkor éppen lehet de sok jó szolgáltató van ezenkivül is :
voip buster
n-tel ) helyi körzetszámot adnak ´)
3c-hungray
ha üzleti célra kell semmiképpen nem neophone
PereZ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez az ntel, milyen címen érhető el? gondolom nem az ntel.ch amire gondoltál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még a megafone-t ismerem, akik kínálnak üzleti vonalat is. www.megafone.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régebben használtam NeophoneX-et, de egy idő után lejár az egyenleged, ha nem töltesz rá, a maradék elvész.
A Megafone-nál nincs ilyen, sőt karácsonykor még adtak is igyen egy kis hívásidőt !
Nekem ők jobban bejöttek.
Ja és jók a percdíjak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
www.fone.hu
2 hónap próbaidő, matávnál legalább 30%-al olcsóbb =)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali,
En Voipbuster-t hasznalok kimenore (www.voipbuster.com)es a Voxbone-tol (www.voxbone.com) van egy budapesti bejovo szam bejovore...teljesen jol egyuttmukodnek. 10 EUR egy hora a voxbone-s szam, korlatlan hasznalattal...A Voipbusternel meg heti 300 perc ingyenes magyar vonalas szamokra 120 napig, ha raksz ra 10 EUR-t.
Udv. Akos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a voipbusternek mostanában milyen a hangminősége?
úgy két éve próbáltam, akkor 10euro sem kellett, az ingyenes vezetések hívásokhoz, viszont a hangminősége pocsék volt. súrolta a használhatatlanság határát.
még mindig IAX protokollt használnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi azt hasznaljuk egyfolytaban egy ATA segitsegevel es tokeletesen mukodik. Mobilok iranyaba nem mondom, hogy tokeletes, de vezetekesben tokeletes...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"10 EUR egy hora a voxbone-s szam"
Nézd meg a didww.com oldalt is. Én innen vettem budapesti számot és havi 5 USD "csak" a díja. (+ sipdiscount.com a kimenőkre)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi, ez jo tippnek tunik, megnezem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
érdemes akár több Voip szolgáltatót is használni párhuzamosan. a Neophonex előnye, hogy a bizonytalan költséggel hívható 0621 számok, helyi hívással is hívhatóak minden vezetések körzetszámból, 888181 ill bpről 8888181 előhívószámmal. így biztosan vezetékes tarifa szerint számlázódik a hívónak. a 0621 közetlen hívása pl Voda hálózatból 96Ft percenként ami azért eléggé durva. a 8888181 előhívószám hátránya ugyanakkor, hogy sokaknak problémát jelent egy olyan bonyolult dolog mint az előhívószám :) illetve mivel ez sima vezetékes hívás, és a tényleges Voip telefon csak azután csörög, hogy meg lett adva a voip szám, mintha egy mellék lenne, fizetni kell a csörgésért is. de még így is ez a kisebbik rossz.
túl sok technikai problémám eddig nem volt a Neophoneal, pedig mobilról is használom, már ahol van 3G. az igaz, hogy az ügyfélszolgálat technikailag nincs igazán toppon, valszeg egy külsős profi telepíthette a rendszerüket, akit utána nem tudtak megfizetni, ezért olcsóbb informatikusokkal pótolták utána, akik csak alapvető karbantartási műveletekre vannak hitelesítve :)
Megafone, nagyon megbízható Voip rendszer, egy eléggé profi internetszolgáltatótol, externet. itt képesek összetettebb technikai support kérdésekre is válaszolni. percdíjak is jók. hátránya viszont, hogy jelenleg csak 0621 körzetszámmal szolgálnak.
ha van olyan Voip szolgáltató a közvetlenül vezetékes számot ad 0621 helyett, az mindenképp jó választás lehet, ha egyébként is megbízható.
eddigi tapasztalataim szerint inkább az ATA egységekkel van probléma, sokkal több mint a Voip szolgáltatókkal. vannak helyek, ahol már időzítőt állítottam be, hogy naponta resetelje az ATAt. ami igazán megbízható megoldás lenne az egy PC Asteriskel Digium kártyával, ami viszont többszörösébe kerül egy ATA egységnek. cserébe profi telefonközpontot csinál egy Pcből, és még programozható is.
a Voip mellett érdemes elgondolkozni a mobiltelefonos megoldáson is. 30e körül már lehet kapni olyan mobiltelefonokat, amelyek pont úgy néznek ki mint egy asztali telefon. egy feltöltőkártya pedig minimális költséggel jár, viszont természetesen nagyon megbízható ez esetben a szolgáltató.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Asterisk + Digium teljesen fölösleges és nem is biztos hogy megbízható. A melóhelyemen mi általában Linksys SPA-kat használunk (100+) ha analóg vonalhoz adunk VoIP-ot. Nem szokott velük gond lenni, legalábbis 90%-ban mennek jól, ellenkező esetben meg cseréljük.
A 21-es körzet az a nomadikus számmező. Nekünk is van olyanunk, mert minden primer körzetbe egyelőre nem lenne gazdaságos beállni. Szerintem mi a 21-es körzetet rendes vezetékes irány szerint számlázzuk, tehát ha olyan számod van, akkor a BP-i hívás pl. vidéknek számít. Erre lehet van valami okosítása a sales-eknek, de én ennyit tudok.
A tárcsázás pedig teljesen szépen működik, nem kell 38232873 jegyű előhívókat nyomni és a számlán is az lesz, amit tényleg hívtál. Adunk accountot softphone-okhoz is egyébként, meg ha az ügyfél saját SIP-es berendezését szeretné használni akkor arra. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az Asterisk + Digium teljesen fölösleges és nem is biztos hogy megbízható." Ezt kifejtenéd egy kicsit bővebben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát. Az asteriskkel vannak azért problémák, de erről csak a kollégáim elmondásai vannak. (Ezek alapvetően nem 1-2 hanem sok párhuzamos hívásnál tapasztalt dolgok.) Mi nem használunk a telco oldalon asterisket híváskezelésre. A digium kártya egyébként teljesen jó, nem azzal van a gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem igaz hogy az asterisknek bármiféle gondja lenne a párhuzamos hívásokkal. Elképzelhető hogy valami régi verziónak voltak ilyen betegségei, de én még nem tapasztaltam olyat hogy ez gond lenne és nem is igazán hallottam. Ez persze nem zárja ki, semmi sem lehetetlen. Az egyetlen probléma amit el tudok képzelni az az ha sok a codecváltás és megzabálja a procit, ami ugye megintcsak orvosolható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány párhuzamos hívásig tesztelted az asterisket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legnagyobb rendszerben amit eddig sikerült összehozni volt egy Digim TE410P, 1 ISDN30, 1 db 8 csatornás GSM adapter, 8 db neophonex, az egyik portján ül egy haldokló alcatel központ kb 100 analóg telefonnal és van kb 150 IP telefon, van 1 alközpont 2 db TDM40B-vel és van kb 30 fax-email mellék. Pontosan nem tudom mennyi párhuzamos hívás szokott lenni de a GSM adapter az olyan 4-7 csatornával fut átlagosan, a neo kb 2-4 átlagosan (csak nemzetközi), faxok folyamatosan jönnek - mennek, ISDN30-on is van szépszámmal hívás. Valamint van egy GSM-to-VOIP megoldás is, azzal is kell számolni. Az átlag amire saccolok az 10 - 20 között lehet folyamatosan. Mondjuk még ez is lehet az 1-2 kategória, csak nézőpont kérdése. Sajnos többet nem láttam még. Hány párhuzamos hívásnál volt gondjuk a kollégáidnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól tudom, akkor 30 felett. Ami viszont eszembe jutott, hogy jelenleg is van egy nagyobb ügyfél asteriskkel és elő/elő fordulnak misztikus hibák a hivásaival. Ők messze 30 hívás felett vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes probléma, kíváncsi lennék a részletekre. Remélem sikerül megoldani a kollégáidnak, ha igen megoszthatnád hogy mi a megoldás :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, hogy erre senki nem hozta fel a skype-ot megoldásnak, pedig a zajos marketing szerint erre is jó (skype in + skype out?). Persze ez esetben ki lenne téve a support az ingyé telefonáló, ezért minden sz@rért hívogató skype felhasználók esetleges rohamának... Ettől függetlenül, ha valakinek van tapasztalata vele, én kíváncsi vagyok.
Hasonló cuccként emlegetik még a gizmo-t, használtam egy ideig skype helyett, mert a UPC-s hálózatból a skype nem nagyon ment (szaggatta a hangot, fél perc beszélgetés után már sokszor egyáltalán nem volt használható), egész jó. Arról viszont nem tudok nyilatkozni, hogy szolgáltatóként mennyire megbízható, meg azt sem tudom, hogy készülékkel integrált csomagja van-e, annyit olvastam valahol, hogy linksys wifi telefonokkal működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Skype-in-en nem rendelheto magyar szam. A masik, hogy VoIP szolgaltatok osszehasonlitasaban szerintem viszonylag draga
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni